- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Courtesy of Thanatos
La Bran am desfacut doua board-uri pentru a repara TID-urile: al meu si al lui Chiciuc. Actorul principal a fost Thanatos, caruia ii multumim ca exista.
Pasii sunt urmatorii:
1. Extragerea blocului de lumini. Se foloseste o surubelnita pe post de parghie in jumatatea superioara.
2. Extragerea gurilor de ventilatie. Folositi 4 lamele dure, subtiri, de plastic sau metal. Improvizatie - cartela de telefon taiata pe lungime, cam groasa dar merge.
3. Indepartarea mãºtii coloanei de directie. E formata din 2 parti: inferioara si superioara. Se desurubeaza maneta de reglare a coloanei. Se scot trei suruburi din partea inferioara, apoi se indeparteaza cu grija (cele doua parti au niste cleme in lateral cu care se prind reciproc). Hmmm, parca partea superioara are niste surubele inspre volan, vizibile doar la rotirea volanului...
4. Indepartarea mãºtilor bordului (suporþi pentru gurile de ventilaþie). Fiecare masca se prelungeste pana deasupra coloanei de directie, unde este prinsa cu un surub ascuns in spatele unui inel de cauciuc ce inconjoara coloana (este necesara rotirea volanului pentru accesul la aceste suruburi).
5. Extragerea bordului. Scoateti cele doua suruburi ramase in lateral, trageti cu grija de bord in fata si dreapta pana ajungeti cu mana la mufa (galbena) din spatele TID. Aceasta are o clema care trebuie trasa spre exterior si abia apoi se poate scoate mufa. Extragerea bordului se face prin dreapta, cu volanul lasat cat se poate de jos.
Later edit: Scuzati limbajul atehnic. Dati PM cu sugestii pentru inlocuirea denumirilor
ATENTIE! Scoateti cheia din contact cand extrageti bordul! Atat timp cat bordul nu e bine fixat in locul lui, cheia nu are ce cãuta in contact!
Ultima modificare făcută de maiandrei la Lun 12 Sep, 2005 12:36 am, modificat de 8 ori în total
La Bran am desfacut doua board-uri pentru a repara TID-urile: al meu si al lui Chiciuc. Actorul principal a fost Thanatos, caruia ii multumim ca exista.
Pasii sunt urmatorii:
1. Extragerea blocului de lumini. Se foloseste o surubelnita pe post de parghie in jumatatea superioara.
2. Extragerea gurilor de ventilatie. Folositi 4 lamele dure, subtiri, de plastic sau metal. Improvizatie - cartela de telefon taiata pe lungime, cam groasa dar merge.
3. Indepartarea mãºtii coloanei de directie. E formata din 2 parti: inferioara si superioara. Se desurubeaza maneta de reglare a coloanei. Se scot trei suruburi din partea inferioara, apoi se indeparteaza cu grija (cele doua parti au niste cleme in lateral cu care se prind reciproc). Hmmm, parca partea superioara are niste surubele inspre volan, vizibile doar la rotirea volanului...
4. Indepartarea mãºtilor bordului (suporþi pentru gurile de ventilaþie). Fiecare masca se prelungeste pana deasupra coloanei de directie, unde este prinsa cu un surub ascuns in spatele unui inel de cauciuc ce inconjoara coloana (este necesara rotirea volanului pentru accesul la aceste suruburi).
5. Extragerea bordului. Scoateti cele doua suruburi ramase in lateral, trageti cu grija de bord in fata si dreapta pana ajungeti cu mana la mufa (galbena) din spatele TID. Aceasta are o clema care trebuie trasa spre exterior si abia apoi se poate scoate mufa. Extragerea bordului se face prin dreapta, cu volanul lasat cat se poate de jos.
Later edit: Scuzati limbajul atehnic. Dati PM cu sugestii pentru inlocuirea denumirilor
ATENTIE! Scoateti cheia din contact cand extrageti bordul! Atat timp cat bordul nu e bine fixat in locul lui, cheia nu are ce cãuta in contact!
