- ovidiuovii
- OP
- 2 mesaje
- din 17 Feb 2010
- Vectra 1997
- Cluj
ovidiuovii
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2010
- Mesaj Privat
salutare
detin un vectra b din 1997 ,1.7td Isuzu
recent am schimbat garnitura de chiuloasa pt ca imi baga compresia in apa
problema mea nu s-a rezolvat intrucat imi iese apa din vasul de expansiune si fierbe cand ajunge acul din bord pe 90 grade termocupla nu cupleaza decat daca acul indica cam 92 grade si e cam tarziu pt ca risc sa ard din nou garnitura de chiuloasa.
astept niste pareri poate ii gasesc problema
detin un vectra b din 1997 ,1.7td Isuzu
recent am schimbat garnitura de chiuloasa pt ca imi baga compresia in apa
problema mea nu s-a rezolvat intrucat imi iese apa din vasul de expansiune si fierbe cand ajunge acul din bord pe 90 grade termocupla nu cupleaza decat daca acul indica cam 92 grade si e cam tarziu pt ca risc sa ard din nou garnitura de chiuloasa.
astept niste pareri poate ii gasesc problema
- florinianc
- ****
- 1,593 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,593
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
B79KHR- Suspendat
- 138 mesaje
- din 25 Jul 2008
- Alta tara
B79KHR- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La 92 grade C pleaca ventilatorul din fata radiatorului, e normal sa plece la temperatura asta.
Verifica ce se intampla daca treci de 98 grade C si revino cu detalii aici.
Sunt 3 temperaturi de declansare si mai multe ventilatoare/turatii/cuplate sau independente una de alta in functie de temperatura.
Verifica ce se intampla daca treci de 98 grade C si revino cu detalii aici.
Sunt 3 temperaturi de declansare si mai multe ventilatoare/turatii/cuplate sau independente una de alta in functie de temperatura.
- alburiciul
- *
- 6 mesaje
- din 27 Jul 2011
- Astra 2003 Y1.7DT
- Cluj
alburiciul
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y1.7DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ovidiuovii
- OP
- 2 mesaje
- din 17 Feb 2010
- Vectra 1997
- Cluj
ovidiuovii
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
N-am ideie, ca nu am schimbat-o la mine. Cauta TIS, EPC si Autodata pentru calculator si cauta in ele ca o sa gasesti sigur.
In plus s-ar putea sa ai garnitura de chiuloasa cu probleme (ai mers fara antigel, doar cu apa ? sau ai bagat apa de la robinet si a ruginit ?) sau chiuloasa stramba si nu-iti mai etanseaza corect garnitura cu motorul cald.
In plus s-ar putea sa ai garnitura de chiuloasa cu probleme (ai mers fara antigel, doar cu apa ? sau ai bagat apa de la robinet si a ruginit ?) sau chiuloasa stramba si nu-iti mai etanseaza corect garnitura cu motorul cald.
- Mircionixs
- **
- 158 mesaje
- din 29 Mar 2010
- Bucuresti
Mircionixs
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2010
- Mesaj Privat
Da este o chestie ciudata caci si eu am o problema asemanatoare la al meu x17dt . eu am spart chiuloasa ca am mers fara apa pe A1 (aveam un furtun fisurat langa turbina) si la temp mare sa facut fisura mare (adevarat este ca si eu am exagerat am dat in ea pana am auzit eu aproape 180km/h) si dupa ce am schimbat chiuloasa am constatat ca imi pleaca ventilatoarele pe la 92-95 grade C desi inainte nu trecea de 90 porneau pe la 86-87 si am tras concluzia ca sa decalibrat termocupla si am sa o inlocuiesc zilele astea dar in acelasi timp sa remediez radiatorul caci am o fisura si cred ca este la piciorusul de plastic care sa rupt in stanga jos cum privesti masina din fata. Deci ideea este sa incerci sa schimbi termocupla pt ventilatoare zic eu , este intre 45 si 60 lei. Bafta all ! (un radiator gasesc sh bun pe la cineva? in orice eventualitate)
- DUMITRU DANIEL
- *
- 1 mesaje
- din 10 Aug 2013
- Vectra 1998 x20dth
- Dolj
DUMITRU DANIEL
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salut am si eu o vectra b cu motor x20dth ecotec si are aceleas probleme cum avea opelul tau 1.7 isuzu...am schimbat garnitura de chiuloasa pt ca m`i s`a ars si dupa cand ajunge apa la 90-92 grade imi da cu ea afara prin vasul de expansiune ,daca opresc motorul o trage innapoi,daca ma poti ajuta spunandu`mi care a fost problema la masina ta si cum ai rezolvat`o!
- Mircionixs
- **
- 158 mesaje
- din 29 Mar 2010
- Bucuresti
Mircionixs
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2010
- Mesaj Privat
stefanTVM
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2012
- Mesaj Privat
salut, am si eu o problema asemanatoare la un motor 1.7 isuzu tc4ee1. Masina mea este ''un pic'' modificata, asta insemnad undeva la 130-140 cp, eu merg fara termostat vara ca se incinge, iar electroventilatorul pus pe direct( pe buton). De curand am schimbat radiatorul cu unu nou si de atunci au inceput problemele, nu se raceste bine deloc, de ex: Veneam pe A2, la 120 km/h cu electroventilatorul pornit apa crestea catre 100 de grade, cum scadeam viteza la cc 100-110 se racea sau ramanea constanta la 95grade, am accelerat pana la 200 timp in ce apa a crescut la peste 100grade, undeva intre 100 si 110 grade, am revenit la 100km/h si nu mai scadea apa mai jos de 100grade. Am oprit la un magazin, am deschis capota si constat ca nu mai aveam apa in vas, o aruncase pe la dop (cred). Am completat cu 2 litrii de apa distilata si nu am mai avut probleme, decat oar peste 120km/h. Alta problema, daca stau la relanti, cu motorul la 90 grade, dupa 1-2 minute nu mai baga caldura, decat o adiere, daca o turez la 1500 ture sau merge cu ea baga normal caldura. Iar la relanti nu face presiune in vas deloc, daca o turez face. Mentionez ca in iarna am facut: chiuloasa(pt ca era fisurata intre fiecare supapa) cu planat tot ce trebuie, distributie, dar pompa de apa nu a fost pusa noua, dar nici nu avea joc in pale, tind sa cred ca o fii de la pompa, nu vreau sa ajung iar la chiuloasa. Pareri? Multumesc!
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu m-as fi oprit la 110hp cu modificarile, pentru atat a fost gandit motorul initial. Peste puterea asta doar cu NOS, si pe perioade scurte. In plus, racirea la Vectra cu motorul de Isuzu este destul de deficitara iar intercooler-ul nu prea are eficienta vara decat daca porneste ventilatorul principal sa-l ajute din spate cu fluxul de aer necesar. Dar, in fine...
Cu radiatorul, am citit si eu destule pe forumurile de afara, se plangeau ca radiatoarele noi nu au eficienta celui vechi (astea noi aveau celule mai groase, eficienta mai scazuta). Si mie imi lacrimeaza radiatorul de vre-o 2 saptamani, dar nu ma bag inca la unul nou as merge pe SH original. Sau probabil as lua si nou, dar de la Valeo in sus si as verifica cate celule si ce grosime au ele. Problema cu statul pe loc iarna la relanti (cand nu mai baga caldura) o am si eu de iarna asta, e exact cum o descrii tu, si din pacate mi-a aparut (+ altele conexe) de cand mi-a incins nevasta motorul la rosu masina pierzand apa pe la un furtun (nu s-a uitat la temperatura motorului). Daca gasesti o rezolvare la chestia asta, zi-ne si noua ce trebuie facut.
A mea nu face presiune in vas (sau face, dar nu cât sa arunce apa pe la buson). Am fost cu ea recent in Germania 4.200km si daca facea presiune as fi observat pe drum, afara au fost 38grade in medie, iar daca facea presiune sigur pierdeam apa din circuit. Nu am avut antigel, doar apa demineralizata. Oricum, de cand mi-a incins sotia motorul am schimbat 6 furtune (unele s-au spart, altele doar s-au umflat) si acum curge ceva la radiator, inca nu am avut timp sa demontez bara sa vad exact ce e.
Daca tragi tare de motor este recomandat sa pui garnitura de chiuloasa PE ORIGINAL, exclus alta firma. Pompa de apa SKF la mine a tinut 57.000km si s-a terminat (fix in Germania, cand am ajuns la destinatie). Speram la mai multi km ca am luat-o pe cea mai scumpa, dar eu am si A/C si probabil solicitarea pe rulment e mai mare (3 curele). Am pus in Germania tot o pompa SKF (acolo a costat 87EUR), insa am observat ca paletele aveau o alta forma, la a mea erau melcate iar asta noua avea paletii orientati la 90grade. Vezi sa nu ai joc in pompa de apa, si eu am pus mana pe ea cu curelele demontate si nu avea joc, dupa 1.700km m-a lasat arunca cu apa pe la ax care era descentrat/rulmentul terminat. Da jos curelele de pe ea (desfaci direct rola aia care sta in 4 suruburi, vezi daca are joc (cat de mic) apoi o poti pune la loc cu tot cu curelele montate pe ea. Deasemenea verifica teava care trece pe sub turbo si evacuare aia are o imbinare cu garnitura si surub la 90gradeC, garnitura aia mai curge dupa atatia ani, deasemenea mai verifica la intrarea tevii asteia in bloc, acolo iar e o garnitura si mai curge. Pe mine m-a lasat teava aia de care ti-am scris adineaori, se subtiaza pe curbura si apoi se strapunge in timp ea fiind din aluminiu cedeaza. Am pus un aftermarket, dar nu-ti recomand, in caz ca ai probleme cu ea. La imbinarea pe bloc trebuie folosit un silicon special care costa o gramada (ceva ce numai la Opel in service gasesti, e cu circuit inchis nu se poate cumpara din magazine) dar face etansare, nu mai exista garnitura originala in forma de romb nicaieri nici macar pentru Astra G/H ce sa mai zic de Vectra.
Sunt muuuulte furtune prin care trece lichid de racire la masina asta (14buc daca ai A/C cu pompa electrica auxiliara pe radiator) si trece apa inclusiv prin turbina prin doua conducte subtiri, la mine le-am gasit explodate (s-au infundat, apa a stationat si s-a incins puternic iar conductele au facut implozie pe lungime ele fiind din aluminiu). Cred ca cineva a bagat ceva pentru etansare in radiator la un moment dat, altfel nu-mi explic pentru ca am gasit in turbina si in conductele ei de apa un fel de pasta galbena gen mâl).
Cu radiatorul, am citit si eu destule pe forumurile de afara, se plangeau ca radiatoarele noi nu au eficienta celui vechi (astea noi aveau celule mai groase, eficienta mai scazuta). Si mie imi lacrimeaza radiatorul de vre-o 2 saptamani, dar nu ma bag inca la unul nou as merge pe SH original. Sau probabil as lua si nou, dar de la Valeo in sus si as verifica cate celule si ce grosime au ele. Problema cu statul pe loc iarna la relanti (cand nu mai baga caldura) o am si eu de iarna asta, e exact cum o descrii tu, si din pacate mi-a aparut (+ altele conexe) de cand mi-a incins nevasta motorul la rosu masina pierzand apa pe la un furtun (nu s-a uitat la temperatura motorului). Daca gasesti o rezolvare la chestia asta, zi-ne si noua ce trebuie facut.
A mea nu face presiune in vas (sau face, dar nu cât sa arunce apa pe la buson). Am fost cu ea recent in Germania 4.200km si daca facea presiune as fi observat pe drum, afara au fost 38grade in medie, iar daca facea presiune sigur pierdeam apa din circuit. Nu am avut antigel, doar apa demineralizata. Oricum, de cand mi-a incins sotia motorul am schimbat 6 furtune (unele s-au spart, altele doar s-au umflat) si acum curge ceva la radiator, inca nu am avut timp sa demontez bara sa vad exact ce e.
Daca tragi tare de motor este recomandat sa pui garnitura de chiuloasa PE ORIGINAL, exclus alta firma. Pompa de apa SKF la mine a tinut 57.000km si s-a terminat (fix in Germania, cand am ajuns la destinatie). Speram la mai multi km ca am luat-o pe cea mai scumpa, dar eu am si A/C si probabil solicitarea pe rulment e mai mare (3 curele). Am pus in Germania tot o pompa SKF (acolo a costat 87EUR), insa am observat ca paletele aveau o alta forma, la a mea erau melcate iar asta noua avea paletii orientati la 90grade. Vezi sa nu ai joc in pompa de apa, si eu am pus mana pe ea cu curelele demontate si nu avea joc, dupa 1.700km m-a lasat arunca cu apa pe la ax care era descentrat/rulmentul terminat. Da jos curelele de pe ea (desfaci direct rola aia care sta in 4 suruburi, vezi daca are joc (cat de mic) apoi o poti pune la loc cu tot cu curelele montate pe ea. Deasemenea verifica teava care trece pe sub turbo si evacuare aia are o imbinare cu garnitura si surub la 90gradeC, garnitura aia mai curge dupa atatia ani, deasemenea mai verifica la intrarea tevii asteia in bloc, acolo iar e o garnitura si mai curge. Pe mine m-a lasat teava aia de care ti-am scris adineaori, se subtiaza pe curbura si apoi se strapunge in timp ea fiind din aluminiu cedeaza. Am pus un aftermarket, dar nu-ti recomand, in caz ca ai probleme cu ea. La imbinarea pe bloc trebuie folosit un silicon special care costa o gramada (ceva ce numai la Opel in service gasesti, e cu circuit inchis nu se poate cumpara din magazine) dar face etansare, nu mai exista garnitura originala in forma de romb nicaieri nici macar pentru Astra G/H ce sa mai zic de Vectra.
Sunt muuuulte furtune prin care trece lichid de racire la masina asta (14buc daca ai A/C cu pompa electrica auxiliara pe radiator) si trece apa inclusiv prin turbina prin doua conducte subtiri, la mine le-am gasit explodate (s-au infundat, apa a stationat si s-a incins puternic iar conductele au facut implozie pe lungime ele fiind din aluminiu). Cred ca cineva a bagat ceva pentru etansare in radiator la un moment dat, altfel nu-mi explic pentru ca am gasit in turbina si in conductele ei de apa un fel de pasta galbena gen mâl).
stefanTVM
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salutare, ieri am facut revizia (filtre +ulei) si am dat jos si pompa de apa, curgea un pic, am zis sa o schimb, am pus SKF, vreo 130 de lei parca, curele noi la pompe si alternator. Aceeasi problema cu incinsul, si scaderea temperaturi habitaclului la relanti. Tind sa cred ca ori radiatorul este de o calitate foarte proasta(acesta este mai subtire fata de cel original), am vorbit cu cineva sa il dublez si sa ii fac capacele din aluminiu nu plastic. Ori, in cazul cel mai extrem, iar chiuloasa, fisurata pe undeva, inca nu am tinut cont daca ''papa'' din lichidul de racire.
In legatura cu raceirea de sub turbo, am anulat teava aceea si furtunul care iese din dreapta jos. Momentan am o turbina T3 cu admisie de T4, care merge in 1.6 bari la turatii de benzina (3500-7000 ture/min)
Cum am scris si mai sus, motorul l-am facut in februarie, dar este posibil sa fie chiuloasa, pt ca puterea aceea o obtin la 6000 de turatii/min. Sunt destul de multe ture pt un diesel si detonatii foarte puternice.
Cand mai constat cate ceva, o sa scriu aici, poate ii dam de cap cu racirea asta, sau sa facem un alt sistem de racire mai eficient cu ideile tuturor, eu sunt deschis la orice. Zii buna .
PS: intercoolerul si traseun acestuia este modificat ( marit 70mm parca si IC mare, custom) + admisia
In legatura cu raceirea de sub turbo, am anulat teava aceea si furtunul care iese din dreapta jos. Momentan am o turbina T3 cu admisie de T4, care merge in 1.6 bari la turatii de benzina (3500-7000 ture/min)
Cum am scris si mai sus, motorul l-am facut in februarie, dar este posibil sa fie chiuloasa, pt ca puterea aceea o obtin la 6000 de turatii/min. Sunt destul de multe ture pt un diesel si detonatii foarte puternice.
Cand mai constat cate ceva, o sa scriu aici, poate ii dam de cap cu racirea asta, sau sa facem un alt sistem de racire mai eficient cu ideile tuturor, eu sunt deschis la orice. Zii buna .
PS: intercoolerul si traseun acestuia este modificat ( marit 70mm parca si IC mare, custom) + admisia
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ieri am gasit undeva prin Anglia, pe ebay co uk un raditor original (marca NRF, model 50220) in starea ,,nou,, era pus la vanzare cu 30 de lire plus transport, din pacate transportul s-a dovedit a fi inca 30lire intr-un final. Era la vanzare la banii astia pentru ca nu mai avea ambalajul original (un pret de ocara as zice, caci sub 150EUR nu il gasesti pe ebay De), in poza am vazut ca este exact modelul de radiator al masinii mele a mea fiind modelul cu A/C. Asadar, total costuri 384lei, si as zice ca e un pret foarte bun fata de ce gasesti nou pe piata la banii astia (Nissens sau alte ,,stifturi,, compatibile cu originalul).
Deabia astept sa vina radiatorul cel nou, cu ocazia asta o sa demontez tot ce este in partea din fata, de la bara, traversa, radiator de A/C ventilatoare si ce va mai fi de demontat acolo. As mai vrea sa cumpar si cele 2 garnituri de cauciuc ce tin radiatorul in pozitie in partea de sus (ale mele s-au cam intarit), sper doar sa nu trebuiasca sa platesc pe ele cat nu face ca atunci renunt la ideia de a le schimba.
Azi dimineata doar de curiozitate am ramas la relanti, acul ce indica temperatura apei motor era undeva la 75grade C si am vrut sa vad daca mai baga rece dupa 1min de la stationare. Afara erau 6 grade C, cu aeroterma pe viteza 1 si butonul de recirculare pe activ a bagat cald 15min, acul de temperatura a continuat sa creasca lent pana la 82 de grade C, moment cand am pus Op-Com pe OBD si defapt apa motor era la 85grade C (o abatere de 3 grade la temperatura asta, cea la care incepe defapt sa deschida termostatul). Sper sa se fi rezolvat problema cu bagatul rece dupa 1min la relanti cu motorul cald, e drept ca afara nu erau temperaturi negative.
Imi amintesc cu claritate ca asta iarna atunci cand imi baga rece dupa 1min de relanti cu motorul cald afara erau -18grade C, am pus mana pe conductele ce duc/ies la radiatorul din habitaclu si ele erau doar usor caldute, defapt apa circula preponderent pe directia borcan->pompa de apa->chiuloasa->termoflot si o parte inapoi in borcan alta inapoi in pompa de apa. Ce am schimbat de atunci au fost pompa de apa (noua), 6 furtune (noi), o conducta de aluminiu de pe circuitul mic de racire (noua, aftermarket), respectiv termostat pe original modelul cu garnitura de cauciuc unde acesta inchide, corpul termostat complet, conductele metalice de racire apa ale turbinei si capacul de la vasul de expansiune, toate pe second-hand. Ah, si i-am mai bagat vara asta 2 flacoane de Radiator Flush Pro de la Winn's ca apa motor era plina de rugina, s-a rezolvat cu rugina dar poate ca asta mi-a facut radiatorul din fata sa inceapa sa piarda ceva lichid de racire, nu sunt sigur dar nici nu-i exclus ca asta sa fie cauza, evident coroborata cu vechimea radiatorului (18ani).
Deabia astept sa vina radiatorul cel nou, cu ocazia asta o sa demontez tot ce este in partea din fata, de la bara, traversa, radiator de A/C ventilatoare si ce va mai fi de demontat acolo. As mai vrea sa cumpar si cele 2 garnituri de cauciuc ce tin radiatorul in pozitie in partea de sus (ale mele s-au cam intarit), sper doar sa nu trebuiasca sa platesc pe ele cat nu face ca atunci renunt la ideia de a le schimba.
Azi dimineata doar de curiozitate am ramas la relanti, acul ce indica temperatura apei motor era undeva la 75grade C si am vrut sa vad daca mai baga rece dupa 1min de la stationare. Afara erau 6 grade C, cu aeroterma pe viteza 1 si butonul de recirculare pe activ a bagat cald 15min, acul de temperatura a continuat sa creasca lent pana la 82 de grade C, moment cand am pus Op-Com pe OBD si defapt apa motor era la 85grade C (o abatere de 3 grade la temperatura asta, cea la care incepe defapt sa deschida termostatul). Sper sa se fi rezolvat problema cu bagatul rece dupa 1min la relanti cu motorul cald, e drept ca afara nu erau temperaturi negative.
Imi amintesc cu claritate ca asta iarna atunci cand imi baga rece dupa 1min de relanti cu motorul cald afara erau -18grade C, am pus mana pe conductele ce duc/ies la radiatorul din habitaclu si ele erau doar usor caldute, defapt apa circula preponderent pe directia borcan->pompa de apa->chiuloasa->termoflot si o parte inapoi in borcan alta inapoi in pompa de apa. Ce am schimbat de atunci au fost pompa de apa (noua), 6 furtune (noi), o conducta de aluminiu de pe circuitul mic de racire (noua, aftermarket), respectiv termostat pe original modelul cu garnitura de cauciuc unde acesta inchide, corpul termostat complet, conductele metalice de racire apa ale turbinei si capacul de la vasul de expansiune, toate pe second-hand. Ah, si i-am mai bagat vara asta 2 flacoane de Radiator Flush Pro de la Winn's ca apa motor era plina de rugina, s-a rezolvat cu rugina dar poate ca asta mi-a facut radiatorul din fata sa inceapa sa piarda ceva lichid de racire, nu sunt sigur dar nici nu-i exclus ca asta sa fie cauza, evident coroborata cu vechimea radiatorului (18ani).