axel79
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2010 Z17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
Dupa un drum mai lung (Mangalia - Bucuresti) am inceput sa am probleme cu opriri ale motorului la relanti. Am oprit in Bucuresti sa alimentez, iar la plecare motorul se oprea cum luam piciorul de pe pedala de acceleratie, bineainteles dupa ce turatia scadea sub cea de relanti. Am oprit din nou in Bucuresti, am pornit, problema n-a mai aparut. In drum spre casa, in schimb, am auzit un "fluierat" ceva gen ca motorul de la fosta mea Dacie. Mi s-a parut ciudat dar masina mergea. Simptomele au aparut din nou.
O zi mai tarziu am constatat ca daca motorul era rece nu era nicio problema. Cum se incalzea incepea din nou fluierul. Mi s-a aprins si martorul ESP in mers si cel de Check Engine. Am inceput sa caut pe forum solutii. Am gasit pe un forum in Anglia, simptome asemanatoare care descriau ca in timp ce se aude zgomotul se creeaza un vacuum in motor. Daca vrei sa scoti capacul de la ulei, in timp ce merge motorul, nu reusesti. Cu joja de ulei la fel, o retragi, iar cand eliberezi e trasa de vacuum.
Problema este de la capacul de motor, asa numitul "rocker cover". In interior exista un regulator de presiune care pare a fi prins in cleme de plastic intr-o parte si capsulat in cealalta. Odata ce acesta s-a defectat NU EXISTA ALTA SOLUTIE DECAT INLOCUIREA CAPACULUI DE LA CULBUTORI. Pretul in magazin pentru unul nou ajunge undeva la 900 - 940 lei. Am avut noroc cu Mircea de la TonyStorm. Am gasit un second hand la circa o treime din pret. A venit prin curier in 24 de ore (Fan Curier). Totul in stare foarte buna si surpriza, capacul cu doar 700 de km.
O mica mentiune: simptomele apar la masinile rulate. A mea are 150,000 plus verificati, fabricata iunie 2005. Distributia am schimbat-o la 135,000 km.
L-am schimbat in 30 de minute (nu sunt mecanic) si acum totul functioneaza perfect.
La inlocuire este nevoie de:
- O tubulara M7 pentru demontarea furtunuluiu de admisie (doar partial) pentru a se crea spatiu
- Surubelnita plata pentru scoaterea mufei de la bobina de inductie
- Imbus torx (verificati metric) pentru demontarea celor 2 suruburi de la bobina de inductie
- Se indeparteaza bobina de inductie cu atentie (~600 lei una noua)
- Tubulara torx (nu mai stiu ce metric exact) fara prelungitor pentru scoaterea capacului lateral care acopera distributia (2 suruburi) se scoate oblic si se pune la fel cu atentie
- Tubulara torx (acelasi metric) pentru demontarea celor 9 suruburi de la capacul de culbutori
- Se scoate siguranta care tine furtunul de la capac cu mana si cu atentie sa nu cada, dupa care se scoate si furtunul care face legatura cu "throttle body"
- Se indeparteaza elementele de plastic din jurul capacului, care tin firele, cu atentie
- STERGETI SI INDEPARTATI CAPACUL CU GRIJA FARA A INTRODUCE IMPURITATI IN MOTOR
- Se pune noul capac si se reia operatia inversa
SUCCES! Fotografii nu am atasat. Am considerat ca nu sunt necesare.
O zi mai tarziu am constatat ca daca motorul era rece nu era nicio problema. Cum se incalzea incepea din nou fluierul. Mi s-a aprins si martorul ESP in mers si cel de Check Engine. Am inceput sa caut pe forum solutii. Am gasit pe un forum in Anglia, simptome asemanatoare care descriau ca in timp ce se aude zgomotul se creeaza un vacuum in motor. Daca vrei sa scoti capacul de la ulei, in timp ce merge motorul, nu reusesti. Cu joja de ulei la fel, o retragi, iar cand eliberezi e trasa de vacuum.
Problema este de la capacul de motor, asa numitul "rocker cover". In interior exista un regulator de presiune care pare a fi prins in cleme de plastic intr-o parte si capsulat in cealalta. Odata ce acesta s-a defectat NU EXISTA ALTA SOLUTIE DECAT INLOCUIREA CAPACULUI DE LA CULBUTORI. Pretul in magazin pentru unul nou ajunge undeva la 900 - 940 lei. Am avut noroc cu Mircea de la TonyStorm. Am gasit un second hand la circa o treime din pret. A venit prin curier in 24 de ore (Fan Curier). Totul in stare foarte buna si surpriza, capacul cu doar 700 de km.
O mica mentiune: simptomele apar la masinile rulate. A mea are 150,000 plus verificati, fabricata iunie 2005. Distributia am schimbat-o la 135,000 km.
L-am schimbat in 30 de minute (nu sunt mecanic) si acum totul functioneaza perfect.
La inlocuire este nevoie de:
- O tubulara M7 pentru demontarea furtunuluiu de admisie (doar partial) pentru a se crea spatiu
- Surubelnita plata pentru scoaterea mufei de la bobina de inductie
- Imbus torx (verificati metric) pentru demontarea celor 2 suruburi de la bobina de inductie
- Se indeparteaza bobina de inductie cu atentie (~600 lei una noua)
- Tubulara torx (nu mai stiu ce metric exact) fara prelungitor pentru scoaterea capacului lateral care acopera distributia (2 suruburi) se scoate oblic si se pune la fel cu atentie
- Tubulara torx (acelasi metric) pentru demontarea celor 9 suruburi de la capacul de culbutori
- Se scoate siguranta care tine furtunul de la capac cu mana si cu atentie sa nu cada, dupa care se scoate si furtunul care face legatura cu "throttle body"
- Se indeparteaza elementele de plastic din jurul capacului, care tin firele, cu atentie
- STERGETI SI INDEPARTATI CAPACUL CU GRIJA FARA A INTRODUCE IMPURITATI IN MOTOR
- Se pune noul capac si se reia operatia inversa
SUCCES! Fotografii nu am atasat. Am considerat ca nu sunt necesare.
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
axel79
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2010 Z17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
Ai aici ceva detalii:
http://www.vauxhallownersne...php/t-246682.html
http://www.migweb.co.uk/for...stra-1-6-16v.html
si link-ul cel mai relevant
http://www.honestjohn.co.uk...index.htm?t=76569
http://www.vauxhallownersne...php/t-246682.html
http://www.migweb.co.uk/for...stra-1-6-16v.html
si link-ul cel mai relevant
http://www.honestjohn.co.uk...index.htm?t=76569