- UNHleaSHD
- OP
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salut,
In viitorul aproapiat planuiesc sa fac schimbul de filtre si ulei, problema e ca nu stiu unde se afla, cum ajung la ele, cum se desfac, etc. Toate operatiile. Ajutor o sa am din partea tatalui (mecanic), care e pe calea "Nu umblu c-au facut-o nemtii bine si nu trebuie umblat". Deci n-o sa fiu complet pe langa. Daca mi-ati da linkuri spre tutoriale ar fii perfect. Sau macar cateva indicatii. A! Si care sunt toate filtrele care trebuiesc schimbate? Cu uleiul cum fac? Masina are scut.
Partea a doua a topicului e reprezentata de pornirea greoaie a motorului dimineata. Bateria e dusa, nu mai are culoare in ochi, dar e asa de 2 ani de zile, a trecut prin doua ierni fara probleme nu m-a lasat niciodata. Care ar putea fii problema? Citisem ca o Vectra cu acelasi motor avea probleme cu returul de vacuum (sau ceva gen) si tragea aer... In fine solutia a fost montarea unei valve monosens.
Partea a treia a topicului e reprezentata de faptul ca masina consuma mult, daca vreau sa plec in forta (a se citi scârtz) moare motorul. Ce-ar putea fii? Sa umblu la EGR si la admisie? Sa le curat?
A patra problema ca-mi intra apa in masina n-o mai expun c-am facut un topic si n-am rezolvat nimic acolo.
Multumesc !
In viitorul aproapiat planuiesc sa fac schimbul de filtre si ulei, problema e ca nu stiu unde se afla, cum ajung la ele, cum se desfac, etc. Toate operatiile. Ajutor o sa am din partea tatalui (mecanic), care e pe calea "Nu umblu c-au facut-o nemtii bine si nu trebuie umblat". Deci n-o sa fiu complet pe langa. Daca mi-ati da linkuri spre tutoriale ar fii perfect. Sau macar cateva indicatii. A! Si care sunt toate filtrele care trebuiesc schimbate? Cu uleiul cum fac? Masina are scut.
Partea a doua a topicului e reprezentata de pornirea greoaie a motorului dimineata. Bateria e dusa, nu mai are culoare in ochi, dar e asa de 2 ani de zile, a trecut prin doua ierni fara probleme nu m-a lasat niciodata. Care ar putea fii problema? Citisem ca o Vectra cu acelasi motor avea probleme cu returul de vacuum (sau ceva gen) si tragea aer... In fine solutia a fost montarea unei valve monosens.
Partea a treia a topicului e reprezentata de faptul ca masina consuma mult, daca vreau sa plec in forta (a se citi scârtz) moare motorul. Ce-ar putea fii? Sa umblu la EGR si la admisie? Sa le curat?
A patra problema ca-mi intra apa in masina n-o mai expun c-am facut un topic si n-am rezolvat nimic acolo.
Multumesc !
clau 03
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2011
- Mesaj Privat
- UNHleaSHD
- OP
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
clau 03 a scris:ai schimbat oringurile de la calorifer? referitor la a patra problena. Daca nu stii nici unde sunt pozitionate filtrele sfatul meu este sa te duci la un mecanic
Stiu doar polenul, aerul si motorina. Restul se poate ajunge la ele. Hai ca maine am 2 mecanici la indemana, deci nu e problema. Doar sa ma ajute cineva care s-a ocupat de chestiile astea.
Masina are clima, din cate stiu e cu aeroterma nu cu calorifer.
- UNHleaSHD
- OP
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- UNHleaSHD
- OP
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
MateiM
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2011
- Mesaj Privat
- potorac ionut daniel
- **
- 168 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
- motanel_cristi
- **
- 331 mesaje
- din 19 Mar 2009
- Astra 2000 Y20DTH
- Bucuresti
motanel_cristi
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2009
- Mesaj Privat
MateiM a scris:am si eu un opel 2.0dti si imi face fig la pornire dim"o ia foarte greu si cand o ia imi da cu un fum alb iar apoi toata ziua nu imi mai creeaza probleme".vreau sa stiu si eu cum pot rez aceasta problema
Pt.aceasta problema poti sa incepi cu schimbarea furtunaselor de retur de la injectoare.....apoi sa te gandesti la garnitura de chiuloasa
- motanel_cristi
- **
- 331 mesaje
- din 19 Mar 2009
- Astra 2000 Y20DTH
- Bucuresti
motanel_cristi
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2009
- Mesaj Privat
UNHleaSHD a scris:Salut,
In viitorul aproapiat planuiesc sa fac schimbul de filtre si ulei, problema e ca nu stiu unde se afla, cum ajung la ele, cum se desfac, etc. Toate operatiile. Ajutor o sa am din partea tatalui (mecanic), care e pe calea "Nu umblu c-au facut-o nemtii bine si nu trebuie umblat". Deci n-o sa fiu complet pe langa. Daca mi-ati da linkuri spre tutoriale ar fii perfect. Sau macar cateva indicatii. A! Si care sunt toate filtrele care trebuiesc schimbate? Cu uleiul cum fac? Masina are scut.
Partea a doua a topicului e reprezentata de pornirea greoaie a motorului dimineata. Bateria e dusa, nu mai are culoare in ochi, dar e asa de 2 ani de zile, a trecut prin doua ierni fara probleme nu m-a lasat niciodata. Care ar putea fii problema? Citisem ca o Vectra cu acelasi motor avea probleme cu returul de vacuum (sau ceva gen) si tragea aer... In fine solutia a fost montarea unei valve monosens.
Partea a treia a topicului e reprezentata de faptul ca masina consuma mult, daca vreau sa plec in forta (a se citi scârtz) moare motorul. Ce-ar putea fii? Sa umblu la EGR si la admisie? Sa le curat?
A patra problema ca-mi intra apa in masina n-o mai expun c-am facut un topic si n-am rezolvat nimic acolo.
Multumesc !
In viitorul aproapiat planuiesc sa fac schimbul de filtre si ulei, problema e ca nu stiu unde se afla, cum ajung la ele, cum se desfac, etc. Toate operatiile. Ajutor o sa am din partea tatalui (mecanic), care e pe calea "Nu umblu c-au facut-o nemtii bine si nu trebuie umblat". Deci n-o sa fiu complet pe langa. Daca mi-ati da linkuri spre tutoriale ar fii perfect. Sau macar cateva indicatii. A! Si care sunt toate filtrele care trebuiesc schimbate? Cu uleiul cum fac? Masina are scut.
Partea a doua a topicului e reprezentata de pornirea greoaie a motorului dimineata. Bateria e dusa, nu mai are culoare in ochi, dar e asa de 2 ani de zile, a trecut prin doua ierni fara probleme nu m-a lasat niciodata. Care ar putea fii problema? Citisem ca o Vectra cu acelasi motor avea probleme cu returul de vacuum (sau ceva gen) si tragea aer... In fine solutia a fost montarea unei valve monosens.
Partea a treia a topicului e reprezentata de faptul ca masina consuma mult, daca vreau sa plec in forta (a se citi scârtz) moare motorul. Ce-ar putea fii? Sa umblu la EGR si la admisie? Sa le curat?
A patra problema ca-mi intra apa in masina n-o mai expun c-am facut un topic si n-am rezolvat nimic acolo.
Multumesc !
1.Cu schimbul de ulei este usor.......mai putin cu fultrul de motorina.....la schimbarea filtrului de motorina...daca prinde aer instalatia......."adio pornire"
2.la pornirea grea....ce sa zic.......daca motorul invarte greu....acele din bord ar putea sa cada in jos cateva secunde....asta ar insemna ca e bateria.Daca nu ai aceste simtome s-ar putea ca instalatia ta de alimentare sa fi prins aer(schimbare furtunase retur)
3.Ce inseamna consum mare la tine?In medie,un Y 2,0 consum in oras poate ajunge si la 9-10 l/100 KM
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
UNHleaSHD a scris:Salut,
In viitorul aproapiat planuiesc sa fac schimbul de filtre si ulei, problema e ca nu stiu unde se afla, cum ajung la ele, cum se desfac, etc. Toate operatiile. Ajutor o sa am din partea tatalui (mecanic), care e pe calea "Nu umblu c-au facut-o nemtii bine si nu trebuie umblat". Deci n-o sa fiu complet pe langa. Daca mi-ati da linkuri spre tutoriale ar fii perfect. Sau macar cateva indicatii. A! Si care sunt toate filtrele care trebuiesc schimbate? Cu uleiul cum fac? Masina are scut.
Partea a doua a topicului e reprezentata de pornirea greoaie a motorului dimineata. Bateria e dusa, nu mai are culoare in ochi, dar e asa de 2 ani de zile, a trecut prin doua ierni fara probleme nu m-a lasat niciodata. Care ar putea fii problema? Citisem ca o Vectra cu acelasi motor avea probleme cu returul de vacuum (sau ceva gen) si tragea aer... In fine solutia a fost montarea unei valve monosens.
Partea a treia a topicului e reprezentata de faptul ca masina consuma mult, daca vreau sa plec in forta (a se citi scârtz) moare motorul. Ce-ar putea fii? Sa umblu la EGR si la admisie? Sa le curat?
A patra problema ca-mi intra apa in masina n-o mai expun c-am facut un topic si n-am rezolvat nimic acolo.
Multumesc !
In viitorul aproapiat planuiesc sa fac schimbul de filtre si ulei, problema e ca nu stiu unde se afla, cum ajung la ele, cum se desfac, etc. Toate operatiile. Ajutor o sa am din partea tatalui (mecanic), care e pe calea "Nu umblu c-au facut-o nemtii bine si nu trebuie umblat". Deci n-o sa fiu complet pe langa. Daca mi-ati da linkuri spre tutoriale ar fii perfect. Sau macar cateva indicatii. A! Si care sunt toate filtrele care trebuiesc schimbate? Cu uleiul cum fac? Masina are scut.
Partea a doua a topicului e reprezentata de pornirea greoaie a motorului dimineata. Bateria e dusa, nu mai are culoare in ochi, dar e asa de 2 ani de zile, a trecut prin doua ierni fara probleme nu m-a lasat niciodata. Care ar putea fii problema? Citisem ca o Vectra cu acelasi motor avea probleme cu returul de vacuum (sau ceva gen) si tragea aer... In fine solutia a fost montarea unei valve monosens.
Partea a treia a topicului e reprezentata de faptul ca masina consuma mult, daca vreau sa plec in forta (a se citi scârtz) moare motorul. Ce-ar putea fii? Sa umblu la EGR si la admisie? Sa le curat?
A patra problema ca-mi intra apa in masina n-o mai expun c-am facut un topic si n-am rezolvat nimic acolo.
Multumesc !
Si apar si eu, prietenul tau de suferinta (asta pentru ca nu-ti port pica).
1. Schimbarea filtrelor si a uleiului este o nimica toata. Iti trebuie un pic de rabdare si cateva chei/surubelnite. Filtrul de polen il schimbi imediat demontand torpedoul (trebuie vazut daca ai sustem delphi sau behr, eu am avut behr). Iti recomant filtru carbon activ. Filtrul de aer cred ca il schimbi primul in 5 minute, iti recomand MANN. Filtrul de ulei il schimbi cand faci si schimbul de ulei (iti trebuie cheia aia mare sa ii desfaci capacul). Este situat in fata chiuloasei, in dreapta pompei de injectie. Filtrul de motorina ar fi problema. Nu sa-l schimbi, ci sa pornesti masina dupa. Il desfaci si il inlocuiesti repede, dar sa ai neaparat motorina intr-un bidon, sa o torni imediat in carcasa filtrului ca sa o poti porni. Daca nu reusesti, da-i cu un pic de spray. Si cam asta ar fi tot. Ulei 5W-40, eu am pus Mobil 1. Dar ai de unde sa alegi.
2. Eu iti recomand sa iti schimbi bateria, eu m-am trezit ca n-a mai pornit intr-o dimineata dintr-o data, desi ochiul era inca verde. Altfel, trebuie luate in calcul si bujiile incandescente. Apoi te poti gandi si la circuitul de vacuum.
3. Masina mea, consuma maxim 10 in Bucuresti, asta vara in aglomeratie cu clima pornita. Nu cred ca a ta consuma mai mult.
Despre curatare EGR si galerie de admisie iti pot spune ca eu curat EGR-ul la cateva luni, nu-mi ia decat 5 minute, iar galeria de admisie am curatat-o o data (poti sa vezi detalii pe topicul de prezentare a masinii din semnatura mea).
Despre a patra problema nu stiu ce sa-ti spun, nu cunosc prea multe detalii.
Daca mai ai intrebari/curiozitati, te astept cu intrebari. Desi nu sunt vreun expert, in cei 3 ani de cand am masina am invatat multe si am experimentat singur.
Succes!
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
MateiM a scris:am si eu un opel 2.0dti si imi face fig la pornire dim"o ia foarte greu si cand o ia imi da cu un fum alb iar apoi toata ziua nu imi mai creeaza probleme".vreau sa stiu si eu cum pot rez aceasta problema
Matei,
La mine spre exemplu, au fost aceleasi probleme. Am schimbat bujiile incandescente si s-a rezolvat. Cat despre fumul ala alb care iese dimineata, iti pot spune ca iarna trecuta si la mine a scos (dar iarna). Si ala e mai mult abur decat fum. Acum, daca la tine scoate ca locomotiva, nu stiu ce sa zic.
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
parerea mea este ca esti cam in aer cu mecanica (fara suparare)si ca sa nu te coste mai mult dupa....mergi la un service sau roaga pe cineva care se pricepe sa iti faca schimbul de ulei si filtre si sa verifice bujiile si furtunasele de retur.nu te costa mult si sigur sunt sanse 99% mai mari sa nu strici nimic.
- UNHleaSHD
- OP
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- motanel_cristi
- **
- 331 mesaje
- din 19 Mar 2009
- Astra 2000 Y20DTH
- Bucuresti
motanel_cristi
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2009
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- UNHleaSHD
- OP
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- UNHleaSHD
- OP
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Ulei.. Ulei.. Ulei.. Ma tot cert cu tata pe problema asta. Masina are Aral 10w-40 si el tot d-ala vrea sa bage. Pe forum mi-a fost recomandat Castrol 5W-40, dar as incerca si un GM 5W-40 (doar e facut pentru motoarele lor, nu?). Ce spuneti?
De ce nu vrea sa schimbe uleiul? Ce se intampla? Sa bag tot Aral 10W-40 (care e scump si nu prea am auzit de el) sau Castrol Edge 5W-40 sau GM 5W-40?
De ce nu vrea sa schimbe uleiul? Ce se intampla? Sa bag tot Aral 10W-40 (care e scump si nu prea am auzit de el) sau Castrol Edge 5W-40 sau GM 5W-40?
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- UNHleaSHD
- OP
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat