- danielddd
- OP
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
Am o vectra B din 98,1,616 valve.Am verificat tot ce se putea verifica pt ca mergea intrerupt.Pana la urma am desfacut injectoarele,am crezut ca erau infundate,am pus altele bune si am constata ca nu da masa(negativ) la injectorul 1,numai 3 baga benzina cand dau la cheie.Curent vine pe firul de alimentare,dar nu ii deschide masa.Am verificat iesirile din calculator de la masa,pt fiecare injector,si la asta care nu lucreaza,nu ii da semnal -. Ce naba fac,pt ca ma costa 100 de euro sa schimb calculatorul ,cipul si cititorul,sunt student si nu imi permit.A J U T O R
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- deleted-34229
- *
- 30 mesaje
- din 16 Mai 2009
deleted-34229
- Mesaje scrise: 30
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
Asta am patit si eu de cateva zile si acelas lucru mis-a spus si mie ca e defect calculatorul de injectie dar pana una alta am facut punte intre injectoarele 2 si 4 si merge bine deocamdata , nu mai primea semnal injectorul 4.Dar pana sa schimbi calculatorul trebuie verificata instalatia electrica pana in calculatorul de injectie
- danielddd
- OP
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
Nu are cum sa mearga bine pentru ca injectia se face pe rand,nu la 2 pistoane odata.motorul iti merge cu detonatii.Asa puteam sa pun si eu sa mearga dar nu are rost.Pana una alta,am fost cu ecu la un electrician si mi-a descoperit cica problema.Un tiristor (o piesa neagra cu 3 picioruse) care nu da impulsul negativ.Pana la tiristor ajunge curent pe circuit dar nu da mai departe pe fir.Sper sa fie asta,dar mai este problema si de unde o sa iau eu tiristorul asta. IR 722C ,asta e piesa.
- deleted-34229
- *
- 30 mesaje
- din 16 Mai 2009
deleted-34229
- Mesaje scrise: 30
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
- danielddd
- OP
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- danielddd
- OP
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
Nu a mai patit nimeni asa ceva?nenea ala de pe ecu.ro e ``degeaba``....nu te ajuta deloc.Arogant.Nici macar o parere nu imi da,decat daca il duc la el si sa ii dau 4 milioane.As fi vrut macar sa stiu daca a mai schimbat careva tiristoare de astea la ECU.Repet: cu 4 mil am gasit ECU cate vreau..cu cip si cititor si ce mai trebuie,dar eu sper sa schimb numai piesa aia care imi trebuie mie,ca e vreo 5 lei,dar nu gasesc codul ala exact. IR 722C.haideti cu pareri macar.
- danielddd
- OP
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- danielddd
- OP
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Prostii. Daca ai ECU, chip si imobilizator imperecheate porneste din prima.
Nu o sa vezi niciodata un TIRISTOR intr-un ECU. Doar nu comanzi o orga de lumini alimentata la 220V AC
Pot sa iti recomand pe cineva care chiar se pricepe la ECU: cristi_bv pe forum:
Cristi - 0742 939467
Sper sa iti rezolvi problema cat mai repede...
Nu o sa vezi niciodata un TIRISTOR intr-un ECU. Doar nu comanzi o orga de lumini alimentata la 220V AC
Pot sa iti recomand pe cineva care chiar se pricepe la ECU: cristi_bv pe forum:
Cristi - 0742 939467
Sper sa iti rezolvi problema cat mai repede...
- danielddd
- OP
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
Ms tare mult,o sa incerc sa vorbesc si cu cristi_bv.Sper sa-mi dea un sfat ceva,sa nu imi ceara direct bani.Legat de tiristor,nu prea sunt deacord cu tine,pentru ca nu sunt folositi numai la orga de lumini.AM vazut catalog cu sute de mii de tipuri de tiristoare.Nu gasesc codul asta pentru ca e un fel de `` cod de fabrica ``,cel putin asa mi s-a zis.Vineri merg acasa si o sa trec pe la dezmembrari sa iau un ECU cu tot ce trebuie,si daca o sa mearga dau 100 de euro si sa scap de belea.
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
TIRISTOARE
Generalitãþi
Tiristorul este un „redresor cu siliciu comandat”, care în lipsa semnalului de comandã, blocheazã trecerea curentului în ambele sensuri. La apariþia unui impuls de comandã, tiristorul ajunge în stare de conducþie, permiþând trecerea curentului într-un singur sens. Constructiv, tiristorul este alcãtuit din trei joncþiuni semiconductoare pn notate cu J1, J2, J3 (patru straturi pnpn). Regiunea extremã p este anodul A, regiunea extremã n constituie catodul K iar regiunea intermediarã p reprezintã electrodul de comandã, numit grilã G (în limba englezã GATE=poartã). Sensul direct de conducþie a tiristorului este de la anod la catod. Joncþiunea J3 se numeºte joncþiune de comandã.
In auto NU AI NEVOIE de redresare comandata
Generalitãþi
Tiristorul este un „redresor cu siliciu comandat”, care în lipsa semnalului de comandã, blocheazã trecerea curentului în ambele sensuri. La apariþia unui impuls de comandã, tiristorul ajunge în stare de conducþie, permiþând trecerea curentului într-un singur sens. Constructiv, tiristorul este alcãtuit din trei joncþiuni semiconductoare pn notate cu J1, J2, J3 (patru straturi pnpn). Regiunea extremã p este anodul A, regiunea extremã n constituie catodul K iar regiunea intermediarã p reprezintã electrodul de comandã, numit grilã G (în limba englezã GATE=poartã). Sensul direct de conducþie a tiristorului este de la anod la catod. Joncþiunea J3 se numeºte joncþiune de comandã.
In auto NU AI NEVOIE de redresare comandata
- danielddd
- OP
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
La apariþia unui impuls de comandã, tiristorul ajunge în stare de conducþie, permiþând trecerea curentului într-un singur sens=> asta spune totul.Comanda este data de ecu,la un interval de timp in functie de turatia motorului si ordinea de aprindere.Cand ecu trimite semnal spre tirostor acesta deschide si lasa semnalul sa ajunga la injector.Chestia e ca in ECU sin 2 tiristori cu cate 3 picioruse.Un tiristor pt 2 injectoare.Am gasit ECU la 3 milioane azi, de pe o masina adusa din anglia.Altcineva are un ecu de tigra parca, tot 1,6 16v,dar e alt cod.S-ar potrivi?mufele sunt la fel,are si cip si immo.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
danielddd a scris:La apariþia unui impuls de comandã, tiristorul ajunge în stare de conducþie, permiþând trecerea curentului într-un singur sens=> asta spune totul.Comanda este data de ecu,la un interval de timp in functie de turatia motorului si ordinea de aprindere.Cand ecu trimite semnal spre tirostor acesta deschide si lasa semnalul sa ajunga la injector.Chestia e ca in ECU sin 2 tiristori cu cate 3 picioruse.Un tiristor pt 2 injectoare.Am gasit ECU la 3 milioane azi, de pe o masina adusa din anglia.Altcineva are un ecu de tigra parca, tot 1,6 16v,dar e alt cod.S-ar potrivi?mufele sunt la fel,are si cip si immo.
Fie cum zici tu. Nu continui sa imi bat capul cu tine. Acum pe bune, cate ECU ai vazut desfacute pana acum?
- danielddd
- OP
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
Esti culmea.Si cei care le repara,cum o fac?prin carcasa?nici eu nu pun mari sperante sa il fac,dar daca e ars doar tirIstoru ala,o sa il fac sa functioneze,dar daca nu trimite semnal procesorul,chiar nu am ce sa ii mai fac.Nu sunt eu mare destept,dar macar incerc,ma bag sa fac ceva,nu dau banii direct la service.Si in al2lea rand,peste vreo 2 luni,poate devin si eu un pui de inginer,ca termin facultatea de mecanica .
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Prietene, in ECU nu ai decat TRANZISTORI, stabilizatoare, circuite logice si componente pasive (prin circuite logice ma refer la memorii, porti logice, procesor, etc).
Intelege odata pentru totdeauna, tiristorii se folosesc in c.a. acolo unde este nevoie de un raspuns rapid la comanda. In ecu ai CC. Asa ca fie folosesti tranzistor, fie tiristor, in aceiasi directie circula electronii. Diferenta este ca tiristorii sunt de obicei de tensiune mare si curent mic (ma refer la cei SMD).
Intelege odata pentru totdeauna, tiristorii se folosesc in c.a. acolo unde este nevoie de un raspuns rapid la comanda. In ecu ai CC. Asa ca fie folosesti tranzistor, fie tiristor, in aceiasi directie circula electronii. Diferenta este ca tiristorii sunt de obicei de tensiune mare si curent mic (ma refer la cei SMD).
- danielddd
- OP
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Capsula aia (TO220) se foloseste pentru Tranzistori (Ex: 2N6491), Tiristori(exemplul dat de tine pe respectivul site, BT151-800R), Stabilizatori de tensiune (Ex: 7818), diode duble (Ex: BYV32E-200-PHI).
Deci? Care e legatura intre piesa si carcasa? E ca si cum ai spune ca toate vectrele B au motor de 2.2L si transmisie automata.
Ia sa te aud, acum ce mai zici?
Deci? Care e legatura intre piesa si carcasa? E ca si cum ai spune ca toate vectrele B au motor de 2.2L si transmisie automata.
Ia sa te aud, acum ce mai zici?