Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Intrucit m am saturat de preturile umflate pina peste cap ale pompagiilor care stiu sa ceara bani nejustificati , am reusit sa gasesc de unde se pot comanda seturile de garnituri pentru pompele Bosch VE EDC , de pe motoarele M51 BMW , asazisele motoare X 25 dt Smile de pe Opelurile noastre . Deci codurile de pe pompele noastre sint : coduri Bosch 0 460 406 994 sau 0 460 406 995 . Codul de comanda kit garnituri este 2 467 010 003 ,acesta este codul universal Bosch . sediul de unde se pot comanda este Robert Bosch srl strada Horia Macelariu 30 34 .Pretul este de 45 lei si exista pe stoc . La service pretul inlocuirii acestei garnituri este de 250 300 lei operatie ce dureaza 30 minute si nu necesita nimic special , decit un pic de atentie la reglajul de debit al capacului pompei
Mai mult am auzit cazuri in care pompagiul a umplut garnitura cu silicon ,si a luat banii fara sa se gindeasca ca mai mult de 2 3 luni nu o sa tina asa ceva Evil or Very Mad Poate cu timpul ,si cu ajutorul nostru se va schimba ceva in mentalitatea acestor snapani , asazisi meseriasi .Apropo capul hidraulic se poate schimba fara sa se dea pompa jos de pe masina ,se poate inlociu destul de usor are 4 suruburi torx .daca luati un cap hidraulic nou nu aveti nimic de reglat , deci chestia cu bancul este o abureala ,capul nu are nici un fel de reglaj. In general aceasta pompa nu prea are reglaje , iar reglajul pe banc se rezuma la echilibrarea presiunii de iesire di capul hidraulic , ma refer la un cap uzat ,in asafel incit sa poata deschide totusi injectoarele . asta este explicatia pentru care pompagii cer pompa si injectoarele , coborind presiunea de deschidere a injectoarelor astfel incit sa poata fi deschise si de un cap hidraulic uzat . Halal reparatie
Skip ads

  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Hi Cata, daca sti mai multe despre reglarea pompei povestestene si noua !
De exe care este debitul prescris la care se regleaza pompa?
Capul hidraulic nu cred ca se poate detasa (demonta ) fara sa demontezi in prealabil capul pompei. Pe axul capului hidraulic este o rondela care da acelerarea
turatiei pompei. In acesta rondela intra nuca din capul pompei care se misca electric. Si o data desfacut capul pompei ai nevoie de bancul de reglare pentru debit si cantitati egale de combustibil la diferite turatii.
Toate astea sunt specificate intr-o fisa care are prescriptii de reglare pentru fiecare typ de pompa rotativa. Are cineva o asemenea fisa de prescriptii?
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Asa este se demonteaza capacul de sus cu cele 4 torx uri , se ridica de pe corpul pompei , dupa care se demonteaza capul hidraulic . date tehnice la debit nu am dar am vazut cum regleaza marii meseriasi dupa ureche Smile , impingind la maxim capacul de debit pe care il string putin .lovesc usor cu un ciocan innapoi pina cind relantiul devine regulat , iar motorul revine usor din turatie in relantii fara ezitari . Se string bine cele 4 torx uri si asta este tot ce am vazut eu . Date tehnice cred ca se gasesc pe net ,dar pentru asta ar trebui sa pui calculatorul ,ceea ce eu nu prea am vazut Confused
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Hi Cata , Din cele scrise de tine inteleg ca este o lucrare facuta in spatele blocului sau langa trotuar pe strada . Asta este ce ai vazut? O astfel de reglare se face tare anevoios din cauza galeriei de admisie care deranjeaza. Este mai bine de demontat si de pus pe un banc de reglaj unde in afara de debit se mai adapteaza si cantitatile de combustibil la diferite turatii.
Capul hidraulic este de fapt di fier tratat (cimentat si lucreaza inecat in motorina care ii asigura si o continua ungere . Si atunci ce se uzeaza acolo. Ce ai inteles ca inseamna un Cap Hidraulic Uzat ?
Hei baieti care citesc aceste randuri ! Nimeni nu se baga si nu cunoaste SPECIALISTI sa poata sa vina cu noutati la aceasta discutie ? Laughing
O zi splendida tuturor.
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ai perfecta dreptate eu spun despre ceea ce am vazut la un asa zis meserias in pompe ,lucrare facuta la un service de care mai bine nu pomenesc ,firma ce a fost reprezentant Aro Cimpulung . Oricum toata lucrarea s a facur cu galeria de admisie data jos , se da foarte usor si motorul porneste si fara ea , deci accesul la pompa este extrem de usor . Adevarat avem nevoie de specialisti ,dar din pacate cam acesta este nivelul din ziua de azi
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Si apropo ,am uitat capul hidraulic are un ax din otel durificat care se roteste in centrul capului , avind pe el 6 crestaturi , ax care odata cu trecerea timpului capata uzura si nu mai poate asigura presiunea necesara . Cind motorina este rece este mai viscoasa si se compenseaza cumva uzura , dar cind motorul este fierbinte motorina este mult mai fluida si apar scapari mari de presiune in jurul acestui ax . Din acest motiv este suficient ca atunci cind motorul este fierbinte sa torni o sticla cu apa rece pe coada pompei si porneste fara probleme . Daca esti curios am un ax hidraulic pe care sint evidente urmele de uzura
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Buna dimineata Cata, Da afiseaza aci acest acx uzat Sa vada baeri unde sa se uite atunci cand se vorbeste de uzura capului hidraulic care si costa .
Personal nu cred ca dupa cementare( durificare ) a fierului pot apare aceste uzuri, din cauza ca motorina compresata la 160 atm formeaza un film demotorina care se instaleaja pe capatul axsului si nu da voie sa apara frecari.
Cata hai sa tinem acesta discutie despre pompa si cred ca-i vom da de capat si acestui capitol al Opelului. Eu citesc mult despre acesta pompa si am teoretic ceva conostinte.
O zi placuta .
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Deci revin cu noutati .Cine are probleme cu pornirea la cald la motorul de BMW sa nu se mai chinuie cu prostii gen reglaj avans ,reglaj debit , masurat senzori temperatura motor ,diagnoza sau alte prostii Smile . Problema adevarata rezulta din uzura capului hidraulic , asa cum am mai mentionat innainte .Capul hidraulic se poate demonta de pe pompa de injectie FARA a se demonta pompa de pe masina ,deci se scuteste o gramada de bani si de munca . Acest cap hidraulic a fost demontat de mine personal ,repet fara a demonta pompa de pe masina . Lucrarea dureaza in jur de 3 4 ore in functie de cite miini stingi ai , cu toate ca eu sunt stingaci . SE incepe cu demontarea galeriei de admisie ,prinsa in cele 12 suruburi cu cap de 13 mm . Urmatorul pas este demontarea celor 4 suruburi ce fixeaza capul electronic de comanda .Se va ridica usor acest modul si se va deconecta mufa de pe masina.Vom continua cu demontarea tevilor injectoarelor, atit de pe injectoare cit si de pe iesirile din capul hidraulic , notind pe o hirtie corespondenta fiecarei iesiri din cap la care injector ajunge . In continuare se va cauta un torx cu care se vor demonta cele 4 suruburi care fixeaza capul hidraulic pe corpul pompei . Acum va incepe faza cea mai dificila ,si anume extragerea capului cu mare grija pentru a nu se pierde cele cele 4 role cu miscare tangentiala ,care vor cadea cu siguranta Confused Dupa extragere vom refolosi de pe capul vechi iesirile hidraulice ,surubul central si electrovalva de pornire .Intrucit nu am aparat foto voi incerca sa sa caut niste imagini exemplificatoare
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Capul hidraulic

Iesirile de mare presiune din cap

Cele 4 role cu miscare tangentiala
Asa cum am zis cele 4 role vor cadea cu siguranta , si trebuie mare atentie sa nu se piarda ceva . Se va lua un pic de vaselina ff curata cu care se vor unge cele 4 role .Mare atentie ,saiba de cupru sa fie pe exteriorul pompei
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cele 6 iesiri hidraulice se vor desuruba cu o tubulara de forta ,avind filetul normal . Vom avea mare grija sa nu pierdem componentel interne ale acestor capete . Surubul central cu cap tringhiular se va demonta prin prindere in menghina si rotirea capului cu simt de raspundere ,preferabil cu o cheie franceza . La remontare se procedeaza in ordine inversa , schimbind preferabil saibele de cupru si oringurile ce se gasesc in kitul de reparatie al pompei ,la care m m am referit la o postare anterioara . Aceste componente se string cu un cuplu destul de mare tinind cont ce presiunea in acel loc depaseste 250 bari .
Acum urmeaza montarea celor 4 role in interiorul pompei precum am zis , se intrduce arcul in interiorul platoului port rola si se va pozitiona capacul ce actioneaza capul hidraulic avind grija sa fie exact in pozitia in care l am scos ,adica stiftul de actionare sa se afle in aceeasi pozitie , intrucit cei de la BOSCH au considerat ca trebuie sa aiba 2 pozitii una corecta si una defazata cu 180 grade . Daca nu sintem atenti si il vom monta gresit pompa va functina in contratimp cu motorul deci va injecta motorina cind pistonul este jos , deci nu va porni niciodata


Ultima modificare făcută de cata la Sam 09 Apr, 2011 9:24 am
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Vom continua cu echiparea pistonului hidraulic , il scoatem cu grija din interiorul capului hidraulic montam cele doua saibe , platoul de sustinere a celor doua arcuri ,si reintroducem inelul de acceleratie avind grija ca micul orificiu aflat pe una din fete sa fie pozitionat spre fata pompei . Reintroducem capul hidraulic complet echipat avind grija ca sa stringem suruburile oarecum simetric . Acum urmeaza schimbarea garniturii blocului electronic , si montarea lui avind grija ca la montare tija de acceleratie sa intre in locasul destinat de pe inelul de acceleratie . Se stringe putin blocul electronic si se va pozitiona spre debit maxim , adica va fi inpins la maxim spre coada pompei .
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Vom continua cu montarea tevilor hidraulice in ordinea inversa demontarii , conectam mufa electrica a pompei , si incercam sa dam un pic la automat sa observam vreun zgomot ciudat ,semn ca am incurcat ceva Smile . Pornirea motorului se va face fara galeria de admisie ,fara senzorul MAP si temperatura . Vom desuruba surubul de 13 din spatele capului hidraulic si vom da la automat pina cind va incepe sa stropeasca cu motorina semn ca ,capul a fost amorsat . Oricum trebuie o baterie buna si eventual niste spray de pornire , sau cel mai bine trasa Confused .Dupa aerisirea capului stringem surubul de 13 la loc , stringem bine tevile de presiune pe cap , iar in partea dinspre injectoare doare putin strinse . DAm la automat pina cind vedem ca la unele injectoare incepe sa musteasca motorina , injectoare ce vor fi strinse definitiv . Daca sint amorsate doua sau trei injectoare motorul va tinde sa dea semne ca vrea sa invie Very Happy ,si va scoate fum pe teava de EGR . Dam la automat pina cind vedem stropi de motorina la injectoarele nestrinse ,dupa care se string definitiv . Odata ce motorul a pornit va avea turatie mare datorita debitului maxim , iar in timpul functionarii vom lovi cu un ciocanel capul electronic inspre distributie pina cind vom obtine un relantiu stabil si o revenire usoare in turatie. odata gasita aceasta pozitie vom stringe bine suruburile blocului electronic .Daca vrem sa facem treaba ca la carte ve trebui sa mergem sa conectam testerul si sa se regleze debitul la 3 mg stroke .Garantat pornirea ve fi extrem de usoara indiferent de temperatura , motorul nu va apuca sa faca nici macar o rotatie completa , si va porni aproape ca un benzinar .La mine inainte de schimbare cu motorul cald nu pornea deloc , imediat dupa schimbare pornind la orice temperatura doar aratindui cheia
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Si acum detalii despre capul hidraulic : Cod de comanda Bosch 2 .468. 336.013 . Fabricatie :Industrija precizne mehanike Beograd pret achizitie 330 lei , in Sinaia ,daca vreti mod de contact pe PM

Pt iriahu spune mi te rog cu ai pozitionat arborele motor cind ai masurat avansul , pina acum toti pe care i am intrebat mi au spus ca avansul se regleaja pe masina dupa ureche Very Happy
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Avansul se regleaza folosind un ceas comparator care se monteaza la iesirea din pompa de injectie la mijloc (se demonteaza surubul de acolo care are rol de capac) intre cele 4 iesiri de inalta presiune ce duc motorina la injectoare si iti masoara deplasarea pistonul interior convertind deplasarea acestuia in grade si minute. Initial se aduce motorul cu pistonul 1 la PunctulMortSuperior (in acest caz distributia este la semne pe motor) se face o tura completa de motor cu masina pe cric si cutia de viteze intr-a 5-a invartind cu mana de roata pentru a gasi momentul zero al pompei de injectie (PunctulMortInferior al pistonului care face presiunea in pompa), apoi se reseteaza ceasul comparator sa arate zero absolut. Din acel moment se roteste pompa de injectie inspre motor sau invers (depinde daca pompa e amplasata in fata motorului sau in spate), pentru a ajunge pe ceasul comparator la avansul calculat de fabricantul motorului si apoi se strang definitiv suruburile de fixare. Am reglat avansul la un Renault 9 1.6D cu pompa BOSCH VE dupa valoarea din manual, apoi dupa doua zile am plecat cu el in Germania si a mers foarte bine (la relanti motorul este mai zgomotos, dar in turatie zgomotul de diesel trebuie 'sa scada' daca avansul este reglat corect, asa iti dai seama ca e cat de cat corect). Atentie mare ca trebuie anulat mecanismul de avans automat la rece pana se face reglarea pompei ca altfel nu va iese avansul corect, rolul acelui mecanism este sa creasca automat avansul pompei la pornirea cu motorul rece (la Renault, sub 40 grade C masurati in apa motorului). Eu nu l-am putut anula (era prea complicat sa o fac deoarece este defecta partea electrica si acesta doar se mai anuleaza singur cand se incalzeste motorina din pompa de injectie peste o anumita temperatura) astfel ca a trebuit sa lucrez cu motorul fierbinte la reglarea avansului, ce sa spun ... 'a fost o placere sa te arzi la maini'. Manualul din care am citit cum se face reglajul era in limba spaniola si am facut o traducere chinuita cu Google Translate (deh... daca ai nevoie de informatie faci tot ce e nevoie pentru asta).

Este un gram de adevar in reglajul la ureche al avansului pompei de injectie de catre un mecanic cu ani de experienta IN DIESEL, dar se aplica NUMAI DACA motorul este obosit si nu sunt reglate initial debitul pompei de injectie si injectoarele pe bancul de testare ca acestea sa deschida la presiunea din manual si sa aiba forma jetului corecta. In acest caz mecanicul face un reglaj la ureche care este un compromis ce tine oarecum cont de uzura motorului, a injectoarelor si a pompei de injectie. Eu personal m-am dus cu injectoarele la banc pentru a le verifica, unul era uzat si deschidea mai repede (si evident inchidea mai repede, avea arcul slabit dar si gaura duzei injectorului marita asa ca am schimbat-o), am fost cu pompa de injectie pe banc pentru masurarea debitului si a presiunii de injectie, apoi le-am montat si am fost sigur ca motorul este corect reglat - s-a vazut iarna asta la -21grade C. E multa alergatura si mult de povestit, pompagiul care opereaza bancul de testare trebuie 'omenit' ca deh, el e Sef pe bancul lui... anyway eu prefer sa ma opresc aici.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related

Iata un link interesant unde se pot vedea 7 filmulete in legatura cu inlocuirea garniturilor care de obicei dau scurgeri de motorina . Comentariul este in engleza dar din vizionare se poate intelege foarte mult.
Astept comentariile voastre prieteni!
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Pentru cata ,
lasa-mi te rog adresa de E-mail si iti voi trimite un material in legatura cu reglarea avansului pompei, pas cu pas gata tradus in romaneste.
Am incercat sa-l atasez aci pe cheat dar nu reusesc.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
cata a scris : " Daca vrem sa facem treaba ca la carte ve trebui sa mergem sa conectam testerul si sa se regleze debitul la 3 mg stroke .Garantat pornirea ve fi extrem de usoara indiferent de temperatura"


De unde ai scos prietene acest 3 gr/stroke ?
Eu am incercat sa pun capul pompei la 3 si imi dadea in timp defectiunea nr. 64
"Fuel Quantity Control Out from Range" fapt pentru care am trebuit sa-l mut la 3,2.
Asa nu mai apare defectiunea . Exsista in AutoData sau in TIS 2000 care sunt parametri ideali pentru pompa de pe acest motor ? Pe tester apar limite de reglaj dar nu iti indice ce ar fi de preferat.
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
nu eu am scos aceasta valoare , acest fapt am aflat la un service ce avea un KTS 2000 parca si pe care aparea o valoare dezirabila de 3 mg /stroke . la mine fiind reglat dupa ureche de 5,5 . La aceasta valoare motorul era mai putin zgomotos si aproape fara pic de fum negru pe acceleratie Cool
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
foarte interesant clipul video ,dar din pacate omul nu a schimbat capul hidraulic Confused
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@iriahu

Te rog sa-mi trimiti si mie o copie cu reglarea avansului tradusa in romaneste.
Adresa mea de e-mail o gasesti in profilul meu.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR