corbul5
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Buzau
- Masina: Kadett 1991 tipul C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2008
- Mesaj Privat
salutare ! am un opel kadett din '91 , motor 1,4 NV ! de vro saptamana nu mai i-mi merge chilometrajul ( vitezometrul ) ! am mai citit pe aici pe forum , dar nu am gasit mai nimic despre acest subiect ! intrebarea mea la voi este ? se schimba cablul ? sau senzorul de viteza ? se poate strica si acest "senzor " si cam cat costa ? multumesc anticipat !
- cutzitaru
- **
- 176 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Kadett 1991 C16NZ
- Ilfov
cutzitaru
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Ilfov
- Masina: Kadett 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
salut
rezolvarea poate fi foarte simpla (cablul sa fie bun, sa se fi rupt tija de la senzor) caz in care trebuie numai sa dai jos senzorul si sa bagi cablul direct in cutie.
senzorul este foarte scump (parca 400 lei) si nu il folosesti la absolut nimic! ala e bun numai la bord electronic
cablul daca e rupt si s-a blocat iar ai de schimbat senzorul (cand se gripeaza cablul, cutia invarte de tija de la senzor si capatul celalalt fiind blocat de cablu se rupe tija)
Cablul este foarte ieftin si se gaseste cam la orice magazin (pana in 50 lei)
Bafta!
rezolvarea poate fi foarte simpla (cablul sa fie bun, sa se fi rupt tija de la senzor) caz in care trebuie numai sa dai jos senzorul si sa bagi cablul direct in cutie.
senzorul este foarte scump (parca 400 lei) si nu il folosesti la absolut nimic! ala e bun numai la bord electronic
cablul daca e rupt si s-a blocat iar ai de schimbat senzorul (cand se gripeaza cablul, cutia invarte de tija de la senzor si capatul celalalt fiind blocat de cablu se rupe tija)
Cablul este foarte ieftin si se gaseste cam la orice magazin (pana in 50 lei)
Bafta!
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
in general cablul se duce(nu exteriorul ci interiorul), nu se rupe ci in capat are o bucsa pe post de rulment+impiedica deplasarea in jos al cablului, iar daca cablul nu este uns se uzeaza cu timpul si 'cade' in cutie/mufa de prindere.aici nu ma refer la cadere totala ci la catva mm nici nu observi. iar daca iei jos bordul spui ca ii in regula, il vezi doar ca nu mai este atat de sus incat sa antreneze mecanismul ceasului.
iti recomand sa cumperi un cablu de astra F, este mai lung(nu sta 'asfixiat' iar partea de antrenare este mai bine facuta), bagi in ea ulei de cutie cu o siringa. (Atentie mare la uleiul utilizat, cel romanesc T90 este de foarte proasta calitate si in conditi de temperatura scazuta se )
senzorul nu este doar pt bord electronic, adica nu pt asa ceva a fost dezvoltat ci pt a asigura functionarea motorului in cazul franei de motor/relantin, motoarele pe injectie intrerup admisia cu carborant pana ajung la o anumita viteza/turatie ce poate asigura funtionarea consumatorilor: servo frana, servo directie, clima etc.
iti recomand sa cumperi un cablu de astra F, este mai lung(nu sta 'asfixiat' iar partea de antrenare este mai bine facuta), bagi in ea ulei de cutie cu o siringa. (Atentie mare la uleiul utilizat, cel romanesc T90 este de foarte proasta calitate si in conditi de temperatura scazuta se )
senzorul nu este doar pt bord electronic, adica nu pt asa ceva a fost dezvoltat ci pt a asigura functionarea motorului in cazul franei de motor/relantin, motoarele pe injectie intrerup admisia cu carborant pana ajung la o anumita viteza/turatie ce poate asigura funtionarea consumatorilor: servo frana, servo directie, clima etc.
cristiacl
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1993 17 td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
ionut__bv
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Brasov
- Masina: Kadett 1986 C18NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
salut
cel mai probabil este cablul de kilometraj,se rupe interiorul chiar unde vine conectat la cutie,trebuie sa verifici.....daca intradevar e cablul ai grija ce cumperi eu m-am fentat cu primul cablu....dupa 60 de km/h incepea sa-mi zumzaie cablul pt ca nu avea o camasa subtire de plastic pe interior sa atenueze sunetul si pana la urma tot la dezmembrari am ajuns si am cumparat unul original si de atunci nu mai am probleme,evident cum zice Adamopel......trebuie uns cu ceva clei de maimuta. bafta
cel mai probabil este cablul de kilometraj,se rupe interiorul chiar unde vine conectat la cutie,trebuie sa verifici.....daca intradevar e cablul ai grija ce cumperi eu m-am fentat cu primul cablu....dupa 60 de km/h incepea sa-mi zumzaie cablul pt ca nu avea o camasa subtire de plastic pe interior sa atenueze sunetul si pana la urma tot la dezmembrari am ajuns si am cumparat unul original si de atunci nu mai am probleme,evident cum zice Adamopel......trebuie uns cu ceva clei de maimuta. bafta