Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • BOA

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Deci.....
acum 3-4 saptamini am cupmarat o Corsa 3 usi,2002....din pacate am luat "tzapa" la faza cu airbag-urile.
Indicatorul de airbag este legat impreuna cu cel de baterie si astfel ,la prima vedere , totul pare cit de cit sub control.Din pacate la o diagnoza facuta profi s-a dovedit ca nu se putea comunica de nici un fel cu ECU-ul de airbag si nici nu cel de afisaj.Doar cu ECU-ul de motor si ABS.
Aparent masina a fost lovita (probabil nu super-violent) pe partea dreapta,reparat foarte bine ca tablarie si ce-a ai fost nevoie,dar partea de airbag-uri nu.
Am vazut ca exista firme (persoane) specializate sa-ti cosmetizeze interiorul dupa ce airbagurile au sarit.Probabil asa s-a intimplat si cu a mea.
Cred ca incercind sa mascheze eroarea de airbag si modificind schema electronica/electrica a masinii e posibil ca acum cele 2 ECU-uri sa nu mai poat comunica cu aparatul de diagnoza.....sau poate doar au fost intrerupte legaturile pe reteaua CAN ca la diagnoza sa nu afli prea usor adevarata istorie a masinii...cine stie....
Acum am scris aceasta scurat poveste ca sa aflu niste pareri cam in ce directie sa merg,pentru ca exista mai multe posibilitati:
- ECU airbag + cel de bord sa fie defecte in urma unor scurtcircuite maestru facute....
- sa fie doar legaturile dintre ECU-uri si aparatul de diagnoza sa fie doar intrerupte;
- in final ,dupa ce as reusi sa comunica cu aceste 2 ECU-uri as putea afla ce airbag-uri/centuri au pocnit si ce mai trebuie inlocuit in sistem.

Astept niste pareri si niste adrese/nr de telefon de oameni care se pricep in rezolvarea unor astfel de situatii.
Merci anticipat si o zi buna!
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Exista un singur ECU al masinii ce comunica si tine evidenta tuturor sistemelor de pe masina. Probabil ca senzorul de airbaguri a fost pus pe direct si de aici si problema cu neafisarea lui.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Salut. Nasoala faza. Oricum cine a "rezolvat-o" a rezolvat-o bine. Nu toate sistemele de pe masina merg pe toate testerele. De aceea e important sa ne spui unde ai facut diagnoza.
Apoi: posibil ca alimentarea de la ECU airbag sa fie deconectata, se poate rezolva cu ajutorul schemelor electrice, alimentarea de la bord sigur nu a fost scoasa (nu mai mergea bordul).
Recomand o diagnoza la reprezentanta.
<florinike> E prima data cand aud ca un singur ECU tine evidenta tuturor ECU de pe masina. Pot sa intreb care e acest master ECU? apoi care senzor de airbag e pus pe direct? Poate becul din bord a fost conectat in paralel cu cel de baterie?
  • BOA

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am fost cu ea initial la reprezentanta,in TM.Dar nu am fost multumit deloc de raspunsul dat de ei.Si de aceea m-am mai dus la alt service (Temeco) unde tipul de acolo mi-a demonstrat clar ca ledul care pe bord (care arata o baterie) era legat in paralel cu cele care arata starea airbag-ului.A verificat daca calc-ul era la locul lui...si era...Ceea ce ma mira...pentru ca era atit de simplu sa-l scoata de acolo...nu cu mult mai dificil decit sa tai niste fire de comunicatie sau de alimentare.

Mi-ar trebui schema electrica a masinii ca sa vad ce schimbari anume s-au facut.Am acasa un Autodata2005 .Sper sa gasesc ceva date pe el despre conectarea calculatoarelor.

Daca aveti ceva info despre ce anume ar trebui verificat ,ca sa verific starea ECU-urilor, multumesc anticipat.

P.S.:cred ca depinde fabricant cum gindeste sistemul de gestionare al erorilor.Nu stiu cum au proiectat asta cei de la Opel in cazul Corsa.Dar din cite am vazut cred ca fiecare ECU putea dialoga separat/independent cu diagnoza.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Sa fii sigur ca fiecare ECU isi face singur diagnoza. Dupa mine, toate sistemele sunt independente intre ele, au doar parte de schimb de informatii.
Am sa caut ceva prin TIS daca gasesc cu cea mai mare placere. Nu era mai simplu sa scoata ECU de la airbag. Ledul ar fi ramas aprins.
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
In mod sigur fiecare unitate centrala poate fi diagnosticata - la Constanta reprezentanta OPEL (Kamsas srl) are tester care da OK-uri sau erori pt fiecare calculator, inclusiv cel pt airbag-uri + pretensionare centuri. La acesta din urma, se obtin indicatii cu privire la fiecare dintre cele 4 airbag-uri (eu am numai 4...) separat, si la fiecare din cele doua centuri din fata tot separat. Sunt sigur de asta, am mai putin de doua saptamani de cand am facut testul pt masina mea (din semnatura).
  • ANDREI_BAI

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Faza asta cu legatul becului de la airbeg la alti martori de la bord e clasica in rindul teparilor, de regula laga in paralel cu martorul de la ulei.

Ce ar trebui sa faci tu in situatia in care te afli ar trebuii in primul rind sa deai jos bordul si sa lipesti firul de la airbeg la loc si sa tai firul care a fost lipit la martorul de la baterie si in al doilea rind mai mult ca sigur ca masina ta nu mai are airbeguri, trebuie sa verifici daca ele mai exista.
  • Marin Sorin

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Incerc sa te lamuresc putin
1 in momentul aparitiei unui accident senzorii de soc din unitatea electronica a airbagurilor (calculatorul pentru air-baguri ) se rup, inchid un contact si are loc explozia capsei pirotehnice- care are ca efect umflarea air-bagului. In paralel cu aceasta are loc si pretensionarea centurilor de siguranta. Acest mic incident se inregisteraza ca defect in memoria calculatorului.
2 In cazul reparatiei masinii ,,pe marginea santului'' se lipeste peste bord o folie din material care imita materialul original, la fel se protejaza si capacul volan, se alimenteaza martorul de airbag de la martorul bateriei pentru a cera impresia ca totul este ok si SE DECONECTEAZA MUFA DIN CALCULATORUL AIRBAGURILOR PENTRU A NU APAREA CA DEFECT LA O EVENTUALA SCANARE A MOTORULUI si se ,,repara '' centurile. Acest calculator se afla in tunelul median sub scrumiera spate .
Pentru a efectua o reparatie ca la carte trebue inlocuite : bordul, carcasa volan (in cazul unui accident frontal),centurile de siguranta, calculatorul airbagurilor si piesele avariate
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
De ce se inlocuieste calculatorul de airbag? Iar cu senzorii de soc ce se intampla? Raman acolo, desi au fost "triggerati"?
  • NT-26-LEX

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2004 z10Xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2006

  • Mesaj Privat
eu am cumparat-o stiind ca are airbag-urile sarite si nu ma deranjat acest lucru deoarece am obt o re ducere substantiala.nu ti-ai dat seama dupa partea din dreapta a bordului ca pe acolo a iesit airbagul(capacul volanului se schimba usor),iar la corsa sare f f usor airbag-urile . te rog sa faci o poza bordului sa vad cum e la tine in parte dreapta.
PS eu nu am fost interesat so repar deoarece nu am avut bani dar volanul tot o sa-l schimb.
  • motanum

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Am si eu o mica intrebare.
Stiti vreun service bun in Bucuresti care pune airbaguri la Opel Corsa.
Si as vrea sa stiu si cam cat costa toata treaba asta.(Airbag+Manopera)

Multumesc.

motanum
  • motanum

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Si cam cat te costa toata reparatia de airbag?
Nu se poate pur si simplu inlocui airbagul sarit cu unul nou?
Cat costa un airbag nou?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu asi baga pe gat masina vanzatorului... Evil or Very Mad cu proces, daca e necesar...
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Service-ul oricarui dealer poate face asta mai sigur decat orice-alt service.
Nu stiu pretul exact dar banuiesc ca in jur de 200-300E. Conteaza si tipul airbag-ul.
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu, avand airbag-urile frontale sarite, am intrebat anul trecut la GTT pe Pallady cat m-ar costa inlocuirea airbag-urilor si pretul comunicat a fost urmatorul: airbag volan 30 milioane, airbag pasager 30 milioane, bord 30 milioane - total 90 milioane Evil or Very Mad
Evident, am renuntat la idee.
  • simon

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
incearca pe la dezmemebrari.
sau poate baietii din germania. e mult msi ieftin
  • dvr

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Ai grija sa-ti inlocuiasca si calculatorul de airbag,ca daca iti pun doar airbagul la loc o sa-l ai degeaba acolo,pt ca in caz de ceva nu va sari....
  • cata_tm

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Buna,

Sunt nou pe forum, desi il urmaresc de mult timp, am si eu o problema cu Corsa mea. Imi sta aprins becul de airbag, am pus-o pe tester si mi-a dat aceasta eroare B1000 (Replace control unit). A mai patit cineva asa ceva? Este vre-o sansa sa scap fara sa schimb calculatorul? Astept parerile voastre
  • pattila

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2005

  • Mesaj Privat
daca ai aceasta eroare atunci va trebui sa schimbi calculatorul airbag
  • cata_tm

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Stie cineva un electronist auto bun in Timisoara?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR