sika46
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2011
- Mesaj Privat
opel astra 1.3 cdti an 2006,126000 km, am masina de aproximativ 2 luni , primul meu opel si prima masina pe motorina si am urmatoarea problema: cand si cand se aude un zgomot ciudat la pornirea masinii(un fel de rontait,parca ar atinge motorul de ceva) iar dupa ce se incalzeste nu se mai aude,ce ar putea fi? un prieten mi-a zis k e posibil sa fie de la vreun tampon al motorului si k ar trebui schimbat,totusi eu ma gandesc k e posibil sa fie de la distributie(din cate am inteles ar fi pe lant ) sau ceva probleme cu rampa sunt foarte ingrijorat!ar trebuii sa merg cu ea la service dar deocamdata nu dispun de banii necesari!pot sa mai merg cu ea?sau sa o las pe bara pana aflu ce are ?
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
nu se aude un zgomot metalic ca si cum lantul de la distributie ar lovi capacul distributiei? Daca masina e adusa de afara si luata de la samsari, eu zic sa incerci sa schimbi distributia.
Motorul e de fiat, si intinzatorul e facut din macaroane si se cam duce dracu.
Becul de la presiune ulei, la prima pornire din zi (dupa ce sta 7-8 ore) se stinge greu fata de restu?
Daca da, sigur asta e problema.
La motorul asta se verifica distributia la 150k km si chiar e bine sa o schimbi, caci face probleme. Mie mi-a sarit deja un dinte, si mai mult imi face draci.
E scarbos motorul si inghesuit rau, deci ai grija unde te duci, mecanicul trebuie sa se priceapa si sa aiba trusa de cale. nu exista semne de pus disributia la punct, ci este o trusa cu care se blocheaza distributia. E complicat si ai grija sa nu dai peste niste balamuti caci risti sa ti-o buseasca. Mai sunt si niste suruburi de unica folosinta pe acolo.
Cel mai bine e sa te duci sa faci in diagnostic, sa fii sigur de unde vine problema, un tester costa maxim 100lei si daca baiatul e bun, ar trebui sa se priceapa. Cauta sa vezi unde sunt intalnirile din orasul tau si dute acolo, poate te ajuta vre-un coleg.
Uite aici informatii despre distributia noastra, citeste tot pe acolo.
Daca masina e adusa de afara, iti garantez ca e imposibil ca aia sa fie kilometrii reali fara ca masina sa fi avut vre-un accident si sa fi stat mult la bara. In germania cine isi ia diesel face macar 100km pe zi cu ea, si sub vreo 25000km/an nu renteaza dieselul.
In general eu as pune pentru o masina diesel de afara macar 30.000km/an, dar altii pun 50.000km/h ca sa calculezi distanta reala.
Deci cel mai bine e sa te duci la un tester, daca e rampa se vede repede pe tester, dar daca e distributia, e riscant, sa nu-ti sara si sa faci paguba si mai mare (supape, chiuloasa, etc).
Din ce am auzit costa vreo 2200lei schimbatul distributiei caci e mult de munca, si trebuie schimbat si uleiul odata cu ea.
multa bafta.
Motorul e de fiat, si intinzatorul e facut din macaroane si se cam duce dracu.
Becul de la presiune ulei, la prima pornire din zi (dupa ce sta 7-8 ore) se stinge greu fata de restu?
Daca da, sigur asta e problema.
La motorul asta se verifica distributia la 150k km si chiar e bine sa o schimbi, caci face probleme. Mie mi-a sarit deja un dinte, si mai mult imi face draci.
E scarbos motorul si inghesuit rau, deci ai grija unde te duci, mecanicul trebuie sa se priceapa si sa aiba trusa de cale. nu exista semne de pus disributia la punct, ci este o trusa cu care se blocheaza distributia. E complicat si ai grija sa nu dai peste niste balamuti caci risti sa ti-o buseasca. Mai sunt si niste suruburi de unica folosinta pe acolo.
Cel mai bine e sa te duci sa faci in diagnostic, sa fii sigur de unde vine problema, un tester costa maxim 100lei si daca baiatul e bun, ar trebui sa se priceapa. Cauta sa vezi unde sunt intalnirile din orasul tau si dute acolo, poate te ajuta vre-un coleg.
Uite aici informatii despre distributia noastra, citeste tot pe acolo.
Daca masina e adusa de afara, iti garantez ca e imposibil ca aia sa fie kilometrii reali fara ca masina sa fi avut vre-un accident si sa fi stat mult la bara. In germania cine isi ia diesel face macar 100km pe zi cu ea, si sub vreo 25000km/an nu renteaza dieselul.
In general eu as pune pentru o masina diesel de afara macar 30.000km/an, dar altii pun 50.000km/h ca sa calculezi distanta reala.
Deci cel mai bine e sa te duci la un tester, daca e rampa se vede repede pe tester, dar daca e distributia, e riscant, sa nu-ti sara si sa faci paguba si mai mare (supape, chiuloasa, etc).
Din ce am auzit costa vreo 2200lei schimbatul distributiei caci e mult de munca, si trebuie schimbat si uleiul odata cu ea.
multa bafta.
sika46
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2011
- Mesaj Privat
mersi frumos pt raspuns! cand am cumparat masina am fost cu ea la reprezentanta opel si mi s-a spus k totul e ok !masina e din belgia si are si cartea tehnica cu toate reviziile facute la reprezentanta opel(lucrul asta m-a incantat,daia am si luat-o)eu zic k km sunt reali pt k corespund cu cei din carte dar nu bag mana in foc!o sa merg cu ea la reprezentanta sa-i mai faca o verificare sa stiu sigur ce are!
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
cu 50 100 de euro iti pun baietii cati kilometri vrei tu si iti fac si carti de service.
Stai linistit ca distributia nu prea putea sa ti-o gaseasca lumea, iar mecanicii de la opel, in general sa fugi de ei, caci sunt prost platiti iar cei buni fug si-si deschid singuri service.
Iar de chestia de kilometri, multi sunt patiti, inclusiv taicamiu
sa fie asta singurul bai....
Ai grija ca nu trebuie neaparat sa fie distributia, urmareste becul de ulei si asculta motorul cand il pornesti dimineata, eventual sa-l porneasca sotia/prietena/ un amic, si tu sa stai cu capota ridicata sa fii sigur ca e distributia.
Sau cauta un mecanic bun la tine in oras ca sa-ti zica de unde e zgomotul, duci masina seara la el, si dimineata o pornesti ca sa auda exact ce e... chestiile mecanice nu apar pe tester si in general acolo se termina capacitatile mecanicilor din reprezentante.
Stai linistit ca distributia nu prea putea sa ti-o gaseasca lumea, iar mecanicii de la opel, in general sa fugi de ei, caci sunt prost platiti iar cei buni fug si-si deschid singuri service.
Iar de chestia de kilometri, multi sunt patiti, inclusiv taicamiu
sa fie asta singurul bai....
Ai grija ca nu trebuie neaparat sa fie distributia, urmareste becul de ulei si asculta motorul cand il pornesti dimineata, eventual sa-l porneasca sotia/prietena/ un amic, si tu sa stai cu capota ridicata sa fii sigur ca e distributia.
Sau cauta un mecanic bun la tine in oras ca sa-ti zica de unde e zgomotul, duci masina seara la el, si dimineata o pornesti ca sa auda exact ce e... chestiile mecanice nu apar pe tester si in general acolo se termina capacitatile mecanicilor din reprezentante.
sika46
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2011
- Mesaj Privat
pey nu stiui sigur dak e de la distributie!eu asa m-am gandit!dar problema e k nu face mereu,mi-a facut asa acum vreo saptamana si astazi,dar e ceva sesizabil si dupa ce se incalzeste nu mai face deloc,e posibil sa ma duc cu ea la un mecanic si sa nu faca! m-am interesat si eu acum despre reprezentantele opel si cam ai dreptate!dar nu stiu unde sa ma duc!am auzit k ar fi un service bun bosch,o sa incerc acolo sa vad ce si cum!inainte de opel am avut un bmw 316 din 2002 pe benzina,distributie pe lant,nu am avut nicio problema cu distributia si am facut cu ea 100 si ceva de mii si am luat-o eu la 120 de mii,nu ar trebui sa nu se schimbe niciodata distributia si sa nu ai probleme k daia e pe lant
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
e alta distributie. Si la astraul lui tata 2.0DTI nu se schimba lantul, insa e scurt, gros si dublu, asta e lung si subtire. In general nu lantu e problema ci intinzatorul, care e hidraului si uneori se blocheaza sau scapa presiune.
Deci la asta la 150.000km se verifica distributia si se schimba tot ce mai e nevoie pe acolo. problema e ca motorul e inghesuit si cacacios, deci e mult de munca, si din tot pretul ala, 70% e manopera, distributia completa costa vreo 700lei. Insa trebuie sa schimbi uleiul, sa inlocuiesti multe garnituri, suruburi, si e mult de munca, asa ca decat sa o verifice, mai bine o si schimba, ca nu cumva sa patesti alte minuni si sa-ti sara (cum mi-a facut mie).
mecanici buni iti pot recomanda in bucuresti, focsani, iasi, in rest nu stiu. cauta pe forum intalnirile club opel ploiesti si dute la una dintre ele, acolo ar trebui sa gasesti multi opelisti care te-ar putea ajuta cu o recomandare.
mie mi-a sarit un dinte distributia si face ca toti draci la rece, insa la cald, se mai domoleste.
Tot nu mi-ai zis ce face becul de ulei la pornire, la mine sta aprins vreo 5-6 secunde dupa ce se sting restu, caci nu apuca sa faca presiune (intinzatorul sau supapa unisens de pe pompa) pierd presiune, si dureaza ceva pana se face la loc, timp destul cat lantul sa nu fie intins cum trebuie si sa-ti bata in carcasa sau mai rau ca in cazul meu sa sara un dinte.
Eu inca nu stiu care e de vina, urmeaza sa desfac acolo si sa vad ce e.
Reprezentantele sunt la fel peste tot, eu am dat peste multe si in afara asa.
Tine minte ca masina ta are 120.000km in acte, si la 150.000trebuie sa verifici distributia, daca a fost manuit kilometrajul, cine stie cati are si cand trebuia schimbata distributia.
Si eu stiam ca distributia pe lant e vesnica, dar nu e asa, dupa cum ai vazut in topicul ala, insa sunt multi care inca se jura ca asa e....
Uita-te la becul de la ulei, vezi cum se stinge, si posteaza in topicul de distributie si vezi ce zice lumea, sau fa un filmulet sa vada lumea ce si cum se aude, eu nu sunt cea mai avizata persoana din lume, insa m-am documentat despre cum sta treaba caci am patit-o...
P.S. incearca sa nu mai scrii cu limbaj de mess. fara y in pey, fara k in loc de ca, si cu spatiu dupa semnele de punctuatie, caci se supara lumea si te cearta moderatorii, scrie mare in regulament ca nu e voie.
Deci la asta la 150.000km se verifica distributia si se schimba tot ce mai e nevoie pe acolo. problema e ca motorul e inghesuit si cacacios, deci e mult de munca, si din tot pretul ala, 70% e manopera, distributia completa costa vreo 700lei. Insa trebuie sa schimbi uleiul, sa inlocuiesti multe garnituri, suruburi, si e mult de munca, asa ca decat sa o verifice, mai bine o si schimba, ca nu cumva sa patesti alte minuni si sa-ti sara (cum mi-a facut mie).
mecanici buni iti pot recomanda in bucuresti, focsani, iasi, in rest nu stiu. cauta pe forum intalnirile club opel ploiesti si dute la una dintre ele, acolo ar trebui sa gasesti multi opelisti care te-ar putea ajuta cu o recomandare.
mie mi-a sarit un dinte distributia si face ca toti draci la rece, insa la cald, se mai domoleste.
Tot nu mi-ai zis ce face becul de ulei la pornire, la mine sta aprins vreo 5-6 secunde dupa ce se sting restu, caci nu apuca sa faca presiune (intinzatorul sau supapa unisens de pe pompa) pierd presiune, si dureaza ceva pana se face la loc, timp destul cat lantul sa nu fie intins cum trebuie si sa-ti bata in carcasa sau mai rau ca in cazul meu sa sara un dinte.
Eu inca nu stiu care e de vina, urmeaza sa desfac acolo si sa vad ce e.
Reprezentantele sunt la fel peste tot, eu am dat peste multe si in afara asa.
Tine minte ca masina ta are 120.000km in acte, si la 150.000trebuie sa verifici distributia, daca a fost manuit kilometrajul, cine stie cati are si cand trebuia schimbata distributia.
Si eu stiam ca distributia pe lant e vesnica, dar nu e asa, dupa cum ai vazut in topicul ala, insa sunt multi care inca se jura ca asa e....
Uita-te la becul de la ulei, vezi cum se stinge, si posteaza in topicul de distributie si vezi ce zice lumea, sau fa un filmulet sa vada lumea ce si cum se aude, eu nu sunt cea mai avizata persoana din lume, insa m-am documentat despre cum sta treaba caci am patit-o...
P.S. incearca sa nu mai scrii cu limbaj de mess. fara y in pey, fara k in loc de ca, si cu spatiu dupa semnele de punctuatie, caci se supara lumea si te cearta moderatorii, scrie mare in regulament ca nu e voie.
nilf40f
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z110xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2009
- Mesaj Privat
sika46 a scris:opel astra 1.3 cdti an 2006,126000 km, am masina de aproximativ 2 luni , primul meu opel si prima masina pe motorina si am urmatoarea problema: cand si cand se aude un zgomot ciudat la pornirea masinii(un fel de rontait,parca ar atinge motorul de ceva) iar dupa ce se incalzeste nu se mai aude,ce ar putea fi? un prieten mi-a zis k e posibil sa fie de la vreun tampon al motorului si k ar trebui schimbat,totusi eu ma gandesc k e posibil sa fie de la distributie(din cate am inteles ar fi pe lant ) sau ceva probleme cu rampa sunt foarte ingrijorat!ar trebuii sa merg cu ea la service dar deocamdata nu dispun de banii necesari!pot sa mai merg cu ea?sau sa o las pe bara pana aflu ce are ?
Imediat dupa ce o pornesti, nu ai si variatii bruste de turatie ? Adica turatia sa urce pana p la 900-1000 rmp apoi sa scada pe la 700-800 rpm si tot asa . Face urat si cand nu functioneaza bine unul sau mai multe injectoare la rece , dar atunci dupa cum amspus ai oscilatii ale acului de la turometru.
Km reali poti sa-i verifici cu un OP=COM . Chiar daca au fost modificati in bord, nu cred ca au modificat si in calculatorul masinii .
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
nilf40f a scris:
Km reali poti sa-i verifici cu un OP=COM . Chiar daca au fost modificati in bord, nu cred ca au modificat si in calculatorul masinii .
Km reali poti sa-i verifici cu un OP=COM . Chiar daca au fost modificati in bord, nu cred ca au modificat si in calculatorul masinii .
din ce stiu eu km sunt stocati doar in ECU, iar in bord, doar sunt afisati. Nu mai exista masina la care sa nu se poata modifica km. modifica baietii acum tot, iti pun cati vrei tu si nici mama reprezentantei nu mai vede ce a fost acolo.
Sunt baieti in vestul tari care din asta traiesc, cum intra samsarii in tara, trec pe la ei, pun cati kilometri au nevoie si gata...
la urma urmei nu prea vad de ce ar conta asa mult kilometrii..
romanul inca a ramas cu mitul ca masina cu multi kilometri o sa pice repede tot, insa uita ca neamtul cand isi ia diesel si-l ia sa faac naveta la munca 100km pe zi, pe autostrada, unde o exploateaza frumos si asa cum trebuie si soselele lor nu-s ale noastre, pline de gropi sa zici ca incepe sa scartaie toatea.
Dar in general cand cumperi o masina de afara, schimbi tot ce se chema consumabile, filtre, ulei, distributie, etc. ca sa fii sigur ca nu ai sa ai probleme de la ea.
Atat timp cat masina merge frumos, nu prea conteaza cati km are, am vazut masini de 400.000km cu 200.000km facuti in romania (modeo 1.9diesel). si inca fugea cu 180 fara probleme. Nu batea nimic etc.
Omu tre sa se uite ce isi cumpara, cum merge, daca e botita, daca are tot ce tre sa fie pe masina, etc.
Din asta si aduc samsari masini cu km putini, te uiti pe autovit si le vezi pe toate cu 120.000km maxim si cate 4-6ani.
Romanu tre sa se invete ca nu merge masina full, km putini si bani putini. Nu exista, neamtu nu e prost sa dea masinile pe degeaba, si nici nu e normal ca masinile de la noi din targ sa fie mai ieftine decat masinile din targurile nemtilor cu aceiasi kilometri (si mai putine dotari).
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
e intinzatorul din macaroane care la 150.000km trebuie verificat. depinde si de cum se merge, caci el poate duce mai mult, cel mai stresat e la pornire, cand lantul se invarte si intinzatorul nu are presiune.
daca se intampla sa patesti ca mine si sa ti se infunde supapa unisens de la pompa, o cam belesti, caci risti oricand ca la pornire sa-ti sara un dinte, sau 2 ca in cazul meu. daca sare prea multi, risti sa-ti mai si strice supape, pistoane chiuloasa.
si daca e rontait e sigur distributia.
mai poti merge asa dar te risti... risti sa ti se rupa lantu si sa-ti faca motorul de comanda...
cum ziceam ai grija si daca incepe motorul sa faca urat la relanti la pornire, ti-a sarit minim 1 dinte.
si vezi unde faci distributia, caci trebuie scula neaparat, nu are semne sa fie pus din ochi.
daca se intampla sa patesti ca mine si sa ti se infunde supapa unisens de la pompa, o cam belesti, caci risti oricand ca la pornire sa-ti sara un dinte, sau 2 ca in cazul meu. daca sare prea multi, risti sa-ti mai si strice supape, pistoane chiuloasa.
si daca e rontait e sigur distributia.
mai poti merge asa dar te risti... risti sa ti se rupa lantu si sa-ti faca motorul de comanda...
cum ziceam ai grija si daca incepe motorul sa faca urat la relanti la pornire, ti-a sarit minim 1 dinte.
si vezi unde faci distributia, caci trebuie scula neaparat, nu are semne sa fie pus din ochi.
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Zgmot la pornire poate aparea si de la capacul compresorului de AC. La mine asa era, era desfacut si troncanea numai la rece. Verifica si capacul de plastic care acopera motorul. Ar trebui sa aiba niste fasii de material moale pe interior, care sa il impiedice sa faca zgomot in ton cu vibratia motorului.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat