Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Uitati-va si voi ce vinde baiatu asta: http://cgi.ebay.de/CHIP-TUN...dZ1QQcmdZViewItem
...de a umplut ebay-ul. E vorba de o rezistenta care pacaleste ECU in legatura cu temperatura aerului a.i. sa rezulte un amestec mai bogat. Incep sa ma intreb daca nu cumva modificarea parametrilor in memoria ECU ("remaparea") nu se bazeaza tot pe "pacaleli" din astea dar la nivel mai inalt putin...
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Si chiar daca ar fi asa, "gurile rele" spun ca un amestec bogat nu implica mai multa putere Wink
Multi sunt cei care castiga mintind populatia...
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
sunt curios de cat o fi rezistanta aia Razz
...am mai citit 1 articol legat de acest subiect, parca pe forumul tuning...e posibil si se pune in practica f .usor...pacalesti ECU, facandu-l sa-ti dea amestecul pentru motor rece(neincalzit)
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
E ceva asemanator cu Evry mod?
http://forums.tdiclub.com/s...read.php?p=120184
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
eduard33 a scris:sunt curios de cat o fi rezistanta aia Razz
...am mai citit 1 articol legat de acest subiect, parca pe forumul tuning...e posibil si se pune in practica f .usor...pacalesti ECU, facandu-l sa-ti dea amestecul pentru motor rece(neincalzit)

La mine de ex. IAT-ul are 1450 Ohmi la 15 grade, 3300 Ohmi la 30 grade, asa ca probabil e rezistenta de 1,5K sau daca esti "rau" e de 1K. Daca va uitati la poza atent, e un pic in ceata sa nu vezi rezistenta bine ca poti sa ii iei valoarea dupa codul culorilor...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
EU zic ca NU e hotie pana clientul este BINE informat de ceea ce cumpara si pretul este moderat...
Iar ramaparea injectiei... cam tot asa ceva este... trecand peste bariera tehnica propriu-zisa ("cum o faci" ) este o "metoda de optimizare" care da prioritate puterii in detrimentul consumului specific...
De altfel mai exista si alte metode de "tuning motor simplificat" (adica, aproximativ...) una din ele fiind marirea presiunii benzinei...
Sincer sa fiu, si eu ma gandeam la "pacalire" dar la nivelul sondei lambda, "pacalirea" temperaturii fiind in mod normal anulata de cantitatea mare de noxe emise... Dar, pana acum o saptamana, nu aveam o curte a mea... Evil or Very Mad
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cum te gandesti sa faci cu sonda lambda, ca principiu vorbind? ce o sa "zica", catalizatorul?
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:cum te gandesti sa faci cu sonda lambda, ca principiu vorbind? ce o sa "zica", catalizatorul?


tot prin aceeasi metoda cred...si se poate merge in paralel cu pacalirea senzorului de temp...catalizatorul nu mai are legatura in acest caz, mai ales daca il dai jos Very Happy
@sorin...poate ne explici mai detaliat te rugam...mai ales ca acum ai curte, din cate am inteles Wink
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
"am noroc" ca este un Euro_2 (o songura sonda lambda), deci catalizatorul (ca in banc...) daca moare... moare...
Personal m-am gandit la un montaj amplificator de tensiune cu un castig intre 0.7 si 1.3, din care sa pot "sa ma joc"...
Dar asta... dupa vreo 10 ani (timp estimat pentru repararea noii case) Laughing Laughing Laughing
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
sorin, nu prea inteleg cum faci amplificatorul sa fie "acceptat" de ECU. din cate stiam eu sonda lambda da un semnal oscilant intre 0.1 (amestec sarac) si 0.9 volti (amestec bogat). la 0.45 ar fi amestecul corect, dar sonda nu poate da practic aceasta valoare, deoarece cum se trece putin de 0.45 (in plus sau in minus), semnalul dat de ea trece imediat in 0.9 sau 0.1. adica variatia tensiunii nu e proportionala cu dezechilibrul din amestec.
pe de alta parte, daca valorile date de sonda nu se incadreaza in limite sau daca tensiunea ramane 0.1 sau 0.9 un timp suficient de mare, ECU o "declara" defecta...
practic as zice ca ECU masoara intervalele de timp dintre tranzitiile semnalului intre 0 si 1.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poate cineva sa ne explice mai pe limba noastra ce vinde ala, unde se pune, ce face chestia aia , si mai tot ceea ce ati postat aici ca sa inteleaga si cei ca mine care nu avem o treaba cu electronica?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:sorin, nu prea inteleg cum faci amplificatorul sa fie "acceptat" de ECU. din cate stiam eu sonda lambda da un semnal oscilant intre 0.1 (amestec sarac) si 0.9 volti (amestec bogat). la 0.45 ar fi amestecul corect, dar sonda nu poate da practic aceasta valoare, deoarece cum se trece putin de 0.45 (in plus sau in minus), semnalul dat de ea trece imediat in 0.9 sau 0.1. adica variatia tensiunii nu e proportionala cu dezechilibrul din amestec.
pe de alta parte, daca valorile date de sonda nu se incadreaza in limite sau daca tensiunea ramane 0.1 sau 0.9 un timp suficient de mare, ECU o "declara" defecta...
practic as zice ca ECU masoara intervalele de timp dintre tranzitiile semnalului intre 0 si 1.

Din ce spune Autodata, nu e chiar asa in sensul ca in intervalul 0,2-0,8 volti ECU variaza in mod continuu amestecul in intervalul
+1% si doar daca sta prea mult in zona lean sau rich se aprinde check engine fara repercursiuni in functionare (nu intra in "limp back home"). "Defecta" o raporteaza numai daca nu simte nimic (tensiune zero).
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ei, asa ai fost foarte "explicit" Very Happy merci mult
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Ingineru, nu pot sa te contazic, informatiile mele sunt culese de pe net cu titlu de cultura generala, si de pe multe siteuri am inteles ca functionarea in 'limp-home mode' inseamna ca ECM sa foloseasca parametri presetati si deseori sa aprinda si check-engine.

dar asta e o chestiune de detaliu, ramane intrebarea concreta: daca ECU 'vede' ca sta prea mult in zona lean, sa zicem, incearca permanent sa imbogateasca amestecul? pana cand, pana la ce limita? ca in felul asta se rezolva tot cu ceva rezistente...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:dar asta e o chestiune de detaliu, ramane intrebarea concreta: daca ECU 'vede' ca sta prea mult in zona lean, sa zicem, incearca permanent sa imbogateasca amestecul? pana cand, pana la ce limita? ca in felul asta se rezolva tot cu ceva rezistente...

ECU compenseaza amestecul in limita +/- 1%. Sub sau peste limita nu mai compenseaza in plus si se aprinde "Checkengine".
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR