- kapp
- OP
- 359 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 359
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
Ma tot bate un gand sa imi iau o masinuta de asta, mai ales acum aparand Nissan Leaf( care arata ca o masina) urmate de celelalte mitshubishi Miev . etc.
Am gasit ceva ieftin la nemti pe mobile.. in jur de 7500 euro pret de export. Costul unui plin cam 14 kw cu o autonomie de 150 km.
Ceea ce e frumos e ca la masinile electrice - nu ai taxe, nu ai tva, ai locuri de parcare gratuit, scutit de taxa de drum, de taxe de poduri si alte chestii (referirie la norvegia).
In romania nu ai taxa de inmatriculare si altceva nu stiu
Am gasit ceva ieftin la nemti pe mobile.. in jur de 7500 euro pret de export. Costul unui plin cam 14 kw cu o autonomie de 150 km.
Ceea ce e frumos e ca la masinile electrice - nu ai taxe, nu ai tva, ai locuri de parcare gratuit, scutit de taxa de drum, de taxe de poduri si alte chestii (referirie la norvegia).
In romania nu ai taxa de inmatriculare si altceva nu stiu
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
ca si fiabilitate, este cu mult peste motoarele cu combustie interna. Ai o eficienta in jur de 99% (+/-2%) la un motor electric bun, si cea mai frumoasa parte, ai doar o singura componenta care se misca, comparativ cu motoarele IC care au zeci de parti ce se misca. Problema ar fi la baterii si autonomie, dar tinand cont de costul carburantilor, in special in romania si taxele de poluare din alte tari europene, se compenseaza schimbarea bateriilor la cativa ani. mai ales ca nissan-renault vor sa scoata conceptul inchiriatului de baterii, tu platind doar un pret lunar sau pe km si ei iti schimba bateriile cand ai nevoie.
Daca iei in calcul costurile energiei electrice foarte mici (mai ales noaptea) iesi putin mai ieftin cu electrica, tinand cont ca trebuie sa-i faci service doar la sistemul de franare si scapi de problemele cu motorul, o masina electrica se merita ca o masina de serviciu, cu care sa faci zilnic 100km, cand vine vorba de drumuri mai lungi, nu mai renteaza. dar asta e pe moment.
deja UE s-a angajat sa construiasca statii de renincarcare si de schimbat baterii (momentan singurii care au semnat acordul de a folosi un standard de bateriii sunt NIssan-Renault, dar pe viitor vor veni si altii). Deci in 10 ani ar trebui sa apara pe strazi statii de incarcare baterii (unele statii pot incarca bateriile la 85% in 5 minute si la 100% in 30 de minute) sau statii de schimbat baterii (Better places o face in 3 minute).
Deja tarile nordice s-au angajat sa faca soselele "electrice" (statii din 100 in 100 de km), iar Danemarca a promis ca pana in 2015 vor fi functionale.
Ideea e ca si Romania, chiar daca nu vrea, va trebui sa faca asta, si vor trebui sa apara locuri cu reincarcari si parcari gratuite pentru electrice.
Kapp, imi dai te rog si mie linkurile cu masini electrice, si eu caut una. Initial vroiam sa-mi cumpar o masina la 1000 de euro (fara motor) si apoi sa o modific eu in electrica, dar daca tu ai gasit la vreo 7000euro as cumpara-o direct. Eu facusem calcul, si cu tot cu baterii ma ajungea pe la 5000de euro modificarea (fara masina), insa timp nu prea am.
P.S. sa fii foarte atent la baterii, asta e cea mai mare buba, sa vezi cat de vechi sunt, si de care sunt. Bateriile cu PB sau Nichel nu tin mai mult de 2 ani (cu cicluri de incarcare/descarcare) si isi pierd capacitatile, de cele cu litiu nu stiu inca ce sa zic. Iar baterii noi sunt foarte scumpe, din calculele mele bateriile erau cele mai scumpe (2000euro).
Daca iei in calcul costurile energiei electrice foarte mici (mai ales noaptea) iesi putin mai ieftin cu electrica, tinand cont ca trebuie sa-i faci service doar la sistemul de franare si scapi de problemele cu motorul, o masina electrica se merita ca o masina de serviciu, cu care sa faci zilnic 100km, cand vine vorba de drumuri mai lungi, nu mai renteaza. dar asta e pe moment.
deja UE s-a angajat sa construiasca statii de renincarcare si de schimbat baterii (momentan singurii care au semnat acordul de a folosi un standard de bateriii sunt NIssan-Renault, dar pe viitor vor veni si altii). Deci in 10 ani ar trebui sa apara pe strazi statii de incarcare baterii (unele statii pot incarca bateriile la 85% in 5 minute si la 100% in 30 de minute) sau statii de schimbat baterii (Better places o face in 3 minute).
Deja tarile nordice s-au angajat sa faca soselele "electrice" (statii din 100 in 100 de km), iar Danemarca a promis ca pana in 2015 vor fi functionale.
Ideea e ca si Romania, chiar daca nu vrea, va trebui sa faca asta, si vor trebui sa apara locuri cu reincarcari si parcari gratuite pentru electrice.
Kapp, imi dai te rog si mie linkurile cu masini electrice, si eu caut una. Initial vroiam sa-mi cumpar o masina la 1000 de euro (fara motor) si apoi sa o modific eu in electrica, dar daca tu ai gasit la vreo 7000euro as cumpara-o direct. Eu facusem calcul, si cu tot cu baterii ma ajungea pe la 5000de euro modificarea (fara masina), insa timp nu prea am.
P.S. sa fii foarte atent la baterii, asta e cea mai mare buba, sa vezi cat de vechi sunt, si de care sunt. Bateriile cu PB sau Nichel nu tin mai mult de 2 ani (cu cicluri de incarcare/descarcare) si isi pierd capacitatile, de cele cu litiu nu stiu inca ce sa zic. Iar baterii noi sunt foarte scumpe, din calculele mele bateriile erau cele mai scumpe (2000euro).
- kapp
- OP
- 359 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 359
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
http://suchen.mobile.de/fah...&pageNumber=5 merge? daca nu cauta pe mobile. electric pret intre 9000-10.000 euro. Leafu de la nissan e pe baterii litiu ion. astala 7700 (ca o iei fara tva) cred ca is plumb standard.
In norvegia sunt multe locuri cu prize speciale pentru masinile electrice. Prize in parcari, la scoli- curent gratis. priza de 220v
In norvegia sunt multe locuri cu prize speciale pentru masinile electrice. Prize in parcari, la scoli- curent gratis. priza de 220v
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
da, intre timp am intrat si eu si am cautat. sa ai grija ca majoritatea de pe mobile, au bateriile cam vechi, si s-ar putea sa mai arunci cu vreo mie doua de euro in ele. Leaf-ul nu-mi place, imi place mai mult cea de la Renault care trebuie sa apara. In Danemarca ii face reclama la TV si deja e prin showroomuri dar nu se vinde. Aia m-ar interesa, desi se anunta cam 25.000 euro, deci mai dureaza pana strang eu banii aia, dar ma atrage foarte tare caci nu am taxa de prima imatriculare (de 115% din valoare masinii) si asta inseamna ca ori imi iau un saloon de la renault electric, sau un fiesta cu 30.000euro.
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
treaba asta are mult din design-ul renault-ului.
nu prea pare sigura insa..
LE: kapp.. parerea mea este sa te orientezi spre chevrolet volt sau opel ampera.
E vreo 30.000 euro, dar ma gandesc ca nu ar fi o problema pentru tine un leasing.
Ultima modificare făcută de m1sh la Sam 19 Mar, 2011 10:42 pm
nu prea pare sigura insa..
LE: kapp.. parerea mea este sa te orientezi spre chevrolet volt sau opel ampera.
E vreo 30.000 euro, dar ma gandesc ca nu ar fi o problema pentru tine un leasing.
Ultima modificare făcută de m1sh la Sam 19 Mar, 2011 10:42 pm
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
pai in principal pentru noi nu este o problema foarte mare asta, caci nu avem romani cu X5 prin nord, ori n-au bani de ele, ori realizeaza ca nu se merita ca masina (taxe mari, intretinere scumpa).
Din nou, depinde de cum e facuta, daca i se pune o carcasa cum trebuie peste baterii, nu ar trebui sa ai probleme mai mari decat la una cu motorina. Eu am gasit unele mai vechi, facute de Citroen/Renault cu nichel sau pb care au bateriile in portbagaj si la motor. Ma atrag foarte tare.
Si tinand cont ca o tinem ca masina de oras, nu prea are cum sa intre cineva in noi atat de tare incat sa sparga bateriile. Tine minte ca discutam de oras, si de tarile nordice unde amenzile de viteza incep de pe la 800 Euro (cel putin in cazul danemarcai, in norvegia cred ca e si mai prapad) si poi ajunge pana la suspendarea carnetului pe 5 ani.
Din nou, depinde de cum e facuta, daca i se pune o carcasa cum trebuie peste baterii, nu ar trebui sa ai probleme mai mari decat la una cu motorina. Eu am gasit unele mai vechi, facute de Citroen/Renault cu nichel sau pb care au bateriile in portbagaj si la motor. Ma atrag foarte tare.
Si tinand cont ca o tinem ca masina de oras, nu prea are cum sa intre cineva in noi atat de tare incat sa sparga bateriile. Tine minte ca discutam de oras, si de tarile nordice unde amenzile de viteza incep de pe la 800 Euro (cel putin in cazul danemarcai, in norvegia cred ca e si mai prapad) si poi ajunge pana la suspendarea carnetului pe 5 ani.
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
sau, o iei direct din state, nu platesti tva acolo pentru ca o exporti.. nu platesti taxe in norvegia
http://www.chevrolet.com/volt/
http://www.chevrolet.com/volt/
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
da dar plateste TVA si taxe de import. Eu as merge pe Fluence Z.E. Kapp, ai intrat pe site-ul renault de la voi? nu zice nimic de fluence?, arata foarte bine masina si e un saloon cu 4 usi.
intra pe site-ul danez caci daca stii norvegiana intelegi si daneza. Masina e super misto, doar ca nu i-au anuntat pretul.
Oricum eu astept sa vad ce or sa faca constructorii la masinile astea sa se strice, caci motorul electric se strica cam greu (am incercat din rasputeri sa stric unul, si cu 100euro a fost reparat).
L.E.:am gasit pretul, 205.000 Kr daneze, deci cam 217.000kr norvegiene. (inclusiv TVA-ul de 25%). sau 27.500euro
intra pe site-ul danez caci daca stii norvegiana intelegi si daneza. Masina e super misto, doar ca nu i-au anuntat pretul.
Oricum eu astept sa vad ce or sa faca constructorii la masinile astea sa se strice, caci motorul electric se strica cam greu (am incercat din rasputeri sa stric unul, si cu 100euro a fost reparat).
L.E.:am gasit pretul, 205.000 Kr daneze, deci cam 217.000kr norvegiene. (inclusiv TVA-ul de 25%). sau 27.500euro
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
vama sigur plateste, caci Norvegia, desi nu e parte din UE, are o intelegere cu UE pentru produsele cumparate, dar nu cu USA. Cel putin asa stiu eu, daca nu are nici un fel de taxe (miram-as sa nu te taxeze aia) se merita. Dar eu tot as merge pe Renault, caci e Europeana.
Nu stiu ce sa zic despre volt, a fost anuntata de foarte mult timp, cu mari trambite si tamtamuri. Si fata de ce au anuntat initial, masina curenta e o nimica toata. Prezentarea intiala facea din masina asta un super man. Nu prea imi plac masinile americane/facute pentru piata americana. Sunt in general facute sa demareze foarte bine, daca s-ar putea sa dea timpul inapoi pana ajung la 100km/h insa cum ajung intr-un viraj, se sperie si ies de pe sosea ). Si modul de construire, suspensiile selectate, etc mi se par foarte proaste. Sa nu mai vorbim de interior care este in general foarte oribil, iar plasticurile folosite sunt aceleasi pe care le foloseste cocacola la sticle.
La american in general, o masina luxoasa inseamna o masina mare si foarte voluminoasa, si cat mai lucioasa. In rest, Dumnezeu cu mila.
Asta e din ce am vazut eu pana acum la masinile cu combustie interna, dar miram-as sa nu fie asa si la asta.
eu tot as merge pe asta: http://www.renault-ze.com/ro/#/ro.html asta e pagina in limba romana.
Pretul l-am zis mai sus pentru Danemarca cu TVA 25%.
Nu stiu ce sa zic despre volt, a fost anuntata de foarte mult timp, cu mari trambite si tamtamuri. Si fata de ce au anuntat initial, masina curenta e o nimica toata. Prezentarea intiala facea din masina asta un super man. Nu prea imi plac masinile americane/facute pentru piata americana. Sunt in general facute sa demareze foarte bine, daca s-ar putea sa dea timpul inapoi pana ajung la 100km/h insa cum ajung intr-un viraj, se sperie si ies de pe sosea ). Si modul de construire, suspensiile selectate, etc mi se par foarte proaste. Sa nu mai vorbim de interior care este in general foarte oribil, iar plasticurile folosite sunt aceleasi pe care le foloseste cocacola la sticle.
La american in general, o masina luxoasa inseamna o masina mare si foarte voluminoasa, si cat mai lucioasa. In rest, Dumnezeu cu mila.
Asta e din ce am vazut eu pana acum la masinile cu combustie interna, dar miram-as sa nu fie asa si la asta.
eu tot as merge pe asta: http://www.renault-ze.com/ro/#/ro.html asta e pagina in limba romana.
Pretul l-am zis mai sus pentru Danemarca cu TVA 25%.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Ziceam ca romania nu e inca pregatita pentru masini d-astea deoarece : - nu prea ai unde sa alimentezi masina aia
- sigur eventualele piese de schimb vor fi scumpe ca dracu ( mai ales ca s-a spus un pret de cca 2000 euro pe baterii..)
- sa vad eu cum rezista masina aia cu autonomie de 150 km sa traversezi un oras...
- sigur eventualele piese de schimb vor fi scumpe ca dracu ( mai ales ca s-a spus un pret de cca 2000 euro pe baterii..)
- sa vad eu cum rezista masina aia cu autonomie de 150 km sa traversezi un oras...
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
pai nu e momentan pregatita, dar daca stai la casa, esti ok, dar doar ca masina de oras.
Cat despre problema cu traversatul orasului... asta e partea frumoasa, masina electrica nu consuma cat sta pe loc.
Masina are consumul ridicat in caz de viteza mare. O masina electrica isi arata fata in oras, unde are o acceleratie superba, stiu masini modificate (din IC in electric) care levej ating suta sub 5 secunde. Pentru o masina normala, un 10secunde suta trebuie sa fie ceva normal.
Nu confunda autonomia cu consumul, autonomia este de 150km in caz de mers normal, intr-un oras precum bucurestiul unde viteza medie e sub 30km/h, autonomia creste, caci consumul este foarte mic pentru vitezele alea. Acum depinde si de cum este facut motorul, dar eu zic ca 150km sunt suficienti pentru romania, caci nu cred ca exista persoana normala (exlus taxiuri sau curieri) care sa mearga mai mult de 150km/zi (sa vrei si nu prea ai unde). Nu e cea mai convenabila masina pentru iesirele in vacanta, dar asta e din cauza autonomiei. Dar in 5 -10 ani se va rezolva.
Cat despre problema cu traversatul orasului... asta e partea frumoasa, masina electrica nu consuma cat sta pe loc.
Masina are consumul ridicat in caz de viteza mare. O masina electrica isi arata fata in oras, unde are o acceleratie superba, stiu masini modificate (din IC in electric) care levej ating suta sub 5 secunde. Pentru o masina normala, un 10secunde suta trebuie sa fie ceva normal.
Nu confunda autonomia cu consumul, autonomia este de 150km in caz de mers normal, intr-un oras precum bucurestiul unde viteza medie e sub 30km/h, autonomia creste, caci consumul este foarte mic pentru vitezele alea. Acum depinde si de cum este facut motorul, dar eu zic ca 150km sunt suficienti pentru romania, caci nu cred ca exista persoana normala (exlus taxiuri sau curieri) care sa mearga mai mult de 150km/zi (sa vrei si nu prea ai unde). Nu e cea mai convenabila masina pentru iesirele in vacanta, dar asta e din cauza autonomiei. Dar in 5 -10 ani se va rezolva.
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Cum vad eu problema....tocmai a inceput razboiul in Libia...tinta amricanilor este Iranul si probabil ca vom asista la o extindere a conflictelor in majoritatea lumii arabe! Indirect vom suporta costuri imense in plan economic si in special preturi extreme ale combustibilului! Comapaniile de la romanica sut deja constituite intr-un adevarat cartel prohibitiv, iar guvernul actual este complect impotent in a lua vreo masura impotriva pretului la pompa, datorita PSD ului care a facut un contract cu austriecii mai mult decat beton in favoarea lor! Prin urmare...daca acum cateva luni scriam pe aici ca la sfarsitul acestui an litrul de benzina/motorina poate atinge 7 lei...in actualul context este foarte posibil sa asistam la mariri ce vor putea ajunge chiar si la 8 lei la sfarsit de 2011! Cam asa se prefigureaza situatia...
Am avut ocazia sa conduc...si nu odata o Toyota Prius...hibridul care in exploatare normala in conditii de ses consuma mixt undeva la 5,5-6 litri/100Km! Pai vectruta mea exploatata mai bartaneste, ajunge cam tot pe acolo...si atunci unde sa fie economia...
Vorbim de masini full electricce.....da este posibil chiar una transformata homemade....este adevarat ca nu oricine poate face acest lucru, dar exista deja fapte concrete la noi in tara.....de care deocamdata nimeni nu este interesat!
Nu trebuie sa mai intereseze pe nimeni in cate secunde ajunge la 100K/h...sau daca se poate deplasa cu peste 150 k/h...esential este sa se miste cu o viteza "omeneasca" de 80-100 si sa nu arda la buzunar...cum se intampla acum cu comustibilul conventional pentru multi posesori de masini! Am mai prezentat in alt topic varianta full electric a unui Olcit, omologat RAR deja, care isi duce stapanul zilnic la munca cu costuri minore comparativ cu pompele Petrom! O voi face din nou aici...mai ales ca deja am demarat si eu proiectul unei asemenea masinute. Si cum sunt indragostit de Vecta mea...voi face tot posibilul sa cumpar o alta pe care sa o pot modifica, tinand cont ca am tot ce imi trebuie...ma refer la electromotor si controllerul electronic! Ca idee, acumulatorii nu ii voi incarca la priza de curent casnica si voi apela la un mic motor conventional in 4 timpi ce consuma max. 1,2-1,6 litri/ora si care sa-mi antreneze unul sau doua alternatoare care la randul lor sa-mi "pompeze" in acumulatori curentul necesar incarcarii!
Pentru cei care nu au mii de euro de investit intr-o masina electrica consacrata....merita si idea de home made!
Mai jos cateva filmulete cu baieti care au depasit deja barierele economice impuse de monopolul petrolier din romanica! Scuze ca v-am plictisit..... Daca am noroc si sunt sigur ca voi avea.....pentru mine in scurt timp " PETROM...ESENTA MISCARII..." va avea o valoare apropiata de zero barat!
L.E.
@scorpio18
Toate la timpul lor....intai sa apuc sa termin proiectul si pe urma topicul! Deocamdata asa cum am spus...dispun de multe subansamble electronice/'electomecanice pentru aceasta idee! Momentan am pata pusa pe ENEL...deja sunt la constructia celui de al III-lea panou fotovoltaic... In plus am inceput sa dezvolt si un proiect de eoliana pentru resedinta de la tara!
Multumesc de ajutor...daca va fi nevoie.....voi apela cu incredere! Deocamdata dispun de tot ce este necesar...
Ultima modificare făcută de D_M_G la Dum 20 Mar, 2011 5:49 pm, modificat de 3 ori în total
Am avut ocazia sa conduc...si nu odata o Toyota Prius...hibridul care in exploatare normala in conditii de ses consuma mixt undeva la 5,5-6 litri/100Km! Pai vectruta mea exploatata mai bartaneste, ajunge cam tot pe acolo...si atunci unde sa fie economia...
Vorbim de masini full electricce.....da este posibil chiar una transformata homemade....este adevarat ca nu oricine poate face acest lucru, dar exista deja fapte concrete la noi in tara.....de care deocamdata nimeni nu este interesat!
Nu trebuie sa mai intereseze pe nimeni in cate secunde ajunge la 100K/h...sau daca se poate deplasa cu peste 150 k/h...esential este sa se miste cu o viteza "omeneasca" de 80-100 si sa nu arda la buzunar...cum se intampla acum cu comustibilul conventional pentru multi posesori de masini! Am mai prezentat in alt topic varianta full electric a unui Olcit, omologat RAR deja, care isi duce stapanul zilnic la munca cu costuri minore comparativ cu pompele Petrom! O voi face din nou aici...mai ales ca deja am demarat si eu proiectul unei asemenea masinute. Si cum sunt indragostit de Vecta mea...voi face tot posibilul sa cumpar o alta pe care sa o pot modifica, tinand cont ca am tot ce imi trebuie...ma refer la electromotor si controllerul electronic! Ca idee, acumulatorii nu ii voi incarca la priza de curent casnica si voi apela la un mic motor conventional in 4 timpi ce consuma max. 1,2-1,6 litri/ora si care sa-mi antreneze unul sau doua alternatoare care la randul lor sa-mi "pompeze" in acumulatori curentul necesar incarcarii!
Pentru cei care nu au mii de euro de investit intr-o masina electrica consacrata....merita si idea de home made!
Mai jos cateva filmulete cu baieti care au depasit deja barierele economice impuse de monopolul petrolier din romanica! Scuze ca v-am plictisit..... Daca am noroc si sunt sigur ca voi avea.....pentru mine in scurt timp " PETROM...ESENTA MISCARII..." va avea o valoare apropiata de zero barat!
L.E.
@scorpio18
Toate la timpul lor....intai sa apuc sa termin proiectul si pe urma topicul! Deocamdata asa cum am spus...dispun de multe subansamble electronice/'electomecanice pentru aceasta idee! Momentan am pata pusa pe ENEL...deja sunt la constructia celui de al III-lea panou fotovoltaic... In plus am inceput sa dezvolt si un proiect de eoliana pentru resedinta de la tara!
Multumesc de ajutor...daca va fi nevoie.....voi apela cu incredere! Deocamdata dispun de tot ce este necesar...
Ultima modificare făcută de D_M_G la Dum 20 Mar, 2011 5:49 pm, modificat de 3 ori în total
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
eu zic ca ideea de a folosi un motor micut nu e prea buna. caci motorul ala s-ar putea sa aiba un randament micut, apoi vei pierde energie si la transmisia momentului catre generatoare. Daca iti iese, s-ar putea sa fie foarte fain, dar daca nu-ti iese, s-ar putea sa ai o eficienta mult mai proasta decat un motor normal. Dar vei avea autonomia mai mare.
Prius este o masina foarte economica, dar nu pentru noi. Prius este o masina pentru piata america, unde un consum de 10% este foarte mic. Pentru noi, prius nu este deloc economic. Tin minte ca aveau una la politehnica, si in bucuresti avea un consum de 14%. Priusul are o autonomie a bateriilor de aprox 5km, daca te tarai cu 5km/h. E doar o masina de fite.
Eu mai sus am dat exemple de ce poate o masina electrica pentru a demonstra, ca desi autonomia este limitata, ea este foarte eficienta.
Avantajul unui motor electric este imens fata de unul pe combustie interna. Cuplul maxim incepe de pe la zero turatii si tine pana aproape de turatia maxima.
Mult succes cu masina electrica. Daca ai facut un topic despre ea, da-mi si mie linkul. Daca n-ai facut, pune mana si fa, caci si pe mine ma bate gandul sa-mi fac, dar cum ziceam mai sus, n-am timpul necesar.
Daca ai nevoie de ceva electronic si nu reusesti sa gasesti in Ro, anunta-ma poate te pot ajuta eu.
Prius este o masina foarte economica, dar nu pentru noi. Prius este o masina pentru piata america, unde un consum de 10% este foarte mic. Pentru noi, prius nu este deloc economic. Tin minte ca aveau una la politehnica, si in bucuresti avea un consum de 14%. Priusul are o autonomie a bateriilor de aprox 5km, daca te tarai cu 5km/h. E doar o masina de fite.
Eu mai sus am dat exemple de ce poate o masina electrica pentru a demonstra, ca desi autonomia este limitata, ea este foarte eficienta.
Avantajul unui motor electric este imens fata de unul pe combustie interna. Cuplul maxim incepe de pe la zero turatii si tine pana aproape de turatia maxima.
Mult succes cu masina electrica. Daca ai facut un topic despre ea, da-mi si mie linkul. Daca n-ai facut, pune mana si fa, caci si pe mine ma bate gandul sa-mi fac, dar cum ziceam mai sus, n-am timpul necesar.
Daca ai nevoie de ceva electronic si nu reusesti sa gasesti in Ro, anunta-ma poate te pot ajuta eu.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
@florinianc
Respecta aceleasi cutume ca o masina conventionala! Prin urmare consumul de curent variaza functie de orice parametru schimbat...presiune pneuri, panta, vant din fata, supraincarcare, etc...dar in limite mai mult decat acceptabile si asta datorita controllerului electronic, ce stie sa dozeze un minim de energie pentru un lucru mecanic maxim al electromotorului! Si sa stii ca la priza cutiei de viteze nu este necesara o forta extraordinara..functie de treapta folosita! Daca ai ocazia sa te afli pe langa o masina care are motorul dat jos..cupleaza-i cutia in treapta a-I-a si rasuceste cu mana axul prizei... vei constata ca o simpla rasucire cu o mana, misca masina lejer de pe loc! Cele bune!
Respecta aceleasi cutume ca o masina conventionala! Prin urmare consumul de curent variaza functie de orice parametru schimbat...presiune pneuri, panta, vant din fata, supraincarcare, etc...dar in limite mai mult decat acceptabile si asta datorita controllerului electronic, ce stie sa dozeze un minim de energie pentru un lucru mecanic maxim al electromotorului! Si sa stii ca la priza cutiei de viteze nu este necesara o forta extraordinara..functie de treapta folosita! Daca ai ocazia sa te afli pe langa o masina care are motorul dat jos..cupleaza-i cutia in treapta a-I-a si rasuceste cu mana axul prizei... vei constata ca o simpla rasucire cu o mana, misca masina lejer de pe loc! Cele bune!
- kapp
- OP
- 359 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 359
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
m1sh a scris:n-auzi ca nu plateste nici tva, nici taxe? poate nici vama
La vama asta mi au spus nu platesc nici tva nici taxe vamale fata de masina clasica care am si tva de platit si o taxa vamala( cam cat valoarea masinii din romania). p.s. Mai exact a spus : Nu inca:d
Legat de viteza si accident,. tocmai ce am luat acum cateva saptamani 6500 kr sau 15 zile la racoare( la alegere) ~ 33 mil pt depasire cu 23 km mai mult pe acel sector de drum. Ca idee daca depasesti cu peste 40 parca deja inchisoare automat si carnet anulat.
Uitat la chevy... interesant iar pretul e super pentru cum arata si spatiu si tot. La banii acestia in Norvegia iei Buddy. o prostie ca o cutiuta cu 3 locuri in fata si finisaje de tractor u650. Pe de alta parte ma gandesc sa iau ceva mai ieftin acum pe moment pentru ca tehnologia va avansa, in 1-2 ani, zic eu mult.