BOA
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
Deci.....
acum 3-4 saptamini am cupmarat o Corsa 3 usi,2002....din pacate am luat "tzapa" la faza cu airbag-urile.
Indicatorul de airbag este legat impreuna cu cel de baterie si astfel ,la prima vedere , totul pare cit de cit sub control.Din pacate la o diagnoza facuta profi s-a dovedit ca nu se putea comunica de nici un fel cu ECU-ul de airbag si nici nu cel de afisaj.Doar cu ECU-ul de motor si ABS.
Aparent masina a fost lovita (probabil nu super-violent) pe partea dreapta,reparat foarte bine ca tablarie si ce-a ai fost nevoie,dar partea de airbag-uri nu.
Am vazut ca exista firme (persoane) specializate sa-ti cosmetizeze interiorul dupa ce airbagurile au sarit.Probabil asa s-a intimplat si cu a mea.
Cred ca incercind sa mascheze eroarea de airbag si modificind schema electronica/electrica a masinii e posibil ca acum cele 2 ECU-uri sa nu mai poat comunica cu aparatul de diagnoza.....sau poate doar au fost intrerupte legaturile pe reteaua CAN ca la diagnoza sa nu afli prea usor adevarata istorie a masinii...cine stie....
Acum am scris aceasta scurat poveste ca sa aflu niste pareri cam in ce directie sa merg,pentru ca exista mai multe posibilitati:
- ECU airbag + cel de bord sa fie defecte in urma unor scurtcircuite maestru facute....
- sa fie doar legaturile dintre ECU-uri si aparatul de diagnoza sa fie doar intrerupte;
- in final ,dupa ce as reusi sa comunica cu aceste 2 ECU-uri as putea afla ce airbag-uri/centuri au pocnit si ce mai trebuie inlocuit in sistem.
Astept niste pareri si niste adrese/nr de telefon de oameni care se pricep in rezolvarea unor astfel de situatii.
Merci anticipat si o zi buna!
acum 3-4 saptamini am cupmarat o Corsa 3 usi,2002....din pacate am luat "tzapa" la faza cu airbag-urile.
Indicatorul de airbag este legat impreuna cu cel de baterie si astfel ,la prima vedere , totul pare cit de cit sub control.Din pacate la o diagnoza facuta profi s-a dovedit ca nu se putea comunica de nici un fel cu ECU-ul de airbag si nici nu cel de afisaj.Doar cu ECU-ul de motor si ABS.
Aparent masina a fost lovita (probabil nu super-violent) pe partea dreapta,reparat foarte bine ca tablarie si ce-a ai fost nevoie,dar partea de airbag-uri nu.
Am vazut ca exista firme (persoane) specializate sa-ti cosmetizeze interiorul dupa ce airbagurile au sarit.Probabil asa s-a intimplat si cu a mea.
Cred ca incercind sa mascheze eroarea de airbag si modificind schema electronica/electrica a masinii e posibil ca acum cele 2 ECU-uri sa nu mai poat comunica cu aparatul de diagnoza.....sau poate doar au fost intrerupte legaturile pe reteaua CAN ca la diagnoza sa nu afli prea usor adevarata istorie a masinii...cine stie....
Acum am scris aceasta scurat poveste ca sa aflu niste pareri cam in ce directie sa merg,pentru ca exista mai multe posibilitati:
- ECU airbag + cel de bord sa fie defecte in urma unor scurtcircuite maestru facute....
- sa fie doar legaturile dintre ECU-uri si aparatul de diagnoza sa fie doar intrerupte;
- in final ,dupa ce as reusi sa comunica cu aceste 2 ECU-uri as putea afla ce airbag-uri/centuri au pocnit si ce mai trebuie inlocuit in sistem.
Astept niste pareri si niste adrese/nr de telefon de oameni care se pricep in rezolvarea unor astfel de situatii.
Merci anticipat si o zi buna!
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,322 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,322
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Salut. Nasoala faza. Oricum cine a "rezolvat-o" a rezolvat-o bine. Nu toate sistemele de pe masina merg pe toate testerele. De aceea e important sa ne spui unde ai facut diagnoza.
Apoi: posibil ca alimentarea de la ECU airbag sa fie deconectata, se poate rezolva cu ajutorul schemelor electrice, alimentarea de la bord sigur nu a fost scoasa (nu mai mergea bordul).
Recomand o diagnoza la reprezentanta.
<florinike> E prima data cand aud ca un singur ECU tine evidenta tuturor ECU de pe masina. Pot sa intreb care e acest master ECU? apoi care senzor de airbag e pus pe direct? Poate becul din bord a fost conectat in paralel cu cel de baterie?
Apoi: posibil ca alimentarea de la ECU airbag sa fie deconectata, se poate rezolva cu ajutorul schemelor electrice, alimentarea de la bord sigur nu a fost scoasa (nu mai mergea bordul).
Recomand o diagnoza la reprezentanta.
<florinike> E prima data cand aud ca un singur ECU tine evidenta tuturor ECU de pe masina. Pot sa intreb care e acest master ECU? apoi care senzor de airbag e pus pe direct? Poate becul din bord a fost conectat in paralel cu cel de baterie?
BOA
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
Am fost cu ea initial la reprezentanta,in TM.Dar nu am fost multumit deloc de raspunsul dat de ei.Si de aceea m-am mai dus la alt service (Temeco) unde tipul de acolo mi-a demonstrat clar ca ledul care pe bord (care arata o baterie) era legat in paralel cu cele care arata starea airbag-ului.A verificat daca calc-ul era la locul lui...si era...Ceea ce ma mira...pentru ca era atit de simplu sa-l scoata de acolo...nu cu mult mai dificil decit sa tai niste fire de comunicatie sau de alimentare.
Mi-ar trebui schema electrica a masinii ca sa vad ce schimbari anume s-au facut.Am acasa un Autodata2005 .Sper sa gasesc ceva date pe el despre conectarea calculatoarelor.
Daca aveti ceva info despre ce anume ar trebui verificat ,ca sa verific starea ECU-urilor, multumesc anticipat.
P.S.:cred ca depinde fabricant cum gindeste sistemul de gestionare al erorilor.Nu stiu cum au proiectat asta cei de la Opel in cazul Corsa.Dar din cite am vazut cred ca fiecare ECU putea dialoga separat/independent cu diagnoza.
Mi-ar trebui schema electrica a masinii ca sa vad ce schimbari anume s-au facut.Am acasa un Autodata2005 .Sper sa gasesc ceva date pe el despre conectarea calculatoarelor.
Daca aveti ceva info despre ce anume ar trebui verificat ,ca sa verific starea ECU-urilor, multumesc anticipat.
P.S.:cred ca depinde fabricant cum gindeste sistemul de gestionare al erorilor.Nu stiu cum au proiectat asta cei de la Opel in cazul Corsa.Dar din cite am vazut cred ca fiecare ECU putea dialoga separat/independent cu diagnoza.
liviu2004- Suspendat
- 2,322 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,322
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
In mod sigur fiecare unitate centrala poate fi diagnosticata - la Constanta reprezentanta OPEL (Kamsas srl) are tester care da OK-uri sau erori pt fiecare calculator, inclusiv cel pt airbag-uri + pretensionare centuri. La acesta din urma, se obtin indicatii cu privire la fiecare dintre cele 4 airbag-uri (eu am numai 4...) separat, si la fiecare din cele doua centuri din fata tot separat. Sunt sigur de asta, am mai putin de doua saptamani de cand am facut testul pt masina mea (din semnatura).
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Faza asta cu legatul becului de la airbeg la alti martori de la bord e clasica in rindul teparilor, de regula laga in paralel cu martorul de la ulei.
Ce ar trebui sa faci tu in situatia in care te afli ar trebuii in primul rind sa deai jos bordul si sa lipesti firul de la airbeg la loc si sa tai firul care a fost lipit la martorul de la baterie si in al doilea rind mai mult ca sigur ca masina ta nu mai are airbeguri, trebuie sa verifici daca ele mai exista.
Ce ar trebui sa faci tu in situatia in care te afli ar trebuii in primul rind sa deai jos bordul si sa lipesti firul de la airbeg la loc si sa tai firul care a fost lipit la martorul de la baterie si in al doilea rind mai mult ca sigur ca masina ta nu mai are airbeguri, trebuie sa verifici daca ele mai exista.
- Marin Sorin
- *
- 1 mesaje
- din 09 Sep 2006
Marin Sorin
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2006
- Mesaj Privat
Incerc sa te lamuresc putin
1 in momentul aparitiei unui accident senzorii de soc din unitatea electronica a airbagurilor (calculatorul pentru air-baguri ) se rup, inchid un contact si are loc explozia capsei pirotehnice- care are ca efect umflarea air-bagului. In paralel cu aceasta are loc si pretensionarea centurilor de siguranta. Acest mic incident se inregisteraza ca defect in memoria calculatorului.
2 In cazul reparatiei masinii ,,pe marginea santului'' se lipeste peste bord o folie din material care imita materialul original, la fel se protejaza si capacul volan, se alimenteaza martorul de airbag de la martorul bateriei pentru a cera impresia ca totul este ok si SE DECONECTEAZA MUFA DIN CALCULATORUL AIRBAGURILOR PENTRU A NU APAREA CA DEFECT LA O EVENTUALA SCANARE A MOTORULUI si se ,,repara '' centurile. Acest calculator se afla in tunelul median sub scrumiera spate .
Pentru a efectua o reparatie ca la carte trebue inlocuite : bordul, carcasa volan (in cazul unui accident frontal),centurile de siguranta, calculatorul airbagurilor si piesele avariate
1 in momentul aparitiei unui accident senzorii de soc din unitatea electronica a airbagurilor (calculatorul pentru air-baguri ) se rup, inchid un contact si are loc explozia capsei pirotehnice- care are ca efect umflarea air-bagului. In paralel cu aceasta are loc si pretensionarea centurilor de siguranta. Acest mic incident se inregisteraza ca defect in memoria calculatorului.
2 In cazul reparatiei masinii ,,pe marginea santului'' se lipeste peste bord o folie din material care imita materialul original, la fel se protejaza si capacul volan, se alimenteaza martorul de airbag de la martorul bateriei pentru a cera impresia ca totul este ok si SE DECONECTEAZA MUFA DIN CALCULATORUL AIRBAGURILOR PENTRU A NU APAREA CA DEFECT LA O EVENTUALA SCANARE A MOTORULUI si se ,,repara '' centurile. Acest calculator se afla in tunelul median sub scrumiera spate .
Pentru a efectua o reparatie ca la carte trebue inlocuite : bordul, carcasa volan (in cazul unui accident frontal),centurile de siguranta, calculatorul airbagurilor si piesele avariate
liviu2004- Suspendat
- 2,322 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,322
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- NT-26-LEX
- **
- 169 mesaje
- din 14 Sep 2006
- Corsa 2004 z10Xep
- Iasi
NT-26-LEX
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2004 z10Xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2006
- Mesaj Privat
eu am cumparat-o stiind ca are airbag-urile sarite si nu ma deranjat acest lucru deoarece am obt o re ducere substantiala.nu ti-ai dat seama dupa partea din dreapta a bordului ca pe acolo a iesit airbagul(capacul volanului se schimba usor),iar la corsa sare f f usor airbag-urile . te rog sa faci o poza bordului sa vad cum e la tine in parte dreapta.
PS eu nu am fost interesat so repar deoarece nu am avut bani dar volanul tot o sa-l schimb.
PS eu nu am fost interesat so repar deoarece nu am avut bani dar volanul tot o sa-l schimb.
motanum
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
motanum
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
simon
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
dvr
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2007
- Mesaj Privat
cata_tm
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
Buna,
Sunt nou pe forum, desi il urmaresc de mult timp, am si eu o problema cu Corsa mea. Imi sta aprins becul de airbag, am pus-o pe tester si mi-a dat aceasta eroare B1000 (Replace control unit). A mai patit cineva asa ceva? Este vre-o sansa sa scap fara sa schimb calculatorul? Astept parerile voastre
Sunt nou pe forum, desi il urmaresc de mult timp, am si eu o problema cu Corsa mea. Imi sta aprins becul de airbag, am pus-o pe tester si mi-a dat aceasta eroare B1000 (Replace control unit). A mai patit cineva asa ceva? Este vre-o sansa sa scap fara sa schimb calculatorul? Astept parerile voastre
- pattila
- **
- 215 mesaje
- din 03 Feb 2005
- Zafira 2001 z22se
- Bihor
pattila
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2001 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2005
- Mesaj Privat
cata_tm
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat