Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Exista probleme la aceste masini care nu dau cod eroare sau din parametri se gasesc greu, deci sa incepem.

1. Pompa benzina, exista cod P0230 dar ECU il memoreaza doar daca el nu mai scoate tensiune pentru releu pompa sau releu defect. In mare pica pompa si ECU nu poate vedea curentul absorbit de ea, adica daca fuctioneaza : Ansamblul pompa benzina Agila Z10XE/Z12XE/Z10XEP/Z12XEP

2. Senzor crankshaft, normal P0335 dar pana sa apara cod stocat ai simptom de dat in nas sau pornire mai grea (cheie lunga) Senzori camshaft/cranckshaft Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE

3. Alternator, normal da P0560 dar doar daca scade tensiunea sub 11-12V in bord nimic suspect si servodirectia merge, incarcarea se masoara clasic cu un voltmetru sau cu tester.

4. ECU sau alimentare ECU, in bord nu mai avem masina cu cheita (nu putem citi cod cu pedalele) eventual lipsa si cel de exhaust (robinet/butoias). In acest caz nu avem dialog intre ECU si tester (nu se conecteaza). Daca sigurantele sunt bune va cumparati ECU dar resetat, se monteaza, reset inca odata, program.

5. Debitmetru murdar/defect/facatura. De cele mai multe ori da in nas la pedala scurta (plecare de pe loc etc), nu gasim cod si din parametri e greu de gasit, se scoate mufa si se verifica daca se tureaza normal sau se pune de proba alt debitmetru original si bun.

6. Distributie sarita de la punct sau disc fante pus aiurea. Teoretic ar aparea cod P0340 dar asta doar daca este putin deplasata, daca e pusa aiurea tare nu vom gasi cod eroare stocat. Exista cazul sa nu porneasca deloc, daca scoatem mufa de la senzor came masina porneste. Deasemenea masina porneste dar troncane motorul (bataie), consuma mult, din parametri motor gasim o cantitate mare de benzina injectata si un avans prea mic sau prea mare. Distributie Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP/Z14XEP se vor citi posturile lui StefanTolos , raducu ion , PL500 .

7. Senzor presiune ulei defect sau spart (curge ulei). Senzor si presiune ulei Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE... La el nu exista cod eroare si de multe ori nu se aprinde becul de ulei in bord desi ulei nu mai are de bat tachetii ca la nunta.

8. Throttle body foarte jegos, simptom masina abia sta la ralanti si porneste greu. Prin 'fanta' clapetei nu trece aer nici sa stai in cap, e plina de mizerie si motorul prin aspiratie abia o deschide. Cod eroare nu gasim decat foarte rar gen amestec incorect in cel mai bun caz (P0170) sau in parametri fuel trim (cod daca depaseste 10%). Solutia e simpla, curatare throttle Throttle Body Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE

9. EGR gripat putin deschis / se deschide greu / se inchide greu, normal ar fi cod P0400 si/sau P1405 dar nu il gasim cateodata. Manifestarea ar fi tremurat la ralanti, se tureaza sau revine in ture cu vibratii. Identic fenomenul este si la X10XE si X12XE. Rezolvarea e curatare 'profesionala' a valvei sau inlocuirea ei, ase citi discutia despre EGR din sectiune. Grija sa fie eliminata sursa defectarii (consum ulei). Exista mai nou si ultima tehnologie in materie de curatare, imersie in solvent, impulsuri si ultrasunete. Este drept ca nu toti pot avea mufa, ultrasunete si altele dar cu 50lei (in Iasi) se poate, mai vin cele doua garnituri 15lei si o sticla de solvent din care ramane jumate. La 50,000km chiar merita facut, cheltuim mai mult pe spalat masina, parfumele si alte prostioare. Care nu are dotare si are ceva cunostinte o face lejer si fara cine stie ce scule.

10. EPS - autor petrecila
Adaug aici cazul EPS care se aprinde la scaderea pronuntata a capacitatii bateriei. Este de regula avertisment luminos (se aprinde) fara setare cod. Conditia este ca sistemul de incarcare sa nu aiba alte probleme. La mine a fost coroborat cu caderea pompei de benzina, care indirect a determinat solicitarea bateriei. Aprinderea EPS este o deruta mare cand motorul nu porneste sau a pornit si imediat apare in bord

Mai adaugati si voi macar link sa facem lista cu situatii dubioase


Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Sam 28 Jan, 2012 8:16 am, modificat de 3 ori în total
  • ionascu florin

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Foarte bine punctat. Cel putin cu senzorul crankshaft am patit-o recent, fapt relatat acum o saptamana la postul dedicat. Poate mai sunt si altele si inca nu le-a descoperit nimeni. Trebuie insistat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai sunt (desi nu vreau asta), am adaugat punctul 9.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Adaug aici cazul EPS care se aprinde la scaderea pronuntata a capacitatii bateriei. Este de regula avertisment luminos (se aprinde) fara setare cod. Conditia este ca sistemul de incarcare sa nu aiba alte probleme. La mine a fost coroborat cu caderea pompei de benzina, care indirect a determinat solicitarea bateriei. Aprinderea EPS este o deruta mare cand motorul nu porneste sau a pornit si imediat apare in bord. Atentie aici la ce spune baiatu.

Dane, daca vrei sterge si pune tu in lista cu urmeaza 10.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR