cosmin_neb1- Suspendat
- 144 mesaje
- din 26 Apr 2008
- Valcea
cosmin_neb1- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2008
- Mesaj Privat
Am pe Tigra o cutie F15CR, cu urmatoarele rapoarte:
Treapta 1 .....3.73:1
Treapta 2 .....2.13:1
Treapta 3 .....1.41:1
Treapta 4 .....1.12:1
Treapta 5 .....0.89:1
Mers inapoi .....3.31:1
Diferential .....3.74:1
Daca inlocuiesc pinioanele de la treapta a 5-a cu unele de pe un F13 sau F16w cu raport 0.71:
Daca inlocuiesc pinioanele de la treapta a 5-a cu unele de pe un F15/F17w cu raport 0.76
Momentan nu stiu daca se poate face schimbul, F10,F13 si F15 am inteles ca ar fi foarte asemanatoare. Eu am poze cu F15-le desfacut, inclusiv masuratori cu sublerul. Am avut poze si cu F13 desfacut, dar nu stiu pe unde le-am pus.
Are cineva un F10/F13/F16 desfacut sa poata face niste masuratori?
Pe cielo ce cutie este? F16 cumva?
Care credeti ca sunt avantajele/dezavantajele inlocuirii pinioanelor? Motorul meu este 1.6L 16v, codul X16XE si are spre 120 de cai, dupa cateva modificari.
Treapta 1 .....3.73:1
Treapta 2 .....2.13:1
Treapta 3 .....1.41:1
Treapta 4 .....1.12:1
Treapta 5 .....0.89:1
Mers inapoi .....3.31:1
Diferential .....3.74:1
Daca inlocuiesc pinioanele de la treapta a 5-a cu unele de pe un F13 sau F16w cu raport 0.71:
Daca inlocuiesc pinioanele de la treapta a 5-a cu unele de pe un F15/F17w cu raport 0.76
Momentan nu stiu daca se poate face schimbul, F10,F13 si F15 am inteles ca ar fi foarte asemanatoare. Eu am poze cu F15-le desfacut, inclusiv masuratori cu sublerul. Am avut poze si cu F13 desfacut, dar nu stiu pe unde le-am pus.
Are cineva un F10/F13/F16 desfacut sa poata face niste masuratori?
Pe cielo ce cutie este? F16 cumva?
Care credeti ca sunt avantajele/dezavantajele inlocuirii pinioanelor? Motorul meu este 1.6L 16v, codul X16XE si are spre 120 de cai, dupa cateva modificari.
cosmin_neb1- Suspendat
- 144 mesaje
- din 26 Apr 2008
- Valcea
cosmin_neb1- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2008
- Mesaj Privat
- raduovidiu
- *
- 43 mesaje
- din 14 Aug 2008
- Astra 2003 y17dt
- Timis
raduovidiu
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
bogdan3l
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1.4XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2007
- Mesaj Privat
cosmin_neb1 a scris:nimeni n-are nicio parere?
daca schimbarea raportului nu vine ca o completare la modificarea curbei de putere a motorului nu rezolvi nimic . din contra, vei reduce performantele dinamice din treapta a V a , atat ca acceleratie pt. ca motorul nu va avea rezerva de putere cat si ca viteza maxima pt. ca nu va putea in veci sa ajunga la 6000 rpm.
in concluzie , micsorarea raportului de transmisie are justificare doar pt. economicitate dar cu afectarea performantelor dinamice. daca totusi vrei sa o faci ,te sfatuiesc sa calculezi inainte care este puterea necesara pt. fiecare regim de viteza si corelezi cu puterea livrata de motor la turatia respectiva pt. ca daca nu risti sa afectezi si motorul. acesta va fi fortat sa livreze mai multa putere decat a fost el proiectat sa o faca pt. in mod normal un anumit regim de turatie ceea ce va duce la scaderea fiabilitatii.
sper ca m-am facut inteles. bafta
- maryus_407
- **
- 73 mesaje
- din 19 Apr 2010
- Tigra 2000 x14xe
- Teleorman
maryus_407
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Teleorman
- Masina: Tigra 2000 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2010
- Mesaj Privat