- Blurrrache
- OP
- 14 mesaje
- din 06 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Constanta
Blurrrache
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2006
- Mesaj Privat
I.Avem nevoie de urmatoarele:
1) Una bucata rampa,
2)Chei clicket, poate si un racord din acela de 90 grade pentru clicket ca nu prea ai pozitie sub masina.
II. Demontarea
In primul rand desfacuta masa de la baterie (tineti minte ca aveti nevoie de codul casetofonului)
Sub masina:
1.Trebuie dat jos tot scutul (nu numai cel din dreptul baii de ulei)
2. Apoi desfacem: piulitza care tzine firul de masa,apoi primul surub al electromotorului (e un surub care se termina in alt surub de unde se prinde masa).Mai sus la bobina: piulitza unde vine borna cu + a electromotorului (cheie de 13 parca), si inca un surubel (cheie de 7). Cam atat sub masina.
Pe deasupra :
3. Trebuie data jos bateria si suportul de la baterie(se mai poate da jos roata dar mie mi se pare mai usor asa) pentru a avea acces la al 2-lea surub al electromotorului,surub care are capul catre roata din stanga a masinii,il desfacem evident (surubul asta e mai mare decat cel de sub masina).
4. Apoi electromotorul e gata de scos se intoarce cu capul(bendixul) in sus apoi se trage pe langa filtrul de ulei apoi printre cateva furtune se intaorce inapoi cu capul in jos si VOILA...A iesit.. Cam tricky partea cu scosul ca e tare ingramadita masina asta dar cu putzina rabdare reusesti. Spor la treaba.
1) Una bucata rampa,
2)Chei clicket, poate si un racord din acela de 90 grade pentru clicket ca nu prea ai pozitie sub masina.
II. Demontarea
In primul rand desfacuta masa de la baterie (tineti minte ca aveti nevoie de codul casetofonului)
Sub masina:
1.Trebuie dat jos tot scutul (nu numai cel din dreptul baii de ulei)
2. Apoi desfacem: piulitza care tzine firul de masa,apoi primul surub al electromotorului (e un surub care se termina in alt surub de unde se prinde masa).Mai sus la bobina: piulitza unde vine borna cu + a electromotorului (cheie de 13 parca), si inca un surubel (cheie de 7). Cam atat sub masina.
Pe deasupra :
3. Trebuie data jos bateria si suportul de la baterie(se mai poate da jos roata dar mie mi se pare mai usor asa) pentru a avea acces la al 2-lea surub al electromotorului,surub care are capul catre roata din stanga a masinii,il desfacem evident (surubul asta e mai mare decat cel de sub masina).
4. Apoi electromotorul e gata de scos se intoarce cu capul(bendixul) in sus apoi se trage pe langa filtrul de ulei apoi printre cateva furtune se intaorce inapoi cu capul in jos si VOILA...A iesit.. Cam tricky partea cu scosul ca e tare ingramadita masina asta dar cu putzina rabdare reusesti. Spor la treaba.
ghedum
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Blurrrache
- OP
- 14 mesaje
- din 06 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Constanta
Blurrrache
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2006
- Mesaj Privat
Ghedum ma bucur sa vad k am fost cuiva de ajutor, si ca nu am scris degeaba acest tutorial, uimitor e ca am postat acest how to in 2006 si am intrat pe forum acum dupa mai bine de un an si chiar ieri ai postat. Sper ca ai reusit sa il pui inapoi pe pozitie desi eu l-am mai schimbat o data lunile trecute si tot am stat vreo 20 min pana sa reusesc sa il introduc pe pozitie.
- cosmin-aurel
- **
- 69 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 1999 x20dtl
- Constanta
cosmin-aurel
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
- costicimpy
- **
- 316 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- costicimpy
- **
- 316 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
Am rezolvat-o in sfarsit!
Am cumparat perii electomotor 100 lei (un pic cam mult) puteam gasii si pe la 70 lei dar m am scos cu manopera.
Cu doar 50 lei am schimbat periile si am curatat bendix-ul , reductorul ce mai era pe acolo, noroc ca am dat peste un meserias care punea suflet in ceeace facea! - asta in provincie
In Bucuresti imi cereau 150- 200 Lei doar manopera!
