- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Dupa ce am facut o cautare sumara, se pare ca subiectul nu a mai fost abordat...
Cine a avut "necazuri" cu aceasta garnitura ? SUBLINIEZ, nu este vorba de garnitura de chiulasa propriu-zisa, ci de cea intre aceasta si capacul care "ascunde" arborii cu came.
Daca schimbarea acesteia nu imi creeaza nici o problema nici de ordin tehnic, nici sentimental asi dori totusi sa vada cine a avut probleme similare, la motorul meu.
Pun si o poza, de la un motor asemanator, sa fie clar despre ce garnitura vorbesc
Cine a avut "necazuri" cu aceasta garnitura ? SUBLINIEZ, nu este vorba de garnitura de chiulasa propriu-zisa, ci de cea intre aceasta si capacul care "ascunde" arborii cu came.
Daca schimbarea acesteia nu imi creeaza nici o problema nici de ordin tehnic, nici sentimental asi dori totusi sa vada cine a avut probleme similare, la motorul meu.
Pun si o poza, de la un motor asemanator, sa fie clar despre ce garnitura vorbesc
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
sorine sigur e xev motorul din poza? al meu nu e asa.am si eu 2 poze in topicul de prezentare.
atentie la schimbarea garniturii, obligatoriu cumparati si oringurile de pe capac unde vin suruburile. deobicei nu le gasiti separat. garnitura+oringuri=90 ron in romanica.
sau daca gasitit separat( elring are) garnitura=40 ron , oringurile=1 leu bucata necesar 10 bucati.
atentie la schimbarea garniturii, obligatoriu cumparati si oringurile de pe capac unde vin suruburile. deobicei nu le gasiti separat. garnitura+oringuri=90 ron in romanica.
sau daca gasitit separat( elring are) garnitura=40 ron , oringurile=1 leu bucata necesar 10 bucati.
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
In primul rand, multumesc ca ti-ai dat osteneala sa-mi raspunzi
Nu, motorul este un motor de Calibra, 2000, 16 supape, asemanator deci, nu am gasit prea repede o poza identica si am pus-o pe asta...
Am cumparat garnitura si 7 din cele 10 O-ringuri (maine le iau si pe ultimele 3, nu erau pe stoc), oricum, reparatia nu o pot face decat in WE...
Am preferat sa merg la Opel, desi e sensibil mai scump...
Nu, motorul este un motor de Calibra, 2000, 16 supape, asemanator deci, nu am gasit prea repede o poza identica si am pus-o pe asta...
Am cumparat garnitura si 7 din cele 10 O-ringuri (maine le iau si pe ultimele 3, nu erau pe stoc), oricum, reparatia nu o pot face decat in WE...
Am preferat sa merg la Opel, desi e sensibil mai scump...
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
hai ca pun si pozele de pe topic sa fie si aici.
am citit ca ti-a halit ulei la greu de la garnitura aia. la mine nu era asa grav.curata bine locasul la bujii ca sigur e plin de ulei. si vezi si zona unde vine mufa de la senzorul pt axele cu came.
garnitura sta bine in capac deci poti potrivi capacul fara sa cada.
grija la strangere.capacul la mine e de ebonita.
am citit ca ti-a halit ulei la greu de la garnitura aia. la mine nu era asa grav.curata bine locasul la bujii ca sigur e plin de ulei. si vezi si zona unde vine mufa de la senzorul pt axele cu came.
garnitura sta bine in capac deci poti potrivi capacul fara sa cada.
grija la strangere.capacul la mine e de ebonita.
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:Dupa ce am facut o cautare sumara, se pare ca subiectul nu a mai fost abordat...
Cine a avut "necazuri" cu aceasta garnitura ? SUBLINIEZ, nu este vorba de garnitura de chiulasa propriu-zisa, ci de cea intre aceasta si capacul care "ascunde" arborii cu came.
Daca schimbarea acesteia nu imi creeaza nici o problema nici de ordin tehnic, nici sentimental asi dori totusi sa vada cine a avut probleme similare, la motorul meu.
Pun si o poza, de la un motor asemanator, sa fie clar despre ce garnitura vorbesc
Cine a avut "necazuri" cu aceasta garnitura ? SUBLINIEZ, nu este vorba de garnitura de chiulasa propriu-zisa, ci de cea intre aceasta si capacul care "ascunde" arborii cu came.
Daca schimbarea acesteia nu imi creeaza nici o problema nici de ordin tehnic, nici sentimental asi dori totusi sa vada cine a avut probleme similare, la motorul meu.
Pun si o poza, de la un motor asemanator, sa fie clar despre ce garnitura vorbesc
Salutare sorin666.Eu am acest tip de motor (x20xev) si acum ceva timp am avut aceeasi problema ca si a ta.In acest sens am facut si un mic tutorial https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=85618
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Una din obsesiile mele dupa ce imi iese un motor din maini este sa nu curga ulei ,nu mai putin ca inainte ci deloc,iar ca sa se intample asta trebuie facuta ceva mai amanuntita verificarea si anume capacele de capat ale axei/axelor cu came trebuiesc scoase si verificat sa nu iasa pe la imbinarea lor pe chiulasa ,se verifica simeringurile totodata se si desfunda gaurile de retur din respectivele capace pentru ca multe masini au acolo depuneri care obturand intoarcerea uleiului din lagar acesta va presa pe simering micsorandu-i durata de viata si acestea se monteaza cu strat foarte fin de silicon , se degreseaza atat suprafata de pe chiulasa cat si canalul garniturii de pe capac ,se pune un strat foarte fin de silicon pe muchia garniturii (chiar noua fiind) se preseaza usor in locas se se repeta operatiunea si pe cealalta fata a garniturii, Oringurile la fel se lasa cateva minute si se strange .... nu prea mai sant sanse sa apara apoi ulei in zona respectiva.
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri. Operatia (extrem de simpla, de altfel) este deja de domeniul trecutului pentru mine, nu curge NIMIC desi nu am pus nimic in afara de garnitura, gandindu-ma ca plasticul si aluminiul au coeficienti de dilatare diferiti, deci nu am interesul sa "blochez" ansamblul. Am strans "la mana" cu simt, desi am si o cheie dinamometrica pe undeva prin casa... Pentru "newbie"- s recomand totusi cheie dinamometrica...
Acum am alta problema, trebuie sa schimb cauciucurile pe fata, ca am unul "terminat" de o bara de fier care zacea pe sosea si referinta respectiva nu se mai fabrica Deci circul cu 2 jante, una de 15 (fier) si alta de 16 (aluminiu)
Acum am alta problema, trebuie sa schimb cauciucurile pe fata, ca am unul "terminat" de o bara de fier care zacea pe sosea si referinta respectiva nu se mai fabrica Deci circul cu 2 jante, una de 15 (fier) si alta de 16 (aluminiu)
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- razvan ovidiu
- **
- 162 mesaje
- din 24 Sep 2007
- Vectra 1996 x18xe
- Prahova
razvan ovidiu
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Pai atunci ,demontat,degresat ...aplicat metoda cu silicon (foarte fin doar pe muchia garniturii partea ce intra in santul din capac,si pe partea cealalta apoi) si daca mai da apoi ulei pe undeva ..o mananc eu.Asa am facut si eu la primele 50 de motoare,e noua tre sa tina,la 150 e noua da nu tine mereu ...dupa vreo 300 e noua da mai bine fac treaba cum ma pricep eu mai bine ca oricum e mai putin decat sa demontezi si sa mai faci odata acelasi lucru ...parerea mea.Ai mai sus variante de abordare e problemei una ai incercat-o deja vrei nu vrei tre sa treci la urmatoarea