- ripper
- OP
- 160 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Astra 2009 Z14XEP
- Bucuresti
ripper
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
De verificat placutele...daca e necesar schimba-le, sabotii pe spate nu cred ca trebuiesc schimbati, dar si aia trebuiesc verificati si eventual schimbati, si bujiile schimbate. (nu stiu exact cum e la astra G, dar la alti producatori auto am vazut ca se schimba la 30.000, la altii la 45.000).
Discurile se schimba mai tarziu...in functie de uzura gen 90-100k km...depinde de stilul de condus al fiecaruia.
Succes!
Adi G.
Discurile se schimba mai tarziu...in functie de uzura gen 90-100k km...depinde de stilul de condus al fiecaruia.
Succes!
Adi G.
- ripper
- OP
- 160 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Astra 2009 Z14XEP
- Bucuresti
ripper
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
pai la revizia trecuta la vreo 13000km erau uzate placutele cam 40-45%...acum am 24000km...ok...o sa fac revizia si mi se zice acolo daca si ce trebuie schimbat. ma gandeam cu cat trebuie sa ma pregatesc financiar si psihic
cu bujiile daca trebuie la 30000km mai astept....ca 6000 km fara niste drumuri lungi o sa mai dureze cateva luni
cu bujiile daca trebuie la 30000km mai astept....ca 6000 km fara niste drumuri lungi o sa mai dureze cateva luni
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca face doi ani se termina garantia la motor, deci cumpara tu filtre+ulei ca iesi mai ieftin, de schimbat nu e mare scofala. Daca esti total paralel mergi la un service, gasesti doua sau mai multe la Publicitate.
Placutele tin lejer 50,000km, de alte cele uita. Mai bine schimbi lichidul de frana la 2-3 ani decat ceva care nu trebuie. La placute este simplu, te uiti cata 'carne' mai au si pa.
Am vazut faza cu placute de ma doare capul, au curatat altele si frecate putin pe hartie abraziva sa nu aiba urme, aratat la om uite cum arata noi...pus botic ca a lui aveau urmele normale de uzura...grija ca trebuie mers pana se rodeaza si alte cucuri...ale lui 'aruncate' pe fata la gunoi...sigur ale lui iar au fost facute 'noi'.
Am auzit povesti destule dar cand vezi cu ochii tai ca filtrul nu e schimbat, uleiul la o benzinara in 1400km este maro-negru, ca mecanicul are piese pe stoc de te doare capul deja e alta treaba.
Placutele tin lejer 50,000km, de alte cele uita. Mai bine schimbi lichidul de frana la 2-3 ani decat ceva care nu trebuie. La placute este simplu, te uiti cata 'carne' mai au si pa.
Am vazut faza cu placute de ma doare capul, au curatat altele si frecate putin pe hartie abraziva sa nu aiba urme, aratat la om uite cum arata noi...pus botic ca a lui aveau urmele normale de uzura...grija ca trebuie mers pana se rodeaza si alte cucuri...ale lui 'aruncate' pe fata la gunoi...sigur ale lui iar au fost facute 'noi'.
Am auzit povesti destule dar cand vezi cu ochii tai ca filtrul nu e schimbat, uleiul la o benzinara in 1400km este maro-negru, ca mecanicul are piese pe stoc de te doare capul deja e alta treaba.
- ripper
- OP
- 160 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Astra 2009 Z14XEP
- Bucuresti
ripper
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
sunt mult prea paralel, adica n-as stii nici ce ulei si nici ce filtre sa cumpar
faza cu 40-45 % e pe o foaie cu rezultatele de pe nu stiu ce tester la ei..e ceva generat de un computer, banuiesc ca nu o fi chiar manevra.
asta cand mi-au gasit ceva probleme la frane adica nu frana la fel pe rotile din spate (era totusi o diferenta foarte mica fata de cat trebuia sa fie normal)
problema acum e ca simt pedala de frana ciudat. adica trebuie sa apas mult mai mult pe ea si mai tare ca sa franez....si nu stiu de ce face asa. nu stiu daca are legatura cu placutele sau nu sau s-or fi slabit niste curele, furtunase, increngaturi pe acolo. oarecum asa simteam si prima oara cand mi-au gasit ei probleme...si atunci doar au zis ca s-au depus niste tampenii pe acolo sau am pornit eu cu frana de mana trasa
si dupa capul meu as iesi mai ieftin sa ii fac eu revizia mai ales ca iese din garantie dar sunt chiar paralel
faza cu 40-45 % e pe o foaie cu rezultatele de pe nu stiu ce tester la ei..e ceva generat de un computer, banuiesc ca nu o fi chiar manevra.
asta cand mi-au gasit ceva probleme la frane adica nu frana la fel pe rotile din spate (era totusi o diferenta foarte mica fata de cat trebuia sa fie normal)
problema acum e ca simt pedala de frana ciudat. adica trebuie sa apas mult mai mult pe ea si mai tare ca sa franez....si nu stiu de ce face asa. nu stiu daca are legatura cu placutele sau nu sau s-or fi slabit niste curele, furtunase, increngaturi pe acolo. oarecum asa simteam si prima oara cand mi-au gasit ei probleme...si atunci doar au zis ca s-au depus niste tampenii pe acolo sau am pornit eu cu frana de mana trasa
si dupa capul meu as iesi mai ieftin sa ii fac eu revizia mai ales ca iese din garantie dar sunt chiar paralel
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
ridic-o pe un elevator si fa-i o inspectie amanuntita.
nu cred eu la km. astia sa ai probleme cu discurile si placutele de frana.lasa tamburii in pace ,nu te apuca sa arunci banii
pune ulei de calitate si filtre de cele mai bune /knecht,mann si mai bun hengst/.schimba toate filtrele inclusiv aer si polen
bujii la fel controlate.
si da-i birja ,masina e ca noua.
nu cred eu la km. astia sa ai probleme cu discurile si placutele de frana.lasa tamburii in pace ,nu te apuca sa arunci banii
pune ulei de calitate si filtre de cele mai bune /knecht,mann si mai bun hengst/.schimba toate filtrele inclusiv aer si polen
bujii la fel controlate.
si da-i birja ,masina e ca noua.
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
ripper a scris:sunt mult prea paralel, adica n-as stii nici ce ulei si nici ce filtre sa cumpar
faza cu 40-45 % e pe o foaie cu rezultatele de pe nu stiu ce tester la ei..e ceva generat de un computer, banuiesc ca nu o fi chiar manevra.
asta cand mi-au gasit ceva probleme la frane adica nu frana la fel pe rotile din spate (era totusi o diferenta foarte mica fata de cat trebuia sa fie normal)
problema acum e ca simt pedala de frana ciudat. adica trebuie sa apas mult mai mult pe ea si mai tare ca sa franez....si nu stiu de ce face asa. nu stiu daca are legatura cu placutele sau nu sau s-or fi slabit niste curele, furtunase, increngaturi pe acolo. oarecum asa simteam si prima oara cand mi-au gasit ei probleme...si atunci doar au zis ca s-au depus niste tampenii pe acolo sau am pornit eu cu frana de mana trasa
si dupa capul meu as iesi mai ieftin sa ii fac eu revizia mai ales ca iese din garantie dar sunt chiar paralel
faza cu 40-45 % e pe o foaie cu rezultatele de pe nu stiu ce tester la ei..e ceva generat de un computer, banuiesc ca nu o fi chiar manevra.
asta cand mi-au gasit ceva probleme la frane adica nu frana la fel pe rotile din spate (era totusi o diferenta foarte mica fata de cat trebuia sa fie normal)
problema acum e ca simt pedala de frana ciudat. adica trebuie sa apas mult mai mult pe ea si mai tare ca sa franez....si nu stiu de ce face asa. nu stiu daca are legatura cu placutele sau nu sau s-or fi slabit niste curele, furtunase, increngaturi pe acolo. oarecum asa simteam si prima oara cand mi-au gasit ei probleme...si atunci doar au zis ca s-au depus niste tampenii pe acolo sau am pornit eu cu frana de mana trasa
si dupa capul meu as iesi mai ieftin sa ii fac eu revizia mai ales ca iese din garantie dar sunt chiar paralel
Legat cu partea cu pedala de frana, e posibil sa ai aer pe instalatie, stai linistit, nu s-a slabit nimic furtunase etc. trebuie doar o aerisire facuta...asta in caz in care ai aer pe instalatie.
Pentru un service de calitate ia legatura cu maiandrei, de pe forum de aici, baietii de acolo fac o treaba excelenta.
Adi G.
- ripper
- OP
- 160 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Astra 2009 Z14XEP
- Bucuresti
ripper
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- ripper
- OP
- 160 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Astra 2009 Z14XEP
- Bucuresti
ripper
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
pai aia e problema...ca nu cunosc nici un mecanic avand in vedere ca sunt 0 barat ala la reprezentanta poate sa-mi zica orice ca eu nu am cunostiinte sa il contrazic sau macar sa inteleg
bujiile chiar trebuie schimbate la 30000 km ? inteleg ca se recomandat asta doar pt masinile din europa de est. cand imi dau seama daca sunt pe duca? motorul porneste fara probleme.
bujiile chiar trebuie schimbate la 30000 km ? inteleg ca se recomandat asta doar pt masinile din europa de est. cand imi dau seama daca sunt pe duca? motorul porneste fara probleme.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
sa lasi franele in pace, mai ales tamburii, eu am pe combo tamburi cu 85k km si abia sunt uzati, mai au macar 1 centimetru. Sa stii ca la frane, te poti uita si singur, intr-o dupamiaza cu un prieten. pe fata e simplu, dai roata jos, si te uiti la cat "Ferodou" mai ai pe placuta. Se vede usor.
Pe spate daca ai tambur e un piculet mai greu, dar la fel, dai roata jos, scoti surubul tamburului (ori e in nuca rotii ori e undeja pe langa ea, printre prezoane si se da jos cu un torx), apoi frumos cu un ciocan de cauciuc (nu folosi ciocanul normal, ca nu ajuta si risti sa strici) sau cu o bucata de lemn, ii dai vreo 2 trei, apoi incerci sa tragi de tambur, iar dupa ce se misca putin incepi sa-l si rotesti. Ca sa-ti fie mai usor sa scoti frana de pe spate, e bine sa mergi putin cu masina inainte (prin parcare 50-100m) si sa incerci sa nu pui frana cand opresti (sau sa pui cat mai putina frana) si sa nu tragi frana de mana.
E usor, am facut si eu asta prima data acum cateva zile, si nu e complicat, e complicat daca trebuie schimbati sabotii.
Uita-te si in cartea de service, acolo scrie exact ce trebuie facut la 30k km. Si da, sustin si eu ce zic restul, ai grija la service-uri, sunt japcari, incearca sa stai langa ei (poate se mai sfiesc sa fure cu tine de fata, si mai furi si tu niste meserie) si cere sa ti se dea inapoi orice schimba (daca zic ca schimba placute, bujii, etc, ia-le direct de la ei, sa nu se duca in spate si sa-ti aduca unele schimbate de altii).
Pe spate daca ai tambur e un piculet mai greu, dar la fel, dai roata jos, scoti surubul tamburului (ori e in nuca rotii ori e undeja pe langa ea, printre prezoane si se da jos cu un torx), apoi frumos cu un ciocan de cauciuc (nu folosi ciocanul normal, ca nu ajuta si risti sa strici) sau cu o bucata de lemn, ii dai vreo 2 trei, apoi incerci sa tragi de tambur, iar dupa ce se misca putin incepi sa-l si rotesti. Ca sa-ti fie mai usor sa scoti frana de pe spate, e bine sa mergi putin cu masina inainte (prin parcare 50-100m) si sa incerci sa nu pui frana cand opresti (sau sa pui cat mai putina frana) si sa nu tragi frana de mana.
E usor, am facut si eu asta prima data acum cateva zile, si nu e complicat, e complicat daca trebuie schimbati sabotii.
Uita-te si in cartea de service, acolo scrie exact ce trebuie facut la 30k km. Si da, sustin si eu ce zic restul, ai grija la service-uri, sunt japcari, incearca sa stai langa ei (poate se mai sfiesc sa fure cu tine de fata, si mai furi si tu niste meserie) si cere sa ti se dea inapoi orice schimba (daca zic ca schimba placute, bujii, etc, ia-le direct de la ei, sa nu se duca in spate si sa-ti aduca unele schimbate de altii).
- ripper
- OP
- 160 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Astra 2009 Z14XEP
- Bucuresti
ripper
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
m-am uitat acum pe factura de la revizia trecuta.
au schimat filtru benzina, filtru aer, filtru polen, filtru ulei, clipsuri filtru carburant, ulei motor, nu stiu ce spray de protectie si in rest o groaza de manopera pt verificare....
banuiesc ca aceleasi trebuie schimbate si acum plus placute si eventual bujii....dar astea la 30000 ca d-abia am 24000.
problema e ca trebuie sa ma duc la ei pana in 25 martie cand trece un an de la revizie trecuta. iar garantia e pana pe 29 aprilie. mda...se pare ca fac si revizia asta la ei...
acum vad ca m-am uitat prost pe testul ala de frane si amortizoare. nu scrie nicaieri cat este uzura placutelor.
o sa le zic sa se uite si la frane. iar cand trec pe cauciucurile de vara o sa ma uit la placute
au schimat filtru benzina, filtru aer, filtru polen, filtru ulei, clipsuri filtru carburant, ulei motor, nu stiu ce spray de protectie si in rest o groaza de manopera pt verificare....
banuiesc ca aceleasi trebuie schimbate si acum plus placute si eventual bujii....dar astea la 30000 ca d-abia am 24000.
problema e ca trebuie sa ma duc la ei pana in 25 martie cand trece un an de la revizie trecuta. iar garantia e pana pe 29 aprilie. mda...se pare ca fac si revizia asta la ei...
acum vad ca m-am uitat prost pe testul ala de frane si amortizoare. nu scrie nicaieri cat este uzura placutelor.
o sa le zic sa se uite si la frane. iar cand trec pe cauciucurile de vara o sa ma uit la placute
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ripper
- OP
- 160 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Astra 2009 Z14XEP
- Bucuresti
ripper
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat