geco0ol
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut
Am o problema foarte spinoasa raportata si de alti posesori de opel, insa in nici unul din posturile gasite pe forum nu am vazut descrise / incercate solutii care sa remedieze problema. Pe scurt, problema masinii mele este urmatoarea: masina e Opel astra, cumparata in 2008, (din parc, nu showroom), motor z14xep, 90CP 16V pe benzina. Inca din a doua luna dupa achizitionare, masina nu mai pornea daca o lasam 2-3 zile nefolosita. Voi incerca sa iau pe rind atit posibilele cauze descrise pe forum, de service sau de soferi profesionisti vis a vis de posibilele cauze.
Evident ca masina a fost dusa la service-ul reprezentantei unde au tot pus testerul care nu indica nici un consum. Asta pot confirma si eu dupa ce am pus un ampermetru pe circuitul electric. Intr-adevar dupa un timp consumul electric cadea la 0,00 A. Am comutat pe scala de 200mA dar nici acolo nu am constat in repetate rinduri vreun consum. Nu mi se pare normal ca acest consum sa fie chiar zero, ci dupa cite se pare e normal ca el sa ramina undeva la citeva zeci de mA, 20-60mA dupa unele surse. Cei de la service mi-au fluturat asta in nas, cum ca masina nu are nici un consum, dar eu le-am spus ca tot asa stateau lucrurile cu mult inainte ca masina sa fie dusa in service. In fine, acum masina are a patra baterie, si da, puteti ride !, specialistii de la Opel Victoria Tg Mures, au conchis ca daca vor pune o baterie de tractor, vor rezolva problema. Masina vine din fabrica cu un acumulator de 45Ah, si acum au ajuns cu "upgrade"-ul la 70Ah. Este ce-a de-a patra baterie, dupa ce intre timp au mai fost doua ! de 55Ah. Ca si cum asta nu ar fi suficient, tot ce imi spun acesti oameni este ca masina nu are nimic ! si ca nu umblu suficient cu ea. Ca si ceilalti posesori care au aceeasi problema mi-a fost dat si mie sa aud aceste raspunsuri total inutile. Am procedat evident la sesizarea protectiei consumatorilor, care, mai mare jalea, nu a facut altceva decit sa=mi comunce ca lor li s-a spus ca masina este in stare de functionare si ca trebuie sa o ridic. Ba am mai si primit somatii de la Opel Romania ca daca nu imi ridic masina imi vor percepe taxa de parcare Deci da, traim in Romania ... Intre timp am scris filialelor Opel din Germania si din Ungaria (de unde am cumparat masina, datorita diferentei de 3000 de euro, la aceleasi dotari), si tot ce s-a intimplat dupa vreo doua rinduri de mailuri a fost ca ele sa fie forwardate celor de la Opel Romania. Acestia din urma nu au facut decit sa traga de timp, pentru ca garantia mea era pe cale sa expire. Nu va mai spun cit de induiosatoare sint discutiile in care ti se repeta la nesfirsit ca masina ta nu are nimic desi a fost dusa cu platforma in service de 5 ori pentru evident una si aceeasi problema., aceea ca masina nu mai porneste daca e lasata citeva zile fara sa fie pornita. Mi s-au expus n motive, cum ca nu circul destul, desi distanta pe care o fac zilnic pina la servici si inapoi (>10Km), minim, pe linga alte drumuri pe care le am de facut, este mai mare decit distantele pe care prieteni de-ai mei le parcurg zilnic (sub 3 Km), cu minim 5 porniri, fara ca ei sa fi avut vreodata probleme cu pornirea. Ei pretind ca energia consumata la o singura pornire este recuperata dupa ce masina parcurge 10KM, dar asta e infirmata de cel putin 3 prieteni cu masini opel, care merg mult mai putin, si pornesc masina de 3-5 ori pe zi.
Inainte de a incheia trebuie sa precizez ca am trecut inrevista toate posibilele cauze legate de consumatori gen bec aprins in torpedou, faruri aprinse =)) lasate peste noapte, sau alte ridiculozitati de genul ... Masina este lasata in garaz inchis, si evident ca dupa ce sting lumina as vedea orice raza de lumina. Oricum, daca un consumator ar fi conectat permanent, consumul acestuia s-ar vedea imediat pe ampermetru. Aici am tot sugerat celor de la sevice sa urmareasca un posibil consumator temporizat, si le-am cerut sa puna o interfata de captura de date care sa masoare intensitatea curentului la intervale de timp gen 5 sec, etc, pentru ca astfel s-ar vedea si un consum temporizat, declansat la cine stie cit timp. Nu va spun cit de neputinciosi si picati din luna au ridicat din umeri cind au auzit de asa ceva "specialistii" de la service.
Bineinteles ca am mers mai departe si am apelat la ajutorul unui avocat, pentru a deschide proces impotriva companiei Opel, care nu a binevoit sa se prezinte la invitatia la conciliere la care am recurs intial. Acum urmatoare miscare este sa ii chem in instanta. Voi reveni cu detalii.
Rog toti posesrii de opel care au avut probleme similare, sa posteze experientele lor pentru ca se pare ca aceasta problema nu este singulara, insa este mincatoare de nervi. Ce as dori este ca daca cumva modelele de astra sufera de o problema comuna, aceste dovezi adunate de la mai multi posesori sa forteze compania opel sa recheme aceste modele pentru reparatii. In acest sens am vazut niste posibile cauze, legate de firmware-ul computerului de bord.
Am o problema foarte spinoasa raportata si de alti posesori de opel, insa in nici unul din posturile gasite pe forum nu am vazut descrise / incercate solutii care sa remedieze problema. Pe scurt, problema masinii mele este urmatoarea: masina e Opel astra, cumparata in 2008, (din parc, nu showroom), motor z14xep, 90CP 16V pe benzina. Inca din a doua luna dupa achizitionare, masina nu mai pornea daca o lasam 2-3 zile nefolosita. Voi incerca sa iau pe rind atit posibilele cauze descrise pe forum, de service sau de soferi profesionisti vis a vis de posibilele cauze.
Evident ca masina a fost dusa la service-ul reprezentantei unde au tot pus testerul care nu indica nici un consum. Asta pot confirma si eu dupa ce am pus un ampermetru pe circuitul electric. Intr-adevar dupa un timp consumul electric cadea la 0,00 A. Am comutat pe scala de 200mA dar nici acolo nu am constat in repetate rinduri vreun consum. Nu mi se pare normal ca acest consum sa fie chiar zero, ci dupa cite se pare e normal ca el sa ramina undeva la citeva zeci de mA, 20-60mA dupa unele surse. Cei de la service mi-au fluturat asta in nas, cum ca masina nu are nici un consum, dar eu le-am spus ca tot asa stateau lucrurile cu mult inainte ca masina sa fie dusa in service. In fine, acum masina are a patra baterie, si da, puteti ride !, specialistii de la Opel Victoria Tg Mures, au conchis ca daca vor pune o baterie de tractor, vor rezolva problema. Masina vine din fabrica cu un acumulator de 45Ah, si acum au ajuns cu "upgrade"-ul la 70Ah. Este ce-a de-a patra baterie, dupa ce intre timp au mai fost doua ! de 55Ah. Ca si cum asta nu ar fi suficient, tot ce imi spun acesti oameni este ca masina nu are nimic ! si ca nu umblu suficient cu ea. Ca si ceilalti posesori care au aceeasi problema mi-a fost dat si mie sa aud aceste raspunsuri total inutile. Am procedat evident la sesizarea protectiei consumatorilor, care, mai mare jalea, nu a facut altceva decit sa=mi comunce ca lor li s-a spus ca masina este in stare de functionare si ca trebuie sa o ridic. Ba am mai si primit somatii de la Opel Romania ca daca nu imi ridic masina imi vor percepe taxa de parcare Deci da, traim in Romania ... Intre timp am scris filialelor Opel din Germania si din Ungaria (de unde am cumparat masina, datorita diferentei de 3000 de euro, la aceleasi dotari), si tot ce s-a intimplat dupa vreo doua rinduri de mailuri a fost ca ele sa fie forwardate celor de la Opel Romania. Acestia din urma nu au facut decit sa traga de timp, pentru ca garantia mea era pe cale sa expire. Nu va mai spun cit de induiosatoare sint discutiile in care ti se repeta la nesfirsit ca masina ta nu are nimic desi a fost dusa cu platforma in service de 5 ori pentru evident una si aceeasi problema., aceea ca masina nu mai porneste daca e lasata citeva zile fara sa fie pornita. Mi s-au expus n motive, cum ca nu circul destul, desi distanta pe care o fac zilnic pina la servici si inapoi (>10Km), minim, pe linga alte drumuri pe care le am de facut, este mai mare decit distantele pe care prieteni de-ai mei le parcurg zilnic (sub 3 Km), cu minim 5 porniri, fara ca ei sa fi avut vreodata probleme cu pornirea. Ei pretind ca energia consumata la o singura pornire este recuperata dupa ce masina parcurge 10KM, dar asta e infirmata de cel putin 3 prieteni cu masini opel, care merg mult mai putin, si pornesc masina de 3-5 ori pe zi.
Inainte de a incheia trebuie sa precizez ca am trecut inrevista toate posibilele cauze legate de consumatori gen bec aprins in torpedou, faruri aprinse =)) lasate peste noapte, sau alte ridiculozitati de genul ... Masina este lasata in garaz inchis, si evident ca dupa ce sting lumina as vedea orice raza de lumina. Oricum, daca un consumator ar fi conectat permanent, consumul acestuia s-ar vedea imediat pe ampermetru. Aici am tot sugerat celor de la sevice sa urmareasca un posibil consumator temporizat, si le-am cerut sa puna o interfata de captura de date care sa masoare intensitatea curentului la intervale de timp gen 5 sec, etc, pentru ca astfel s-ar vedea si un consum temporizat, declansat la cine stie cit timp. Nu va spun cit de neputinciosi si picati din luna au ridicat din umeri cind au auzit de asa ceva "specialistii" de la service.
Bineinteles ca am mers mai departe si am apelat la ajutorul unui avocat, pentru a deschide proces impotriva companiei Opel, care nu a binevoit sa se prezinte la invitatia la conciliere la care am recurs intial. Acum urmatoare miscare este sa ii chem in instanta. Voi reveni cu detalii.
Rog toti posesrii de opel care au avut probleme similare, sa posteze experientele lor pentru ca se pare ca aceasta problema nu este singulara, insa este mincatoare de nervi. Ce as dori este ca daca cumva modelele de astra sufera de o problema comuna, aceste dovezi adunate de la mai multi posesori sa forteze compania opel sa recheme aceste modele pentru reparatii. In acest sens am vazut niste posibile cauze, legate de firmware-ul computerului de bord.
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
geco0ol
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Motorul se invarte cand incerci sa-l pornesti? am un prieten cu acelasi tip de motor, masina din 2007 si nu are nici cea mai mica problema. Se intampla sa porneasca masina si dupa o saptamana de stat fara probleme
Nu. Tensiunea bateriei cade la 9-10V ! Pina si ledurile de pe bord se sting, evident la tensiunea asta. Face un zgomot, tacane ceva, dar nici vorba sa invirta electromotorul.
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
geco0ol
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
- lucio
- ***
- 783 mesaje
- din 29 Aug 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Neamt
lucio
- Mesaje scrise: 783
- Locatie: Neamt
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2008
- Mesaj Privat
geco0ol
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
lucio a scris:Ai cumva montata alarma aftermarket?
Nu, nu am nimic montat pe masina decit ce are de la fabrica. Am intentionat sa imi montez o alarma dar de la dealerul local Opel, Victoria Total au vrut sa imi bage pe git alarma lor, la 1000Ron, ceea ce mi s-a parut exagerat de mult, cind pe piata se gasesc alarme destul de bune la jumate pret cu montaj cu tot. Mi-au spus ca daca imi pun alarma third party, si nu de la ei, pierd garantia pe partea electrica, si uite asa nu am mai montat alarma in ziua de azi pe masina.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
geco0ol
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
HOdan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2009
- Mesaj Privat
geco0ol
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Ctl.madeinheaven
- **
- 182 mesaje
- din 19 Nov 2009
- Constanta
Ctl.madeinheaven
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2009
- Mesaj Privat
ai verificat daca nu ai nici un consumator cu motorul oprit, fara cheie in contact ?
incearca sa verifici asta de mai multe ori in intervale de timp diferite , o data dupa ce opresti motorul, dupa o ora si tot asa.. dupa 12 ore .
sa nu ai scurt pe undeva,schimba bornele de la baterie ,verifica atent firele.
incearca sa lasi fara borne bateria sa nu se descarce singura (poate nu ai avut noroc de nici o baterie)
verifica orice cauza inainte sa cheltui banii pe avocati procese etc.
incearca sa verifici asta de mai multe ori in intervale de timp diferite , o data dupa ce opresti motorul, dupa o ora si tot asa.. dupa 12 ore .
sa nu ai scurt pe undeva,schimba bornele de la baterie ,verifica atent firele.
incearca sa lasi fara borne bateria sa nu se descarce singura (poate nu ai avut noroc de nici o baterie)
verifica orice cauza inainte sa cheltui banii pe avocati procese etc.
