- Mese
- OP
- 193 mesaje
- din 17 Mai 2010
- Vectra 2007 Z19DT
- Hunedoara
Mese
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Mergand azi in spatele unui tir cu 20 vreo 5 min imediat dupa depasire s-a aprins becul de "gaze" (ala din coltul din dreapta jos de la vectra). Si dupa aceea masina nu a mai tras si am putut sa ma bag intr-un refugiu doar cu a 2-a. A fost aprins si becul de "check engine" - ala din mijloc cu masina si cheia.
Temperatura a fost in jur de 90 grd. Nu am pus motorina si nici altceva, nu am condus mai sportiv, etc.
Am lasat-o un pic sa se odihneasca si am pornit la drum. Am mai patit-o o data, iarasi am oprit. Am mai stat un pic, am deschis capota dar nu era nimic suspect. Nici un miros ciudat, sau scurgeri pe motor sau pe sub masina.Dupa vreo 10 min am pornit din nou la drum pana la destinatie unde am lasat-o in parcare.
Dupa vreo 3-4 ore am pornit la drum catre casa dar nu s-a mai aprins nimic. De asemenea a mers ok (desi mie m-i s-a parut ca nu ar mai reactiona la pedala ca inainte).
Am sunat la un mecanic si zicea ca ceva pe la turbina...
Voi ce ziceti?
Masina in cauza: Vectra C, 2007, 1,9 CDTI, 120 cp.
Mergand azi in spatele unui tir cu 20 vreo 5 min imediat dupa depasire s-a aprins becul de "gaze" (ala din coltul din dreapta jos de la vectra). Si dupa aceea masina nu a mai tras si am putut sa ma bag intr-un refugiu doar cu a 2-a. A fost aprins si becul de "check engine" - ala din mijloc cu masina si cheia.
Temperatura a fost in jur de 90 grd. Nu am pus motorina si nici altceva, nu am condus mai sportiv, etc.
Am lasat-o un pic sa se odihneasca si am pornit la drum. Am mai patit-o o data, iarasi am oprit. Am mai stat un pic, am deschis capota dar nu era nimic suspect. Nici un miros ciudat, sau scurgeri pe motor sau pe sub masina.Dupa vreo 10 min am pornit din nou la drum pana la destinatie unde am lasat-o in parcare.
Dupa vreo 3-4 ore am pornit la drum catre casa dar nu s-a mai aprins nimic. De asemenea a mers ok (desi mie m-i s-a parut ca nu ar mai reactiona la pedala ca inainte).
Am sunat la un mecanic si zicea ca ceva pe la turbina...
Voi ce ziceti?
Masina in cauza: Vectra C, 2007, 1,9 CDTI, 120 cp.
laur69
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2007
- Mesaj Privat
@mese- verifica prima data furtunele de vacum cel care duce la EGR si cel care duce la turbina ele se fisureaza si daca prinde aer iti da in nas . Fa o diagnoza sa vezi ce eroare ai . Sigur ai sa gasesti eroarea P1125 . Curata egr-ul si clapeta de acceleratie . Cauta pe forum ca s-a mai discutat despre aceasta problema. Sper sa nu ai probleme cu turbina sa ramana blocata , e scumpa rau.
- Mese
- OP
- 193 mesaje
- din 17 Mai 2010
- Vectra 2007 Z19DT
- Hunedoara
Mese
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2010
- Mesaj Privat
laur69 a scris:@mese- verifica prima data furtunele de vacum cel care duce la EGR si cel care duce la turbina ele se fisureaza si daca prinde aer iti da in nas . Fa o diagnoza sa vezi ce eroare ai . Sigur ai sa gasesti eroarea P1125 . Curata egr-ul si clapeta de acceleratie . Cauta pe forum ca s-a mai discutat despre aceasta problema. Sper sa nu ai probleme cu turbina sa ramana blocata , e scumpa rau.
Acu m-am apucat sa citesc despre asta. Maine ma duc la OPCOM cu ea sa vad ce zice ala.
Oricum la intoarcere nu s-a mai aprins nimic pe bord.
laur69
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Mese
- OP
- 193 mesaje
- din 17 Mai 2010
- Vectra 2007 Z19DT
- Hunedoara
Mese
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2010
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
nu te du la opcom doar pentru erori, daca te duci sa-zi zica si parametrii motor si omul se pricepe atunci da. altfel, caute sa faci testul pseudoagrafa. se gaseste in sectiunea cum sa...? cum se face, si tot pe forumul asta gasesti si codurile.
din ce zici, masina ta intra in "limp mode" un mod de protectie al ei, cand un senzor nu mai citeste corect sau cand apare o defectiune...
din ce zici, masina ta intra in "limp mode" un mod de protectie al ei, cand un senzor nu mai citeste corect sau cand apare o defectiune...
laur69
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2007
- Mesaj Privat
La vectra c nu merge testul cu pseudoagrafa trebuie diagnoza eu am acelasi motor ca al tau ai sigur si egr si fltru de particule . si mie mi-a facut la fel si am gasit in clapeta de acceleratie 100 ml de ulei de cand am curatat-o nu mai am nici o problema . Daca stateai mai aproape te ajutam cu un op-com moca .
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Mese
- OP
- 193 mesaje
- din 17 Mai 2010
- Vectra 2007 Z19DT
- Hunedoara
Mese
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2010
- Mesaj Privat
laur69 a scris:La vectra c nu merge testul cu pseudoagrafa trebuie diagnoza eu am acelasi motor ca al tau ai sigur si egr si fltru de particule . si mie mi-a facut la fel si am gasit in clapeta de acceleratie 100 ml de ulei de cand am curatat-o nu mai am nici o problema . Daca stateai mai aproape te ajutam cu un op-com moca .
OPCOMu ii moca ca ii al meu. Da nu am avut timp sa il pun pe masina. Maine o sa il pun.
La ce ar trebui sa ma uit?
PS. A mea chiar nu are filtru'.
Iar la EGR nu stiu cum sa ajung. Exista pe aici o schema ceva?
Merci.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
iti trebe tis-ul ca sa stii dupa ce sa te uiti
din experienta proprie iti zic ca tisul nu merge pe windows 7 x64. tis-ul il iei de aici si apoi dai acolo la cheking procedure (tech), bagi masina ta si te uiti la ce valori tre sa ai..
daca nu reusesti imi zici si incerc eu sa te ajut, dar maine caci acum n-am acces la calculatorul cu tis.
egr-ul tau nu stiu pe unde e, da o cautare pe forum dupa EGR sau cauta in tis.
O sa-mi trebuiasca codul motorului tau...
din experienta proprie iti zic ca tisul nu merge pe windows 7 x64. tis-ul il iei de aici si apoi dai acolo la cheking procedure (tech), bagi masina ta si te uiti la ce valori tre sa ai..
daca nu reusesti imi zici si incerc eu sa te ajut, dar maine caci acum n-am acces la calculatorul cu tis.
egr-ul tau nu stiu pe unde e, da o cautare pe forum dupa EGR sau cauta in tis.
O sa-mi trebuiasca codul motorului tau...
- Mese
- OP
- 193 mesaje
- din 17 Mai 2010
- Vectra 2007 Z19DT
- Hunedoara
Mese
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2010
- Mesaj Privat
scorpio18 a scris:iti trebe tis-ul ca sa stii dupa ce sa te uiti
din experienta proprie iti zic ca tisul nu merge pe windows 7 x64. tis-ul il iei de aici si apoi dai acolo la cheking procedure (tech), bagi masina ta si te uiti la ce valori tre sa ai..
daca nu reusesti imi zici si incerc eu sa te ajut, dar maine caci acum n-am acces la calculatorul cu tis.
egr-ul tau nu stiu pe unde e, da o cautare pe forum dupa EGR sau cauta in tis.
O sa-mi trebuiasca codul motorului tau...
din experienta proprie iti zic ca tisul nu merge pe windows 7 x64. tis-ul il iei de aici si apoi dai acolo la cheking procedure (tech), bagi masina ta si te uiti la ce valori tre sa ai..
daca nu reusesti imi zici si incerc eu sa te ajut, dar maine caci acum n-am acces la calculatorul cu tis.
egr-ul tau nu stiu pe unde e, da o cautare pe forum dupa EGR sau cauta in tis.
O sa-mi trebuiasca codul motorului tau...
w0l0zcf6971092393
Ma uit si dupa EGR. Maine dupa ce o "caut" cu opcomu' am un drum de facut si acolo vad daca mai face fite sau nu.
Ma gandesc sa nu fi fost doar o chestie legata sau corelata de temperatura si de viteza mica...
laur69
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2007
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=57848 pentru clapeta de acceleratie EGr-ul e mai in spatele motorului legat de clapeta se vede daca scoti capacul de pe motor .
Dar eu iti zic verifica furtunele de vacum , de la ele am avut eu acceiasi problema .
Dar eu iti zic verifica furtunele de vacum , de la ele am avut eu acceiasi problema .
- Mese
- OP
- 193 mesaje
- din 17 Mai 2010
- Vectra 2007 Z19DT
- Hunedoara
Mese
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2010
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Mese
- OP
- 193 mesaje
- din 17 Mai 2010
- Vectra 2007 Z19DT
- Hunedoara
Mese
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2010
- Mesaj Privat
Si erorile au fost:
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected
(5B) - Not present
Nu s-a mai aprins becu'. Am turat-o pana pe la 3500 de ture da nimic. Sa vad in trafic mai incolo.
Dar nici nu le-am putut sterge. Ca cica tipul de ECU nu se afla in lista celor de la OPCOM.
PS Tipul meu de motor este: 0x1310 iar asta nu ii in lista de la OPCOM.
Cu ce se aseamana? Pe acolo ii o droaie de tipuri: fara DPF si fara FP, fara DPF si cu FP, cu DPF si FP, si 3 tipuri cu DPF si FP. Care ar trebui sa fie al meu?
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected
(5B) - Not present
Nu s-a mai aprins becu'. Am turat-o pana pe la 3500 de ture da nimic. Sa vad in trafic mai incolo.
Dar nici nu le-am putut sterge. Ca cica tipul de ECU nu se afla in lista celor de la OPCOM.
PS Tipul meu de motor este: 0x1310 iar asta nu ii in lista de la OPCOM.
Cu ce se aseamana? Pe acolo ii o droaie de tipuri: fara DPF si fara FP, fara DPF si cu FP, cu DPF si FP, si 3 tipuri cu DPF si FP. Care ar trebui sa fie al meu?
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
p400 e sigur egr-ul...
nu-ti mai merge EGR-ul, sta inchis. SI automat intra in limpmode.
tre sa te uiti la EGR neaparat. se pare ca nu se deschide. Din ce stiu eu la relanti si la turatii mari EGR-ul sta inchis.
Iar din experienta mea, egr-ul "Aafecteaza" mersul mai ales cand mergi subturat sau calm. deci de acolo s-ar putea sa fie problema.
stai sa caut exact cum se testeaza egr-ul la tine, ca sa vad valorile...
nu-ti mai merge EGR-ul, sta inchis. SI automat intra in limpmode.
tre sa te uiti la EGR neaparat. se pare ca nu se deschide. Din ce stiu eu la relanti si la turatii mari EGR-ul sta inchis.
Iar din experienta mea, egr-ul "Aafecteaza" mersul mai ales cand mergi subturat sau calm. deci de acolo s-ar putea sa fie problema.
stai sa caut exact cum se testeaza egr-ul la tine, ca sa vad valorile...
- Mese
- OP
- 193 mesaje
- din 17 Mai 2010
- Vectra 2007 Z19DT
- Hunedoara
Mese
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2010
- Mesaj Privat
scorpio18 a scris:p400 e sigur egr-ul...
nu-ti mai merge EGR-ul, sta inchis. SI automat intra in limpmode.
tre sa te uiti la EGR neaparat. se pare ca nu se deschide. Din ce stiu eu la relanti si la turatii mari EGR-ul sta inchis.
Iar din experienta mea, egr-ul "Aafecteaza" mersul mai ales cand mergi subturat sau calm. deci de acolo s-ar putea sa fie problema.
stai sa caut exact cum se testeaza egr-ul la tine, ca sa vad valorile...
nu-ti mai merge EGR-ul, sta inchis. SI automat intra in limpmode.
tre sa te uiti la EGR neaparat. se pare ca nu se deschide. Din ce stiu eu la relanti si la turatii mari EGR-ul sta inchis.
Iar din experienta mea, egr-ul "Aafecteaza" mersul mai ales cand mergi subturat sau calm. deci de acolo s-ar putea sa fie problema.
stai sa caut exact cum se testeaza egr-ul la tine, ca sa vad valorile...
In live-mode (graficele de mai sus) EGR-ul se vede ca lucreaza si ca deschide.
Nu am nici un grafic de referinta pentru ca sa compar valorile mele ce le-am obtinut.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
da nu gasesti grafice de referinta, cel putin eu n-am gasit. Ia-ti tis-ul de unde ti-am zis, si apoi incerc eu sa te ajut sa-l folosesti. Nu sunt expert, nici macar nu stiu sa folosesc 10% din el, dar din incercari si cotrobait am reusit sa gasesc cam tot ce mi-a trebuit pe acum. Eu cand am avut problema am luat tis-ul si am luat diagnosticare pas cu pas asa cum trebuia sa faca si flacaii aia de la opel (doar ca ei nu stiau de asta ). apoi am reusit cu ajutorul altora sa vad unde e problema. dar la mine.... e diferita problema si n-am erori.
ti-am facut 2 print screenuri cu procedurile de testare egr din TIS.
de copiat toate procedurile de testare nu pot, caci sunt mult, si daca ai tis-ul in fata, poti sa completezi tu ep acolo, si sa alegi simptomele iar el iti zice ce sa testezi.
Eu te ajut, insa e mult de munca daca n-ai tisul pe calcul tau.
Sper ca stii putina engleza, nu?
uite aci pozele
daca testul iti iese bine, inseamna ca nu e stricat EGR-ul, insa nu inseamna ca nu se gripeaza, tot recomand sa desfaci si sa vezi daca nu e foarte murdar.
De asemenea nu stiu daca e vacumatic sau electric, daca e vacumatic, e posibil sa fie vre-un tub de vacum fisurat, sau pompa de vacum stricata.
daca e electric, trebuie sa verifici electromotorul, cu 2 file care le legi la baterie, si te uiti daca se misca.. si masurand valorile intre pini.
Ia tis-ul si vezi tot acolo
ti-am facut 2 print screenuri cu procedurile de testare egr din TIS.
de copiat toate procedurile de testare nu pot, caci sunt mult, si daca ai tis-ul in fata, poti sa completezi tu ep acolo, si sa alegi simptomele iar el iti zice ce sa testezi.
Eu te ajut, insa e mult de munca daca n-ai tisul pe calcul tau.
Sper ca stii putina engleza, nu?
uite aci pozele
daca testul iti iese bine, inseamna ca nu e stricat EGR-ul, insa nu inseamna ca nu se gripeaza, tot recomand sa desfaci si sa vezi daca nu e foarte murdar.
De asemenea nu stiu daca e vacumatic sau electric, daca e vacumatic, e posibil sa fie vre-un tub de vacum fisurat, sau pompa de vacum stricata.
daca e electric, trebuie sa verifici electromotorul, cu 2 file care le legi la baterie, si te uiti daca se misca.. si masurand valorile intre pini.
Ia tis-ul si vezi tot acolo
- Mese
- OP
- 193 mesaje
- din 17 Mai 2010
- Vectra 2007 Z19DT
- Hunedoara
Mese
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2010
- Mesaj Privat
scorpio18 a scris:da nu gasesti grafice de referinta, cel putin eu n-am gasit. Ia-ti tis-ul de unde ti-am zis, si apoi incerc eu sa te ajut sa-l folosesti. Nu sunt expert, nici macar nu stiu sa folosesc 10% din el, dar din incercari si cotrobait am reusit sa gasesc cam tot ce mi-a trebuit pe acum. Eu cand am avut problema am luat tis-ul si am luat diagnosticare pas cu pas asa cum trebuia sa faca si flacaii aia de la opel (doar ca ei nu stiau de asta ). apoi am reusit cu ajutorul altora sa vad unde e problema. dar la mine.... e diferita problema si n-am erori.
ti-am facut 2 print screenuri cu procedurile de testare egr din TIS.
de copiat toate procedurile de testare nu pot, caci sunt mult, si daca ai tis-ul in fata, poti sa completezi tu ep acolo, si sa alegi simptomele iar el iti zice ce sa testezi.
Eu te ajut, insa e mult de munca daca n-ai tisul pe calcul tau.
Sper ca stii putina engleza, nu?
uite aci pozele
daca testul iti iese bine, inseamna ca nu e stricat EGR-ul, insa nu inseamna ca nu se gripeaza, tot recomand sa desfaci si sa vezi daca nu e foarte murdar.
De asemenea nu stiu daca e vacumatic sau electric, daca e vacumatic, e posibil sa fie vre-un tub de vacum fisurat, sau pompa de vacum stricata.
daca e electric, trebuie sa verifici electromotorul, cu 2 file care le legi la baterie, si te uiti daca se misca.. si masurand valorile intre pini.
Ia tis-ul si vezi tot acolo
ti-am facut 2 print screenuri cu procedurile de testare egr din TIS.
de copiat toate procedurile de testare nu pot, caci sunt mult, si daca ai tis-ul in fata, poti sa completezi tu ep acolo, si sa alegi simptomele iar el iti zice ce sa testezi.
Eu te ajut, insa e mult de munca daca n-ai tisul pe calcul tau.
Sper ca stii putina engleza, nu?
uite aci pozele
daca testul iti iese bine, inseamna ca nu e stricat EGR-ul, insa nu inseamna ca nu se gripeaza, tot recomand sa desfaci si sa vezi daca nu e foarte murdar.
De asemenea nu stiu daca e vacumatic sau electric, daca e vacumatic, e posibil sa fie vre-un tub de vacum fisurat, sau pompa de vacum stricata.
daca e electric, trebuie sa verifici electromotorul, cu 2 file care le legi la baterie, si te uiti daca se misca.. si masurand valorile intre pini.
Ia tis-ul si vezi tot acolo
Am inteles. O sa il descarc de pe acolo si vad cum ii.
Merci deocamdata.
Ultima modificare făcută de Mese la Sam 28 Mai, 2011 12:15 pm
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
sper ca nu te superi pe mine, dar sa stii ca nu te va face specialist sau muult mai destept.
tot o vizita la cineva care se pricepe e mai buna in majoritatea cazurilor, eu n-am avut de ales, si a trebuit sa fac tot ce e posibil caci pe o raza de 200km n-am gasit nici un mecanic decent, si de cate ori am dus-o in service, am scos-o si mai rau, insa cu o factura uriasa.
de ajutat te ajuta, insa uneoir s-ar putea sa te simti depasit.
tot o vizita la cineva care se pricepe e mai buna in majoritatea cazurilor, eu n-am avut de ales, si a trebuit sa fac tot ce e posibil caci pe o raza de 200km n-am gasit nici un mecanic decent, si de cate ori am dus-o in service, am scos-o si mai rau, insa cu o factura uriasa.
de ajutat te ajuta, insa uneoir s-ar putea sa te simti depasit.