Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Omega

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am schimbat recent macaraua de la geam deoarece pretul practicat de un mecanic de strada il intrecea pe cel din atelierele service.
In cazul in care exista persoane cu problema care am avut-o si nu intentioneaza sa cheltuie 250 ron pentru schimbat macaraua, va raman la dispozitie cu sfaturi legate de sculele necesare, modalitatile de demontare, modalitatile de fixare, ajustari etc.
PRECIZEZ CA REPARATIA IN SINE A DURAT IN JURUL LA 30-45 MIN IN TOTAL.
PARTICIPANTI: 2 PERSOANE
PIESA INCLUZAND MOTORUL A COSTAT 150 LEI (STG FATA). (AM GASIT SI LA 100 LEI DAR PE DREAPTA).
  • Omega

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Pentru demontare fata de usa presupun ca exista tutoriale dar mentionez rapid.
3 suruburi torx partea inferioara
2 suruburi torx sub maner ascunse de capac
apoi din partea inferioara se desfac cu grija eventual cu o surubelnita dreapta parghie pentru desfacerea clipsurilor din plastic cu mare atentie pentru evitarea deteriorarii.

Ansamblul macaralei este prins de partea interioara a usii prin niste nituri.
Am folosit o masina de gaurit bosch cu spiral de metal pentru a le detasa.
Sunt in total 6 nituri care trebuie desfacute(taiate)
2 in partea stanga si 4 in centrul portierei.
ar mai fi si 2 nituri pentru sina fixa de ghidaj din stanga care nu necesita demontare.
Dupa ce s-au demontat niturile se va trece la faza 2, coborarea geamului pana la nivelul in care se poate ajunge la torxul t-40 (cred ca este), am desfacut cu un cap T30 (masura ptr termopane) cumparat din piata cu forma hexagonala prt adaptare la socket masina de gaurit.
Geamul se scoate prin partea superioara a usii dupa demontarea bratelor oscilante ce gliseaza pe sina prinsa de partea inferioara a sa.
Se pune deoparte geamul, se demufeaza motorul electric al macaralei defecte si se scoate din interiorul portierei.
Acum cu macaraua noua (functionala). Eu facut prinderea in niste suruburi.
Aceste suruburi au un filet cu pas mai mare la unul dintre capete si un filet cu pas mai mic la celalalt.
In bricostore se gasesc piulite grover (cap prizonier) la 4-5 lei un pachet de vreo 10.
Suruburile repsective eu le-am demontat de pe un stop spart de seat toledo modelul 1999.
Voi puteti folosi niste suruburi cu cap prizonier care sa se potriveasca si piulitele tip grover din bricostore.
Aveti grija la dimensiuni. Eu nu le-am masurat dar am avut noroc sa se potriveasca perfect atat ca grosime cat si ca lungime.
Urmatorul pas a fost acela in care am montat geamul in noile brate ale macaralei, operatiune destul de simpla si apoi am strans cu masina de gaurit toate piulitele "prizonier" si s-a fixat macaraua in usa.
Am continuat prin operatiunea de remontare a tuturor pieselor in ordinea lor cronologica.

NECESAR SCULE:
Cap torx T15. T20 ptr tapiterie si T30 ptr geam
Masina de gaurit cu spiral ptr metal de 5 sau 5.5 sau orice unealta pentru taierea niturilor
Chei fixe sau inelare sau inelar cotite pentru strangerea ferma a suruburilor ce inlocuiesc niturile originale de prindere ale macaralei.
Surubelnita dreapta pentru demontarea tapiteriei usii.

Daca se apuca cineva de aceasta operatiune, ma poate gasi aici pentru sfaturi suplimentare.
Daca sunteti din Bucuresti pot veni sa va ajut sa fac si poze ca sa nu mai stau sa desfac la mine fata de usa.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR