Nu am facut poze la toti pasii deoarece eram prea murdar pe maini ca sa ating aparatul foto.
Pas1:
Se deconecteaza borna - de pe acumulator (eu le-am dat pe ambele ca am luat bateria in casa sa o incarc ).
Pas 2:
Se ridica masina de fata pentru a avea acces la scut (daca este montat).
Se demonteaza scutul si bara fata (se poate si fara, dar cu bara fata demontata iese mai usor printre jugul motorului si lonjeron).
Pas 3:
Se deconecteaza excitatia alternatorului (o mufa mare ce intra in fundul alternatorului, dinspre fata masinii).
Pas 4:
Cu o cheie de 12mm se desface piulita de pe borna B+ (firul gros de pe alternator).
Pas 5:
Se slabeste colierul de la pompa de vacuum (de pe furtunul ce urca pe langa galerie).
Pas 6:
Se scoate furtunasul de vacuum din fundul pompei de vacuum ce duce la electrovalve.
Pas 7:
Se slabeste conducta de alimentare cu ulei a pompei de vacuum (cheie de 12 mm).
Puneti un vas de colectare a uleiului pentru ca va curge destul de mult.
Aveti grija la cele 2 saibe de cupru.
Pas 8:
Se demonteaza carcasa filtrului de aer (eu prefer sa o desfac de dupa debitmetru si o scot cu totul. Se poate si fara. Desfaceti doar surubul se sub conducta de aer ce duce la debitmetru, desfaceti cele 4 cleme ale filtrului si ridicati capacul).
Pas 9:
Cu o cheie inelara cotita de 15 se ridica de intinzatorul cu arc si se elibereaza cureaua de accesorii de pe alternator.
Pas 10:
Se desfac cele 2 suruburi ce tin alternatorului (unul de 13mm, celalalt de 15. La mine este de 17mm pentru ca cel original a facut buba ).
Pas 11:
Se elibereaza colierul rapid de la drenajul uleiului din pompa de vacuum (Daca este ridicata masina suficient nu va curge prea mult ulei. La mine fiind masina in vale a curs aproape 2L de ulei 😊 ). Se colecteaza ca la punctul 7.
Pas 12:
Cu o ranguta fortati de partea de jos a alternatorului pana se elibereaza.
Se scoate prin partea stanga, pe unde vine cureaua de accesorii.
Ok, acum avem alternatorul demontat de pe masina. Acum incepe partea "grea".
Ok, avem alternatorul in "brate".
Primul pas este sa "scapam" de pompa de vacuum. Aceasta se fixeaza in 3 suruburi:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa eliberarea ei (s-ar putea sa trebuiasca ciocanita sa-i dea drumul) se trece la desfacerea celor 5 piulite de 8mm ce tin releul de incarcare si puntea de diode lipite de capac (pentru transfer termic si conexiune electrica) alaturi de borna B+ (piulita de 12mm) si de cele 4 surburi lungi ce fixeaza capacele cu lagarele de stator:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa ce am eliberat toate suruburile se trece la ciocanirea circulara a capacului din spate pana se elibereaza de pe stator.
Cam asa arata alternatorul desfacut:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se deslipesc cele 4 conexiuni electrice ale diodelor (marcate in poza 3 cu verde unul cu albastru din greseala ). Sper ca va descurcati sa dezlipiti 4 fire amarate (de fapt sunt 7. 2+2+1+2).
Se scoate blocul de diode + releu (pentru usurinta impingeti cu o surubelnita mica periile si blocati-le cu o sarma in gaura special "amenajata", cea marcata cu cerc albastru).
Desfaceti cele 2 suruburi marcate cu culoarea rosie (si unul verde, la fel, din greseala marcat asa) si viola, inlocuiti componenta necesara.
La montare se respecta operatiile in mod invers.
Pentru orice intrebari/nelamuriri va stau la dispozitie.