jazz
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992 17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salutare stimati colegi,
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema:la masina mea s-a aprins la bord martorul "check engine".
Am fost la tester si a aparut eroarea de defectiune circuit incalzire la sonda lambda de dupa catalizator (bank 1,senzor 2).
Din cate am citit pe internet aceasta eroare s-ar putea sa nu fie chiar de la sonda lambda propriu-zisa ci de la unele fire intrerupte,etc.(mentionez ca am curatat mufa sondei cu spray) si sa risc sa dau banii degeaba.
Pentru ca sa nu cumpar sonda lambda degeaba m-am gandit la urmatorul mod de a verifica daca defectuinea este de la ea:cumpar o sonda de la magazin (cu optiunea de a o duce inapoi daca nu este defectiunea de la ea)si o conectez la mufa care vine de la ecu (banuiesc)in locul sondei vechi fara sa o fixez in galeria de evacuare (fara sa o insurubez la locul ei).
Cu alte cuvinte sonda noua va fi legata la masina doar prin mufa.
Asta pentru a nu se murdari sonda si a o putea returna la magazin daca eroarea este din alta parte.
Apoi sa pun testerul si sa verific daca imi mai da eroare cu sonda noua.
Se poate face verificarea asta si rewzultatul va fi unul corect?
Va multumesc pentru raspunsuri.
Masina este a sotiei (Fiat Grande Punto,benzina,2006,1242 cmc) si am postat aici pentru ca pe acest forum am intalnit pareri foarte avizate.
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema:la masina mea s-a aprins la bord martorul "check engine".
Am fost la tester si a aparut eroarea de defectiune circuit incalzire la sonda lambda de dupa catalizator (bank 1,senzor 2).
Din cate am citit pe internet aceasta eroare s-ar putea sa nu fie chiar de la sonda lambda propriu-zisa ci de la unele fire intrerupte,etc.(mentionez ca am curatat mufa sondei cu spray) si sa risc sa dau banii degeaba.
Pentru ca sa nu cumpar sonda lambda degeaba m-am gandit la urmatorul mod de a verifica daca defectuinea este de la ea:cumpar o sonda de la magazin (cu optiunea de a o duce inapoi daca nu este defectiunea de la ea)si o conectez la mufa care vine de la ecu (banuiesc)in locul sondei vechi fara sa o fixez in galeria de evacuare (fara sa o insurubez la locul ei).
Cu alte cuvinte sonda noua va fi legata la masina doar prin mufa.
Asta pentru a nu se murdari sonda si a o putea returna la magazin daca eroarea este din alta parte.
Apoi sa pun testerul si sa verific daca imi mai da eroare cu sonda noua.
Se poate face verificarea asta si rewzultatul va fi unul corect?
Va multumesc pentru raspunsuri.
Masina este a sotiei (Fiat Grande Punto,benzina,2006,1242 cmc) si am postat aici pentru ca pe acest forum am intalnit pareri foarte avizate.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
jazz
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992 17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
jazz
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992 17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
jazz
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992 17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,207 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
Ca sa verfici sonda lamda ea trebuie montata pe evacuare nu numai in mufa ce vine de la ecu, odata montata trebuie pornit motorul si dus pana la temeratura optima de lucru ca sa poti citi cu ajutorul unui tester, valorile in timp real date de sonda lamdba . Numai asa poti verifica in mod corect sonda lambda
- Iscander_88
- **
- 426 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Vectra 1999 Y16XE
- Constanta
Iscander_88
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
Incalzirea sondei lambda....pana la incalzirea motorului, sonda lambda este ncalzita ,,artificial'' pentru a lucra in conditii cat mai ideale. Dupa atingerea temperaturii de regim a motorului, incalzirea sondei este intrerupta. Daca intradevar este asta, si tester-ul nu te minte, se poate verifica tensiunea de alimentare si rezistenta , dar a incalzirii sondei. Pentru a iti face o idee te poti uita in autodata, dar o idee generala, nu cred ca vei gasi pentru modelul tau. Pentru a intelege cum lucreaza, arunca un ochi aici http://www.picoauto.com/app...ambda-sensor.html
NRogvaiv
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2000 Z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2018
- Mesaj Privat