- Lion1921
- OP
- 175 mesaje
- din 28 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Arges
Lion1921
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2009
- Mesaj Privat
Necesar:
- o cheie tip Torx cod T20
La modelul meu de masina, capacul filtrului de polen este prins in cleme, pentru asta mi-am improvizat dintr-o tija de umbrela o scula in forma de bastonas pentru a declipsa clemele, care arata asa
:
- Spray-ul cu solutia de curatat instalatia de aer conditionat
Aici ramane la aprecierea fiecaruia ce fel de spray folositi.Prima data am folosit un spray de la NIGRIN care l-am achizitionat la un pret de 36 lei, cel din fotografie este mult mai ieftin: 13 lei
ATENTIE! Pe instructiunile de folosire ale spray-urilor, producatorul recomanda amplasarea spray-ului in spatele scaunului de la sofer, aceasta medoda am aplicato prima data cand am folosit un astfel de produs iar eficienta lui a fost redusa. Pentru o eficienta maxima o sa va prezint mai jos metoda pe care am aplicato si am fost multumit de rezultat
Pasul 1
Indepartarea torpedoului.
Torpedoul este fixat in 6 surubele tip TORX, 3 la partea de jos, 3 la partea de sus
Dupa ce le desfiletam putem indeparta torpedoul cu usurinta
Pasul 2
In spatele torpedoului ne ramane sa identificam unde este situat filtru de polen. Acest lucru este foarte usor dupa ce observam clemele de fixare al capacului, 6 la numar, in foto se observa doar 4
Asa cum am spus mai sus la unele modele in locul clemelor putem intalni surubele
Pasul 3
Declipsam clemele cu unealta minune pe care am confectionato
\
Dupa aceasta operatie capacul se deschide ca o usita, scoatem filtru de polen si curatam cat putem de bine locasul filtrului de polen.
Sa nu fiti surprinsi cand o sa vedeti acolo o gramada de mizerie, frunze, iarba, etc, nu este exclus sa aveti nevoie si de un aspirator
Pasul 4
Porniti motorul autoturismului Dati aeroterma la nivelul maxim, selectati modulul de recirculare al aerului, pozitia de recirculare sa fie la bord si picioare si cuplati AC-ul
Pasul 5
Luam spray-ul si il introducem in locasul filtrului de polen
Actionam clapeta spray-ului, ne tinem un pic respiratia, inchidem usita.Pentru un plus de siguranta eu am pus o clema sa fiu sigur ca nu se va deschide. Am inchis toate usile de la masina si am asteptat 10 min conform specificatiilor de pe spray.
Dupa expirarea timpului opriti motorul si deschideti larg toate usile. Aerisiti bine timp de 10-15 min.
Urmeaza sa montam totul la loc in sensul invers demontarii.
Mentiune!
Aceasta operatiune e recomandat a se aplica odata cu schimbarea filtrului de polen
Calatorie Placuta
- o cheie tip Torx cod T20
La modelul meu de masina, capacul filtrului de polen este prins in cleme, pentru asta mi-am improvizat dintr-o tija de umbrela o scula in forma de bastonas pentru a declipsa clemele, care arata asa
:
- Spray-ul cu solutia de curatat instalatia de aer conditionat
Aici ramane la aprecierea fiecaruia ce fel de spray folositi.Prima data am folosit un spray de la NIGRIN care l-am achizitionat la un pret de 36 lei, cel din fotografie este mult mai ieftin: 13 lei
ATENTIE! Pe instructiunile de folosire ale spray-urilor, producatorul recomanda amplasarea spray-ului in spatele scaunului de la sofer, aceasta medoda am aplicato prima data cand am folosit un astfel de produs iar eficienta lui a fost redusa. Pentru o eficienta maxima o sa va prezint mai jos metoda pe care am aplicato si am fost multumit de rezultat
Pasul 1
Indepartarea torpedoului.
Torpedoul este fixat in 6 surubele tip TORX, 3 la partea de jos, 3 la partea de sus
Dupa ce le desfiletam putem indeparta torpedoul cu usurinta
Pasul 2
In spatele torpedoului ne ramane sa identificam unde este situat filtru de polen. Acest lucru este foarte usor dupa ce observam clemele de fixare al capacului, 6 la numar, in foto se observa doar 4
Asa cum am spus mai sus la unele modele in locul clemelor putem intalni surubele
Pasul 3
Declipsam clemele cu unealta minune pe care am confectionato
\
Dupa aceasta operatie capacul se deschide ca o usita, scoatem filtru de polen si curatam cat putem de bine locasul filtrului de polen.
Sa nu fiti surprinsi cand o sa vedeti acolo o gramada de mizerie, frunze, iarba, etc, nu este exclus sa aveti nevoie si de un aspirator
Pasul 4
Porniti motorul autoturismului Dati aeroterma la nivelul maxim, selectati modulul de recirculare al aerului, pozitia de recirculare sa fie la bord si picioare si cuplati AC-ul
Pasul 5
Luam spray-ul si il introducem in locasul filtrului de polen
Actionam clapeta spray-ului, ne tinem un pic respiratia, inchidem usita.Pentru un plus de siguranta eu am pus o clema sa fiu sigur ca nu se va deschide. Am inchis toate usile de la masina si am asteptat 10 min conform specificatiilor de pe spray.
Dupa expirarea timpului opriti motorul si deschideti larg toate usile. Aerisiti bine timp de 10-15 min.
Urmeaza sa montam totul la loc in sensul invers demontarii.
Mentiune!
Aceasta operatiune e recomandat a se aplica odata cu schimbarea filtrului de polen
Calatorie Placuta
iuli1983
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- lungumarian89
- **
- 61 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Tigra 1997 x14xe
- Vrancea
lungumarian89
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Vrancea
- Masina: Tigra 1997 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
voi incerca sa va prezint in urmatorul material pasii care ar trebui urmati atunci cand doriti sa igenizati tubulatura instalatiei de AC,in plus de asta ,tutorialul prezinta mai multe aspecte tehnice intalnite de-a lungul acestei operatiuni,ideea este ca pe alocuri sunt lucruri pe care le descoperim just in time,sunt si lucruri haioase de care ne-am adus aminte cu placere,dupa terminarea tutorialului,oricum avand in vedere ca incerc sa impartasesc cu voi tot ceea ce fac pe la masina mea sau ale voastre,sper sa va trezeasca interesul acest material si sa va fie util vreodata.
voi incerca sa va prezint in urmatorul material pasii care ar trebui urmati atunci cand doriti sa igenizati tubulatura instalatiei de AC,in plus de asta ,tutorialul prezinta mai multe aspecte tehnice intalnite de-a lungul acestei operatiuni,ideea este ca pe alocuri sunt lucruri pe care le descoperim just in time,sunt si lucruri haioase de care ne-am adus aminte cu placere,dupa terminarea tutorialului,oricum avand in vedere ca incerc sa impartasesc cu voi tot ceea ce fac pe la masina mea sau ale voastre,sper sa va trezeasca interesul acest material si sa va fie util vreodata.
arkadyema
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa 2007 Z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2009
- Mesaj Privat
Deschid un topic interesant si sper ca util.
Am o Corsa de curand si am inceput sa explorez masina-1,3 Cdti 90CP..
Demontand am ajuns si la mirosul intepator al AC..
Am incercat cu spary AIRCO- 21Ron cu spuma, pulverizat pe evaporator...insa nu prea tine.
AM auzit de la firmele care monteaza sisteme AC domestice, cum ca ar fi o solutie care se da pe evaporator si ar tine unu-doi ani departe mirosurile.
Eu am mai gasit si niste resturi de frunze pe el, in aeroterma si desigur ceva praf antic prin canalele aerotermei.
Pentru toate operatiunile am demontat usor torpedoul si aeroterma. Am incercat sa mai scap de frunze si cu o perie de curatat sticlele si cu ajutorul aerotermei dat pe maxim..
A facut cineva operatiunea la dealer sau la alte firme care folosesc dipozitive ce pulverizeaza solutia in masina in timp ce merge pe recirculare?
Am o Corsa de curand si am inceput sa explorez masina-1,3 Cdti 90CP..
Demontand am ajuns si la mirosul intepator al AC..
Am incercat cu spary AIRCO- 21Ron cu spuma, pulverizat pe evaporator...insa nu prea tine.
AM auzit de la firmele care monteaza sisteme AC domestice, cum ca ar fi o solutie care se da pe evaporator si ar tine unu-doi ani departe mirosurile.
Eu am mai gasit si niste resturi de frunze pe el, in aeroterma si desigur ceva praf antic prin canalele aerotermei.
Pentru toate operatiunile am demontat usor torpedoul si aeroterma. Am incercat sa mai scap de frunze si cu o perie de curatat sticlele si cu ajutorul aerotermei dat pe maxim..
A facut cineva operatiunea la dealer sau la alte firme care folosesc dipozitive ce pulverizeaza solutia in masina in timp ce merge pe recirculare?
- tenk
- **
- 127 mesaje
- din 02 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Iasi
tenk
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2011
- Mesaj Privat
Eu am folosit AIRCO spuma insa mirosul a disaprut in proportie de 30% si am folosit si o panarama de spray de ala de dai pe recirculare. Cel din urma fiind fara nici un rezultat.
Consider ca mai ok ar fi daca s-ar putea curata vaporizatorul si tubulatora pe care se depune "muschi".
La vara am sa incerc operatiunea asta si am sa incerc sa ma interesez si de o solutie de lunga durata, pentru ca mi se pare aiurea sa stai in fiecare an sa speli tubulatura si alte cele.
Consider ca mai ok ar fi daca s-ar putea curata vaporizatorul si tubulatora pe care se depune "muschi".
La vara am sa incerc operatiunea asta si am sa incerc sa ma interesez si de o solutie de lunga durata, pentru ca mi se pare aiurea sa stai in fiecare an sa speli tubulatura si alte cele.