Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • maguest

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Am devenit de curand membru clubopel.ro dupa ce am cumparat acum 3 saptamani un Opel Vectra B DTI din 98. Masina are cateva probleme si cu ajutorul forumului am dibuit cateva solutii. Sunt insa nevoit sa cer sfaturi mai apropiate de simptomele mele. Va rog sa ma ajutati si voi ajuta si eu in masura in care rezolv diverse probleme. Pentru ca o poza face cat 1000 de cuvinte, vor incerca sa uploadez fotografii cu probleme si solutii.

Probleme:
1. Masina are clima automata insa nu functioneaza lumina afisajului digital de la clima, adica cel ce indica cifra temperaturii si bara de ventilatie. Daca indrept de aproape o sursa de lumina (lanterna) spre afisaj, pot citi cifrele temperaturii, insa nu se poate vedea nimic daca sursa nu e indreptata din exterior spre afisaj. Aceeasi problema o am si pentru cifrele kilometrajului total si ale celui partial. Am vazut posturi referitoare la arderea becurilor in cazul climei clasice, dar aici e vorba de o clima automata, cu afisaj digital. Mentionez ca becurile din bord functioneaza, chiar si la clima se aprind becurile (in poza atasata am marcat cu verde ce se aprinde ok si cu rosu ce nu se aprinde). Ce parere aveti? Exista vreun soi de back-light al afisajului digital? Se poate rezolva relativ usor? A mai avut cineva problema asta? Cum s-a procedat?
Poza este gasita pe net, dar tot de la Vectra B, aceeasi clima.
2. Mai am probleme cu pornirea greoaie la frig (nu se aprinde spirala de bujii incandescente in bord dar daca deconectez senzorul de temperatura martorul se aprinde si tocmai m-am pregatit cu un switch cu acceasi dimensiune cu un buton fals din bord; switch pe care o sa-l montez ca sa ii aprind bujiile "de la buton"). Aceasta problema se va rezolva. O dificultate pe care o am momentan este gasirea celui mai potrivit loc pentru a trece firul din compartimentul motor spre habitaclu. Are cineva idee de cea mai buna solutie in cazul unui Vectra B DTI ? (am gasit sugestii pentru Astra si Vectra C, dar nu pentru B).

3. Compartimentul motor are destul de multe urme de ulei (si mai uscat, si mai proaspat), mai ales in zona turbinei (legatura cu teava metalica ce vine de la Intercooler) si a EGR-ului. O sa fac maine niste poze cu motorul meu si voi incercui zonele cu probleme. Am impresia ca si consuma ceva ulei, dupa batul indicator. Am circulat insa doar 400 km si nu am facut o evaluare prea exacta a consumului de ulei pana acum. Asta si din cauza ca atat la servici, cat si acasa parchez masina in panta.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
La problema 1, cauza o constituie becurile arse. Se schimba relativ usor sau poti sa le inlocuiesti cu leduri. Detalii gasesi aici: https://www.clubopel.com/vie...eduri+bord+vectra
Si problema 2 este cu leac. Solutii gasesti aici: https://www.clubopel.com/vie...08&highlight=
  • maguest

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc Gabi,

problema 1. O sa incerc sa dau jos panoul de instrumente si panoul consolei pentru a schimba becurile.
problema 2. Dupa cum am spus, o sa pun un switch. Problema ramane in continuare trecerea firului intre compartimentul motor si habitaclu. Nu am gasit in topicuri modalitatea prin care se face asta pe o vectra B.
  • zapp_cosmarul

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X25XEI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Dupa ce scoti mufa de la senzorul d temperatura cum porneste masina? Nu cumva ar fi mai indicat sa repari problema cu pornirea fara sa montezi butoane prin masina si pur si simplu sa gasesti problema si masina sa porneasca singura atunci cand dai la cheie?
  • maguest

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
zapp_cosmarul a scris:Dupa ce scoti mufa de la senzorul d temperatura cum porneste masina? Nu cumva ar fi mai indicat sa repari problema cu pornirea fara sa montezi butoane prin masina si pur si simplu sa gasesti problema si masina sa porneasca singura atunci cand dai la cheie?


Dupa scoaterea mufei baga bujiile si porneste ok. E problema clasica. Nu se cunosc exact cauzele dar simtomele se vindeca prin una din urmatoarele 3 metode:

1. switch la bord prin care se deconecteaza senzorul si se activeaza bujiile.
2. montaj care sa faca acelasi lucru (dar timpul de activare va fi fix; in cazul switchului le activezi cat timp vrei tu).
3. resoftare care sa spuna ECU-lui sa activeze bujiile la temperaturi mai inalte decat in fabrica.

Voi opta pentru versiunea 1 in faza initiala. Voi monta switch-ul in locul unui buton fals din bord (pe care il pastrez si il pot pune la loc daca o sa merg ulterior pe varianta resoftarii). Mai jos e o poza cu locasul in care voi pune switchul. Am gasit unul cu exact aceeasi dimensiune ca a butonului fals. Tot nu am gasit insa o modalitate de a trece firul din habitaclu spre motor.

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR