Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • astrabounce

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Senzatia este ca nu pot sincroniza turatia motorului cu schimbatul vitezei. Se manifesta la viteze mici, respectiv la plecatul de pe loc. La plecare de pe loc, simt cand prinde ambreiaju ca se detureaza motorul un pic (de ex de la 1200rpm scade la 1000) apoi se tureaza violent, senzatia e ca se tureaza mult mai mult decat trebuie (zici ca supracompenseaza ceva) si e destul de enervant ca zici ca esti incepator si nu stii sa pleci de pe loc (nu e cazul, plus ca pe dacia 1310 nu aveam aceasta problema deloc).

La ralanti turatia e batuta in cuie, nu misca acul deloc dar si motorul se aude ca merge constant. Consumul instant se invarte intre 0.4-0.6l/h.
Daca o turez in gol un pic, de ex la 1000rpm si tin apoi fix piciorul pe acceleratie, motorul intra intr-un ciclu constant de oscilatie intre ralanti si turatia de 1000rpm, fix constant, tot la 2 secunde revine la 1000rpm (in 1 secunda ajunge la ralanti apoi in 1 secunda ajunge la 1000rpm). Daca apas mai mult pe acceleratie, sa ajung sa zicem la 1500rpm, 2000, etc, nu mai oscileaza deloc, daca tin piciorul perfect nemiscat, acu e ca batut in cuie pe turatia respectiva).

Acum vine partea superinteresanta: Ambreiajul cupleaza in diverse pozitii ale pedalei, in functie de turatie si daca ii dai gaz in timp ce ridici piciorul de pe ambreiaj. Daca sa zicem ca in general decupleaza si cupleaza destul de jos pe pedala (la 30-40% de la podea) daca cumva ii dau gaz brusc cand ajung in zona aia de cuplare, nu mai cupleaza acolo, apare ca si cum e cuplat partial si pana nu ajung cu pedala mai sus (pe la 80% de la podea) abia apoi cupleaza complet si foarte brusc, ca se si simpte o smucitura. Cu alte cuvinte, nu pot estima niciodata unde are chef sa cupleze ambreiaju.

In plus, cupleaza foarte brusc, sa zicem in 5% din cursa pedalei trece de la complet decuplat la cuplat complet. Imi este f. greu sa controlez cuplarea in acei 5% din cursa si mai tot timpul nu reusesc sa trec dintr-o treapta inferioara la una superioara fara sa nu se simpta o cadere de turatie.

Una peste alta pedala de ambreiaj pare sa se fi intarit destul de mult fata de cand era noua masina. Acum trebuie o forta destul de mare sa apas pedala. Cum in general merg prin oras si e trafic bara la bara, efectiv simt ca ma dor muschii de la piciorul stang de la cum tot apas pe pedala. Si eu chiar am muschi la picioare. Cred ca nici o femeie nu ar putea sa o conduca prin oras din cauza pedalei. E f. f. tare.

In plus, in timpul iernii, la primele plecari de pe loc la cuplarea ambreiajului se simtea ca tremura masina, ca si cum discul ar fi ovalizat. Nu facea tot timpul. Asta parea sa fie ca si problema de fabricatie raportata de Opel cu kitu de ambreiaj (tremurat la shifting gears) numa ca singura problema e ca nu e listat motorul Z14XEP. Data fabricatiei/seria motorului s-ar incadra in perioada cand masinile fabricate ieseau cu problema respectiva. As putea sa am si eu bug-ul respectiv? Oricum, nu tremuratul ala ma deranjeaza, ca dupa ce se incalzea nu mai facea si nici acuma cand e cald afara.

Acum am cam 4 ani si 50.000 km. Bujiile au cam 26.000km. Nu am schimbat insa niciodata lichidul de frana. Stiu ca acest lichid e folosit si de ambreiaj si ca trebuie schimbat la 2 ani, lucru care nu l-am facut.

De franat nu prea franez, folosesc frana de motor, placutele de frana nu le-am schimbat si par sa mai aibe o durata de viata de inca o data pe-atat (mai am aproape 1cm pana la L-ul acela de tabla) iar lichidul de frana in rezervor este la 70% intre minim si maxim (nu s-a umblat niciodata acolo).

Se poate ca acest comportament sa fie si din cauza lichidului de frana? Cum se manifesta ambreiaju daca lichidul de frana nu a fost schimbat?
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
nici eu nu am schimbat lichidul de frana de cand am luat masina - dec 2007, atat nivelul cat si culoarea sunt ca la inceput.
spre deosebire de problema ta, la mine este prezent numai fenomenul cu tremuratul la pornire cand e motorul rece. cat de curand o sa schimb lichidul de frana dar nu cred ca tremuratul va disparea (mi-a aparut cam pe la 40 k, iar pana in prezent, 80 k, nici nu s-a atenuat dar nici nu s-a amplificat)
spor in remedierea necazului.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR