dacian
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: timisoara
- Masina: Vectra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2006
- Mesaj Privat
am un opel vectra a din 1995 cdx 2000 16v ecotec,si am o problema la motor:scoate fum si mananca ulei (1l la 1500 km castrol gtx 15w40).Am facut testul de compresie si mi s-a spus ca am 15 compresie pe 2 pistoane si 17 pe celelalte,si ca ar trebuii sa schimb pistoanele,segmentii,cuzinetii,si ca m-ar ajunge cam pe la 28 de mil. Credeti ca este posibil asa ceva? Mi-ar prinde bine un sfat daca se poate :sa schimb motorul sau sa-l repar? Am gasit la un prieten o vectra b din 1999 rasturnata dar motorul nu este atins(1,8 16v)credeti ca mi se potriveste motorul pe masina mea? [url=https://upload4.postimage.org/1122103/photo_hosting.html][img]https://upload4.postimage.org/1122103/DSCF0203.jpg[/img][/url]
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
dacian
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: timisoara
- Masina: Vectra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Mai omule, tu la motorul ala trebuie sa ai compresie intre 12 si 15 bari...ori nu ti-a masurat bine, ori vrea respectivul sa-si faca casa pe banii tai. Si oricum, daca ar avea compresie mica de ce sa schimbi pistoane, cuzineti etc.? Eu zic sa te duci la alt mecanic pt. ca e pacat, sa n-ai impresia ca 1,8 de pe Vectra B e mai reusit (in nici un caz).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Valorile de compresie sunt total aiurea si in plus de obicei testul asta nu este prea elocvent. Cel mai simplu vezi sa nu curga ulei pe undeva si daca nu te iei dupa consum, fum....
Ce treaba au pistoanele si cuzinetii cu consumul de ulei nu stiu oi fi eu prost si ala supermecanic.
Schimbi segmenti, supape, rectificat scaun supape, garnitura chiulasa. Daca tot desfaci vezi si starea semeringurilor si cum arata cuzinetii, te uiti cum ii desfaci ca sa sai pui in acelasi loc nu faci alba-neagra cu ei.
Ce treaba au pistoanele si cuzinetii cu consumul de ulei nu stiu oi fi eu prost si ala supermecanic.
Schimbi segmenti, supape, rectificat scaun supape, garnitura chiulasa. Daca tot desfaci vezi si starea semeringurilor si cum arata cuzinetii, te uiti cum ii desfaci ca sa sai pui in acelasi loc nu faci alba-neagra cu ei.
dacian
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: timisoara
- Masina: Vectra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2006
- Mesaj Privat
la fel i-am zis si eu ca ar trebuii sa scimb doar segmentii , semeringurile , garnitura de chiuloasa , facut scaun la supape , iar el mi-a spus ca nu o sa rezolv nimic deoarece trebuie blocul hornuit(fiecare camasa in parte) si segmentul vechi si-a facut un joc pe piston in locasul lui si nu are rost sa fac asa................. Intr-un fel pare logic,dar chiar nu am facut nici o data asa ceva la nici un motor ,si tare nu as vrea sa stric masina asta.va multumesc de sfaturi
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
De unde stie ca trebuie honuit cilindrul? Mai intii desfaci si vezi daca e cazul, de cele mai multe ori nu trebuie.
Poate numai garnitura chiulasa e "ciupita" ca de strimbat e mai greu. Chiar si asa se rectifica sa fie plana.
Regula de baza este sa desfaci si sa vezi care e treaba nu te apuci de cumparat diverse si nu este cazul.
Poate numai garnitura chiulasa e "ciupita" ca de strimbat e mai greu. Chiar si asa se rectifica sa fie plana.
Regula de baza este sa desfaci si sa vezi care e treaba nu te apuci de cumparat diverse si nu este cazul.
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
dacian a scris:la fel i-am zis si eu ca ar trebuii sa scimb doar segmentii , semeringurile , garnitura de chiuloasa , facut scaun la supape , iar el mi-a spus ca nu o sa rezolv nimic deoarece trebuie blocul hornuit(fiecare camasa in parte) si segmentul vechi si-a facut un joc pe piston in locasul lui si nu are rost sa fac asa................. Intr-un fel pare logic,dar chiar nu am facut nici o data asa ceva la nici un motor ,si tare nu as vrea sa stric masina asta.va multumesc de sfaturi
*
EVIDENT ca prin reparatii "partiale" rezultatele nu vor fi asa de bune ca si o refecere complecta a motorului, dar... merita incercat...
In orice caz, un mecanic "cinstit" care iti anunta ce e de facut inainte de a desface motorul... nu prea exista... vezi sa nu te ia la jumulit...
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
virus100b
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
si eu am avut o problema asemanatoare. Imi manca cam 3-4l la 5000km depinde de cum o calcam. Si aveam compresie 15 pe fiecare cilindru
Am schimbat segmentii, simeringurile la supape, garnitura de chiuloasa si cuzinetii si simeringurile la axele cu came(motor X18XE 16V) . cuzinetii nu erau uzati rau dar i-am schimbat. M-au costat 720ron piesele si 400 ron manopera 5 zile. Acum nu mai mananca nuci gram
Desfa si vezi ce-i acolo camasile se masoara cu comparatorul. La mine dupa 170.000km inca mai aveau urmele de honuire. Motoarele germane nu se duc asa cu una cu doua e mai rau daca ramai fara ulei dar nu cred ca e cazul.
Numai bine
Am schimbat segmentii, simeringurile la supape, garnitura de chiuloasa si cuzinetii si simeringurile la axele cu came(motor X18XE 16V) . cuzinetii nu erau uzati rau dar i-am schimbat. M-au costat 720ron piesele si 400 ron manopera 5 zile. Acum nu mai mananca nuci gram
Desfa si vezi ce-i acolo camasile se masoara cu comparatorul. La mine dupa 170.000km inca mai aveau urmele de honuire. Motoarele germane nu se duc asa cu una cu doua e mai rau daca ramai fara ulei dar nu cred ca e cazul.
Numai bine
Popi3
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salut, Am si eu o problema asemanatoare cu o Vectra B 1.6 16V, motor X16XEL din '98, imi scoate fum alb la pornire si consuma si ulei. Multi zic ca trebuie schimbate semeringurile de la supape, dar procedura cica e ff complicata, dat jos chiulasa, manopera ff mare.Stie cineva un service unde pot sa rezolv problema mai simplu si fara sa desfac tot motorul?
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
aici e o abordare in 2 timpi:masurare corecta de compresie si actiune apoi
pe chiulasa.
valorile de compresie sint aiurea-5 si 7 da,nu 15 sau 17.ca e benzina,nu
diesel.
saptamina asta am avut un cielo executive cu acelasi gen de problema-dar
avea orificiul de intrare al uleiului in chiulasa practic obturat cu mizerie si
asta a dus la ungere deficitara si uzuri premature.
daca esti din tm,suna la 0722-217165 si se poate rezolva.
odata ridicata chiulasa,se poate masura si cilindrul-cu concluziile de rigoare.
pe chiulasa.
valorile de compresie sint aiurea-5 si 7 da,nu 15 sau 17.ca e benzina,nu
diesel.
saptamina asta am avut un cielo executive cu acelasi gen de problema-dar
avea orificiul de intrare al uleiului in chiulasa practic obturat cu mizerie si
asta a dus la ungere deficitara si uzuri premature.
daca esti din tm,suna la 0722-217165 si se poate rezolva.
odata ridicata chiulasa,se poate masura si cilindrul-cu concluziile de rigoare.