- Morphyk
- OP
- 167 mesaje
- din 03 Nov 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Botosani
Morphyk
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
Opel Vectra B, 1.6, 16v, x16xel. '96
Totul a inceput cand m-am trezit ca intra antigel la ulei.
Frumos m-am dus si i-am schimbat garnitura de chiuloasa.
Domnul de acolo nu a fost atat de amabil sa-mi zica: vezi ca trebuie schimbate si semeringurile.
Boon.. am mers vre-o 200 de km si cand scot joja ma uit... ulei mai era vre-o 5 mm.M-am speriat...
Am completat cu ulei 15w40 castrol, am mers 2 saptamani , cam 100km, cand ma uit la ulei, iar... pana la ultima liniuta de jos.
Unde dumnezeu se duce uleiul? nu raman pete pe sub masina.
Si inca ceva, daca introduc degetul pe marginea esapamentului e o depunere de fum negricios.
Nu observ daca scoate fum alb ca mers cu ea dimineata si e frig.
Ce sa fac? mi s-a spus sa schimb 4 segmenti si semeringurile... operatiune ce duce la 7-8mil...
Moorr... cumpar cate 1l de ulei pe saptamana
Totul a inceput cand m-am trezit ca intra antigel la ulei.
Frumos m-am dus si i-am schimbat garnitura de chiuloasa.
Domnul de acolo nu a fost atat de amabil sa-mi zica: vezi ca trebuie schimbate si semeringurile.
Boon.. am mers vre-o 200 de km si cand scot joja ma uit... ulei mai era vre-o 5 mm.M-am speriat...
Am completat cu ulei 15w40 castrol, am mers 2 saptamani , cam 100km, cand ma uit la ulei, iar... pana la ultima liniuta de jos.
Unde dumnezeu se duce uleiul? nu raman pete pe sub masina.
Si inca ceva, daca introduc degetul pe marginea esapamentului e o depunere de fum negricios.
Nu observ daca scoate fum alb ca mers cu ea dimineata si e frig.
Ce sa fac? mi s-a spus sa schimb 4 segmenti si semeringurile... operatiune ce duce la 7-8mil...
Moorr... cumpar cate 1l de ulei pe saptamana
- MIHAITZA_CHELOO
- *
- 7 mesaje
- din 06 Jan 2011
- Astra 1997 X16XEL
- Buzau
MIHAITZA_CHELOO
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2011
- Mesaj Privat
eu am un astra f caravan acelasi cod de motor ca al tau
si motor 1.6,16v din97 si lam cumparat in decembrie
aceeasi problema aveam
imi lua un litru la 100km inebunisem
nu am avut incotro si am segmentata motoru,e o veste naspa dar nu ai ce sa faci e boala la astea 16vsi daca vrei sa te inveselesc putin mie mi sa rupt in centru orasului acum vreo doua ore in urma cablu de ambreaj:((((((((((((((((( ma ia capu,bafta si ai grija
si motor 1.6,16v din97 si lam cumparat in decembrie
aceeasi problema aveam
imi lua un litru la 100km inebunisem
nu am avut incotro si am segmentata motoru,e o veste naspa dar nu ai ce sa faci e boala la astea 16vsi daca vrei sa te inveselesc putin mie mi sa rupt in centru orasului acum vreo doua ore in urma cablu de ambreaj:((((((((((((((((( ma ia capu,bafta si ai grija
vicky83
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
- cronny
- ***
- 528 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Morphyk
- OP
- 167 mesaje
- din 03 Nov 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Botosani
Morphyk
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
Am intrebat in stanga si dreapta la diferiti mecanici.
1.Schimba garnitura, segmentii, semeringurile
2.Schimba uleiul si nu o sa ai probleme
3.Asa e normal... (ala e batut in cap , oricat i-as explica nu intelege)
4.Citez :"Cand ti s-a schimbat garnitura de chiuloasa, nu a fost bine pusa la loc cea noua"
5.Sa fac schimbul de ulei, sa-i pun 10w40 (aveam 5w40) parca
1.Schimba garnitura, segmentii, semeringurile
2.Schimba uleiul si nu o sa ai probleme
3.Asa e normal... (ala e batut in cap , oricat i-as explica nu intelege)
4.Citez :"Cand ti s-a schimbat garnitura de chiuloasa, nu a fost bine pusa la loc cea noua"
5.Sa fac schimbul de ulei, sa-i pun 10w40 (aveam 5w40) parca
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Morphyk ce ulei aveai totusi? ai scris mai sus 15w-40 care este un ulei mineral total inadecvat acestui motor apoi 5w-40 sintetic care la fel este consumat cu mare sete de xel-uri ori 16 ori 18 ori 20 xel .La ceva uzura a motorului cel mai bine se comporta 10w-40 ,inainte sa desfaci motorul schimba uleiul ,fa-i un test de compresie ca e important si trage concluziile apoi.
- cronny
- ***
- 528 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Testul de compresie e intotdeauna elocvent ...depinde doar cine-l face.Se face cu motorul rece si cald se vede diferenta,se pune ulei in capul pistoanelor ,se vede diferenta,se vede prima pulsatie a acului compresmetrului si se vede diferenta .... tot asa se vede diferenta intre mecanicul urechist si cel care a fost pe la scoala.
nicu_opel- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2011
- Mesaj Privat
Am si eu aceeasi problema , consum ridicat de ulei, folosesc 10w40 castrol,
la testul compreiei a iesit cam 12bar fiecare cilindru cu motorul cald, ceea ce cred ca este foarte bine nu? sau mai bine zis ce compresie are in mod normal acest motor?
Ar mai fi ceva- temperatura la bord imi sta cam la 75-80grade, acum iarna, e normal asa ceva? asta toamna cand era cald imi arata acul pe bord intre 80 si 90 grade, sa fie ceva problema la termostat sau e normal? la voi cat arata pe bord?
la testul compreiei a iesit cam 12bar fiecare cilindru cu motorul cald, ceea ce cred ca este foarte bine nu? sau mai bine zis ce compresie are in mod normal acest motor?
Ar mai fi ceva- temperatura la bord imi sta cam la 75-80grade, acum iarna, e normal asa ceva? asta toamna cand era cald imi arata acul pe bord intre 80 si 90 grade, sa fie ceva problema la termostat sau e normal? la voi cat arata pe bord?
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Este mica max este 15 la motorul ala,la rece poate fi chiar mai mica diferentele dintre masuratori rece/ cald arata uzura segmentilor.Problema la acest motor este ca in urma consumului excesiv de ulei depunerea de calamina miscsoreaza si mai mult camera de ardere viciind si mai mult masuratorile ,de aceea se fac asa .
nicu_opel- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2011
- Mesaj Privat
baccosss
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2010
- Mesaj Privat
xenon88- Suspendat
- 224 mesaje
- din 13 Nov 2009
- Vectra 2002 z18xe
- Caras-Severin
xenon88- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2009
- Mesaj Privat
- ionutz 1974
- *
- 3 mesaje
- din 14 Jul 2011
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
ionutz 1974
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2011
- Mesaj Privat
consum ulei fum excesiv Astazi - 04:47 pm
salut.acum 3luni mi sa rupt cureaua de distributie.am fost la service am gasit12supape strimbe ok le am inlocuit sa montat totul la loc si surpriza.cind am pornit o scotea fum ca dracu si i mi consuma 1l ulei la 200km.ulei 10w40castrol.am revenit la service si mi a schimbat din nou semeringuri chiuloasa nici o modificare.mentionez ca inainte nu lua mai mult de 200g/1000km astept un raspuns de la voi
salut.acum 3luni mi sa rupt cureaua de distributie.am fost la service am gasit12supape strimbe ok le am inlocuit sa montat totul la loc si surpriza.cind am pornit o scotea fum ca dracu si i mi consuma 1l ulei la 200km.ulei 10w40castrol.am revenit la service si mi a schimbat din nou semeringuri chiuloasa nici o modificare.mentionez ca inainte nu lua mai mult de 200g/1000km astept un raspuns de la voi
- ionutz 1974
- *
- 3 mesaje
- din 14 Jul 2011
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
ionutz 1974
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2011
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
salutare!
vad ca unii au rezolvat problema cu consumul de ulei, altii ba. Bineinteles, ca si voi, acceasi problema, x16xel, consum de ulei. Ma gandeam sa schimb supapele (chiar aveam o dilema, intre EL RING si Victoria REINZ), dar vad ca vestile nu sunt atat de imbucuratoare. Am schimbat bujii, as putea spune cele mai urate bujii care le-am vazut in viata mea, la pornire, a scos o tona de fum albastru (probabil au ars depunerile de ulei, pt ca bujiile erau noi), dupa 3-4 minute s-a linistit, chiar nu scotea deloc fum. Oricum, fum scoate doar daca dau talpa (dupa 4500 de ture asa), dar in rest nu se vede nimic (ma rog, doar iarna acel abur). In alta zi m-am decis sa curat clapeta de acceleratie, si dupa ce am terminat am aruncat un ochi si la bujii (trecusera cam 25000 km). UDE SI URATE. Le-am curatat, apoi cheie si aceeasi tona de fum. Masina merge super, nu am ce reprosa, in afara de consumul de ulei (de la 1l~1500 km, bagat ARAL 10w40, la 1l~2000 km Castrol Edge Sport 10w60). Ambele uleiuri nu sunt bune, pt ca au indicele de aprindere destul de mic sub 200 de grade Celsius. Acum o sa incerc cu Ravenol VSI 5w40, calitate/pret super. Apoi in functie de ce se intampla as schimba supapele, banuiesc ca de aia se gaseste ulei in capatul pistoanelor si bujiile se uda, de parca le-ai inmuia in ulei direct asa. Asta e mai ieftin, pt ca nu as vrea sa segmentez. Si nu cred ca asta e cauza de consum. Apropo la testul de compresie am avut 16 bari cu diferente intre pistoane de 0,... deci mici. Prin excludere banuiesc ca simeringurile supapa sunt cu problema (si totusi v reinz sau el ring?). Scuzati postarea lunga.
Ultima modificare făcută de jonyx87 la Lun 19 Nov, 2012 3:09 pm
vad ca unii au rezolvat problema cu consumul de ulei, altii ba. Bineinteles, ca si voi, acceasi problema, x16xel, consum de ulei. Ma gandeam sa schimb supapele (chiar aveam o dilema, intre EL RING si Victoria REINZ), dar vad ca vestile nu sunt atat de imbucuratoare. Am schimbat bujii, as putea spune cele mai urate bujii care le-am vazut in viata mea, la pornire, a scos o tona de fum albastru (probabil au ars depunerile de ulei, pt ca bujiile erau noi), dupa 3-4 minute s-a linistit, chiar nu scotea deloc fum. Oricum, fum scoate doar daca dau talpa (dupa 4500 de ture asa), dar in rest nu se vede nimic (ma rog, doar iarna acel abur). In alta zi m-am decis sa curat clapeta de acceleratie, si dupa ce am terminat am aruncat un ochi si la bujii (trecusera cam 25000 km). UDE SI URATE. Le-am curatat, apoi cheie si aceeasi tona de fum. Masina merge super, nu am ce reprosa, in afara de consumul de ulei (de la 1l~1500 km, bagat ARAL 10w40, la 1l~2000 km Castrol Edge Sport 10w60). Ambele uleiuri nu sunt bune, pt ca au indicele de aprindere destul de mic sub 200 de grade Celsius. Acum o sa incerc cu Ravenol VSI 5w40, calitate/pret super. Apoi in functie de ce se intampla as schimba supapele, banuiesc ca de aia se gaseste ulei in capatul pistoanelor si bujiile se uda, de parca le-ai inmuia in ulei direct asa. Asta e mai ieftin, pt ca nu as vrea sa segmentez. Si nu cred ca asta e cauza de consum. Apropo la testul de compresie am avut 16 bari cu diferente intre pistoane de 0,... deci mici. Prin excludere banuiesc ca simeringurile supapa sunt cu problema (si totusi v reinz sau el ring?). Scuzati postarea lunga.
Ultima modificare făcută de jonyx87 la Lun 19 Nov, 2012 3:09 pm
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
Simeringul sa fie verde, ca in poza(specifici asta vanzatorul pentru ca toti vor sa iti ofere un pret cat mai mic si iti vor da negre).
Dupa ce am facut motorul am dat de alta belea, vezi aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=107232
Dupa ce am facut motorul am dat de alta belea, vezi aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=107232
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat