- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
Am observat ca de putin timp imi urca temperatura foarte mult ... Chiar si pe drum intins, la 120-130, se ducea la 100 grade. In oras uneori ajunge in zona rosie , sta acolo 1-2 minute si apoi coboara sub 100 grade. Am impresia ca e ceva aiurea cu indicatorul, m-am uitat sub capota imediat ce am oprit motorul si nu fierbea nimic ... ventilatorul functioneaza cateva minute dupa ce opresc motorul, dar asta e normal.
Ce-o fi oare ? Uleiul e in regula, nivelul la lichidul de racire e OK, nu curge nimic ... sa fie alarma falsa ? Cum as putea sa verific ?
Ce-o fi oare ? Uleiul e in regula, nivelul la lichidul de racire e OK, nu curge nimic ... sa fie alarma falsa ? Cum as putea sa verific ?
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Engine coolant temperature (ECT) sensor
Checking - Fig. 21
Technical Data
Temperature Resistance
20°C 2300-2700 W
40°C 1000-1300 W
60°C 560-670 W
80°C 290-370 W
Ensure ignition switched OFF.
Disconnect ECT sensor multi-plug.
Relieve residual pressure in cooling system.
Remove ECT sensor from engine.
Immerse ECT sensor probe in coolant of specified temperature.
Check resistance between ECT sensor terminals.
ECT sensor may be checked in situ if engine temperature and resistance readings are compared.
Sursa autodata
Checking - Fig. 21
Technical Data
Temperature Resistance
20°C 2300-2700 W
40°C 1000-1300 W
60°C 560-670 W
80°C 290-370 W
Ensure ignition switched OFF.
Disconnect ECT sensor multi-plug.
Relieve residual pressure in cooling system.
Remove ECT sensor from engine.
Immerse ECT sensor probe in coolant of specified temperature.
Check resistance between ECT sensor terminals.
ECT sensor may be checked in situ if engine temperature and resistance readings are compared.
Sursa autodata
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Si acuma masina face la fel:)
Doar vara cand e foarte cald afara,si stau la semafor mai mult timp.
Am fost la serviceopel si am constatat ca ventilatorul nu porneste pe treapta medie.Adica atunci cand ajunge la 100grade nu porneste sa raceasca destul.
El porneste la 92 pe treapta 1.La 100 pe treapta 2.Si cand ajunge pe rosu porneste pe maxim.
Cand ajunge pe rosu porneste pe treapta cea mai mare si se raceste.
Dupa multe teste am descoperit ca o rezistenta de pe ventilator este arsa.
Solutia:Ori gasesc un ventilator busit si schimb rezistenta ori cumpar alt ventilator.
Doar vara cand e foarte cald afara,si stau la semafor mai mult timp.
Am fost la serviceopel si am constatat ca ventilatorul nu porneste pe treapta medie.Adica atunci cand ajunge la 100grade nu porneste sa raceasca destul.
El porneste la 92 pe treapta 1.La 100 pe treapta 2.Si cand ajunge pe rosu porneste pe maxim.
Cand ajunge pe rosu porneste pe treapta cea mai mare si se raceste.
Dupa multe teste am descoperit ca o rezistenta de pe ventilator este arsa.
Solutia:Ori gasesc un ventilator busit si schimb rezistenta ori cumpar alt ventilator.
- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
La mine s-a manifestat destul de dubios...
Mai intai crestea rau, se vedea clar ca ceva nu e in regula. S-a constatat a fi pompa de recirculare a apei si s-a schimbat. Din momentul in care am schimbat pompa aia si pana acum vreo luna si ceva, vreau sa spun ca in cea mai a dracu circulatie si pe caldura, acul statea numai pe 90-92, in cel mai rau caz atingea 95 de grade.
Apoi, intro seara cand ma intorceam din Berceni de la Vali Piv, pe la jumatea drumului spre casa ma pomenesc ca sare dintro data de pe la 92 in 98-100-105, atinge zona rosie si incepe sa coboare la fel de repede pana la 95 (toata chestia asta cu urcat/coborat s-a intamplat in ceva gen 10 secunde). De atunci aproape numai asa imi face 95-105 si retur, uneori mai atinge zona rosie si opresc motorul. M-am dat de vreo 2 ori jos cand sarise apa de 100 si ventilatorul ala mergea pe treapta 1 cred, asa de slab invartea (merge si pe treptele superioare, dar cand vrea el). Mai rau este ca si la ralanti daca stau mai mult timp se duce in 105 si scade si tot asa...
Sper sa nu fie termostatul ca n-am chef sa demontez jumatate de motor ca sa ajung la el... Mai mult costa manopera demontat/montat decat termostatul in sine
Mai intai crestea rau, se vedea clar ca ceva nu e in regula. S-a constatat a fi pompa de recirculare a apei si s-a schimbat. Din momentul in care am schimbat pompa aia si pana acum vreo luna si ceva, vreau sa spun ca in cea mai a dracu circulatie si pe caldura, acul statea numai pe 90-92, in cel mai rau caz atingea 95 de grade.
Apoi, intro seara cand ma intorceam din Berceni de la Vali Piv, pe la jumatea drumului spre casa ma pomenesc ca sare dintro data de pe la 92 in 98-100-105, atinge zona rosie si incepe sa coboare la fel de repede pana la 95 (toata chestia asta cu urcat/coborat s-a intamplat in ceva gen 10 secunde). De atunci aproape numai asa imi face 95-105 si retur, uneori mai atinge zona rosie si opresc motorul. M-am dat de vreo 2 ori jos cand sarise apa de 100 si ventilatorul ala mergea pe treapta 1 cred, asa de slab invartea (merge si pe treptele superioare, dar cand vrea el). Mai rau este ca si la ralanti daca stau mai mult timp se duce in 105 si scade si tot asa...
Sper sa nu fie termostatul ca n-am chef sa demontez jumatate de motor ca sa ajung la el... Mai mult costa manopera demontat/montat decat termostatul in sine