Este foarte simplu si nu aveti nevoie decit de o surubelnita T30 (stea) sau cap de cheie, un cleste ptr. coliere, penson si solutie de curatat carburatoare.
LOCALIZARE:
Chiar sus pe motor, foarte accesibil.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
MANIFESTARE:
Se tureaza in hopuri.
La pedala calcata brusc nu reactioneaza decit dupa citeva secunde.
Scade/creste greu turatia.
Ralanti instabil.
La diferite turatii motorul vibreaza.
Se aprind martori in bord MIL si Exhaust si coduri ciudate P1120, P1600 !
MASURATORI :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Motor pini1-4 5Ohm
2 Masa potentiometri
3 +5V tensiune referinta ECU
5 Iesire potentiometru
6 Iesire potentiometru
Potentiometri paralel pini 2-3 vavoare 1kohm
Clapeta inchisa :
2-5 1,3k
2-6 650ohm
3-5 550ohm
3-6 1,35kohm
Clapeta deschisa maxim :
2-5 450ohm
2-6 1,35kohm
3-5 1,3kohm
3-6 450ohm
3-5 1V cu contact pus
3-5 1,2V la ralanti
3-5 4,2V la turatie maxima
DEMONTARE:
Slabiti mai intii colierul(1) de le debitmetru, scoateti furtunul(2) care duce la carterul superior si apoi cele doua suruburi(3). Se trage in sus ca sa-l extragem si apoi il rotim ca sa nu ne incomodeze. In spate mai avem de scos doua furtune, pozitia cam incomoda si lasati sa curga antigelul ca ulterior sa nu picure in admisie. Mai aveti 4 suruburi care fixeaza throttle body si gata. Grija la cele doua garnituri, una ramine pe racordul flexibil si cealalta jos pe admisie.
Inspectati toate furtunele daca nu au semne de oboseala, fisuri mici si dese sau chiar aproape taiate. Uitati-va pe interior la cel de vapori de ulei care se duce la capac colbutori (carter superior), daca are mizerie il demontati si se curata cu detergent nu cu solvent ca il terminati.
CURATAREA:
Cam asa arata al meu, in a doua poza se vede cum bucati de zgura s-au desprins si au fost aspirate...
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cel mai usor este intr-o cutie de tabla, oala veche ca solventii astia solva plasticul. Personal am folosit unul produs de Sega-Turcia ca ala de Policolor era pe la socri printr-o magazie, WD40 dracu mai stie unde l-am pus si m-am chinuit cu ce am avut. Cu pensonul am frecat, mai dadeam cu spray pina cind a devenit acceptabil, curat cu porcaria aia nu am reusit. M-am enervat si m-am dus direct la detergentul meu minune Sgrassa&Brilla produs de Madel. Cum am inceput sa dau cu el spectacol de reclama tv nu alta, a curatat tot inclusiv pensonul. Trebuie insistat la zona lagarelor clapetei ca sa mearga usor. L-am clatit la robinet cu apa calda si am scapat de apa cu uscatorul de par. Este bine sigilat asa ca fara grija dar nici nu stati cu el prea mult in apa. Daca as fi avut la indemina un solvent bun nu mai clateam cu apa.
Se foloseste numai penson ptr. curatare nu radeti sau chestii abrazive.
Si asa arata curatat, efectiv spuneam ca e nou.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Curatati si cit ajungeti de adinc admisia, cirpe multe dar grija sa nu curga ate, scame din ele sau mai rau sa va scape in interior. Fara obiecte care sa zgirie. Chiar recomand demontarea si curatarea ei, eu am sa o fac la primavara si ca de obicei un post nou. In timp se fac depuneri de la recircularea vaporilor de ulei, a gazelor arse... si nu este bine sa se desprinda si sa intre in cilindri.
Ei bine am desfacut total saracia asta.
Se scot clemele si pe urma se baga o surubelnita si se scoate capacul, el mai tine datorita contactelor de la motoras. Ce am sesizat eu : daca apas sa deschid clapeta la revenire are citeodata un mic blocaj, parca ar fi ceva gripat. Va dati seama de asa ceva daca veti tine un deget pe clapeta la inchidere. Daca scoteam pinionul nu aveam asta. Am facut de mai multe ori miscarea ca sa fiu sigur ca nu se poticnea de fiecare data. Asa ca am dedus ca e ceva de la motoras. L-am scos si am bagat spray de contacte electrice la greu, invirtit la mina etc. Facut proba, ei bine nu mai facea figuri asa ca inca o spalatura ca sa fiu sigur. Simptomul la mine era un tremurat de motor, mai ales la rece la turatii de cam 3000. La ralanti mergea perfect. Facut probe 2 zile si intradevar de la el era.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
MONTAREA:
Nu stringeti ca disperatii suruburile pina se strica capul iar colierele le puneti pe vechile urme. Grija sa nu uitati garnitura de jos, sa fie pe pozitie ! Aerisiti instalatia de racire si completati cu lichid, despre asta vedeti ca am scris la EGR.
Se porneste motorul normal si vedem daca este schimbata turatia de ralanti dupa care taiem contact. Pentru ca ECU sa memoreze noua pozitie a clapetiei de acceleratie se face asa: contact pus timp de 30 sec, o sa auziti cum motorasul din throttle va face curse complete dupa care tace, taiem contact dupa care pornim motorul normal, ECU acum are noile valori memorate
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Joi 15 Nov, 2018 7:34 am, modificat de 15 ori în total