- aidrian25
- OP
- 121 mesaje
- din 22 Feb 2011
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
aidrian25
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2011
- Mesaj Privat
Opel astra h 2004 Z17DTL, caseta direcție trw.
Timpul de lucru începe de la câteva ore în sus.
Sal, trebuie sa mentionez ca eu nu am reusit sa demontez caseta de directie din cauza surubului din spate mai exact a piulitei de la cadru motor.
În concluzie cam desfacusem tot dar m am blocat din cauza piulitei care se misca în interiorul cãmãsi care o tine, s a rezolvat în service prin sudurã.
Deci,în primul rand se asigura masina si se ridica pe capre cat mai mult, o groapa este si mai bunã un elevator perfect
Se blocheazã volanul drept si se demonteazã surubul de 13 de pe coloanã.
Se dau jos rotile si se desfac capetele de bara cu o inelara de 19.
Pe dedesubt se demonteazã scutul parca cu torx de 25
Aveti mare grija cu suruburile de la cadru motor si nu numai, de preferat cu o zi înainte le dati cu spray din abundentã, la cele din spate o sa va chinuiti prin fantele de vizitare.
Va apucati de slãbit cadru motor, partea din fatã si de la mijloc se slãbeste pana aproape de maxim, cele din spate cu tãblitele triunghiulare se scot de tot, va trebuie tubulara E18 si doua prelungitoare lungi
Caseta de directie este prinsa de cadru cu doua suruburi lungi de 18,pt demontare trebuie sa tineti contra în parte de sus, cel din dreapta mai are o piulita în plus care tine pompa de servo.
Pompa de servo mai are o piulita de 13 pe dedesubt si încã una pe partea dreapta pe cadru,atentie la suruburi sa nu va cada în interiorul cadrului.
Se demonteazã suportul de la tamponul spate, partea prinsa de cutie se demonteazã cu tubulara torx E18 sunt trei suruburi si mai este partea prinsa de tampon cu torx lung de 55 si contra cu o fixa sau inelara de 18.
Se demonteazã cu tubulara torx suportul timonerie
Acum caseta se miscã si puteti desface cele doua conducte intai cea de sus cu o fixa de 18, o sa curgã ulei, dupã ce le demontati capetele se acoperã cu o cârpã curata pt a evita murdãria.
Se demonteazã si evacuarea din capãt si din suporti de cauciuc, poate reusiti si fãrã sa o demontati.
Caseta se scoate prin partea dreapta opusa soferului usor cu grija.
pt reparatia casetei iti trebuie un cleste drept pt sigurante, ceva tubulare mari si o presa lunga pt a scoate simeringul din interiorul casetei dupã ce se scoate cremaliera care se curãtã, rectifica etc
Din ce am înțeles caseta se strica din cauza apei care pãtrunde pe la burdufuri și care se gãsesc doar dintr-un plastic mai moale și nu de cauciuc. Ale mele erau prinse cu bride de plastic în loc de coliere metalice.
Timpul de lucru începe de la câteva ore în sus.
Sal, trebuie sa mentionez ca eu nu am reusit sa demontez caseta de directie din cauza surubului din spate mai exact a piulitei de la cadru motor.
În concluzie cam desfacusem tot dar m am blocat din cauza piulitei care se misca în interiorul cãmãsi care o tine, s a rezolvat în service prin sudurã.
Deci,în primul rand se asigura masina si se ridica pe capre cat mai mult, o groapa este si mai bunã un elevator perfect
Se blocheazã volanul drept si se demonteazã surubul de 13 de pe coloanã.
Se dau jos rotile si se desfac capetele de bara cu o inelara de 19.
Pe dedesubt se demonteazã scutul parca cu torx de 25
Aveti mare grija cu suruburile de la cadru motor si nu numai, de preferat cu o zi înainte le dati cu spray din abundentã, la cele din spate o sa va chinuiti prin fantele de vizitare.
Va apucati de slãbit cadru motor, partea din fatã si de la mijloc se slãbeste pana aproape de maxim, cele din spate cu tãblitele triunghiulare se scot de tot, va trebuie tubulara E18 si doua prelungitoare lungi
Caseta de directie este prinsa de cadru cu doua suruburi lungi de 18,pt demontare trebuie sa tineti contra în parte de sus, cel din dreapta mai are o piulita în plus care tine pompa de servo.
Pompa de servo mai are o piulita de 13 pe dedesubt si încã una pe partea dreapta pe cadru,atentie la suruburi sa nu va cada în interiorul cadrului.
Se demonteazã suportul de la tamponul spate, partea prinsa de cutie se demonteazã cu tubulara torx E18 sunt trei suruburi si mai este partea prinsa de tampon cu torx lung de 55 si contra cu o fixa sau inelara de 18.
Se demonteazã cu tubulara torx suportul timonerie
Acum caseta se miscã si puteti desface cele doua conducte intai cea de sus cu o fixa de 18, o sa curgã ulei, dupã ce le demontati capetele se acoperã cu o cârpã curata pt a evita murdãria.
Se demonteazã si evacuarea din capãt si din suporti de cauciuc, poate reusiti si fãrã sa o demontati.
Caseta se scoate prin partea dreapta opusa soferului usor cu grija.
pt reparatia casetei iti trebuie un cleste drept pt sigurante, ceva tubulare mari si o presa lunga pt a scoate simeringul din interiorul casetei dupã ce se scoate cremaliera care se curãtã, rectifica etc
Din ce am înțeles caseta se strica din cauza apei care pãtrunde pe la burdufuri și care se gãsesc doar dintr-un plastic mai moale și nu de cauciuc. Ale mele erau prinse cu bride de plastic în loc de coliere metalice.
- bamse_2010
- *
- 11 mesaje
- din 11 Mai 2016
- Zafira 2000 X16XEL
- Constanta
bamse_2010
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2016
- Mesaj Privat
Salut ai demontat tot cadru motorului adica bucata de sasiu care se desprinde? Eu am o zafira a si am demontat capetele de bara caseta de directie din cele 2 șuruburi de 18 si din volan ( șurub 13 ) si am desfãcut si supartl de la cutie cel din poza ta dar doar cele 3 șuruburi cel din spate nu am putut si nu pot so scot afara.ce trebui sa mai fac ca so pot scoate?
- bamse_2010
- *
- 11 mesaje
- din 11 Mai 2016
- Zafira 2000 X16XEL
- Constanta
bamse_2010
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2016
- Mesaj Privat
- adrianstefaniu
- *
- 3 mesaje
- din 27 Jun 2010
- Astra 2006 Z16XEP, 1.6
- Olt
adrianstefaniu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2006 Z16XEP, 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2010
- Mesaj Privat
Buna ziua.
Am niste probleme in urma inlocuirii casetei de directie la Opel Astra H (2006, 1.6benzina) si va rog frumos sa ma ajutati. Orice ajutor este bine venit. Vreau sa inteleg de unde apar aceste probleme. Mi s-a inlocuit caseta de directie sparta - dupa 2ani de functionare (care era de la un Opel Astra G -conf.codului de identificare) cu una tot second (tot de Astra G). La caseta noua doar i-a inlocuit capetele de bara cu cele existente pe caseta sparta. Dupa montarea casetei noi si a rotilor, unghiul de convergenta a rotilor era destul de mare (aprox.30°cu inchidere spre inainte). Mecanicul doar a reglat putin deschiderea rotilor, actionand doar la roata din stanga, pana rotile au devenit cat de cat paralele si am putut sa merg cu masina. Si m-a trimis la un alt mecanic, sa-mi echilibreze directia. Totusi, am observat ca in timpul mersului semnalizatorul nu mi se mai declanseaza automat la schimbarea directiei. Deasememea, ramane activ in bord martorul ESP. Am fost la un tester si mi-a spus ca rotile nu sunt montate cum trebuie, chiar daca sunt paralele (trebuie sa trag de volan spre stanga inca 371° ca sa poata ajunge rotile pe unghiul de 0° (adica centrate spre inainte). E drept ca mecanicul a schimbat caseta de directie fara sa blocheze volanul inainte de demontarea casetei sparte. Dati-mi, va rog, o solutie. Ce trebuie sa fac acum?
Am niste probleme in urma inlocuirii casetei de directie la Opel Astra H (2006, 1.6benzina) si va rog frumos sa ma ajutati. Orice ajutor este bine venit. Vreau sa inteleg de unde apar aceste probleme. Mi s-a inlocuit caseta de directie sparta - dupa 2ani de functionare (care era de la un Opel Astra G -conf.codului de identificare) cu una tot second (tot de Astra G). La caseta noua doar i-a inlocuit capetele de bara cu cele existente pe caseta sparta. Dupa montarea casetei noi si a rotilor, unghiul de convergenta a rotilor era destul de mare (aprox.30°cu inchidere spre inainte). Mecanicul doar a reglat putin deschiderea rotilor, actionand doar la roata din stanga, pana rotile au devenit cat de cat paralele si am putut sa merg cu masina. Si m-a trimis la un alt mecanic, sa-mi echilibreze directia. Totusi, am observat ca in timpul mersului semnalizatorul nu mi se mai declanseaza automat la schimbarea directiei. Deasememea, ramane activ in bord martorul ESP. Am fost la un tester si mi-a spus ca rotile nu sunt montate cum trebuie, chiar daca sunt paralele (trebuie sa trag de volan spre stanga inca 371° ca sa poata ajunge rotile pe unghiul de 0° (adica centrate spre inainte). E drept ca mecanicul a schimbat caseta de directie fara sa blocheze volanul inainte de demontarea casetei sparte. Dati-mi, va rog, o solutie. Ce trebuie sa fac acum?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Si totusi, cum se poate ca in 2021, unii "mecanici", inca sa mai faca asa ceva?
In primul rand, incearca sa nu efectuezi viraje prea stranse, poate inca nu ai rupt banda flexibila.
Trebuie decuplata iar coloana de directie de caseta, impartita caseta (adusa la mijlocul cursei), adus volanul pe pozitia de unghi 0°, cuplata la loc coloana pe caseta, facut geometria rotilor cu volanul blocat si apoi, daca este necesar, recalibrat unghiul volanului.
Repet, evita sa rotesti prea amplu de volan, mai bine faci mai multe manevre ... poate inca nu s-a rupt banda flexibila.
In primul rand, incearca sa nu efectuezi viraje prea stranse, poate inca nu ai rupt banda flexibila.
Trebuie decuplata iar coloana de directie de caseta, impartita caseta (adusa la mijlocul cursei), adus volanul pe pozitia de unghi 0°, cuplata la loc coloana pe caseta, facut geometria rotilor cu volanul blocat si apoi, daca este necesar, recalibrat unghiul volanului.
Repet, evita sa rotesti prea amplu de volan, mai bine faci mai multe manevre ... poate inca nu s-a rupt banda flexibila.