Dum 11 Dec, 2011 12:54 pm
Am o Astra Clasic II pe benzina (Z16XEP) din 2006. Ieri dimineata am auzit cateva bipuri ritmice, care se succedau la 20-30 sec. Crezand ca a umblat cineva la ea, am incercat sa o dezactivez din telecomanda, dar a pornit alarma si nu mai puteam sa o opresc. S- a oprit singura dupa aprox. 1 min, dar nu mai functiona nimic, nici inchiderea centralizata, nici alarma, de pornit, ce sa mai zic. Practic masina ramasese deschisa, prada tuturor ce ar fi avut ganduri necurate. Am apelat la un prieten, cu oarece cunostinte mecanice, care a spus ca este bateria; a venit, mi-a dat curent, masina am reusit sa o pornesc, inchiderea centralizata sa functioneze, dar a aparut o problema la afisajul CB, in sensul ca toate informatiile MID-ului se deruleaza rapid, ca si cum butonul de pe maneta ar fi apasat continuu. Am fost cu acelasi prieten la cineva care a pus-o pe tester, dar totul apare in regula! Am cumparat baterie noua, crezand ca poate tensiunea nu e buna, mi s-a verificat tabloul de sigurante, releele, a dezactivat alarma (care este MOP 3, montata cand am cumparat masina), ca reincepuse sa dea semnale, ca dimineata. Nimeni din cei cu care eram nu avea vreo idee ce se intampla; masina porneste, informatiile pe MID incep sa se deruleze rapid cand pun contactul; cand opresc motorul, afisajul ramane pe o informatie, dar nu se mai stinge, chiar daca scot cheia din contact. Pare ca si cum ar fi un scurt-cicuit care nu poate fi localizat. S-a mai intamplat asa ceva, cuiva? Am fost sfatuit sa restez calculatorul, dar cum se face? Am deconectat borna negativa de la baterie, am lasat-o asa 2 ore, dar fara succes. Singurul rezultat este ca se stinge MID-ul, dar se reaprinde daca pun contactul si problemele o iau de la cap. De mers cu ea se poate merge, dar nu risc niste pagube iremediabile la CB?