Dar mecanicii din Buc. poarta masca pe mufa, ochelari de protectie, manusi chirurgicale, toate de unica folosinta....ii face anestezie inainte ...de aceea costa 200 lei
Acum imi este mai mare dragul sa o pornesc...fluiera cind dau la automat .
Inainte pornea mult mai greu...incepusem sa suspectez bateria care nu are mai mult de 2 ani....sunt fff multumit!
Am cumparat perii electomotor 100 lei (un pic cam mult) puteam gasii si pe la 70 lei dar m am scos cu manopera.
Cu doar 50 lei am schimbat periile si am curatat bendix-ul , reductorul ce mai era pe acolo, noroc ca am dat peste un meserias care punea suflet in ceeace facea! - asta in provincie
In Bucuresti imi cereau 150- 200 Lei doar manopera!
Dar mecanicii din Buc. poarta masca pe mufa, ochelari de protectie, manusi chirurgicale, toate de unica folosinta....ii face anestezie inainte ...de aceea costa 200 lei
Acum imi este mai mare dragul sa o pornesc...fluiera cind dau la automat .
Inainte pornea mult mai greu...incepusem sa suspectez bateria care nu are mai mult de 2 ani....sunt fff multumit!
- stiuca
- **
- 104 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2000 y17dti
- Prahova
stiuca
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
Bine descris,dar as aduce o completare.Pt. a se soate mai usor,se va desface futunele de la Termoflot,se desfileteaza surubul de la filtrul de ulei cu 24 tubular,se scoate suport filtru,cu filtru si termoflot,afara si pe acolo se scoate electromotorul si se poate lucra mai lejer.Toata operatiunea mi-a luat 7 ore cu tot,cu drum la magazin dupa platou cu carbuni,Originali pe care am dat 45 lei.Montatul a durat 2 ore max fara sa mai pun scutul sus.
- stiuca
- **
- 104 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2000 y17dti
- Prahova
stiuca
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
derek
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2014
- Mesaj Privat
Buna , dragi opelisti ,
dupa cateva zile in care pornea tot mai greu , opelul meu Astra G 1.7 DTI a ramas nemiscat in parcare . Roteam cheia in contact si se aprindea bordul normal dar cand dadeam la automat - nimic, nada !, Nici macar zgomotul de anclansare a solenoidului - acel clanc specific . Bateria era perfecta , ba am mai adus inca una . Duc masina (tractata bineinteles ) undeva la o curte si o sui pe niste capre si ma bag sub ea - cablurile erau in regula , totul in regula . De scos electromotorul era lucru greu ca e inghesuit ceva de speriat . Noroc cu un vecin mai trecut prin astea ca se baga el sub masina si cu o surubelnita face scurt direct la borne si cu alta aplica cateva lovituri si .. sa vezi minune - porneste electromotorul . Deabia atunci mi-am adus si eu aminte de un lucru pe care-l stiam bine dar l-am uitat si anume ca in cazul unor carbuni uzati binisor daca se intampa sa cada lamelele colectorului intr-o pozitie in care nu fac contact cu carbunii atunci electromotorul e mort , nici nu trece curent prin el .si daca i-l lovesti se poate muta rotorul de pe pozitie si porni . Deci in caz ca nu va porneste masina , unul da la automat si altul loveste cu o tija de fier ceva in el .
Acum vine partea a doua - am circulat asa cu masina vreo 4 zile pana am facut rost de un electromotor din dezmembrari - 150 ron - fain si merge brici - ca n-am vrut sa ma complic cu carbuni si altele - poate e dus si rotorul sau bucsele - si mecanicul ti-l da jos dar nu ti-l repaara asa ca lasi masina moarta pe undeva si umblii sa repari electromotorul . Asa m-am dus la mecanic direct cu electromotor de schimb .
Uni mecanici de aici de pe la noi sunt un fel de pielea p---- pusa pe batz la soare - am fost la primul service , trag masina pe elevator , o ridica se uita si zice : apoi eu nu ma bag aici ce e mult de lucru si eu am masini programate etc-, bine sefu , iti platesc regeste , nu ma lasa , zic eu - el nu si nu ! Deci dau masina jos si plec la alt service , acolo ma ia de la intrare - nu schimbam la astra g ca e mult de munca etc
la al treile service la el , de acum incep sa le dau doar telefoane si primesc acelasi raspuns , n-am ,timp , n-am chef etc .
ma duc acasa catranit si imi zic ca lasa-i drakului ca-l schimb eu - chiar daca desfac juma de masina !
A doua zi i-l sun pe un prieten si ma plang lui - la care el imi spune - Iti dau eu un baiat de aur , are atelierul lui acasa si e meserias bun , face treaba din inima si cu pasiune si nici nu te rupe la bani !
M-am dus la el , am tras masina pe canal ( ca pe elevator avea alta ) si in max 70 min a fost gata totul - in conditiile in care nici el nu mai montase la astra g asa ceva . Omul , un baiat de zahar , m-a ascultat si a cooperat cu mine - i-am spus : - mestere , tre sa dam jos mai intai bateria si suportul , zis si facut . acolo am gasit un surub de 19 , cap normal . Aici a fost nevoie de o tubulara si un brat de vreo 10 cm cu o articulatie cardanica - e o chestie pe care am zis ca o sa mi-o cumpar si eu . Deci e un prelungitor care are o articulatie cardanica la capat
fara ele e dificil de desfacut surubul . Apoi s-a mutat sub masina si a inceput sa desfaca cablurile de comanda si cel de pe solenoid a fost extrem de intepenit - s-a chinuit la el ca nu vroia sa-l rupa ..dupa ce a desfacut totul a venit clipa scoaterii lui - a trebuit sa desfaca si acele doua conducte de ulei de la filtru ,.problema e ca n-a reusit sa-l scoata pe jos ca el avea niste maini mari , masive asa ca l-a scos pe sus , Da , l-a scos pe sus si de pus inapoi pe celalat tot pe sus la pus . La montat pe pozitie in fix 1 minut ca m-am si mirat . Surubul de jos era de 17 cu cap normal iar cel de pe solenoid era un rahat de surubel cu cap in cruce , ca de aia nici nu prindea surubelnita bine . La cel pe care l-am schimbat avea surubelul cu cap in stea - torx.
De dat jos termoflotul e complicat si trebuie schimbate si garniturile la loc .O varianta ar fi fost si demontarea planetarei drepte dar cu un volum de munca prea mare . Un mecanic opinase ca ar trebui dat jos calculatorul de injectie si suportul lui . Deh , pareri !
Sper sa ajute cuiva experienta mea !
dupa cateva zile in care pornea tot mai greu , opelul meu Astra G 1.7 DTI a ramas nemiscat in parcare . Roteam cheia in contact si se aprindea bordul normal dar cand dadeam la automat - nimic, nada !, Nici macar zgomotul de anclansare a solenoidului - acel clanc specific . Bateria era perfecta , ba am mai adus inca una . Duc masina (tractata bineinteles ) undeva la o curte si o sui pe niste capre si ma bag sub ea - cablurile erau in regula , totul in regula . De scos electromotorul era lucru greu ca e inghesuit ceva de speriat . Noroc cu un vecin mai trecut prin astea ca se baga el sub masina si cu o surubelnita face scurt direct la borne si cu alta aplica cateva lovituri si .. sa vezi minune - porneste electromotorul . Deabia atunci mi-am adus si eu aminte de un lucru pe care-l stiam bine dar l-am uitat si anume ca in cazul unor carbuni uzati binisor daca se intampa sa cada lamelele colectorului intr-o pozitie in care nu fac contact cu carbunii atunci electromotorul e mort , nici nu trece curent prin el .si daca i-l lovesti se poate muta rotorul de pe pozitie si porni . Deci in caz ca nu va porneste masina , unul da la automat si altul loveste cu o tija de fier ceva in el .
Acum vine partea a doua - am circulat asa cu masina vreo 4 zile pana am facut rost de un electromotor din dezmembrari - 150 ron - fain si merge brici - ca n-am vrut sa ma complic cu carbuni si altele - poate e dus si rotorul sau bucsele - si mecanicul ti-l da jos dar nu ti-l repaara asa ca lasi masina moarta pe undeva si umblii sa repari electromotorul . Asa m-am dus la mecanic direct cu electromotor de schimb .
Uni mecanici de aici de pe la noi sunt un fel de pielea p---- pusa pe batz la soare - am fost la primul service , trag masina pe elevator , o ridica se uita si zice : apoi eu nu ma bag aici ce e mult de lucru si eu am masini programate etc-, bine sefu , iti platesc regeste , nu ma lasa , zic eu - el nu si nu ! Deci dau masina jos si plec la alt service , acolo ma ia de la intrare - nu schimbam la astra g ca e mult de munca etc
la al treile service la el , de acum incep sa le dau doar telefoane si primesc acelasi raspuns , n-am ,timp , n-am chef etc .
ma duc acasa catranit si imi zic ca lasa-i drakului ca-l schimb eu - chiar daca desfac juma de masina !
A doua zi i-l sun pe un prieten si ma plang lui - la care el imi spune - Iti dau eu un baiat de aur , are atelierul lui acasa si e meserias bun , face treaba din inima si cu pasiune si nici nu te rupe la bani !
M-am dus la el , am tras masina pe canal ( ca pe elevator avea alta ) si in max 70 min a fost gata totul - in conditiile in care nici el nu mai montase la astra g asa ceva . Omul , un baiat de zahar , m-a ascultat si a cooperat cu mine - i-am spus : - mestere , tre sa dam jos mai intai bateria si suportul , zis si facut . acolo am gasit un surub de 19 , cap normal . Aici a fost nevoie de o tubulara si un brat de vreo 10 cm cu o articulatie cardanica - e o chestie pe care am zis ca o sa mi-o cumpar si eu . Deci e un prelungitor care are o articulatie cardanica la capat
fara ele e dificil de desfacut surubul . Apoi s-a mutat sub masina si a inceput sa desfaca cablurile de comanda si cel de pe solenoid a fost extrem de intepenit - s-a chinuit la el ca nu vroia sa-l rupa ..dupa ce a desfacut totul a venit clipa scoaterii lui - a trebuit sa desfaca si acele doua conducte de ulei de la filtru ,.problema e ca n-a reusit sa-l scoata pe jos ca el avea niste maini mari , masive asa ca l-a scos pe sus , Da , l-a scos pe sus si de pus inapoi pe celalat tot pe sus la pus . La montat pe pozitie in fix 1 minut ca m-am si mirat . Surubul de jos era de 17 cu cap normal iar cel de pe solenoid era un rahat de surubel cu cap in cruce , ca de aia nici nu prindea surubelnita bine . La cel pe care l-am schimbat avea surubelul cu cap in stea - torx.
De dat jos termoflotul e complicat si trebuie schimbate si garniturile la loc .O varianta ar fi fost si demontarea planetarei drepte dar cu un volum de munca prea mare . Un mecanic opinase ca ar trebui dat jos calculatorul de injectie si suportul lui . Deh , pareri !
Sper sa ajute cuiva experienta mea !
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salut. Am ramas blocat...in sensul ca am demontat tot, dar nu pot extrage electromotorul! Agata intr-un racord de la pompa de injectie. Am incercat sa desfac acel racord...cu mila...sa nu rup ceva, dar am renuntat.
Am demontat iesirea din filtrul de aer, pana la teava metalica.
Am demontat bateria si suportul.
Am demontat filtrul de ulei cu tot cu termoflot.
Am demontat tevile de la injectoare. Si de pe pompa si de pe injectoare.
Am scos suruburile de la electromotor....nu-l pot extrage.
Am demontat iesirea din filtrul de aer, pana la teava metalica.
Am demontat bateria si suportul.
Am demontat filtrul de ulei cu tot cu termoflot.
Am demontat tevile de la injectoare. Si de pe pompa si de pe injectoare.
Am scos suruburile de la electromotor....nu-l pot extrage.
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
Am reusit extragerea si inlocuirea electromotorului. O mica piesa metalica buclucasa mi-a dat de furca. Cea care tine acele piese de plastic care tin cabluri electrice si un furtun care intra in corpul filtrului de ulei. Cu cheie de 10 am scos un surub iar pe al II lea l-am slabit. Piesa s-a miscat liber, fapt ce mi-a permis sa extrag electromotorul.
Am ales sa cumpar un electromotor nou. 420 lei. Manopera e a mea. Nu cred ca se merita revizuirea celui vechi.
Am ales sa cumpar un electromotor nou. 420 lei. Manopera e a mea. Nu cred ca se merita revizuirea celui vechi.