Ultima modificare făcută de maiandrei la Lun 12 Sep, 2005 12:36 am, modificat de 8 ori în total
- JURISTU '
- **
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- JURISTU '
- **
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
- sbirlut
- **
- 140 mesaje
- din 12 Jan 2005
- Vectra 1997 X18XE
- Timisoara
sbirlut
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2005
- Mesaj Privat
Bravo baieti
@ Eu mi-am desfacut bordul ca aveam un led ars (pina la urma am constatat ca nu am masa), intradevar am avut un ajutor care mai desfacuse borduri de Vectra B si nu e chiar asa greu . oricum zilele astea intentionez sa-l mai desfac odata si sa ma uit mai atent dupa traseul de masa, daca vrei sa ma asisti esti bine venit , sau daca ai nevoie de un asistent cind il desfaci pe al tau vin cu placere
@ Eu mi-am desfacut bordul ca aveam un led ars (pina la urma am constatat ca nu am masa), intradevar am avut un ajutor care mai desfacuse borduri de Vectra B si nu e chiar asa greu . oricum zilele astea intentionez sa-l mai desfac odata si sa ma uit mai atent dupa traseul de masa, daca vrei sa ma asisti esti bine venit , sau daca ai nevoie de un asistent cind il desfaci pe al tau vin cu placere
cristinic
- Mesaje scrise: 38
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2005
- Mesaj Privat
Eu mi-am desfacut bordul, am sco TIS-ul, dar din pacate nu am reusit sa-l repar. Mai precis nici nu am incercat pt ca am vorbit cu un electronist care s-a speriat si mi-a zis ca e f. greu de faut. Ca el nu vede nici un contact imperfect.
Partea proasta e ca am pornit masina cu panoul de bord deconectat si mi-a aparut eroarea de airbag.
Stie cineva cat ar costa la reprezentanta sa stearga eroarea?
Este cineva care se baga sa imi repare TISul? Il am desfacut acum.
Partea proasta e ca am pornit masina cu panoul de bord deconectat si mi-a aparut eroarea de airbag.
Stie cineva cat ar costa la reprezentanta sa stearga eroarea?
Este cineva care se baga sa imi repare TISul? Il am desfacut acum.
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
TID e displayul, si TIS e alta treaba....dar oricum nu asta e problema.
TIDul se repara, chiar daca unii nu cred uita'te zilele astea pe aici, la "Cum sa..." si o sa apara un tutorial mic care poate inspira pe cineva.
referitor la eroarea pe care o ai afisata acum, monteaza totul cum trebuie, si pune contactul de 30 ori cosencutiv, fara sa pornesti morotul si se sterge. nu am incercat personal, dar asa se spune.
TIDul se repara, chiar daca unii nu cred uita'te zilele astea pe aici, la "Cum sa..." si o sa apara un tutorial mic care poate inspira pe cineva.
referitor la eroarea pe care o ai afisata acum, monteaza totul cum trebuie, si pune contactul de 30 ori cosencutiv, fara sa pornesti morotul si se sterge. nu am incercat personal, dar asa se spune.
cristinic
- Mesaje scrise: 38
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Ptr.ca nu a mai postat nimeni de mult pe aici,m-am gandit sa o fac eu deoarece am avut zilele trecute bordul desfacut si bineinteles aparatul foto langa mine,in principiu operatiunile de demontare sunt cele de la inceputul topicului de fata deschis de maiandrei, sper sa nu se supere autorul vin si eu cu mici adaugiri...Iata operatiile facute si de mine:
Iata zona de lucru...
1. Extragerea blocului de lumini. Se foloseste o surubelnita pe post de parghie in jumatatea superioara. Exact cum a scris si maiandrei...
2.Idem cu ce a postat maiandrei...
3. Indepartarea mãºtii coloanei de directie. E formata din 2 parti: inferioara si superioara. Se desurubeaza maneta de reglare a coloanei. Se scot trei suruburi din partea inferioara, apoi se indeparteaza cu grija (cele doua parti au niste cleme in lateral cu care se prind reciproc). Hmmm, parca partea superioara are niste surubele inspre volan, vizibile doar la rotirea volanului...vedeti ca aceste surubele au dopuri de mascare...
Dopurile suruburilor de la masca superioara a volanului...
Maneta de miscare a volanului pe verticala se desface prin desurubare(este filetata)...
4. Indepartarea mãºtilor bordului (supori pentru gurile de ventilaie). Fiecare masca se prelungeste pana deasupra coloanei de directie, unde este prinsa cu un surub ascuns in spatele unui inel de cauciuc ce inconjoara coloana (este necesara rotirea volanului pentru accesul la aceste suruburi). Este necesara o surubelnita in cruce mai lunga...
5. Extragerea bordului. Scoateti cele doua suruburi ramase in lateral, trageti cu grija de bord in fata si dreapta pana ajungeti cu mana la mufa (galbena) din spatele TID. Aceasta are o clema care trebuie trasa spre exterior si abia apoi se poate scoate mufa. Extragerea bordului se face prin dreapta, cu volanul lasat cat se poate de jos. Scuze de copyright,maiandrei...
Consola centrala pe bord...
Mufa in care intra consola...
Eu am scos si plasticul,motivele demontarii bordului meu;una bucata gîză intre plastic si instrumente(asta era buna la..."Sa ne descretim fruntile"... Cum naiba o fi ajuns acolo? Al doilea motiv schimbarea de becuri la iluminatul instrumentelor,becuri de 12v2w.Consola mea e Delphi(made in Germany).Plasticul se indeparteaza de niste cleme fata de instrumentele de bord...
Gâza buclucasa...
Mufa TID-ului si el in persoana...
Consola verso si becurile schimbate...
E prima mea demontare a consolei centrale,sper ca nu v-am plictisit,parca montajul mi s-a parut mai usor... Scuze ptr. calitatea unor foto...Spor la treaba,nu e "tres dificile",deloc.
Ultima modificare făcută de URAGAN la Joi 27 Mar, 2008 5:36 pm, modificat de 2 ori în total
Iata zona de lucru...
1. Extragerea blocului de lumini. Se foloseste o surubelnita pe post de parghie in jumatatea superioara. Exact cum a scris si maiandrei...
2.Idem cu ce a postat maiandrei...
3. Indepartarea mãºtii coloanei de directie. E formata din 2 parti: inferioara si superioara. Se desurubeaza maneta de reglare a coloanei. Se scot trei suruburi din partea inferioara, apoi se indeparteaza cu grija (cele doua parti au niste cleme in lateral cu care se prind reciproc). Hmmm, parca partea superioara are niste surubele inspre volan, vizibile doar la rotirea volanului...vedeti ca aceste surubele au dopuri de mascare...
Dopurile suruburilor de la masca superioara a volanului...
Maneta de miscare a volanului pe verticala se desface prin desurubare(este filetata)...
4. Indepartarea mãºtilor bordului (supori pentru gurile de ventilaie). Fiecare masca se prelungeste pana deasupra coloanei de directie, unde este prinsa cu un surub ascuns in spatele unui inel de cauciuc ce inconjoara coloana (este necesara rotirea volanului pentru accesul la aceste suruburi). Este necesara o surubelnita in cruce mai lunga...
5. Extragerea bordului. Scoateti cele doua suruburi ramase in lateral, trageti cu grija de bord in fata si dreapta pana ajungeti cu mana la mufa (galbena) din spatele TID. Aceasta are o clema care trebuie trasa spre exterior si abia apoi se poate scoate mufa. Extragerea bordului se face prin dreapta, cu volanul lasat cat se poate de jos. Scuze de copyright,maiandrei...
Consola centrala pe bord...
Mufa in care intra consola...
Eu am scos si plasticul,motivele demontarii bordului meu;una bucata gîză intre plastic si instrumente(asta era buna la..."Sa ne descretim fruntile"... Cum naiba o fi ajuns acolo? Al doilea motiv schimbarea de becuri la iluminatul instrumentelor,becuri de 12v2w.Consola mea e Delphi(made in Germany).Plasticul se indeparteaza de niste cleme fata de instrumentele de bord...
Gâza buclucasa...
Mufa TID-ului si el in persoana...
Consola verso si becurile schimbate...
E prima mea demontare a consolei centrale,sper ca nu v-am plictisit,parca montajul mi s-a parut mai usor... Scuze ptr. calitatea unor foto...Spor la treaba,nu e "tres dificile",deloc.
Ultima modificare făcută de URAGAN la Joi 27 Mar, 2008 5:36 pm, modificat de 2 ori în total
tomadanmihai- Suspendat
- 452 mesaje
- din 30 Jul 2007
- Zafira 2002 Z16XE
- Prahova
tomadanmihai- Mesaje scrise: 452
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2007
- Mesaj Privat
salut,
chiar aveam nevoie de asa ceva, desteptu de la care am luat masina a pus leduri mov la iluminatul bordului si vreau sa va spun ca nu vad nimik si nici macar nu se vede foarte puternic, mai am o problema la displayul unde afiseasa temp si ora, nu se vad complete cifrele, cu intreruperi, a mai patit cineva ? cum se poate rezova ?
chiar aveam nevoie de asa ceva, desteptu de la care am luat masina a pus leduri mov la iluminatul bordului si vreau sa va spun ca nu vad nimik si nici macar nu se vede foarte puternic, mai am o problema la displayul unde afiseasa temp si ora, nu se vad complete cifrele, cu intreruperi, a mai patit cineva ? cum se poate rezova ?
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- razvan ovidiu
- **
- 162 mesaje
- din 24 Sep 2007
- Vectra 1996 x18xe
- Prahova
razvan ovidiu
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2007
- Mesaj Privat
salut!..yo vreau sa ma apuc maine cand vin de la facultate sa desfac bordu pt ca d cand am masina(vreo 6 luni)nu imi lumineaza nr kilometrilor,da cati km are s vede dar numai la soare..becul ala care e responsabil cu iluminatul e usor de schimbat?e la vedere ca si celelalte?..cei d la service mi'au cerut 100 d lei sa mi'l schimbe..mc frumos!
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
tomadanmihai- Suspendat
- 452 mesaje
- din 30 Jul 2007
- Zafira 2002 Z16XE
- Prahova
tomadanmihai- Mesaje scrise: 452
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2007
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Iti exemplific in aceasta poza:
Ceasurile sunt iluminate de 2 becuri precum cel din poza a doua. Becurile astea au soclul galben, pe cel din stanga il vezi infipt, cel din dreapta e in locul liber.
Soclul verde de sus este pentru becul de frana de mana, este la fel de mare ca si cele de mai sus.
Celelalte portocalii micute sunt pentru diferitii martori.
Cel adancit, de sub cel verde, este pentru iluminarea lcd-ului km + jurnalier.
Ceasurile sunt iluminate de 2 becuri precum cel din poza a doua. Becurile astea au soclul galben, pe cel din stanga il vezi infipt, cel din dreapta e in locul liber.
Soclul verde de sus este pentru becul de frana de mana, este la fel de mare ca si cele de mai sus.
Celelalte portocalii micute sunt pentru diferitii martori.
Cel adancit, de sub cel verde, este pentru iluminarea lcd-ului km + jurnalier.
tomadanmihai- Suspendat
- 452 mesaje
- din 30 Jul 2007
- Zafira 2002 Z16XE
- Prahova
tomadanmihai- Mesaje scrise: 452
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2007
- Mesaj Privat
am inteles deci sunt doar 2 becuri pt ceasuri, maine ma duc sa le cumpar, si tot maine ma voi apuca, sau cel mult sambata sa demontez pt prima oara bordul ptr a inlocui acele becuri sau leduri albastre!
multumesc pt promtitudine ! ce becuri imi recomanzi si la ce putere sa fie, eu mi0as dori sa se vada ca in pozele de mai sus
multumesc pt promtitudine ! ce becuri imi recomanzi si la ce putere sa fie, eu mi0as dori sa se vada ca in pozele de mai sus
tomadanmihai- Suspendat
- 452 mesaje
- din 30 Jul 2007
- Zafira 2002 Z16XE
- Prahova
tomadanmihai- Mesaje scrise: 452
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2007
- Mesaj Privat
zeusbv
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
zeusbv
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
am incercat eu ceva da nu se vedea decat incet si cu leduri albastre si cu becuri alvastre pana la urma tot asa leam lasat in schimb am schimbat becurile la tid si acuma se vede normal ; cu liniile moarte nam reusit mare branza da se vede mai bine ; multam fain de informatii chiar se desface usor bordul ;numa bine la toti ; de curiozitate ce gen de leduri ati pus voi ?