- supercata18
- OP
- 7 mesaje
- din 12 Apr 2011
- Astra 1999 x16xel
- Dolj
supercata18
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2011
- Mesaj Privat
Va salut! Sunt posesorul unui Opel Asta G motor 1.6 16v x16xel, fabricatie octombrie-1999,121.000 km cu urmatoarea problema : atunci cand masina pornita stationeaza si virez de volan stanga-dreapta (in special stanga) prezinta o scadere drastica a turatiei de la 1.000 la 500. La fel in cazul in care actionez geamurile, schimb treapta la ventilatie,in general un relanti instabil .Mentioanez ca am fost la un tester care nu a indicat probleme ci numai o valoare de 0 % a EGR-ului(cum ca nu ar functiona). Apelez la dvs in speranta ca voi putea raspunsuri pertinente deoarece imi este teama sa merg la un service de teama sa nu agravez si mai mult problema.
Ca sa fiu mai explicit este vorba de o scaderea drastica a turatiei la relanti la cuplarea unui consumator!
Ca sa fiu mai explicit este vorba de o scaderea drastica a turatiei la relanti la cuplarea unui consumator!
krs
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salut.
Detin acelasi model ca al tau , an 98.
E normal ca atunci cand virezi de volan stanga-dreapta sa scada turatia pentru ca intra servo in functiune si automat consuma curent. La ventilatie , cel putin la mine , dupa ce deschid aerul conditionat ,scade turatia dupa isi revine la normal. Cat despre geamurile electrice , nu am sesizat acest lucru la mine.
Dupa ce se incalzeste , la relantii, fara sa actionezi vreo comanda ,iti mai scade turatia?
Detin acelasi model ca al tau , an 98.
E normal ca atunci cand virezi de volan stanga-dreapta sa scada turatia pentru ca intra servo in functiune si automat consuma curent. La ventilatie , cel putin la mine , dupa ce deschid aerul conditionat ,scade turatia dupa isi revine la normal. Cat despre geamurile electrice , nu am sesizat acest lucru la mine.
Dupa ce se incalzeste , la relantii, fara sa actionezi vreo comanda ,iti mai scade turatia?
nicu_opel- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2011
- Mesaj Privat
da cum spune is colegul variatia ralantiului vine de la consumul de curent, automat alternatorul este supus unei slocitari mai mari decat era inainte si din acest motiv se invarte mai greu - automat motorul are tendinta de a scadea turatia pentru o secunda - secunda pana cand iac-ul(motorasul pas cu pas care mentine ralantiul) stabilizeaza turatia la cea de ralanti
cand virezi stanga-dreapta pompa servo este mai solicitata invartindu=se mai greu si automat scade usor turatia motorului
cand virezi stanga-dreapta pompa servo este mai solicitata invartindu=se mai greu si automat scade usor turatia motorului
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
Asta nu inseamna ca atunci cand virezi masina trebuie sa scada turatia la relanti a motorului de la 1000 (900) rot/min,la 500 rot/min.
Si la mine tot x16xel se cunoaste un pic la relanti scaderea turatiilor la cuplarea unui consumator de putere mai mare sau cand virez ,dar scaderea este aproape insesizabila. Recomand verificarea si sigur curatarea valvei EGR.
Si la mine tot x16xel se cunoaste un pic la relanti scaderea turatiilor la cuplarea unui consumator de putere mai mare sau cand virez ,dar scaderea este aproape insesizabila. Recomand verificarea si sigur curatarea valvei EGR.
- supercata18
- OP
- 7 mesaje
- din 12 Apr 2011
- Astra 1999 x16xel
- Dolj
supercata18
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2011
- Mesaj Privat
Da turatia scade su dupa ce se incalzeste. Domnul Florin va spuneam ca fost la un tester care nu a indicat probleme ci numai o valoare de 0 % a EGR-ului(cum ca nu ar functiona)? Este dificila o astfel de curatire si unde as putea sa o fac? Sunt unele persoane care mi-au recomandat sa imi vad de treaba si sa o las asa atat timp cat masina merge si nu sunt altfel de probleme.Va multumesc!
marius d
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Aceeasi problema o am si eu la un Opel Astra din '99, x16xel. La cuplarea unui consumator (geamuri, virare pe loc a volanului, dezaburire) scade turatia (variaza cateva secunde). Am intrebat la service si mi s-a spus ca e normal deoarece asa e la benzina(mie mi se pare anormal). Acum ceva timp am schimbat EGR (mi-a dat eroare la tester) insa nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii. Inca mai apare eroarea la EGR (P0405 - din ce am observat, apare cand merg incet si cu viteza constanta - atunci mi s-a aprins check engine). Deci aceasta problema nu cred ca este de la EGR.
La mine se aude si un bazait cand virez stanga sau dreapta. Mi s-a spus ca s-ar putea ca pompa sa fie "pe duca" si aceasta sa cauzeze aceste variatii la relanti. Insa ar trebui sa faca doar cand virez nu si cand cuplez dezaburirea spre ex.
Variatii mari ale relantiului am avut cand am avut galeria de admisie fisurata. Era foarte enervant si oscila foarte mult relantiul(de la 900 la 500rpm) inclusiv la cuplarea consumatorilor.
Aceeasi problema o am si eu la un Opel Astra din '99, x16xel. La cuplarea unui consumator (geamuri, virare pe loc a volanului, dezaburire) scade turatia (variaza cateva secunde). Am intrebat la service si mi s-a spus ca e normal deoarece asa e la benzina(mie mi se pare anormal). Acum ceva timp am schimbat EGR (mi-a dat eroare la tester) insa nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii. Inca mai apare eroarea la EGR (P0405 - din ce am observat, apare cand merg incet si cu viteza constanta - atunci mi s-a aprins check engine). Deci aceasta problema nu cred ca este de la EGR.
La mine se aude si un bazait cand virez stanga sau dreapta. Mi s-a spus ca s-ar putea ca pompa sa fie "pe duca" si aceasta sa cauzeze aceste variatii la relanti. Insa ar trebui sa faca doar cand virez nu si cand cuplez dezaburirea spre ex.
Variatii mari ale relantiului am avut cand am avut galeria de admisie fisurata. Era foarte enervant si oscila foarte mult relantiul(de la 900 la 500rpm) inclusiv la cuplarea consumatorilor.
krs
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2011
- Mesaj Privat
- claudiu2010
- *
- 16 mesaje
- din 10 Nov 2010
- Vectra 1996 x16xel
- Hunedoara
claudiu2010
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2010
- Mesaj Privat
leroyv
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
Salut aceasi problema am si eu si de un an ma tot chinui sa o rezolv am fost in toata constanta la service explicati 'nu stim' cu tot cu tester.
Astra g din 99 1.6 16v cod motor x16xel.
Cand iau viraj stanga-dreapta pe loc relanti scad cam pe la 500rpm se scutura motoru asa face si la ventilatoru din habitat .astept un raspuns ajutator
Astra g din 99 1.6 16v cod motor x16xel.
Cand iau viraj stanga-dreapta pe loc relanti scad cam pe la 500rpm se scutura motoru asa face si la ventilatoru din habitat .astept un raspuns ajutator
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
leroyv
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
leroyv
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
te bagi sub masina si slabesti furtunu care vine din pompa servo la caseta de directie,daca-l scoti de tot din caseta de directie te chinui sa-l pui la loc si risti sa strici filetu in caseta,desfaci capacu de umplere de la vas,si lasi sa curga tot uleiu,nu pornesti motoru ca risti sa distrugi pompa daca ramane fara ulei,desfaci din vas furtunu care VINE de la caseta si rotesti de cateva ori volanu pentru a scoate tot uleiu din caseta,strangi totu la loc,pui ulei pana la maxim,rogi pe cineva(sunt destui gura casca pe langa tine)sa porneasca motoru si la roteasca maxim stanga/dreapta de cateva ori,in acest timp tu completezi cu ulei in vasu pompei,dupa cateva rotiri de voaln uleiu se va stabuliza la un nivel,completezi la maxim pe marcaju vasului si asta este
timp de lucru daca nu stii cam 3 ore(ridicat masina,lasat uleiu sa curga,injuraturile de rigoare ca nu ai loc sa desfaci/strangi conducta,manjit de ulei pe fata si haine,iar injuraturi,pus ulei,lasat masina jos de pe capre)
daca vrei sa speli toata instalatia 2 litri de ulei(trebuie sa faci de 2 ori operatia de scoatere a uleiului,prima data dai jos uleiu vechi,pui ulei nou si dupa cateva rotiri de volan stanga/dreapta mai dai o data uleiu jos)daca doar il schimbi 1 litru
daca nu te pricepi gaseste un atelier auto(service auto este un nume pompos pentru ele) si lasai pa altii sa se manjeasca de ulei
timp de lucru daca nu stii cam 3 ore(ridicat masina,lasat uleiu sa curga,injuraturile de rigoare ca nu ai loc sa desfaci/strangi conducta,manjit de ulei pe fata si haine,iar injuraturi,pus ulei,lasat masina jos de pe capre)
daca vrei sa speli toata instalatia 2 litri de ulei(trebuie sa faci de 2 ori operatia de scoatere a uleiului,prima data dai jos uleiu vechi,pui ulei nou si dupa cateva rotiri de volan stanga/dreapta mai dai o data uleiu jos)daca doar il schimbi 1 litru
daca nu te pricepi gaseste un atelier auto(service auto este un nume pompos pentru ele) si lasai pa altii sa se manjeasca de ulei
leroyv
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
leroyv
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salutare! Și tradiționalul La mulți ani!
Vin și eu la voi cu o problemã care acum cã a nins mã tot sâcâie.
Mașina Vectra B X16XEL 1997.
Problema: relantiu instabil, uneori moare motorul (de fapt s-a întâmplat o datã).
Simptome:
1. În sarcinã, merg cu 70-90, scot pe liber se tureazã singurã pânã pe la 1500 rpm, dupã aprox. 8-10 secunde tureția scade pâna la relantiul normal (850 rpm, cred).
2. Pe o pantã cu grad ridicat, mers treapta 1 turații 2500-3000, ajung în capãt, calc ambreiaj, iau piciorul de pe accelerație, se tureazã singurã pânã la 3000 rpm, stã cam 8-10 secunde și apoi scade, aproape se oprește motorul (o datã s-a și oprit).
3. Mers la turație constantã (între 1500-2800 rpm oriunde în intervalul ãsta), sã zicem mers la 2200 rpm, treapta 4, tinde sã fie instabilã rotația motorului, chiar și în bord vãd cã jongleazã, și în mașinã normal se simte f nașpa, treaba ține din nou cam ține cam 8-10 secunde, Apoi rotația este perfectã. Repet în orice interval între 1500 și 2800 rpm, în afara acestui interval totul este ok, la turații mici sau mai mãricele absolut perfect.
Verificãri și analize proprii: Curãțat clapeta accelerație, curãțat EGR, curațat IAC, suflat senzor accel, verificat furtunașe de fisuri sau nepuse la loc, readaptat IAC cu OPCOM. Problema persistã încã, pe zãpadã e f nașpa.... nu pot folosi cum trebuie frâna de motor.
Ce am fãcut înainte de a apãrea aceastã problemã - am schimbat benzina (am bãgat de la Petrom un plin și la câteva sute de km am simțit chiar și o vibrare la relanti, încã mai am 25 de litri dar o sã schimb pe Effix - Rompetrol)
Repet problema apare doar în sarcinã, niciodatãpe loc și nici nu apare vreo eroare în bord sau OPCOM.
Problema asta cu turația am avut-o și înainte de segmentare, schimbare pistoane, etc. Indiferent de turație trage de rupe, dacã accelerez în momentele alea nașpa, nu stã la discuții.
Deci tind sã cred cã ar fi ceva de la un senzor, de accelerație, IAC.
Aștept și pãrearea voastrã pânã sã ma apuc sã achiziționez pe acolo ce nu trebuie.
Vin și eu la voi cu o problemã care acum cã a nins mã tot sâcâie.
Mașina Vectra B X16XEL 1997.
Problema: relantiu instabil, uneori moare motorul (de fapt s-a întâmplat o datã).
Simptome:
1. În sarcinã, merg cu 70-90, scot pe liber se tureazã singurã pânã pe la 1500 rpm, dupã aprox. 8-10 secunde tureția scade pâna la relantiul normal (850 rpm, cred).
2. Pe o pantã cu grad ridicat, mers treapta 1 turații 2500-3000, ajung în capãt, calc ambreiaj, iau piciorul de pe accelerație, se tureazã singurã pânã la 3000 rpm, stã cam 8-10 secunde și apoi scade, aproape se oprește motorul (o datã s-a și oprit).
3. Mers la turație constantã (între 1500-2800 rpm oriunde în intervalul ãsta), sã zicem mers la 2200 rpm, treapta 4, tinde sã fie instabilã rotația motorului, chiar și în bord vãd cã jongleazã, și în mașinã normal se simte f nașpa, treaba ține din nou cam ține cam 8-10 secunde, Apoi rotația este perfectã. Repet în orice interval între 1500 și 2800 rpm, în afara acestui interval totul este ok, la turații mici sau mai mãricele absolut perfect.
Verificãri și analize proprii: Curãțat clapeta accelerație, curãțat EGR, curațat IAC, suflat senzor accel, verificat furtunașe de fisuri sau nepuse la loc, readaptat IAC cu OPCOM. Problema persistã încã, pe zãpadã e f nașpa.... nu pot folosi cum trebuie frâna de motor.
Ce am fãcut înainte de a apãrea aceastã problemã - am schimbat benzina (am bãgat de la Petrom un plin și la câteva sute de km am simțit chiar și o vibrare la relanti, încã mai am 25 de litri dar o sã schimb pe Effix - Rompetrol)
Repet problema apare doar în sarcinã, niciodatãpe loc și nici nu apare vreo eroare în bord sau OPCOM.
Problema asta cu turația am avut-o și înainte de segmentare, schimbare pistoane, etc. Indiferent de turație trage de rupe, dacã accelerez în momentele alea nașpa, nu stã la discuții.
Deci tind sã cred cã ar fi ceva de la un senzor, de accelerație, IAC.
Aștept și pãrearea voastrã pânã sã ma apuc sã achiziționez pe acolo ce nu trebuie.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
"Repet problema apare doar în sarcinã, niciodatãpe loc și nici nu apare vreo eroare în bord sau OPCOM. " OP-COM-ul,e destept...,dar nu in miinile oricui! Citirea de erori,e pentru incepatori,iar la tine e nevoie de ceva mai mult... Nu achizitiona componente,dupa parerile unora sau a altora,e pacat de bani!
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
Nu știu ce sã mai fac. Alți colegi spun sã curãț clapeta de accelerație.... fapt deja fãcut, mâine mai vãd ce naiba fac.
Momentan am bãgat un plin de la Rompetrol și s-a mai „liniștit”... fãrã erori în bord... am uitat sã menționez și de trepidații la relanti care acum nu mai sunt...
Am mers cam 500 km și dupã ce o las pe liber, nu se mai accelereazã așa mult.... Adicã de la 3000 de rpm de exemplu coboarã fãrã sã mai aștepte secundele alea, pânã pe la 1200 apoi dupã ceva timp(3-4 sec) scade la relantiul normal.
Ce trebuie sã fac mai mult cu OPCOM big_electro61?
Nu fi rãu, spune unui coleg faci un cadou cã am fost și Ion ieri..
Momentan am bãgat un plin de la Rompetrol și s-a mai „liniștit”... fãrã erori în bord... am uitat sã menționez și de trepidații la relanti care acum nu mai sunt...
Am mers cam 500 km și dupã ce o las pe liber, nu se mai accelereazã așa mult.... Adicã de la 3000 de rpm de exemplu coboarã fãrã sã mai aștepte secundele alea, pânã pe la 1200 apoi dupã ceva timp(3-4 sec) scade la relantiul normal.
Ce trebuie sã fac mai mult cu OPCOM big_electro61?
Nu fi rãu, spune unui coleg faci un cadou cã am fost și Ion ieri..
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat