- dragos1326
- OP
- 255 mesaje
- din 31 Jul 2010
- Insignia 2010 A20DTH
- Alta tara
dragos1326
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Vreau sa deschid un topic despre presiunea in anvelope (vara/iarna) la Insignia.
Stiu ca multi imi vor spune sa ma uit pe tablita aditionala de la usa soferului.Nu cred ca este corecta deoarece la mine zice asa:
- Vara (pentru 3 persoane) - 2.0 Fata / 2.0 Spate
- Iarna (pentru 3 persoane) - 2.7 Fata / 2.6 Spate
- Pentru 5 persoane - 2.2 Fata / 2.7 Spate
In consecinta am fost la 2 reprezentante Opel plus la un centru de anvelope si toata lumea mi-a zis acelasi lucru : (cel putin acum pentru sezonul rece) : 2.8 Fata / 3.0 Spate .
Intrebarea acestu topic ar fi:
Care este presiunea corecta in pneurile de Insignia (vara vs. iarna)?
Astept pareri, dezbateri si argumente in acest sens.
Va multumesc anticipat.
Vreau sa deschid un topic despre presiunea in anvelope (vara/iarna) la Insignia.
Stiu ca multi imi vor spune sa ma uit pe tablita aditionala de la usa soferului.Nu cred ca este corecta deoarece la mine zice asa:
- Vara (pentru 3 persoane) - 2.0 Fata / 2.0 Spate
- Iarna (pentru 3 persoane) - 2.7 Fata / 2.6 Spate
- Pentru 5 persoane - 2.2 Fata / 2.7 Spate
In consecinta am fost la 2 reprezentante Opel plus la un centru de anvelope si toata lumea mi-a zis acelasi lucru : (cel putin acum pentru sezonul rece) : 2.8 Fata / 3.0 Spate .
Intrebarea acestu topic ar fi:
Care este presiunea corecta in pneurile de Insignia (vara vs. iarna)?
Astept pareri, dezbateri si argumente in acest sens.
Va multumesc anticipat.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
daca opel iti zice o presiune, nu ti-o zice ca tu sa-ti strici masina.
Tu ai de ales, sa te iei dupa un producator auto cu o calitate destul de buna (nu exista nimeni perfect) a masinii, care se mandreste cu costurile reduse de intretinere (fata de altii din acelasi segment) si care vrea sa-i lauzi masina.
Sau poti sa-i crezi pe cei cu maxim liceu ce lucreaza ca necalificat la o vulcanizare sau un papagal de mecanic de reprezentanta (care se jura ca masina mea e perfecta desi distributia era praf).
Atat timp cat pui cauciucurile (inclusiv marca, recomandata de opel in caietul de service ) pe masina, respecti ce scrie pe tablita. in felul asta iti va consuma cat mai putin si vei toci cauciucurile cat mai eficient.
cand pui alte cauciucuri/alte marci, o faci pe barba ta si acolo trebuie sa ghicesti.
la mine spre exemplu cand e incarcata full zice sa pun 3.5 pe spate, insa pe cauciucuri zice sa nu bag mai mult de 3.4.
Insa cand merg cu ea normal, pun exact cat scrie pe tablita (2.4 pe toate).
trecand peste aspectele astea. Cum Dumnezeului iti recomanda cineva sa pui pe spate mai mult decat pe fata, fara ca masina sa fie incarcata?
o sa tensionezi cauciucul inutil, il vei imbatrani prematur si vei pierde si la aderenta.
P.S. eu cand am zis mecanicii, m-am referit la absolut toti, indiferent de tara. eu n-am gasit mecanici buni in nici o reprezentanta.
Tu ai de ales, sa te iei dupa un producator auto cu o calitate destul de buna (nu exista nimeni perfect) a masinii, care se mandreste cu costurile reduse de intretinere (fata de altii din acelasi segment) si care vrea sa-i lauzi masina.
Sau poti sa-i crezi pe cei cu maxim liceu ce lucreaza ca necalificat la o vulcanizare sau un papagal de mecanic de reprezentanta (care se jura ca masina mea e perfecta desi distributia era praf).
Atat timp cat pui cauciucurile (inclusiv marca, recomandata de opel in caietul de service ) pe masina, respecti ce scrie pe tablita. in felul asta iti va consuma cat mai putin si vei toci cauciucurile cat mai eficient.
cand pui alte cauciucuri/alte marci, o faci pe barba ta si acolo trebuie sa ghicesti.
la mine spre exemplu cand e incarcata full zice sa pun 3.5 pe spate, insa pe cauciucuri zice sa nu bag mai mult de 3.4.
Insa cand merg cu ea normal, pun exact cat scrie pe tablita (2.4 pe toate).
trecand peste aspectele astea. Cum Dumnezeului iti recomanda cineva sa pui pe spate mai mult decat pe fata, fara ca masina sa fie incarcata?
o sa tensionezi cauciucul inutil, il vei imbatrani prematur si vei pierde si la aderenta.
P.S. eu cand am zis mecanicii, m-am referit la absolut toti, indiferent de tara. eu n-am gasit mecanici buni in nici o reprezentanta.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Pentru nicio masina Opel nu da presiuni diferite pentru cauciucuri de iarna.
Pe masina ai un abtibild cu 3 presiuni, confort (maxim 3 persoane), eco (maxim 3 persoane) si sarcina maxima.
Daca te uiti in manual, ai detaliat la fiecare motorizare presiunile recomandate (cele 3) pentru fiecare dimensiune de anvelopa.
Nu scrie nicaieri ca iarna trebuie sa folosesti alte presiuni.
Niciodata nu trebuie folosita o presiune mai mare decat cea trecuta pe cauciuc, de obicei in PSI.
Pe masina ai un abtibild cu 3 presiuni, confort (maxim 3 persoane), eco (maxim 3 persoane) si sarcina maxima.
Daca te uiti in manual, ai detaliat la fiecare motorizare presiunile recomandate (cele 3) pentru fiecare dimensiune de anvelopa.
Nu scrie nicaieri ca iarna trebuie sa folosesti alte presiuni.
Niciodata nu trebuie folosita o presiune mai mare decat cea trecuta pe cauciuc, de obicei in PSI.
- cornelpopa
- ***
- 511 mesaje
- din 23 Apr 2007
- Insignia 2015 A20DT
- Brasov
cornelpopa
- Mesaje scrise: 511
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2007
- Mesaj Privat
Eu am facut diverse experiente de-a lungul celor 2 ani de cand am Insignia ST.
90% din timp sunt singur in masina si folosesc vara/iarna 2.5 si fata si spate.
Cand plec in concediu - 3 persoane + muntele de bagaje - folosesc 2.9 cu 2.7.
PS> Datorita ieftinirii incredibile a azotului folosesc doar azot in roti. Rezultatul a fost ca nu a trebuit niciodata sa completez presiunea in roti, s-a pastrat de-a lungul sezonului.
Eu rotesc anvelopele la fiecare 10k km si atunci fac si o verificare de presiune.
90% din timp sunt singur in masina si folosesc vara/iarna 2.5 si fata si spate.
Cand plec in concediu - 3 persoane + muntele de bagaje - folosesc 2.9 cu 2.7.
PS> Datorita ieftinirii incredibile a azotului folosesc doar azot in roti. Rezultatul a fost ca nu a trebuit niciodata sa completez presiunea in roti, s-a pastrat de-a lungul sezonului.
Eu rotesc anvelopele la fiecare 10k km si atunci fac si o verificare de presiune.
- dragos1326
- OP
- 255 mesaje
- din 31 Jul 2010
- Insignia 2010 A20DTH
- Alta tara
dragos1326
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2010
- Mesaj Privat
- cornelpopa
- ***
- 511 mesaje
- din 23 Apr 2007
- Insignia 2015 A20DT
- Brasov
cornelpopa
- Mesaje scrise: 511
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dragos1326
- OP
- 255 mesaje
- din 31 Jul 2010
- Insignia 2010 A20DTH
- Alta tara
dragos1326
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2010
- Mesaj Privat
- cornelpopa
- ***
- 511 mesaje
- din 23 Apr 2007
- Insignia 2015 A20DT
- Brasov
cornelpopa
- Mesaje scrise: 511
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2007
- Mesaj Privat
cata1970
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2011
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- dragos1326
- OP
- 255 mesaje
- din 31 Jul 2010
- Insignia 2010 A20DTH
- Alta tara
dragos1326
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2010
- Mesaj Privat
cornelpopa a scris:Super tare oferta.
EU nu gasesc anvelope de vara decente sub 950 RON/buc.
950*4 = 3800 RON = 880EUR doar anvelopele!
EU nu gasesc anvelope de vara decente sub 950 RON/buc.
950*4 = 3800 RON = 880EUR doar anvelopele!
Da...stiu preturile.Ca fusesem sa fac un drive test cu o masina si nu avea cauciucuri de iarna.I-am zis dealerului sa mai lase ceva la ea ca sa-mi pot lua si cauciucuri si jante (nestiind cat costa)...ma gandeam la cateva sute de euro.Nu ne-am inteles la pret...si am inceput sa caut anvelope pentru o viitoare masina.La asta de o am acum...la fel.....era fara anvelope de iarna....si mi-au propus ei dealu` asta de 800 de euro.....
Un dealer Opel imi gasise o varianta ceva de genu (4 buc Hancook = 178 euro /buc....asta fac 712 plus jante de tabla ...cam 1200 de euro in total....cu jante de aluminiu ma costa la astia 1800 de euro, cu aceleasi anvelope).
Cam asta e.Pacat.
cata1970
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- x678001
- **
- 162 mesaje
- din 02 Mai 2010
- Insignia 2011 20DTH
- Bucuresti
x678001
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2010
- Mesaj Privat
- cornelpopa
- ***
- 511 mesaje
- din 23 Apr 2007
- Insignia 2015 A20DT
- Brasov
cornelpopa
- Mesaje scrise: 511
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2007
- Mesaj Privat
Depinde de model, roti si motorizare. La mine la carte scrie asa:
Sport Tourer, A20DTH 160CP 245/45 R18:
Comfort with up to 3 people - front 220/2.2 rear 240/2.4
ECO with up to 3 people - front 270/2.7 rear 290/2.9
With full load - front 220/2.2 rear 290/2.9
Eu fac o medie intre confort si ECO. Mai departe e decizia fiecaruia.
Sport Tourer, A20DTH 160CP 245/45 R18:
Comfort with up to 3 people - front 220/2.2 rear 240/2.4
ECO with up to 3 people - front 270/2.7 rear 290/2.9
With full load - front 220/2.2 rear 290/2.9
Eu fac o medie intre confort si ECO. Mai departe e decizia fiecaruia.
- alichi_c
- **
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
salut am insignia din 2010 decembrie am jante pe 17 si merg cu rotile tari eco la 3 presiune tot timpul
este mai rgida dar ma ajuta la parcari si la consum asa am facut si la astra veche si am mers 150 mii km si nu am avut probleme cu articulatii bucsi si altele . La insignia am 50 mii km si nu am nici un zgomot doar ca este mai rigida ,pot sa urc borduri si chiar sa intru in gropi ca nu se lasa roata . Nu am roata de rezerva si avand cauciucul mai moale poti aduna cuie ,holdsuruburi si altele ce pot intepa roata .
Cred ca v-am convins de ce tin rotile la presiune 3.
este mai rgida dar ma ajuta la parcari si la consum asa am facut si la astra veche si am mers 150 mii km si nu am avut probleme cu articulatii bucsi si altele . La insignia am 50 mii km si nu am nici un zgomot doar ca este mai rigida ,pot sa urc borduri si chiar sa intru in gropi ca nu se lasa roata . Nu am roata de rezerva si avand cauciucul mai moale poti aduna cuie ,holdsuruburi si altele ce pot intepa roata .
Cred ca v-am convins de ce tin rotile la presiune 3.
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Cind am schimbat cauciucurile am cerut celor de la vulcanizare (service serios, specializat ) sa-mi bage 2.3 fata si 2.1 spate, cum zice cartea masinii . Au bagat azot zicind ca tine presiunea in timp. Nici nu m-am gindit sa verific, dar avind erori la senzorii de presiune am verificat displayul corespunzator si imi arata 2.1 si 1.9 dimineata, iar dupa 30 min de oras ajunge la 2.3/2.1. Eu stiu ca presiunea se masoara pe cauciuc rece, cum era si cind le-a montat. Or fi gresit aia presiunea sau a scazut presiunea in timp? Cauciucul pare optic umflat OK, prezinta usoara ''burta'' pe lateral. As masura eu, dar mi-e ca stric compozitia azot-aer.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat