- voinicualin
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Mar 2009
- Vectra 2006 Opel Vectra 1.9 CDTI DPF
- Iasi
voinicualin
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2006 Opel Vectra 1.9 CDTI DPF
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2009
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu un Opel Vectra C 2006 1,9 CDTI 6 trepte, pe care il am de 2,5 ani, cumparat din Germania, si purtat mai mult prin Germania pentru ca momentan lucrez aici. Spun asta ca sa se inteleaga ca a avut contact limitat cu drumurile proaste. Dar totusi cand am fost in Romania acum un an am prins o ploaie torentiala in oras si sub un pasaj m-a prins o apa de 70-80 cm.. deisigur motorul s-a oprit. Dupa ce cu greu am urcAt pe trotuar masina si am stata sa treaca ploaia in apa aia marisoaa... de pe trotuar avea doar vreo 30 cm , in 2-3 ore dupa ce apa s-a oprit total am plecat cu greu dupa foarte multe cheii. A doua zi la service mi-au schimbat filtrul de aer, era imbibat cu apa de asta nu pornea si toti au ramas masca ca nu mi-a crapat blocul motor de la apa mai ales ca incepuse sa vina remorcate masinile care nu au avut norocul asta, probabil a fost si din cauza ca motorul nu era foarte fierbinte aveam doar 5-10 min de cand pornisem masina. Exact in aceasi perioada cu 2 saptmani inainte mi-am schimbat si distributia. Pana atunci totul a fost fara cusur dar de aici au inceput sa apara aceste mici chestii. De atunci mai ales cand e sezonul rece porneste mai greu, adica martori parca se sting mai greu si se harcaie o jumate de secunda sau o secunda ... adica e putin mai mult decat de obicei o mini gajaiala la plecare care nu era, si nu e mereu asta daca masina e folosita ziua aia nu prea face adica daca motorul e putin cald, dar daca o zi doua nu o folosesc.... e posibil sa faca asa. Mai ales in sezonul rece si daca o las o zi doua in cam 15 % din cazuri gajaie si nu porneste la prima cheie, dar la a doua porneste intotdeauna fara problema chair si la -25 grade. In rest nu are pierderi de putere sau altceva, am fost la mai multe service-uri in Romania si in Germania si chair la reprezentata de la Opel. In mare nimic clar nicio conclzuie la Opel mi-au spus ca doar sa dechida motorul dar ma costa doar 600 asta fara nici o alta operatie si pot sa fie sa nu gaseasca nimic, ba chiar e probabail sa nu gasesc nimic. Primele test le fac la baterie si ies ok, apoi testeaza bujile ale incadescente si ies ok, si nimeni nu prea stie de ce pana la urma, mai ales ca eu ma duc la service masina are motorul cald, eu ii spun ca porneste greu omul se urca da o cheie si nu e nicio problema, problema e cand sta o zi sau doau sau 3, ceva de genul asta, practic nici nu au cum sa vada ce le spun eu. Deci dupa cum spuneam exact din perioada aia cu apa de ploaie si dupa schimbare distributiei a inceput sa apara un zgomot pe care nimeni nu poate sa il explice... si in un an zgomotul s-a accentuat. Zgomotul semana cu o fluieratura sau ca si un cauciuc care luneca pe ceva, poate o fluieratura e mai simplu de spus si nu aud doar eu din masina se aude de afara de la 30-40 m. Zgomotul se aude pentru 2-3 secunde dar cam 2 secunde in general si este foarte ascutit. Momentul cand apare este doar atunci cand accelez ... in general in jur de 1800-2000 de turatii , dupa ce se aude si trec de pasul asta nu se mai aude daca am 3000 de turatii. Deci il aud mai mereu cand schimb viteza ... am 2400 schimb face 1900 se aude zgomotul cand accelerez si nu se mai aude apoi. Acum teoria mea persoanla este pe 3 posibilitati, pe care le voi descrie in ordinea in care cred ca sunt posibile :
1) atunci cand m-a prins apa eu aveam motorul cald, si toate componentele printre care si turbina desigur, apa fiind rece sau mai rece a provocat o racire brusca a turbinei si a facut sa se deformeze undeva, oricum ceva legata de o deformatie legata turbina sau lacasul ei ;
2) cureaua dintata care mi-a fost pusa nu a fost stransa foarte bine si cumva la acelerari bruste luneca putin in gol ? este posibil ? ;
3) mai putin probabil ceva la discul de ambriaj pentu ca mereu apas si ridic de pe ambriaj inainte de zgomot .
Masina functioneaza impecabil in afara de pornirile mai greoaie ocazionale si zgomotul acesta care mi se pare ca incepe sa fie mai puternic sau mai bine zis mai ascutit, dar nu exista pierderi de putere sau alte chestii care sa afecteze.
Legat de zgomot am spus si la service si la reprezentanta si nu stie lumea ce sa zica da din umeri, zgomotul se aude si cu caucicurile de iarna si cu cele de vara, si simt ca e legat de pedala de aceleratie are o plaja undeva sub 2000 ture cand se aude la accelerare rapida... odata ce ramne o turatie fixa, de exemplu la 1800 sau 2000 sau orice alta turatie si pun pilotul automat nu se mai aude doar cand are loc o accelerare.
Multumesc anticipat!
Am si eu un Opel Vectra C 2006 1,9 CDTI 6 trepte, pe care il am de 2,5 ani, cumparat din Germania, si purtat mai mult prin Germania pentru ca momentan lucrez aici. Spun asta ca sa se inteleaga ca a avut contact limitat cu drumurile proaste. Dar totusi cand am fost in Romania acum un an am prins o ploaie torentiala in oras si sub un pasaj m-a prins o apa de 70-80 cm.. deisigur motorul s-a oprit. Dupa ce cu greu am urcAt pe trotuar masina si am stata sa treaca ploaia in apa aia marisoaa... de pe trotuar avea doar vreo 30 cm , in 2-3 ore dupa ce apa s-a oprit total am plecat cu greu dupa foarte multe cheii. A doua zi la service mi-au schimbat filtrul de aer, era imbibat cu apa de asta nu pornea si toti au ramas masca ca nu mi-a crapat blocul motor de la apa mai ales ca incepuse sa vina remorcate masinile care nu au avut norocul asta, probabil a fost si din cauza ca motorul nu era foarte fierbinte aveam doar 5-10 min de cand pornisem masina. Exact in aceasi perioada cu 2 saptmani inainte mi-am schimbat si distributia. Pana atunci totul a fost fara cusur dar de aici au inceput sa apara aceste mici chestii. De atunci mai ales cand e sezonul rece porneste mai greu, adica martori parca se sting mai greu si se harcaie o jumate de secunda sau o secunda ... adica e putin mai mult decat de obicei o mini gajaiala la plecare care nu era, si nu e mereu asta daca masina e folosita ziua aia nu prea face adica daca motorul e putin cald, dar daca o zi doua nu o folosesc.... e posibil sa faca asa. Mai ales in sezonul rece si daca o las o zi doua in cam 15 % din cazuri gajaie si nu porneste la prima cheie, dar la a doua porneste intotdeauna fara problema chair si la -25 grade. In rest nu are pierderi de putere sau altceva, am fost la mai multe service-uri in Romania si in Germania si chair la reprezentata de la Opel. In mare nimic clar nicio conclzuie la Opel mi-au spus ca doar sa dechida motorul dar ma costa doar 600 asta fara nici o alta operatie si pot sa fie sa nu gaseasca nimic, ba chiar e probabail sa nu gasesc nimic. Primele test le fac la baterie si ies ok, apoi testeaza bujile ale incadescente si ies ok, si nimeni nu prea stie de ce pana la urma, mai ales ca eu ma duc la service masina are motorul cald, eu ii spun ca porneste greu omul se urca da o cheie si nu e nicio problema, problema e cand sta o zi sau doau sau 3, ceva de genul asta, practic nici nu au cum sa vada ce le spun eu. Deci dupa cum spuneam exact din perioada aia cu apa de ploaie si dupa schimbare distributiei a inceput sa apara un zgomot pe care nimeni nu poate sa il explice... si in un an zgomotul s-a accentuat. Zgomotul semana cu o fluieratura sau ca si un cauciuc care luneca pe ceva, poate o fluieratura e mai simplu de spus si nu aud doar eu din masina se aude de afara de la 30-40 m. Zgomotul se aude pentru 2-3 secunde dar cam 2 secunde in general si este foarte ascutit. Momentul cand apare este doar atunci cand accelez ... in general in jur de 1800-2000 de turatii , dupa ce se aude si trec de pasul asta nu se mai aude daca am 3000 de turatii. Deci il aud mai mereu cand schimb viteza ... am 2400 schimb face 1900 se aude zgomotul cand accelerez si nu se mai aude apoi. Acum teoria mea persoanla este pe 3 posibilitati, pe care le voi descrie in ordinea in care cred ca sunt posibile :
1) atunci cand m-a prins apa eu aveam motorul cald, si toate componentele printre care si turbina desigur, apa fiind rece sau mai rece a provocat o racire brusca a turbinei si a facut sa se deformeze undeva, oricum ceva legata de o deformatie legata turbina sau lacasul ei ;
2) cureaua dintata care mi-a fost pusa nu a fost stransa foarte bine si cumva la acelerari bruste luneca putin in gol ? este posibil ? ;
3) mai putin probabil ceva la discul de ambriaj pentu ca mereu apas si ridic de pe ambriaj inainte de zgomot .
Masina functioneaza impecabil in afara de pornirile mai greoaie ocazionale si zgomotul acesta care mi se pare ca incepe sa fie mai puternic sau mai bine zis mai ascutit, dar nu exista pierderi de putere sau alte chestii care sa afecteze.
Legat de zgomot am spus si la service si la reprezentanta si nu stie lumea ce sa zica da din umeri, zgomotul se aude si cu caucicurile de iarna si cu cele de vara, si simt ca e legat de pedala de aceleratie are o plaja undeva sub 2000 ture cand se aude la accelerare rapida... odata ce ramne o turatie fixa, de exemplu la 1800 sau 2000 sau orice alta turatie si pun pilotul automat nu se mai aude doar cand are loc o accelerare.
Multumesc anticipat!
- dany_ionutz
- **
- 458 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Vectra 2003 2.2 dti 125cp
- Suceava
dany_ionutz
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2003 2.2 dti 125cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
valy82
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2011
- Mesaj Privat
la fel am si io un zgomot ciudat iar unul din mecanici mi-a spus ca zgomotul se aude de la pompa de inalte (cica s-a alimentat cu motorina uscata sau a trecut apa de filtre ceva de genu) mi-a recomandat un tratament cu aditiv pt motorina care sa lubrefieze putzin pompa de inalte ......sa vedem daca da vreun rezultat