- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
zildan
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2006
- Mesaj Privat
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
zildan
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2006
- Mesaj Privat
alx2102
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: romania
- Masina: Omega 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2006
- Mesaj Privat
- robertt_rct
- **
- 322 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- 4426'N 2606'E
robertt_rct
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: 4426'N 2606'E
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
O fi buna motorina..dar e fff riscanta. Daca depasesti cu cateva secunde cele 5 (nu 10 nebunilor) minute...calezi motorul. Folositi ceva cat de cat omologat, dar nu va asteptati la minuni. De fapt nu sunt pt curatat motorul ci pentru curatatul uleiului vechi din sistemul de ungere si sunt recomandate mai ales cand vrei sa schimbi tipul de ulei..sau mai bine zis producatorul uleiului.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
nu faceti greseala sa puneti motorina in baie. ce ungere isi face masina cu uleiul diluat in motorina...? mai bine folositi un ulei de calitate, ulei ce are si proprietati de "detergent". un ulei bun iti curata motorul.
sau, daca schimbi tipul de ulei, foloseste ceva special facut pt curatarea motorului.
sau, daca schimbi tipul de ulei, foloseste ceva special facut pt curatarea motorului.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Motoarele in 2 timpi folosesc amestec de circa 3-4 % ulei, restul combustibil si merg, bine mersi... Nu exista deci nici un risc, desigur, in conditiile enuntate mai sus...
Solutia e deci valabila, dar de multe ori inutila, uleiurile bune au in ele si compozanti detergenti, care evita depunerile...
PS: merge si benzina...
Solutia e deci valabila, dar de multe ori inutila, uleiurile bune au in ele si compozanti detergenti, care evita depunerile...
PS: merge si benzina...
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
sunt mai multe denumiri...una din ele e chiar motorflush...si au fiecare instructiuni de folosire pe ambalaj. In principiu se toarna continultul flaconului in ulei...se lasa motorul sa mearga la relanti 5 min (la unele mai mult...la altele mai putin), si apoi se goleste uleiul..in rest totul decurge normal. Am inteles ca poti schimba tipul uleiului cu conditia sa nu schimbi producatorul, fara efecte nedorite.
alx2102
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: romania
- Masina: Omega 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2006
- Mesaj Privat
salut tuturor!
nu vreau sa ironizez pe nimeni insa l-as provoca pe dl. livcro la un pariu. Eu personal am curatat motorul in conditiile pe care le-am enumerat mai sus adica prin dislocarea a 2 litri de ulei si inlocuirea cu 2 litri de motorina dupa care am lasat motorul in mers la ralanti cca 8-10 min.
Mentionez ca ma un opel omega fabricatie 1993 motor c20ne (capacitate baie cca 4,5 l ulei)
Daca in conditiile de amestec mai sus precizate, las motorul sa mearga 20 de minute sau chiar o jumatate de ora si nu pateste nimic de genul calare motor sau alte defectiuni ce miza la pariu stabilesti domnule livcro?
Apropos dupa ce am golit combinatia ulei - motorina am comparat culoarea uleiului dislocat cu cea a amestecului de curatare ce ziceti ca am constatat? Desi motorina adaugata in mod normal decoloreaza uleiul cu care intra in contact, culoarea amestecului de spalare era mai neagra decat uleiul dislocat. De ce oare?
Nu sugerez nimanui sa procedeze ca mine insa ceea ce v-am relatat mai devreme este adevarat. Daca aveti masini performante, scumpe nu stiu daca este indicat sa folositi solutia descrisa de mine insa cu totii aveti parinti, rude care au dacii mai vechi. Incercati la acestea (respectand proportia) si va rog sa imi comunicati rezultatul.
De asemenea vreau sa il informez pe dl. livcro ca motorina are in compozitie agenti de lubrifiere iar daca gradul de ungere al amestecului descris ar scade sub limita admisa de normele pentru care a fost proiectat motorul, s-ar aprinde becul de la bord ce arata pompa de ulei insa am fost cu ochii pe el si ce sa vezi.......ca in armata dupa ce s-a efectuat tragerea in poligon.... raportez ca la tinta mea nu s-a intamplat nimic deosebit.
Va multumesc pentru atentia acordata si imi cer scuze daca v-am plictisit. Salutari tuturor si multa bafta!!!
P.S. nu vreau sa intru in polemica cu nimeni mai ales ca sunt nou pe forum insa consider ca discutiile contradictorii ce sunt sustinute de argumente sunt constructive pentru forum-isti.
nu vreau sa ironizez pe nimeni insa l-as provoca pe dl. livcro la un pariu. Eu personal am curatat motorul in conditiile pe care le-am enumerat mai sus adica prin dislocarea a 2 litri de ulei si inlocuirea cu 2 litri de motorina dupa care am lasat motorul in mers la ralanti cca 8-10 min.
Mentionez ca ma un opel omega fabricatie 1993 motor c20ne (capacitate baie cca 4,5 l ulei)
Daca in conditiile de amestec mai sus precizate, las motorul sa mearga 20 de minute sau chiar o jumatate de ora si nu pateste nimic de genul calare motor sau alte defectiuni ce miza la pariu stabilesti domnule livcro?
Apropos dupa ce am golit combinatia ulei - motorina am comparat culoarea uleiului dislocat cu cea a amestecului de curatare ce ziceti ca am constatat? Desi motorina adaugata in mod normal decoloreaza uleiul cu care intra in contact, culoarea amestecului de spalare era mai neagra decat uleiul dislocat. De ce oare?
Nu sugerez nimanui sa procedeze ca mine insa ceea ce v-am relatat mai devreme este adevarat. Daca aveti masini performante, scumpe nu stiu daca este indicat sa folositi solutia descrisa de mine insa cu totii aveti parinti, rude care au dacii mai vechi. Incercati la acestea (respectand proportia) si va rog sa imi comunicati rezultatul.
De asemenea vreau sa il informez pe dl. livcro ca motorina are in compozitie agenti de lubrifiere iar daca gradul de ungere al amestecului descris ar scade sub limita admisa de normele pentru care a fost proiectat motorul, s-ar aprinde becul de la bord ce arata pompa de ulei insa am fost cu ochii pe el si ce sa vezi.......ca in armata dupa ce s-a efectuat tragerea in poligon.... raportez ca la tinta mea nu s-a intamplat nimic deosebit.
Va multumesc pentru atentia acordata si imi cer scuze daca v-am plictisit. Salutari tuturor si multa bafta!!!
P.S. nu vreau sa intru in polemica cu nimeni mai ales ca sunt nou pe forum insa consider ca discutiile contradictorii ce sunt sustinute de argumente sunt constructive pentru forum-isti.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
wwwcvro avind in vedere cei 15 ani este normal sa ai depuneri, cine stie ce ulei slab s-a folosit. Poti curata manual ce este usor de demontat sau accesibil. In rest solutiile sunt bune dar mai bun este sa "speli" cu un ulei de calitate, recomand castrol si penzoil.
Cu motorina nu stiu ce rezolvi la piatra ta. Indicat ar fi solutii ca ele contin hidrocarburi foarte "tari" care reusesc sa le solve.
Problema ar fi ca se pot astupa gaurile mici de catre bucati de crusta.
Cu motorina nu stiu ce rezolvi la piatra ta. Indicat ar fi solutii ca ele contin hidrocarburi foarte "tari" care reusesc sa le solve.
Problema ar fi ca se pot astupa gaurile mici de catre bucati de crusta.
litza
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2005
- Mesaj Privat
alx2102 a scris:salut tuturor!
daca gradul de ungere al amestecului descris ar scade sub limita admisa de normele pentru care a fost proiectat motorul, s-ar aprinde becul de la bord ce arata pompa de ulei
daca gradul de ungere al amestecului descris ar scade sub limita admisa de normele pentru care a fost proiectat motorul, s-ar aprinde becul de la bord ce arata pompa de ulei
Senzorul ce aprinde beculetul ala e un senzor simplu de presiune. Inca nu am auzit de senzor de lubrefiere.
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
la capitolul asta, litza are dreptate...nu cred ca au montat pana acum, pe vreo masina, un senzor care sa masoare densitate uleiului si capacitatea lui de lubrifiere.
ideea topicului ar fi ca solutiile de curatat motorul (hidrocarburi care se obtin , daca nu ma insel, printr-o distilare a petrolului mult mai intensa) sunt ok mai ales pt motoarele vechi dar, cum s-a mai zis, micile bucati de crusta etc ar putea infunda pompa de ulei sau filtrul (dar care oricum se schimba deci deja cred ca nu prea sunt dezavantaje daca se respecta timpul indicat).
ideea topicului ar fi ca solutiile de curatat motorul (hidrocarburi care se obtin , daca nu ma insel, printr-o distilare a petrolului mult mai intensa) sunt ok mai ales pt motoarele vechi dar, cum s-a mai zis, micile bucati de crusta etc ar putea infunda pompa de ulei sau filtrul (dar care oricum se schimba deci deja cred ca nu prea sunt dezavantaje daca se respecta timpul indicat).
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
metoda descrisa de alx2102 e adevarata, se practica foarte mult inainte, intrebati un sofer de camion mai vechi si o sa va confirme; si taica-meu mai face asa ceva pe dacie (si e citit in mecanica, a lucrat in domeniu vreo 20 de ani) pentru ca uleiul asta mineral ieftin (altceva nu prea merita sa pui intr-o dacie care mai mult de 3000 roni nu face) lasa depuneri de pamant prin chiulasa si prin conducte. Am desfacut chiulasa la dacie dupa o astfel de curatare si era destul de curata, nu ca de obicei. Eu spre exemplu folosesc o solutie de curatare 2+2 ca nu e scumpa, dar nu mi-ar fi frica sa folosesc metoda de mai sus. uleiul se subtiaza prin adaguarea motorinei si nu mai este capabil sa pastreze pelicula de ungere pana la turatia maxima a motorului, dar la turatia de relanti nu vad de ce ar avea probleme.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat