Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Din decembrie sunt nefericitul propietar al unei Vectra C din 2002 cu motor diesel Y22DTR. Si acum sa va expun probleme care le are si care sper ca o sa ma ajutati sa-i dau de cap:
-Dupa 4 zile de la cumparare, masina mi sa oprit deodata urcand o bordura, crezand ca am lasat poate ambreiajul mai repede, in fine...... faza sa repetat de mai multe ori dupa aceea din ce in ce mai des. De fiecare data cand se oprea mi se aprindea masina cu cheia ( service ) si nu mai vroia sa porneasca decat la a 5-6-a cheie dupa care se stingea si martorul cu cheia.
-Dupa aceea am pornit odata de la bloc si dupa vreo 1 km la apasarea acceleratiei motorul se oprea pt 1 secunda si se aprindeau toate luminile, facea asa de cateva ori pana opream, scoteam cheia si o porneam din nou.Din nou se aprindea martorul service chiar in timpul mersului.
-Am cumparat o mufa OP-Com si am facut un test: erori 3 : Senzorul de la arborele cu came nu functiona corect,Un releu deschide prea devreme si inca un senzor de la cutia de viteze ... nu vad asta ce legatura ar avea cu managementul motorului.
-L-am rugat pe un coleg care se pricepe cat de cat la mecanica sa-mi schimbe acel senzor.A mers pana acasa cu ea foarte bine, a oprit in fata blocului iar cateva ore mai tarziu cand a vrut sa porneasca masina sa o duca la garaj nu a mai pornit.Nici macar nu invartea motorul.Se auzea doar in clang in bord si altceva nimic.Am schimbat electromotorul crezand ca acela e buba.Nimic, la fel face.Doar clang si martorul cu masina si cheia sta aprins in bord si se mai aprinde si servodirectia.
-Dupa aceea am duso cu platforma la reprezentata Opel, iar mecanici de acolo au puso pe tester si surpriza: calculatorul de pe pompa de injectie e dus,nu poate comunica cu pompa cica.
Eu va intreb: ce legatura are pompa de injectie sau ma rog... calculatorul pompei cu invartitul motorului?

Mentionez ca atunci cand am cumparat masina erau aprinse becurile de la TC si Airbag

Va rog sa ma ajutati sa-mi spune-ti daca ati mai avut si voi probleme de genu asta

Multumesc
Skip ads

  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 942
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
bateria ai verificat-o? alternatorul incarca?
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Bateria am schimbat-o cu 2 noi. Alternatorul n-am cum sa-l verific pana nu pornesc masina.Momentan face doar clang.De asta sunt disperat ca trebuie sa o port de la un mecanic la altul cu platforma.Mentionez ca daca pun baterie incarcata si dau la automat pusca ceva pe la motor si caraie dar tot nu porneste.De fapt nu invarte deloc.Pana acum am descarcat cele 2 baterii.Unul dintre mecanici a pus contactul si a dat la automat dupa ce a scos un furtun de la injector pe care zice ca a venit motorina.El exclude spusele celor de la reprezentanta si sustine ca ar fi calculatorul de pe coloana volan mai exact CIM-ul.
Astept parerile voastre!

Si inca ceva: nu se ridica nici acul de la motorina si pe ecran imi scrie Range 0 sau Range -- desi am vreo 40 L de motorina Sad
  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 942
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
nu stiu ce sa zic..las pe cineva care se pricepe sa iti raspunda.
  • horica

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Daca ar fi fost CIM-ul ti`ar fi aratat eroare in OP-COM , zic eu .
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Atunci stie cineva daca in cazul asta: calculatorul de pe pompa de injectie a cedat, in momentul in care invart cheia in contact e normal sa nu invarta deloc motorul sau trebuie sa se manifeste altfel ?
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut, eu am patit-o cu calculatorul pompei am vectra c motor de 2000 dar e cam tot aia. A mea s-a oprit in mers cu niste balbe si oprita a fost, nu a mai pornit desi de invartit invartea dar motorina nu venea la injectoare. Trebuia sa iei codul care l-au gasit mecanicii si din care au dedus ei ca este calculatorul. Dupa ureche asa e mai greu.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
stai un pic nu am inteles exact,invirte motorul sau nu?tu spui ca nu invirte deloc,ca se aude doar un clanc in bord, ....daca pompa de pe masina ta este PSG16,atunci calculatorul pompei este comun(tot pe pompa)cu calculatorul motor,si nu am inteles exprimarea celor de la OPEL care spui ca s-au conectat pe calculatorul motor dar nu si pe calculatorul pompei asta-i o aberatie din partea lor ,in cazul asta ar fi trebuit sa dea la automat chiar daca nu porneste.pe cind intradevar daca acest calculator (de motor)nu se alimenteaza nu va da la automat in instalatia electrica avind un releu inhibitor ,care nu se inchide fara comanda de la calculator .tot tu ai spus ca un prieten a verificat daca vine motorina la conducte, cum? sa invirtit motorul sau nu ? si nu ai spus daca acum in ultima faza ce coduri de eroare mai are ,daca le poti citi? parerea mea e ca sint ceva probleme in instalatia electrica si ECU nu se alimenteaza.raspundene la intrebarile astea si voi incerca sa te ajut pas cu pas indicinduti unde si ce sa masori (probabil cu ajutorul prietenului tau care spui ca se pricepe cit decit)asta bine inteles daca va fi cazul......si trebuie sa identifici pe motorul tau daca este sau nu pompaPSG16.
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Intradevar pompa e PSG16.Mecanicul care a spus ca vine motorina pe conducta a pus contactul si a dat la automat pe direct si zice ca se invarte asa.Nu stiu cum se procedeaza ca sunt paralel cu astea.In fine.... acel mecanic zicea ca nu e pompa nicidecum ca ar fii CIM-ul.Cand am duso la ATP Exodus care e reprezentanta Opel din noiembrie au zis ca nu pot comunica cu calculatorul pompei care cica zic ei ca el este calculatorul motorului de fapt.E mort de-a binelea.Tot acei mecanici de la Opel sustin sus si tare ca pompa trebuie schimbata.Exact asa mi-a scris si in hartiile de externare a masinii Smile :Recomandam ECM cu Pompa de injectie de tip Y22DTR. Iar pentru cei care nu au inteles: motorul nu se invarte deloc,face doar clang in bord si masinuta aia cu cheia de servici licareste

Doru Lucian poti sa-mi dai un pm cu nr de tel sa-ti explic mai detaliat?


Ultima modificare făcută de CooLZero la Vin 10 Feb, 2012 10:09 pm
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
da, deci exprimarea celor de la opel a fost gresita si probabil tu ai transmiso adliteram inducinune in eroare ,cit despre inlocuirea pompei cu totul nici nu se pune problema(cel putin nu de la ei),am intilnit mai rar ECU de genu asta cazut de tot dar daca va fi cazul sa il inlocuiesti cu adevarat va trebuii sa iei una cu totul SH asta daca nu ai norocul sa gasesti la cineva doar ECU .ori cum am sa incerc sa te ajut dar explicatiile trebuie sa le discut cu cineva care se pricepe cit decit. 0726-912-757 .
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Faza e ca am gasit una in spania, cineva se ocupa sa mi-o trimita dar trebuie sa stiu si eu exact daca prin inlocuirea ei rezolv problema.Si inca ceva, nu stiu ce inseamna ECU,adica stiu Electronic Central Unit.... dar aia unde se afla si ce legatura are cu pompa?e incorporata pe ea?
La pompa care o sa o iau SH are importanta daca e Bosch Siemens sau Delphi ? Din ce am auzit trebuie doar sa fie acelasi tip de pompa, nu conteaza producatorul.Intreb asta ca sa nu am surprize ca injectiile mele sa fie bosh si pompa alt producator sa nu mearga
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
ECU este de fapt calculatorul despre care vorbim ,rezolvarea nu o poate nimeni garanta pentru ca in momentul asta nu stim sigur daca e vorba de un defect al instalatiei electrice(care duce la ne alimentarea calculatorului si deci nefunctionarea lui)sau insasi calculatorul cazut ,intr-o alta ordine de idei cel pe care il iei tre sa fie 100%garantat ca sa ai la rindul tau garantia ca excluzind problema instalatiei electrice va porni ,,,,din cite stiu (dar nu sint100%sigur)PSG16 sa facut numai BOSCH. P.S presupun ca cei de la OPEL nu au stat sa desfaca prin instalatie....sa caute una alta....cum fac de obicei inlocuiesc ceea ce cred ei si daca nici atunci nu merge ........mai vad ei ce si cum. a... am uitat sa-ti raspund calculatorul este montat pe pompa si are doua mufe mari.
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Deci dupa diagnosticul pus de baietii aia sa nu te iei, eu zic sa nu te grabesti , pune masina pe test vino cu erorile si dupa aceea incepe sa apara si lumina. Legat de pompa eu nu as merge (in ideea ca ar fi pompa cazuta) pe varianta unei pompe Sh, in primul rand trebuie sa o gasesti cu acelasi cod , terminatie de cod pe care il are si a ta si in al doilea rand poate sa cada oricand, la fel ca asta , deci e loterie. Mai bine as inclina spre varianta reparatiei pompei cu garantie. Pe mine m-a costat vreo 300 euroi acu 2 ani.
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Instalatia electrica o exclud pt ca a fost verificata fir cu fir de un electrician bun si care la randul sau a sustinut ca ar fii pompa de vina.O sa revin cu alte postari dupa ce imi ajunge pompa.Deocamdata iti multumesc pt interesul acordat si daca o sa mai am nevoie de vreo informatie o sa te contactez telefonic ca aici in bm sunt numai mecanici de 2lei care isi dau cu presupusul.Inca o data iti multumesc
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Terminatia e 046.crede-ma ca nu am gasit nicaieri terminatia asta.Probabil nici cea din spania nu va avea aceeasi terminatie dar cu siguranta va fi acelasi tip de motor si va fii bosch asa cum a fost cea originala.crezi ca seria aia ar fii un impediment ca problema sa nu se rezolve?
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Deci fara interventii in mod sigur nu ,,bate,, si nu va porni. Nu stiu exact in ce consta aceste interventii dar e cam la ghici. De curios, cat te-a costat pompa, presupun ca sub pretul pietei daca ai luat-o chiar nefiind de acelasi cod cu al tau. Din cate stiu eu pompe Vp 44 doar bosch face.
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pompa costa 400 euro.interventii?eu inteleg prin asta o softare,la care m-am gandit din start
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Treaba ta dar la banii astia o reparai pe a ta si erai fara dureri de cap. Da reprogramare ecu la mine a fost necesara desi s-a schimbar doar partea electrica, calculatorul si imi trebuia codul de la imobilizator. Vreo 3 mil si aia la reprezentanta, dar daca ai codul de la imibilizator poate sa iti faca operatiunea asta si un baiat priceput cu testerul. Codul ar trebui sa il ai in car-pass daca are, unde e si codul de la casetofon.
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
La noi e 1 mil acele coduri.La mine nu e stres ca il am trebuie doar sa platesc pt codul de pe masina de pe care primesc pompa.Crede-ma ca as da si 10 mil pt reprogramare numa sa o vad ca merge.mai ales ca in octombrie prietena mea mi-a facut praf tigra si de atunci tot fara masina sunt Sad.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
codul pompei (fiind vorba de PSG16)conteaza mai putin ca interventie nu necesita resoftare ci doar resetarea calculatorului(nea aparat car pasu masini de la care sa luat,sau din vinul masini de la diler sau te pot ajuta eu(am CAR-PROGul ) //o interfata care poate afla codul pin//apoi car pasul masini tale ca sa poti ""marita "'ecu cu maina ta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR