Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Marina Militara...doar ce-ati crezut? Am observat ca exista multi cunoscatori ai motoarelor navale aici pe forum,putem vorbi despre ele,despre ce stim pentru ca seamana ele cu cele de autoturism dar....nu mereu.Am fost motorist pe nave militare ,nu va inchipuiti crucisatoare ci vedete,salupe de patrulare,salupa rapida pe aripi de sustentatie...echipajele se formau dupa cum tuna,sau sunau telefoanele cu pile de la Bucuresti.SKL 350 o bijuterie de motor mare cam cat doua sifoniere 350CP ...turatia de relanti 80rot/min. turatia maxima la care aveam noi voie sa-l ducem 750rot/min .....se aprindea caldarina inchideai circuitul exterior lasai doar apa din bașã cand teperatura motorului ajungea la 80 de gr. porneai pompele de apa ,urmau pompele de ulei verificai presiunea ,pompele de motorina .....invarteai la robineti pentru manevrele astea de faceai scurta la mana .... cand toate erau ok ori te puneau sa le opresti ori le porneai se mentiona in jurnalul de bord numele motoristului, ora la care s-a pornit, toti parametrii de functionare .... urma pauza de tigara si ochii lipiti de ceasuri fiecare ;ang pe care-l facea motorul ala la minimul de turatie parca te legana se succedau;tangurile la ceva mai putin de o secunda țang,țang,țang daca erai [marq=up]putin atent puteai numara fiecare injectie era un motor 8 in linie de pe vremea retragerii nemtilor ....Salupele aveau un VOLVO 3D6 2 bucati grave in zgomot duduiau de de ieseai de la sala motoarelor ametit,mai erau si 3D12-ele de la vedeta de patrulare, de motoarele generatoarelor de curent adica Brasov ne-au mancat ficatii noroc ca erau 2 in fiecare misiune cel putin unu deceda si veneam pana la baza cu inima cat puricele ca nu stiam cand crapa si celalalt.Multe amintiri frumoase,cat de pregatiti eram noi sa avem grija de ele,nu stiu dar se dormea al dracu de bine pe ele cu ceva perne si paturi adunate de pe nava baza ...nu in mars normal.Am fost cand s-au preluat din santierele navale cate o nava prilej de calatorie pe Dunare fara sefii de la graniceri pe capul nostru, comisie de evaluare,se verificau performantele cerute in documentatii se semna si ale noatre erau,alt motiv de bere la rece fripturi cu cartofi prajiti...si iar bere...de fapt sincer sa fiu fripturile erau si in baza da berile alea erau ale naibii de bune unde mai pui ca prindeam si sarbii la televizor ....si pe vremea aia era mare dezmat in armata romana sa privesti la televizor,sa mananci bine,sa bei cate o bere ...si sa stai imbracat cu tricou Lacoste adus de la bisnitarii din Turnu Severin.
Skip ads

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
SKL-ul are intradevar sunetul lui inconfundabil, aproape ca e ca un ritm de beat (a nu se citi betiv); ceea ce il face greu de utilizat e faptul ca e reversibil, astfel incat situatiile de manevra devin mult mai greu de abordat. ca fiabilitate e ok;
in cazul navelor comerciale fluviale motoarele vechi (6LDSR, ALCO, gama MB, RABA, gama D-uri etc) au inceput sa fie inlocuite cu motoare de generatie noua
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,087
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
interesant subiect...poate aprofundati...
de exemplu, exista caracteristici constructive semnificativ diferite fata de versiunile diesel pentru autoturisme? au turbina sau e diesel aspirat doar? consumul la cat se ridica? etc

ms
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
indy a scris:interesant subiect...poate aprofundati...
de exemplu, exista caracteristici constructive semnificativ diferite fata de versiunile diesel pentru autoturisme? au turbina sau e diesel aspirat doar? consumul la cat se ridica? etc

ms


la navele mari, la turatii mici sunt 1-2 ventilatoare electrice care baga aer in motor(blower-e), acestea sunt taiate de un presostat pus pe turbina enginului, de obicei la 0,6-0,7 bari. detalii despre automatizari si protectii pot da eu, asta lucrez. chiar acum sunt imbarcat,unul din joburi e chiar legat de motoare, am de ajustat curba rpm/ pasul elicei la 4 enginuri(au vibratii), e o nava cu 4 motoare, cate 2 cu reduction gear la fiecare elice. sunt aici din 11 ianuarie, deja am fost pe 3 nave, mai merg pe inca 2 pana vin acasa la sfarsitul lui martie.
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
principiul de functionare al unui motor este acelasi, iar motoarele sunt si aspirate si cu turbina; ca particularitati de functionare apar multe diferente la motoarele navale fata de cele auto:
sisteme de racire duble, externalizate sau mixte, sisteme ungere si de preungere, sisteme de preincalzire lichid de racire, de alimentare si preincalzire combustibili;
procedurile de lansare si exploatare, automatizarile si conditiile de functionare sunt complexe si difera de la tip la tip etc
navele pot fi adevarate uzine plutitoare
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Motoarele de nave sant mult diferite intre ele conceptia lor tine cont de destinatie,eu stiu despre cele militare iar acolo este o diversitate enorma,de la cele Rols Royce de avion modificate in trecut pentru vedetele torpiloare ,la cele de salupe,o caracteristica a functionarii lor este faptul ca NICIODATA nu sant pornite precum cele de autoturism la rece ,ai sisteme auxiliare de incalzire ,ungere,alimentare....functionarea lor este in regim constant,ore sau zile in sir ...iar despre consum se facea la ore/functionare si atat lucru de care nu-mi mai aduc amine avea grija armata sa ne asigure motorina ,nu putei tine cont de asa ceva primeai cu o zi inainte echipament nou ,te pregateai in ziua respectiva foaia de drum inca 4-5 cu tine la gara si veneai acasa cu o nava nou nouta despre care invatai din mers si care avea N probleme care erau descoperite pe perioada marsului si ramaneau de rezolvat ....la pastele cailor.
Despre motoarele RABA navalizate,mergeau dar reginul ala de turatie le facea un cosmar,zbarnaiu capacele la santina si retina vibra de nu mai vedeai pe unde mergi uitasem de zilele alea negre ....doamne orice numai sa nu ma tina acolo.Nava care avea asemenea motoare era ultima generatie dar o caracteristica importanta.....numai capacul de la tambuchiul pe unde intrai in sala motoarelor era greu de tot imposibil de deschis din interior,deci teoretic in caz de nevoie motoristii 3 la numar acolo crapau ,de aceea am descoperit o iesire secreta si anume o usa de vizitare la cosul de fum si evadam in timpul marsului de mai fumam o tigara,mai faceam o cafea ,mai ceva de mancare ,cand erau mai marii comandanti ai Granicerilor in chef aparea si un negru in combinezon mirosind a ulei si motorina.Se crizau imediat si iar scandal cu comandantii navei ,ba ati mancat?stati dracului acolo si nu mai iesiti ca va bag pe toti in BD da domnu colonel?pai atunci sa va aratam ce stie sa faca un marinar cu un guster.Am facut imediat o sedinta de taina la sala motoarelor si...au aparut idei,..........
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
acum cativa ani am lucrat 2 saptamani pe o fregata olandeza, am avut de calibrat niste niveluri la tank-uri plus reparat niste surse alimentare. nava avea 4 motoare, turbine asemanatoare cu avioanele concord, 2 de croaziera de 5000 cai si 2 pt lupta de 27000. mergeau in turatie fixa de 18000 rpm, propulsia se ajusta din pasul elicei. cand ajungeau la turatia nominala, aproape nu se mai auzeau.
alta chestie, tensiunea la bord avea frec de 400 hz. toata aparatura avea stiker NATO aprouve!
si in urma cu 2 ani trebuia sa merg in turcia pe o nava militara usa, dar nu aveam viza de state(!) si nici toate vaccinurile facute. as fi fost curios sa ajung la bord.
alt mod de propusie in afara motoarelor ar fi transvers thrusterele electrice, la unul din producatori( berg propulsion, swedeen) am facut si eu specializare, una din firmele cu care lucrez face service in europa si africa. am fost in toate cele 3 fabrici ale lor din suedia in 2009 cand am facut cursurile. modul asta de propulsie il intalnim la vapoare de ultima generatie, platforme, sonde etc.
  • C.D.

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Sper sa nu fiu in afara subiectului, dar am si eu o nelamurire !

La o discutie in delta , un "bastinas" mi-a spus ca motoarele de auto (Dacia,Golf etc.) nu pot fi puse la barcile cu motor,indiferent de reductor ,pt. ca se caleaza in primii 2 Km. !

Luminati-ma si pe mine !
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
C.D. orice motor poate fi adaptat,depinde doar de pretul adaptarilor si alegerea corecta a motorului pentru solicitatile la care va fi supus.RABA navalizat era de fapt un motor cu minime modificari la sistemul de racire,ungere,alimentare...adica schimbator de caldura apa/apa in loc de radiator, circuit de ulei care permitea schimbul din tancul de ulei la motor ca doar nu te bagai sub vapor sa scoti busonul de golire Laughing si cam atat,atunci cum isi explica respectivul ca au existat vedete rapide cu motoare Rolls Royce de avion,sunt tot felul de salupe cu motoare de tractor ...iar un producator consacrat in schimb de motoare navale VM a echipat acum multi ani cu un motor diesel Alfa Romeo care mirosea de la o posta a motor de nava ca erau chiulasele separate pe fiecare piston,circuitele de ungere pe tevi in afara motorului,de racire la fel motor cu un cuplu devastator pentru caroseriile alea.Secretul este cine face modificarea,si ce stie despre motoarele de nave ,cred ca e mult mai usor decat sa construiesti un buggy,
  • C.D.

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2010

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:C.D. orice motor poate fi adaptat,depinde doar de pretul adaptarilor si alegerea corecta a motorului pentru solicitatile la care va fi supus.RABA navalizat era de fapt un motor cu minime modificari la sistemul de racire,ungere,alimentare...adica schimbator de caldura apa/apa in loc de radiator, circuit de ulei care permitea schimbul din tancul de ulei la motor ca doar nu te bagai sub vapor sa scoti busonul de golire Laughing si cam atat,atunci cum isi explica respectivul ca au existat vedete rapide cu motoare Rolls Royce de avion,sunt tot felul de salupe cu motoare de tractor ...iar un producator consacrat in schimb de motoare navale VM a echipat acum multi ani cu un motor diesel Alfa Romeo care mirosea de la o posta a motor de nava ca erau chiulasele separate pe fiecare piston,circuitele de ungere pe tevi in afara motorului,de racire la fel motor cu un cuplu devastator pentru caroseriile alea.Secretul este cine face modificarea,si ce stie despre motoarele de nave ,cred ca e mult mai usor decat sa construiesti un buggy,


Ok , dar de ce nu poti pune un motor de Dacie la o barca ? Simplu , cu un ax direct la elice! De ce "moare" ?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pentru ca se fac niste calcule,eventual niste incercari...motorul de nava porneste cu inversorul in neutru...adica nu se invarte nici o elice ..la cuplarea unei directii inainte ori revers trebuie sa ai o anumita turatie si este calculat ce cuplu trebuie sa pui in miscare elicea,apoi cresti viteza de deplasare prin marirea turatiri motorului/oarelor ..... opresti inversorul pe pozitia 0 motorul merge in continuare.E normal sa se caleze motorul daca are de tras apa de la un nivel prea jos pentru racire,schimbatoarele alea sant asezate la acelasi nivel cu motorul...si alte amanunte care fac solutia posibila.Concluzie orice motor merge,conditia sa fie dimensionate performantele lui la ce se vrea de la el,de preferat un diesel datorita cuplului mai mare in relantiu si turatii joase.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am revazut posturile mele de acu ceva ani,multe din cele scrise incepusera sa se stearga din memorie,dar o intamplare care arata indolenta romanului si dezinteresul fata de ce e nou si cere sa si intelegi ceva in plus fata de ceea ce ti se ofera zi de zi si inghiti nemestecat neanalizat e pacat sa nu se stie.
in anul 1987 am ajuns in Santierul Naval Giurgiu sa receptionam o nava ne-au spus cei de la unitate doi soldati cu valizele si un maistru militar pe post de comandant de subunitate (asa era asimilata orice barca cu minim doi oameni in ea) sa fim cand se pune la apa o salupa ziceau toti revolutionara care trebuia sa iasa in probe pe Dunare.Cand am vazut silueta aia ca o racheta cu niste aripi si ridicata de prova putin spre cer chiar ma gandeam daca nu o sa si zburam cu ea,da eram disperat sa o vad de aproape sa vad ce motoare se ascund inauntru nu avea elici erau niste ajutaje ca la ski jet care pareau ca se regleaza carme micute oricum ceva de te lasa fara aer cand o vedeai ,cel putin pe mal cand se vedeau toate dedesubturile parea agresiva rau de tot.Imi prezentase sefu de stat major la plecare de pe nava baza cam la ce sa ma astept oricum era singurul om care gandea in unitatea aia,e o salupa prototip pe aripi de sustentatie cu propulsie pe jet nu stiu cum care trebuia sa ajunga la o viteza ametitoare (90 km pe ora ziceau unii) nu stiu daca era inarmata ca salupele celelalte cu 12,7 mm sau 14,5mm echipaj era comandant motorist 1 si 2 care era si servant mitraliera si mai ducea 6 oameni, venea in forta debarca gasca si sustinea grupa de pe mal cu armamentul de bord...frumos zic ,sa vezi ce interesant o sa fie,ei bine din pacate n-a fost.
Maistru militar cand a ajuns cu noi ne-a aratat minunea s-a scarpinat putin sub chipiu si ne-a intrebat care avem sa-i imprumutam si lui 50 lei pana a doua zi,stiam ca nu-i mai vedem da asta era pretu sa plece dracu sa ne lase in pace.Ne-am instalat pe un ponton unde mai era un echipaj de la un slep militar care asteptau sa li se repare corabia sa plece,asa ca ne-am apucat de vorba,carti,tigari si inlocuitori de cafea ....de era fum te sprijineai de el pana ne-a luat somnu .
Dimineata la 6 ,bum,bum,bum desteptarea echipajele la nave....care dracu nava ?aia stiau unde sa se duca noi doi ne uitam unu la altu ,singuri ala nu venise am iesit si ne-am dus la minune sa o vedem de aproape,era o scara rezemata de un motor de impingator ,am luat-o si ne-am urcat in racheta,era vopsita da se oxidase din nou cat a stat pe doc plina cu apa si cu pamant de la prafu ridicat de utilajele portului care foiau non stop,ruginit tot,am gasit doua motoare de RABA,inversoare cred eu cuplaje cardanice intrau intr-un cilindru si....atat....cum dracu merge saracia asta si cu 90? Cam isailata la repezeala la prima vedere,cand sa mai tragem un ochi aud un ALOOOOOO ,atentiune la mine,cand ma uit un capitan locotenent in tinuta alba ,care nu prea se potrivea cu zona ne cheama jos la el, ne prezentam ne intreaba de la ce unitate,nume,prenume,comandant sef de stat major,pe ce nave eram acolo.....la sfarsit bine bai soldat da voi nu stiti ca asta e un ...Proiect secret? ne uitam mirati? adica cum secret? e in aer liber se vede din avion,de pe Dunare,de la Bulgari din blocurile cu 10 etaje se uitau direct la ...proiectu secret,din rata cu muncitorii de la Combinatu Chimic de orinunde se vedea acolo si auzi la el e secreta.Da voi stiti cine sunt eu? nu zic....pai sa ma prezint X-ulescu capitan locotenent de la ....contrainformatii militare.Sa mergem la birou la mine sa dati niste note informative cu ce-ati facut,ce-ati vazut ,gata haide cu nebunu sa scriem,ne da hartii pix ne spune ce il intereseaza si...pleca ,vine dupa 3 ore ia hartia o citeste ma puse sa adaug...aceasta este declaratia mea ...etc semnez repede iese,suntem liberi iar sa mergem la ...proiectu secret.
Cand ajungem acolo venise si maistru comandant de subunitate cu chipiu pus stramb si cravata deznodata ziceai ca l-a calcat vaca ,'''hai ba odata ca de cand va caut ,vine macaraua sa puna asta pe apa,pornim mergem,facem venim inapoi si....gata.A venit o grupa de muncitori ,imediat echipata cu tot acumulatori,motorina,ulei motoare,etc o gata ,gata hai,o porneste nea caisa se uita ca mata in calendar la toate manetele alea cam multe e drept si fara legatura cu ce stiam noi ca tre sa contina o salupa, dai turatii iesea apa la 30 de metri in spate nimic miscare ,dai mai tare turatii mai multa apa deja incepuse sa vibreze ca dracu de la toate cardanele alea ...tot nimc.Aia pe mal deja erau nerabdatori sa vada munca lor ce face ,merge,nu merge se scufunda ,zboara,da ea nimic multa apa in spate si atat...la un moment dat vede maistu o maneta in timp ce bodoganea de unu singur zice ...da asta ce face si da de ea ...se lasa jetu asa cum era el la maxim,sarim cu cracii in sus in barca ne infingem in 20 de metri intr-o barja,de acolo ricosam intr-un impingator,mai bubuie ceva si ne oprim in pontonu capitaniei portului.
Gata frate misiunea supersonica a durat mai mult pornitu motoarelor,datu cu parerea cat vom face de la Giurgiu la Constanta ,da miscat efectiv a fost format din 3 salturi cu cate un impact ultimu ne-a dat pe mal....asistenta inmarmurita ,da toti ba ai vazut ce tare a plecat ?a plecat da doar pentru 3 secunde 2 zecimi ca la secunda 4,5 eram cu cracii in sus pe mal. Alte declaratii de data asta oamenii mai incruntati,noi mai putin tupeisti ca ne simteam cu musca pe caciula ca am distrus tehnica din dotare,urmari nimic,s-a luat cu macaraua ...proiectu secret s-a pus la loc si..cred ca dupa revolutie a ajuns la fiare vechi,oricum arata jalnic
Morala. Acel partid cu acel conducator hotarase sa dea de munca unor proeictanti,constructori,comandanti,s-au platit bani grei pe prototipu ala,a ruginit pe mal pana cand de la centru s-au facut presiuni sa se treca la probele de mars,.cu un echipaj neinstruit de ce urma sa faca,un comandant idiot de-a dreptu si toata lumea de o delasare incredibila.Maistru ala militar care nu stia nimic,absolut nimic i-am calculat eu odata 1,25x2.50 ca el nu stia nici asta primea salariu atunci 8.500 lei ,era considerat comandant de subunitate si lua spor de comanda,spor de ambarcare,spor de misiune,spor de nu mai stiu ce si majoritatea se alegeau cu sume uriase de bani pentru care nu faceau nimic.
In anii 1997 citesc despre marina suedeza care are un nou concept de aparare a tarmurilor cu...salupa rapida cu echipaj si grupa pe care o debarca si sustine cu foc...bla,bla,bla era identica ,daca nu avea steagu lor pe catarg jurai ca e proiectu nostru secret ruginit pe un chei de santier naval ,platit cu enorme sacrificii si de care n-a durut capu pe nimeni.Am fost cu 10-15 ani inaintea lor ca viziune noi ne-am lasat pe tanjala altii au muncit si muncesc in continuare ,mai relaxat ca noi,dar sustinut si niciodata nu vom fi la nivelul lor oricati dictatori vor conduce tara asta.Nu din cauza aia Romania a cazut in cap,ala a fost doar un exemplu ca orice hotarare se lua de la centru nu se putea face nimic,nu are rost sa cautam vinovati decat daca marea majoritate a romanilor s-ar uita in oglinda ,simplu.
Am participat la 3 marsuri de probe pentru receptie de nave ,am fost in diferite echipaje totul a fost identic ,cu una era sa ajungem sa ne scufundam in probe pe malu sarbesc cu alta ne-am infipt intr-un remorcher si a ajuns direct in santier,totull facut in total dezinteres ,nimeni n-a platit nimic,pentru ca probabil toti faceau la fel.Eram motorist si postul meu de lupta era la motoare nu vedeam nimic,trebuia doar sa execut comenzile care veneau de la telegraf sau prin casti la unele, de unde dracu sa stiu ca idiotii dormeau in comanda si eu eram jos cu motoarele in mars fortat 6 ore (dar s-a facut o ora jumate ,s-a completat in dosar si gata) adica mergeam cu maximul cat putea nava aia sa mearga.Dupa un timp am ajuns la statul major al divizionului si faceam harti,tabele,dosare,planse,caiete cu explicatii pentru oligofreni ...da am scapat de pericolu sa ma scufund cu niste cretini.Din nepasarea tuturor s-au tras toate si probabil asa va fi pana la sfarsitul neamului asta,
Aici nu vorbim despre marina comerciala,e vorba strict de marina militara navele fluviale din anii 1986-1988 ca mai departe am zis ca nu are rost asa dupa ce am plecat de la scoala de cartier la scoala sportiva 70 si faceam dus intors cate 3-4 ore pe zi ca ma inscrisesem la navomodelism si mancam pe paine toate documentatiile care ne erau date sa le studiem copii din clasa a 7 a. Am aparut in revistele anilor aia cum,taiam,desenam planuri,construiam nave,trebuia sa fim chipurile atenti la ce facem,mie mi-au dat un ceas pentru poze ....eram pionier ce mama dracului.Asa incerca partidu ala unic si hulit de toti sa impinga copii spre ceva,azi partidele astea multe si democrate ce fac ?sa stiti ca aveam importuri de lemn de balsa din suedia,motoare,statii de telecomanda rusesti,reviste din RDG chiar si americane ,planuri ,adezivi o gramada de bani investiti in cercurile alea si toate conditiile,inclusiv tabere gratis cu tematica binenteles,ca invatai si acolo,inclusiv istorie navala de ma bateam cu ofiterii in armata in cunostinte.
Nu se mai formeaza generatii de copii cu deprinderi,cu talente cizelate si antrenate de profesori specializati pe domenii ,nu mai exista,cercuri,cluburi,scoli de meserii nimic sa asigure unui tanar deprinderile si mai ales sa-i sadeasca in suflet...curiozitatea de a sti .La fiecare concurs la care am participat,mi se dadea o tematica sa o invat,ca recompensa era un ceas,un radio,un aparat foto,o tabara,o excursie..si nu depindea de rezultate daca era ceva notabil apareau alte stimulente dar.era ceva ce castigam eu fara ajutorul nimanui la 12 ani sau 14 nu mai stiu exact,erau mari realizari atunci credeam eu.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
"erau mari realizari atunci credeam eu" si sunt, pentru ca ai facut ceva ce copiii din ziua de azi, nu mai fac.
Ce s-a facut odata nu se mai face acum (poate sunt eu prea batran Very Happy ) , dar au fost alte conceptii, alte gandiri.......
Acum partidul te invata sa sti cum sa prostesti lumea, sa poata fura ei Very Happy
Vremea e probabila si vremurile se schimba.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR