Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Aleczz

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut, am un Opel Vectra B 2001 y22dtr ~180.000km si am cateva probleme pe care voi incerca sa le descriu mai jos; imi cer scuze daca acest post este exagerat de lung.

-am cumparat masina iar dupa o saptamana un individ m-a accidentat facandu-mi portbagajul praf; masina mergea inca foarte bine; am mers asa cu ea o saptamana;
-urmeaza 3 saptamani intr-un service recomandat de firma de asigurari;
-iau masina si constat urmatoarele probleme:

-in treapta a 5-a intre 2000 si 2500 RPM imi apare check engine (nu foarte des);
-in treapta I daca merg in coloana, sa zicem cu 5-10 km/h constant daca apas doar putin mai mult acceleratia, masina accelereaza brusc iar daca las pedala foarte putin intra in frana de motor la fel de brusc; asta nu se intampla mereu;
-in treapta a II-a in general dimineata cand accelerez mai ferm pe la 2300-2500 RPM se simte o zvacnire ca si cum motorul si-ar reveni; in treapta a III-a acelas lucru; pana sa ies din oras si sa schimb in a IV-a, motorul nu mai trage deloc; pot sa merg oricat ca nu isi revine;
-acum am observat o regula: dimineata pornesc masina, merg 10-15 km, opresc motorul, il las un interval de 1-3 ore (nici mai mult nici mai putin) si cand revin motorul merge perfect; nu il recunosc; in schimb dupa vreo 10 km iar merge prost;
-atunci cand motorul merge bine se aude foarte frumos, iar atunci cand merge prost este mai zgomotos, nu se aude la fel de "rotund" si se comporta ca un motor fara turbo; in schimb ajunge la 160 km/h fara mari probleme... mai sus nu ma duc oricum in nici o situatie; nici fum nu scoate; nici ulei nu mananca;
-atunci cand merge prost trepideaza la pornirea de pe loc si abia se pune in miscare.


M-am dus la mai multe service-uri si toti imi spun ca pompa de injectie e aproape stricata si ca ma costa 5000 lei una noua. Scurt. Nimeni nu imi da detalii nici macar la reprezentanta. Verificare parametri? in Constanta nu s-a auzit de asa ceva...cel putin nu unde am fost eu; la reprezentanta nici codul de eroare nu mi l-au spus pentru ca ghici... "l-au uitat"; incredibil nu? am dat de atatea ori 50 lei pentru 3 cuvinte: "pompa de injectie". Ce este culmea este ca descopar acest forum si caut simptomele pentru o pompa de injectie defecta si masina nu porneste greu, la cald porneste foarte bine si motorul nu se opreste in mers. Asta ma face sa cred ca totus pompa inca mai merge bine mai ales ca uneori masina merge perfect.

Poate ma lamureste cineva cum vine treaba cu griparea pistonasului; daca se gripeaza masina poate continua drumul dar in regim de avarie sau se opreste motorul?

Am inceput sa ma documentez pentru ca nu mai am bani de aruncat pe fereastra si pot sa va spun ca am verificat urmatoarele:

-valva EGR este buna, am curatat-o, am facut vacuum cu o seringa si este ok.

-Valva SWIRL este ok dar nu am vazut-o niciodata sa se miste; daca incerc sa o actionez cu mana se misca usor; daca fac vacuum cu seringa la fel; am intrebat la reprezentanta cand functioneaza aceasta valva si domnii dadeau din umeri; poate ma luminati voi; am incercat acasa cu motorul pornit sa scot furtunasul de vacuum in timp ce (motorul) merge si am auzit un sunet ca si cum ar fi fost vacuum si s-a pierdut insa tija nu se misca; a aparut martorul check engine; acum vin cu o intrebare: se poate sa nu fie vacuum suficient? si totus sa nu apara eroarea decat atunci cand scot furtunasul de tot?

-wastegate-ul este aproape gripat; fata de tija SWIRL, tija de la wastegate se misca foarte greu insa atunci cand pornesc motorul este trasa dar nu stiu daca de tot; poate ca asta ar rezolva zvacnirile care au loc dimineata insa asta nu rezolva in totalitate problema; o sa folosesc un spray degripant;

-furtunele sunt ok.

Acum ce banuiesc eu in urmatoarea ordine:

-pompa de vacuum si electrovalvele;
-crankshaft si camshaft sensors;
-MAF.

Acum intrebarea principala: de ce motorul merge bine dupa ce il las acel interval de 1-3 ore? ce piesa poate functiona doar dupa regula asta? Iar dupa scurt timp inceteaza sa functioneze (in parametrii sau deloc); Dupa mine, eu exclud furtunele si partea mecanica; mai degraba dau vina pe un senzor; voi ce credeti?

Intrebarea secundara: stiti un service in care sa pot sa am incredere in Constanta? Unul in care pot sa vad cum se lucreaza pe masina, pentru ca dupa prima experienta nu mai las masina in service.

Ultima intrebare: am intrebat la reprezentanta daca am turbina cu geometrie fixa sau variabila; (y22dtr 270nm/1500rpm); mi s-a raspuns ca e exact ca la y20dth adica fixa; totus pe forum am vazut ca multi spun ca are geometrie variabila... acum aici este o confuzie banuiesc pentru ca y22dtr apare si pe vectra b si pe vectra c dar practic sunt motoare diferite, pe vectra c sigur este turbina cu geometrie variabila acum intrebarea mea este daca si pe vectra b este? Tind sa banuiesc ca da, insa astept si parerile voastre; am cautat in autodata sau tis dar nu am gasit.

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri; va rog sa va argumentati opiniile.
  • mr_blondu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2008

  • Mesaj Privat
salut.turbina are sigur geometrie variabila(eu am pe masina mea acelasi tip de motor)legat de servis-uri bune.....................destul de greu capitolul asta in Constanta
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR