Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • rayblue

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor.
Incerc de mult timp sa gasesc o solutie pt Opel Vectra C 2.2DTI (2003) automata cu urmatoarele probleme:

1. La urcarea in panta cand trebuie sa accelerez, masina pierde din putere, un icon de alarma apare pe bord (masina si cheia de service), dupa care trec automat in regim de service cu o viteza permisa de maxim 50 km/h (indiferent de cat accelerez). Treaba mi se pare chiar grava, mai ales daca esti in panta si in depasire. Problema apare numai la urcare de panta si nu la drum drept. Conform manualului, tragi pe dreapta, inchizi motorul, astepti cateva minute, si pleci la drum. Trucul cu opritul si pornitul merge temporar (alarma de pe bord dispare), pentru ca daca mai am drum in panta de parcurs, treaba se repeta. Cei de la service cica "curata senzorul de injectie", care tine si asta pt o periada dupa care distractia incepe din nou. Cateodata masina ajunge sa faca chestia asta si daca incerc sa urc un amarat de pod din Bucuresti.

2. Schimbarea de viteze nu se face silentios, cateodata se simte o zmucitura puternica cand accelerezi brusc si puternic (mai ales in depasiri). Pe forum se vorbeste de electrovalva(selenoidul) SLT ca ar trebuii schimbata. Corect? Mai nou am observat ca turometrul ajunge cateodata la turatii aprope de maxim pt 1-2 secunde dupa ce schimba viteza desi nu accelerez brusc si nu sunt cu pedala la podea.

Multumesc.


Ultima modificare făcută de rayblue la Mar 22 Mar, 2011 2:40 pm
Skip ads

  • rayblue

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
OK, vad ca nimeni nu s-a bagat in aceasta discutie cu vre-un sfat. Tot incerc sa caut discutii despre acest subiect pe forum cu problema asemanatoare. Pana acum la problema 1 am facut o mica colectie:
1. eroarea de bord (masina cu cheita) cu pierderea puterii la motor, si dupa cate am citit cam urmatoarele trebuiesc verificate:
- turbina
- doua furtune de vaacum care sunt la electrovalva pentru turbina. Furtun de aer de la turbina.
- electrovalva de pe circuitul de vaacum de la turbina.
- EGR - poate fi infundat.
- pompa de injectie - de verificat pistonasul de avans, plus garniturile)
- debitmetrul (senzorul de admisie aer)
- senzorul de acceleratie.

cine mai aduna ceva idei, va rog sa le postati.
Multumesc.
  • rayblue

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
pentru pronblema 2 - cam asta am gasit:
- "Deci am lnlocuit selenoidul respectiv SLT (se numeste) din blocul de electrovalve... am spalat bine blocul de electrovalve si masina mege brici..nici nu se mai simte cand debraiaza..
Deci daca masina smuceste la plecarea de pe loc sau la schimbarea treptelor de viteza ln mers... sunt de vine acesti selenoizi .."

"aceste smucituri sunt din cauza electrovalvelor (selenoizi) defecte"

ce am pus intre ghilimele, sunt citate de pe unde am gasit ceva raspunsuri. Nu imi apartin mie personal, dar am incercat sa le adun pt cei care au aceleasi probleme ca si mine.

Sper sa mai ajute si pe altii care au probleme asemanatoare!
  • rayblue

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Cutia automata - smucituri la schimbare de viteza: alte optiuni

"Domnul care a testat-o a reusit sa imi arate ca si in viteza a 2-a smuceste putin, iar in viteza a 4-a o smucea de cate ori vroia el, dar tot asa cu apasare brusca, spotiva pe pedala.
Cum era de asteptat rezultatul a fost: in cel bun caz blocul hidraulic: daca il schimbam smucitura din N in D dispare, smucitura de la 2 dispare dar smucitura din 5 in 4 e cu problem. Aici poate sa fie si altceva"
  • emilperijoc

  • Mesaje scrise: 577
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
rayblue cum se poate verifica pistonasul de avans???
  • rayblue

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salut Emil,
In primul rand merci de mesaj.....chiar daca e intrebare.
Cred ca ai luat "verifica" cam direct. Mai bine zis, nu cred ca poti verifica asa ceva decat daca te hotarasti sa-ti repari pompa de injectie. Dupa cate se vorbeste pe forum, cineva a afirmat ca un baiat de la service Bosh i-ar fi aratat dupa demontarea pompei ca pistonasul de avans nu e chiar in regula, plus au fost ceva probleme de ceva garnituri.
Nu sunt cunoscator foarte avansat in treburi de motoare diesel, nu ma pricep foarte bine la masini, insa Vectra C este chiar o masina care imi place si in ciuda nenumaratelor defecte, as vrea sa o vad aranjata cat de cat in ceea ce priveste probeleme care le am. Am incercat sa fac un top cat de cat logic si in ordinea in care as incerca eu sa descopar unde este problema din cate am reusit sa citesc pe Forum, cu toate ca nimeni nu are exact aceeasi problema ca si mine (puterea pica numai la urcare panta si nu in drum drept).
Daca ai schimba cumva ordinea prioritatilor, te rog...da-mi un sfat.
Ai idee si de ceva service Opel cu ceva baieti mai inteligenti care ar putea sa se bage in defectiuni de genul acesta?

Merci inca odata de mesaj.
  • rayblue

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Pana acum, dupa cate s-a constatat la service, pierderea puterii motorului s-a datorat unui surub prea strans la turbina. Pe moment nu am mai avut probleme.

Pentru schimbarea mai siletioasa a vitezelor, se va incerca intai schimbarea de ulei din cutia de viteze. Daca nu se rezolva nimic, vom avansa la selenoizi...
  • George Scarlat

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut,
Ieri mi s-a intamplat si mie.
Numai ca la mine eram intr-o depasire.
Mi s-a aprins martorul, am simtit un soc puternic si masina, desi apasam pedala, nu se mai accelera.
Am tras pe dreapta. S-a stins becul si am plecat mai departe. Nu mi-a placut cum s-a comportat-schimba cam aiurea vitezele.
Am remarcat si ieri si azi la urcarea a doua pante cam tremura masina.
Si am remarcat ca martorul cu cheita sta aprins mai mult timp la punerea contactului.
Cum ai rezolvat problema?

Mersi
  • rayblue

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salut.

Problema se pare ca e foarte cunoscuta cel putin de cei care stiu cate ceva despre masina asta.
Erroarea care o ai e de genul "Boost Power Error" si se datoreaza unui surub de la turbina. Ala trebuie reglat si gata. Insa trebuie verificat daca asta este eroarea. Reglatul e in jur de 100 roni (parca).
Pentru socurile de la schimbarea de viteze, pur si simplu am schimbat uleiul. Asta a fost primul pas si se pare ca a fost cu succes. Uleiul nu a fost schimbat niciodata la masina mea datorita unor super cunoscatori care au zis ca uleiul de la automata nu se schimba. Gresit, si pe cartea de service schimbarea de ulei la cutie se face la 60000km.
Nu stiu daca esti din Bucuresti, iti recomand service-ul lui Marius Andrei, este undeva chiar la iesirea din Bucuresti pe A2. 0722238381. Nu fac reclama in general, dar astea sunt singurii care fac ceva logic.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR