valiiank
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2007
- Mesaj Privat
mandella
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
daca nu o lasi mai mult de 30 max 40mm poti ramane cu amortizoarele stock. Se stie ce e recomandat insa, arcuri+amortizoare dar sub min 500 euro nu gasesti, ajung si la 1200-1500 Koni de ex, reglabile pe inaltime si duritate.
Uzura la amortizoare va fi mai mare dar nu te gandi ca le vei schimba la 6 luni ca nu e asa , si intr-adevar arata altfel coborata. Cu 100-150 E gasesti arcuri oriunde, te va scutura putin mai tare dar cine-i ca tine?!?
deci... + look
- comfort
bafta!
Uzura la amortizoare va fi mai mare dar nu te gandi ca le vei schimba la 6 luni ca nu e asa , si intr-adevar arata altfel coborata. Cu 100-150 E gasesti arcuri oriunde, te va scutura putin mai tare dar cine-i ca tine?!?
deci... + look
- comfort
bafta!
driver
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1986 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- deleted-16555
- **
- 176 mesaje
- din 21 Mar 2008
deleted-16555
- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2008
- Mesaj Privat
driver
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1986 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Strut-bar-ul se monteaza intre amortizoare sau intre locasurile (oalele) amortizoarelor.
Orice caroserie are o anumita elasticitate. De asta iti dai seama dc ridici masina pe cric si o sa vezi ca usa de langa cric se deschide mai greu.
Strut bar-ul are rolul de a elimina din aceasta deformare a caroseriei, mai ales ca locasurile amortiziarelor sunt ff solicitate de suspensia sport.
Cand dai cu o roata intr-o groapa, sau cand iei o curba la viteza mare, locasul telescopului respectiv se deplaseaza putin spre interior. Daca ai strut-bar, solicitarea cauzata de aceasta deplasare nu este preluata integral de imbinarile de la locasul amortizorului respectiv, ci este transmisa si la locasul amortizorului de pe cealalta parte, astfel ca se reduce ff mult, caroserie fiind mai rigida si stabiliateta mai buna.
Orice caroserie are o anumita elasticitate. De asta iti dai seama dc ridici masina pe cric si o sa vezi ca usa de langa cric se deschide mai greu.
Strut bar-ul are rolul de a elimina din aceasta deformare a caroseriei, mai ales ca locasurile amortiziarelor sunt ff solicitate de suspensia sport.
Cand dai cu o roata intr-o groapa, sau cand iei o curba la viteza mare, locasul telescopului respectiv se deplaseaza putin spre interior. Daca ai strut-bar, solicitarea cauzata de aceasta deplasare nu este preluata integral de imbinarile de la locasul amortizorului respectiv, ci este transmisa si la locasul amortizorului de pe cealalta parte, astfel ca se reduce ff mult, caroserie fiind mai rigida si stabiliateta mai buna.
driver
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1986 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
mandella a scris:daca nu o lasi mai mult de 30 max 40mm poti ramane cu amortizoarele stock. Se stie ce e recomandat insa, arcuri+amortizoare dar sub min 500 euro nu gasesti, ajung si la 1200-1500 Koni de ex, reglabile pe inaltime si duritate.
Uzura la amortizoare va fi mai mare dar nu te gandi ca le vei schimba la 6 luni ca nu e asa , si intr-adevar arata altfel coborata. Cu 100-150 E gasesti arcuri oriunde, te va scutura putin mai tare dar cine-i ca tine?!?
deci... + look
bafta!
Uzura la amortizoare va fi mai mare dar nu te gandi ca le vei schimba la 6 luni ca nu e asa , si intr-adevar arata altfel coborata. Cu 100-150 E gasesti arcuri oriunde, te va scutura putin mai tare dar cine-i ca tine?!?
deci... + look
bafta!
Cand montezi arcuri sport, care iti si coboara masina, amortizoarele nu trebuie inlocuit pt ca se uzeaza ma repede, ci pentru ca ele nu ma lucreaza in paramtrii la care au fost proiectati.
Amortizarele eu o anumita zona de lucru, o anumita cursa. Coborand masina, aceasta zona de lucra se modifica, cursa find ma scurta si mai aproape de capatul zonei de cursa optime, astfel ca la o gropa sau denivelare mai mare, poti sa iti distrugi amortizorul(se poate indoi tija amortizorului sau poate sa iti curga uleiul din el si chiar dc este amortizor pe gaz, tot este si ulei in el)
O solutie mai ieftina ca sa nu trebuiasca sa iti cumperi amortizoare sport este sa scurtezi tijele amortizoarelor originale cu atat cu cat ai coborat masina.
an20DEI
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2006
- Mesaj Privat
Eu cred ca sunt mai importante amortizoarele sport decat arcurile sport. Eu unul am doar amortizoare sport. Diferenta este enorma , +20 % stabilitate pe putin ( +20 km viteza in curbe la aceiasi stabilitate ca inainte ). Si masina poti sa o cobori lejer cu multi cm ( sunt 3 pozitii pe amortizor, cu diferenta de ceva cm intre ele ). Suspensiile pe care eu le am sunt Koni reglabile pe inaltime si duritate. Isi merita toti banii dar o sa tremurati mai mult in masina prin denivelari .
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
an20DEI a scris:Eu cred ca sunt mai importante amortizoarele sport decat arcurile sport. Eu unul am doar amortizoare sport. Diferenta este enorma , +20 % stabilitate pe putin ( +20 km viteza in curbe la aceiasi stabilitate ca inainte ). Si masina poti sa o cobori lejer cu multi cm ( sunt 3 pozitii pe amortizor, cu diferenta de ceva cm intre ele ). Suspensiile pe care eu le am sunt Koni reglabile pe inaltime si duritate. Isi merita toti banii dar o sa tremurati mai mult in masina prin denivelari .
Pai daca ai suspensie reglabila pe inaltime, cum nu ai si arcuri sport?Arcurile de fabrica nu pot fi coborate.
Si daca s-ar putea, ar sta foarte comprimate daca cobori suspensia.
- ROBU DANIEL
- *
- 28 mesaje
- din 17 Dec 2009
- Vectra 2001 z18xe
- Dolj
ROBU DANIEL
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2009
- Mesaj Privat
- ROBU DANIEL
- *
- 28 mesaje
- din 17 Dec 2009
- Vectra 2001 z18xe
- Dolj
ROBU DANIEL
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2009
- Mesaj Privat
- krydoo
- **
- 141 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Bucuresti
krydoo
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
eu mi-am pus arcuri eibach care coboara garda la sol cu 3 cm, la inceput totul a fost super din toate punctele de vedere, dar acum parca a mai pierdut din stabilitate. sa fie uzura amortizoarelor mai accentuata? sunt sachs supertouring montatate de cel mult 2 ani, si la itp in ianuarie mi-au iesit cu vreo 65 % eficienta....
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
krydoo a scris:eu mi-am pus arcuri eibach care coboara garda la sol cu 3 cm, la inceput totul a fost super din toate punctele de vedere, dar acum parca a mai pierdut din stabilitate. sa fie uzura amortizoarelor mai accentuata? sunt sachs supertouring montatate de cel mult 2 ani, si la itp in ianuarie mi-au iesit cu vreo 65 % eficienta....
nu vreau sa vb vreo prostie, dar mie la ITP nu mi-au verificat suspensiile (chiar era ok ca nu le plateam in alta parte), deci atentie la ITP poate ai 65% la frane... in rest, drumuri bune si multa bafta.
- krydoo
- **
- 141 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Bucuresti
krydoo
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
neamtu
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2008
- Mesaj Privat
- crystyxcw
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jan 2008
- Vectra 2003 Z19DTH
- Bucuresti
crystyxcw
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2008
- Mesaj Privat
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Eduard_tigra
- **
- 154 mesaje
- din 08 Mar 2010
- Tigra 1998 x16xe
- Prahova
Eduard_tigra
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1998 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2010
- Mesaj Privat
Vlad_slatina- Suspendat
- 63 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Calibra 1993 C20NE
- Olt
Vlad_slatina- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Olt
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Eduard_tigra
- **
- 154 mesaje
- din 08 Mar 2010
- Tigra 1998 x16xe
- Prahova
Eduard_tigra
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1998 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2010
- Mesaj Privat