Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Trebuie sa-mi schimb filtrul de benzina si m-am gandit sa folosesc ceva curatator de inectoare de la Liqui Moly. Din cate stiu trebuie sa ai rezervorul cat de cat gol si sa-i dai "forje".
Ati folosit asa ceva ? Merita banu' ?
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Eu desi bag benzina buna (zic io....) cam la 20000 imi curata astia la service clapeta de soc. Zilele astea avea variatie de turatie la ralanti, cam dadea in nas cind ii dadeam talpa si n-am avut deloc timp s-ajung s-o curat. Deci am pus o chestie de curatat injectoare (mai sint unele pt. tot sistemul de alimentare inclusiv injectoare... s-ar putea sa fie ceva mai puternice) si pot zice ca s-a simtit. Chiar bine....
Sfat: pune cind e aproape gol (max 8-10 l ramasi) si porneste motorul pt. vreo 5 min ca sa ia amestecul mai nediluat. Eventual tine-l turat (cam la turatia de sarcina-pe la 100-120Kmh) Dupa aia pune benzina la plin si vezi cum e vreo 2000 Km
  • Kalibrat

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Eu am folosit o singura data lichid de curatat injectoarele. Am pus overdose bineinteles, si dupa 2 zile s-a gripat turbina. Dupa aceea m-am interesat mai mult despre subiect si majoritatea nu recomanda chestii din astea. De ce? Pt ca, spun ei lichidul de curatat il amesteci cu benzina, dizolva in primul rand toata mizeria din rezervo, cu care iti infunda filtrul de benzina, apoi merge mai departe dizolva mizeria de pe tevi si iti infunda injectoarele. Presiunea la benzina nu-i asa de mare sa le poata curata.
Eu ma duc saptamana viitoare si le curat cu ultrasunete - pe toate 8, ca am un set de rezerva. Dureaza 2 ore curatarea, si se spune ca atunci intr-adevar se simte o diferenta. Dar si costa 1.500.000 pt un set.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Chestia cu turbina e adevarata, nu se curata injectoarele cu aditivi care dizolva (sau ceva cam asa) pentru ca afecteaza turbina. Aveam un link legat de intretinerea turbinei dar nu-l mai gasesc.

Pt. motoarele fara turbina banuiesc ca se pot curata injectoarele asa. Pe cele cu turbina speculez ca daca le lasi la relanti (sa nu porneasca turbina) se poate face operatia. Problema ar fi cat stai ca sa scapi de gunoie.

uite link

http://unitedturbo.com/basics.html
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nu e prea bine nici cu ultrasunete. Poate provoca damage la injectoare, si jetul tasneste aiurea. Cel mai bine e demontate, si frecate cu lichid din ala special. Sau si mai bine, se baga lichid d'ala special si se porneste motorul, fiind alimentat cu lichid.

Eu le-am facut cu ultrasunete (fingerscrossed Smile )

Normal ca mi s-a parut ca merge mai bine. Concret tot ce s-a intamplat e ca imbecilul a pus prost capacul la roata care probabil ca a zburat pe undeva Sad
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
lichidul acela "special" este cat se poate de prost.este ceva pe baza de fenili sau naftalina care pe langa ce spunea kalibrat (ca dizolva depunerile si le depune in filtre si injectoare) mai dizolva si pelicula de ulei de pe camasi si supapele de admisie ducand la avarii grave.in plus poate sa provoace detonatii(deoarece amestecul devine prea sarac) si in acest caz iarasi apar probleme ex: detonatii => temp mai mari=> distrugere segmenti sau detonatii=> deplasari ale calaminei, depuse in camera de ardere, in ghidurile supapelor sau pe scaunele lor si atunci acestea nu mai etanseaza bine=> se pierde compresie
eu recomand totusi curatarea cu ultrasunete; la mine a mers pana acum de 3 ori
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
radule la cat timp le-ai curatat ?
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Dar solutia de curatat calamina, inainte de schimbul de ulei ...merita ?
Se introduce in uleiul vechi, se lasa la relanti 5 min si apoi se face schimbul .
  • M-A-X

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Tg-Mures
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Cati oameni, atatea pareri! Smile
  • g_poturlu

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salutare!

As continua un pic discutia si vrea sa incercam sa stabilim cum curatarea injectoarelor cu lichid direct pe masina afecteaza turbina.
As incepe eu prin a spune ca nu afecteaza turbina deoarece acel lichid nu ajunge in nici un fel in turbina. Turbina este actionata de gazele de evacuare si introduce aer compresat in camera de ardere. Turbina se poate bloca daca nu este unsa (lipsa uleiului), din alt motiv nu vad de ce s-ar bloca. Ea se poate strica, eventual, prin spargerea rulmentilor pe care se sprijina axul turbinei (atunci cand nu are lagare unse).
Astept opinii!

Toate cele bune,

Gabi
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cali...nV6 a scris:Trebuie sa-mi schimb filtrul de benzina si m-am gandit sa folosesc ceva curatator de inectoare de la Liqui Moly. Din cate stiu trebuie sa ai rezervorul cat de cat gol si sa-i dai "forje".
Ati folosit asa ceva ? Merita banu' ?

*
Eu am bagat cind mai aveam 10 litri in rezervor, rezultatul, a curatat injectoarele dar a infundat filtrul de benzina (ala de sub caroserie) dar pina la urma nu e rau, astfel mizeria din rezervor s-a dus, iar filtrul eram pregatit sa-l schimb (costa circa 11 Euro)
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Am vazut (pe autoshow) ca ti-ai curatat injectoarele, da-ne si noua detalii...

Si eu vreau sa curat, dar ma ghidez mai mult dupa "daca merge il las in pace", cine stie ce mai face vreun prapadit de mecanic, nu ?
  • g_poturlu

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salutare!

OK chiciuc, hai sa-ti dau mai multe detalii (dar cum ramane cu turbina?):
mai intai principiul "daca merge il las in pace" il imbratisez si eu de cele mai multe ori. Eu nu le-am lasat in pace pentru ca nu aveam o unitate de masura pentru "merge". Asa cum ai citit si dincolo eu nu am castigat mai nimic, semn ca "mergeau".

Mai intai se decupleaza turul si returul dupa iesirea din filtrul de motorina, astfel ca intrarea si iesirea din pompa de injectie se cupleaza la aparatul de curatat. In aparat se toarna lichidul de curatare, 1 litru de lichid. Aparatul joaca rolul de "rezervor" din care se alimenteaza pompa. Are si un filtru intern montat pe retur ce retine impuritatile dizlocate din pompa, care nu ajung in camera de ardere. Deci, filtrul de motorina nu este afectat in nici un fel, adica nu se infunda.
Prima repriza a operatiunii de curatare consta in rularea la ralanti a motorului timp de 10 min., turbina nu intra in functiune. Urmeaza o pauza de 20 min. dupa care urmeaza a doua repriza a operatiunii de curatare si care dureaza 22 min. In aceasta a doua repriza la fiecare 7 min. se apasa acceleratia astfel incat motorul sa urce spre 3000 rot./min., se tine turat cam 30 sec.. Acum presiunea in rampa creste si se curata si ce mai ramane necuratat dupa rularile la ralanti. Tot acum intra si turbina in functiune, dar dupa parearea mea asta nu are nici o relevanta pentru operatiunea in sine.
Toate lucrurile acestea le-am observat uitandu-ma pe cronometrul aparatului, mai mult aparatul are nevoie de cronometru pentru ca dupa expirarea timpului el taie alimentarea motorului. Fata de benzinare dieselul nu se opreste imediat la taierea alimentarii, se opreste manual din cheie.
Cam asta ar fi.
Mai mult, dupa recuplarea normala a conductelor masina a pornit imediat fara a necesita amorsari sau alte "manevre de resuscitare".
Pentru alte lamuriri va stau la dispozitie.

Toate cele bune,

Gabi
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Legat de turbina eu iti spun ce au spus/scris altii. Eu n-am avut probleme ca nu le-am curatat. Laughing

Poate operatia a fost "apa de ploaie", de unde stii ce efect a avut, in afara de placebo ?

Si operatia cat a costat ?
  • g_poturlu

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salutare!

chiciuc, operatiunea a costat 800.000 lei.
Este posibil sa fi fost si "apa de ploaie", nu te-as contrazice. Cine stie?
Estimez efectul prin comparatie gen "inainte si dupa". Eu aveam asteptari mai mari. Citind ce efecte au obtinut altii dupa curatare, indiferent de motoda folosita, ma asteptam ca masina mea sa zboare. Revenind insa la o gandire lucida, totusi, nu are decat 75 hp, ce as fi putut sa obtin?
Sa stii ca acum ma gandesc la un chiptuning, la toamna.

Ce inseamna "placebo"? Chiar nu stiu.

Toate cele bune,

Gabi
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
g_poturlu a scris:Salutare!

chiciuc, operatiunea a costat 800.000 lei.
Este posibil sa fi fost si "apa de ploaie", nu te-as contrazice. Cine stie?
Estimez efectul prin comparatie gen "inainte si dupa". Eu aveam asteptari mai mari. Citind ce efecte au obtinut altii dupa curatare, indiferent de motoda folosita, ma asteptam ca masina mea sa zboare. Revenind insa la o gandire lucida, totusi, nu are decat 75 hp, ce as fi putut sa obtin?
Sa stii ca acum ma gandesc la un chiptuning, la toamna.

Ce inseamna "placebo"? Chiar nu stiu.

Toate cele bune,

Gabi

*
Placebo e ca si fisele sport pentru bujii: frumos si care nu foloseste la nimic Very Happy (in realitite un medicament "din praf de creta" folosit pentru a da iluzia unui bolnav ca primeste un tratament)
  • g_poturlu

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salutare!

sorin666, multumesc pentru explicatie. Inspirata si ilustrarea cu un exemplu a termenului.

Toate cele bune,

Gabi
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
In filtrul ala de la aparat a ramas ceva ?
Cam scumpa curiozitatea sau comparatia Confused

mersi sorin666 pt explicatii.
  • g_poturlu

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salutare!

chiciuc, habar nu am ce a ramas in filtru pentru ca nu-ti arata nimeni. Avand in vedere rezultatul final, admit si eu ca "m-a mancat in ...." sa curat injectoarele. Dar si daca nu faceam lucrul asta mi-ar fi stat pe creier ca trebuie sa le curat, ar fi inceput sa mi se para ca motorul parca nu prea mai merge si ca o fi c-o pati... Stii tu. Am mai spus parca, nu o sa le mai curat asa, am sa folosesc doar aditiv din cand in cand (la 10000 Km parcursi).

Toate cele bune,

Gabi
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
g_poturlu te rog sa-mi dai si mie numarul de telefon si adresa unde ai fost tu... Ti-am trimis un mesaj privat pe tema asta...
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR