Ca de obicei tot americanii din California si japonezii sunt de vina. S-au gindit ei ca evaporarea benzinei si eliberarea vaporilor in atmosfera polueaza planeta nu motoarele lor care papa 20l la ralanti. Si uite asa au facut un sistem inchis, vaporii ii baga intr-o canistra si din cind in cind le dau drumul in admisie ca sa-i arda.
Eu m-am apucat de curatat ca imi statea in cale spre valva EGR.
La pornirea motorului valva va tacani mai des si pe urma mai rar, deci este perfect normal. Principalul este sa tacane ca pentru asta este pusa.
MANIFESTARE GENERALA:
Motorul se opreste, se face depresiune in rezervor, separator blocat
Turatie variabila
Turatie buna dar din cind in cind se modifica
Nu raspunde repede la accelerare
Pornire grea, se bilbie motorul si trebuie a ajutat din acceleratie.
Miros de benzina
Rezervor fisurat
Bec de noxe, abgas/exhaust aprins
Noxe mari
Motorul trage mai bine sau mai slab functie de cit aer este in rezervor.
MANIFESTARE AGILA:
La Agila sanse mici de defectiuni de la el ca este prea simplu.
Daca este furtun crapat(11) va trage aer fals, nu are putere si se simte miros de benzina cind se deschide valva.
Daca valva este tot timpul inchisa se simte miros de benzina slab aerisirea rezervorului fiind facuta prin tank si filtru masina trage normal ca doar nu statea ea in vaporii aia.
Daca valva este tot timpul deschisa motorul "trage" aer prin filtru-tank si vapori din rezervor non stop.
FUEL EVAPORATION CONTROL
Este prea simplu de curatat electrovalva Fuel Evaporation Control ca sa nu o faceti preventiv.
LOCALIZARE:
Se afla deasupra la valva EGR, dreapta sus motor cum va uitati la el.
In figura ea este reper 12 cu furtune 5 si 11.


MASURATORI:
Cu un multimetru masuram infasurarea daca are 27 ohm.
Masuram daca avem masa pe conector, pinul dinspre voi este GND si cel dinspre parbriz comanda.
DEMONTARE:
Se trage in sus valva (cu tot cu manasonul de cauciuc) ca sa iasa de pe suportul metalic. Se scot cele doua furtunase prin tragere si miscare circulara mina fiind cit mai aproape de valva. Daca nu vor sa iasa se vor incalzi local cu o cirpa imbibata cu apa calda astfel incit cauciucul din plastic sa devina elastic si sa permita extragerea.
CURATAREA:
Se curata cu detergent si apa calda suportul de cauciuc. Elecrovalva se spala exterior cu detergent, apa, penson tinind-o intre doua degete ele fiind "dop" ca sa nu bagam mizerie inauntru.
Prin cele doua capete pulverizam spray de curatat carburatoare sau ceva similar, sa nu contina ulei, si cu cu ajutorul unor betisoare de urechi curatam interiorul pina luceste in fund tablita aurie. Verificam daca nu scapa prin suflare.
Conectam 12V (o baterie) si respectind polaritatea, ca s-ar putea sa contina si o dioda in paralel, dam impulsuri scurte sa vedem ca lucreaza. Daca nu se deschide o lasam cu solutie inauntru pina se inmoaie. Daca lucreaza greu la deschidere/inchidere folosim solutie de curatat carburatoare Policolor, un furtun si lasam sa treaca solutie prin valva prin conectari scurte la 12V.




FILTRU
Din canistra/tank este un furtun de cam 15cm care merge un jos. In capatul lui este filtrul(9) ca un dop cu fante.
Nu prea aveti ce curata doar daca motorul este foarte murdar, idea este sa nu aiba noroi, ulei cu praf...
Il voi mai completa ca inca sunt multe de scris aici, separator(19), canistra vapori(1)...
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Vin 07 Sep, 2007 9:02 am, modificat de 13 ori în total