geco0ol
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
Da, am verificat in repetate rinduri, atit eu cit si cei de la service. Dupa cum explicam, s-au crucit cind au auzit de o interfata de achizitie de date (curent functie de timp), dar au catadicsit sa puna ceva alarma declansata de consum de curent. Ei zic ca alarma nu a fost declansata. Toate masuratorile au fost facute fara cheie in contact. Am facut si miscarea sa scot borna de pe baterie, caz in care tensiunea bateriei nu scadea nici macar cu un mV, de pe o zi pe alta, pe cind daca le lasam, tensiunea scadea cu 0.5-0.6V. Bornele sint noi, ca si restul masinii, nu au nici urma de oxid pe ele. La chestia cu noroc la baterie, nu stiu ce sa zic, una doua poate or fi fost oropsite, dar toate trei ? Toate aveau sigla GM pe ele ( ... Crede-ma am incercat tot ce era omeneste imaginabil, si totusi nu i-am dat de cap ... Nu imi ardea nici sa ma complic cu avocati si qestii de genul asta, dar cind ti se repeta ca masina nu are nimic, si tu stii ca poti ramine cu ea oriunde, nu imi mai ardea de masuratori, asta in ciuda garantiei
- cata
- **
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
ceea ce spui este oarecum absurd atit timp cit consumul de curent este aproape de zero in stare de stand by, bateria nu se poate descarca pentru ca este acelasi lucru ca atunci cind are o borna scoasa .Probabil la un moment dat pe instalatia masinii apare un consumator , un asa zis consumator parazit .O verificare facila ar fi sa inseriezi pe borna de + a bateriei un bec de semnalizare care va avea in acest mod rolul de control al cosumului de curent . Oricum asta presupune sa tii masina oprita ,si din cind in cind sa observi daca becul se aprinde ,deci apare un consumator parazit . Daca acest bec nu se aprinde deloc in perioada de timp in care se descarca de obicei bateria , atunci ai o problema de autodescarcare a bateriei , deci baterie defecta , poate ca cele 3 baterii sunt din un lot cu probleme .Oricum cei din service nu cred ca vor avea timp sa urmareasca non stop masina sa vada ce se intimpla .Oricum ai nevoie de rabdare si tutun
- Ctl.madeinheaven
- **
- 182 mesaje
- din 19 Nov 2009
- Constanta
Ctl.madeinheaven
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2009
- Mesaj Privat
geco0ol
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
cata a scris:ceea ce spui este oarecum absurd atit timp cit consumul de curent este aproape de zero in stare de stand by ...
Man, dupa cum e evident o masura efectuata cu mavometru este una momentana, si nu pe perioade determinate de timp. Eu afirm ca atit masuratorile mele cit si ale celor de la service au gasit ca in momentul masuratorii, curentul era zero. Tocmai din cauza asta le-am sugerat sa foloseasca un instrument capabil sa faca masuratori cumulate, gen achizitie de date, etc. Ei au pus o alarma, care zic ei ca nu a sunat. Acuma un lucru e clar, daca las bornele conectate, ceva la un moment de timp tot porneste, pentru ca dupa cum am spus, inregistrez caderea de 0.5V (masurata la borne), cadere care nu apare daca las bateria libera.
@Ctl.madeinheaven
cei de la service zic ca au scos si infotainmentul din functiune, dar tot nu au gasit nimic.
Mai in gluma mai in serios, ceva chiar le scapa la nesfirsit.
- cata
- **
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
o cadere de 0,5 V pe o baterie incarcata bine de 65AH , inseamna totusi un consumator destul de important dupa calculele mele cam de 50W,deci trebuie cautat un consumator destul de mare de genul becuri pozitii , aeroterma ,electroventilator , cd player, motoras inchidere actionat continuu ,cel mai bine ar fi ca atunci cind creste consumul sa fie cineva in masina si sa asculte daca porneste sau se aprinde ceva
geco0ol
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
cata a scris:o cadere de 0,5 V pe o baterie incarcata bine de 65AH
Da, de acord, 0.5V cadere pe o baterie incarcata de alternator in fiecare zi, e destul de mult. Pornea un motoras responsabil de inchiderea valvei de recirculare a aerului din habitaclu, dar acela a fost schimbat (ceva nu detecta capatul de cursa si ala tot inchidea si deschidea). Din pacate nu poate sta cineva in permanenta linga masina, si fara un sistem care sa inregistreze consumul, cei de la service nu au facut decit sa imi tot incarce sau schimbe bateria si sa-mi spuna ca masina nu are nimic. Again, sint de acord cu tine la partea cu "porneste ceva" si sint 99% convins ca asta e baiul, dar problema e ca acel consum care e clar temporizat, nu permanent, e comandat de computerul de bord, or eu la ala ce sa-i fac ... . As incerca sa ii fac un upgrade de firmare, etc, dar masina fiind in garantie nu am indraznit asa ceva. Spun asta pentru ca am vazut pe undeva raportate chestii legate de consumul bateriei legate de firmware. Pentru ca postul nu avea raspuns, nu stiu mai multe.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat