- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Buna! Acum vreo doua saptamani in urma am fost plecat la Pascani pe DN2 si am mers pe timpul noptii, era racoare oarecum si nu au fost probleme. Am mers regulamentar tot drumul. Acolo m-am plimbat prin oras vreo doua zile fara sa o turez prea tare. Cand am plecat am mers pe drumul catre Iasi, prin oras, cand urcam dealul Bucium, parca asa ii spune, pe drumul ala din padure, am constatat ca a inceput sa creasca temperatura la apa, usor pana la 90 si apoi brusc s-a dus catre 100, cu termocupla de Cielo, iar temperatura exterioara era de vreo 34 Grade. Pana sa urc dealul temperatura la apa era la vreo 85 Grade. In iarna mi s-a gaurit Intercoolerul si a intrat uleiul in apa atunci, dupa ce am reparat acel radiator, am curatat cat de cat circuitul, dar fara sa curat radiatorul care raceste apa si nici caloriferul. In acest timp s-a stricat termocupla si am montat o termocupla de Cielo, doar pentru ventilatorul din interior, cele din exterior nu functionau. Am bagat detergent Fery in instalatie, iar cand am observat ca s-a curatat am schimbat busonul de la vasul de expansiune intrucat cel vechi se stricase. Revenind la momentul in care a fiert apa, am oprit motorul sa vad ce se intampla, cand am ridicat capota am observat ca clocotea apa in vas, am desurubat usor busonul si am lasat sa scoata apa din motor. Am completat cu apa si am plecat mai departe, dar pana la Vaslui cand la o depasire iar a inceput sa creasca temperatura, la fel am oprit motorul si am dat drumul la apa, insa de aceasta data dupa ce am completat nu am strans busonul ci l-am lasat mai larg. Ultima data a crescut temperatura inainte de Murgeni, cand am oprit langa un TIR si mi-a spus soferul acestuia sa nu opresc motorul ca ard garnitura si sa completez cu motorul pornit. Dupa aceasta ultima oprire, pana la Galati nu au mai fost probleme de genul acesta intrucat nu am turat mai mult de 2000, dar cand urcam cate un deal crestea temperatura, iar cu putin noroc cand ajungea la 90 urma imediat urma vale si scadea pana la 45 grade. Apropo de la Murgeni am pus ventilatorul pe direct. Urmatoarea zi am cumparat termocupla originala si tot creste temperatura, un mecanic mi-a zis ca nu-s duse garniturile si ca ar fi termostatul, garniturile au fost schimbate tot in iarna cand am reparat Intercoolerul.
Am constatat ca se intampla urmatorul lucru, cand plec apa e rece, cand creste temperatura la 90 imediat scade la 45, dupa ce creste din nou temperatura la 90 Grade nu mai scade foarte tare, dar nici nu creste, atata timp cat busonul il tin slabit, daca il strang fierbe apa. Dupa ce opresc aud cum se invart ventilatoarele din fata, dar apa din vas tot curge. Va rog sa ma ajutati in aceasta problema, ca m-am saturat sa tot desfac motorul. Va multumesc anticipat!
Am constatat ca se intampla urmatorul lucru, cand plec apa e rece, cand creste temperatura la 90 imediat scade la 45, dupa ce creste din nou temperatura la 90 Grade nu mai scade foarte tare, dar nici nu creste, atata timp cat busonul il tin slabit, daca il strang fierbe apa. Dupa ce opresc aud cum se invart ventilatoarele din fata, dar apa din vas tot curge. Va rog sa ma ajutati in aceasta problema, ca m-am saturat sa tot desfac motorul. Va multumesc anticipat!
db77
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2011
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Dupa lungi si chinuitoare munci, am descoperit cauza. Vinovat de defectiune se facea un radiator, denumit intercooler, care se afla in blocul motor, intre cele doua chiuloase, acesta fiind perforat in mai multe locuri si scapa ulei care intra in agentul de racire si de aici in termostat si in radiator, plus poate si presiunea bagata de ponpa de ulei, va dati seama ce s-a putut intampla. Poate cu aceasta ocazie am reusit sa-i ajut si pe alti. Succesuri!