anghebot
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
@anghebot
eu stiam ca este valabila pentru motoarele diesel dar e posibil ca functia asta sa functioneze si pe 1.6T, in principiu atunci cand esti in treata 2 sau 3 ea se simte mai bine, cu turatia motorului undeva in zona de cuplu
cum ,,activezi ,,sau sa iti intre overboost-ul prin simpla apasare a acceleratiei pana la podea , ECU sesizeaza ca tu ii ceri putere maxima si atunci isi modifica ceva parametri si masina incepe sa traga
eu stiam ca este valabila pentru motoarele diesel dar e posibil ca functia asta sa functioneze si pe 1.6T, in principiu atunci cand esti in treata 2 sau 3 ea se simte mai bine, cu turatia motorului undeva in zona de cuplu
cum ,,activezi ,,sau sa iti intre overboost-ul prin simpla apasare a acceleratiei pana la podea , ECU sesizeaza ca tu ii ceri putere maxima si atunci isi modifica ceva parametri si masina incepe sa traga
anghebot
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2010
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
anghebot
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2010
- Mesaj Privat
asta e ce am gasit pe ub site de afara ....The most powerful petrol engine for the Astra in South Africa, until the OPC model arrives, is the 1.6-litre turbocharged unit fitted to the Astra 1.6T Sport. The engine delivers a maximum power of 132 kW @ 5 500 r/min. Maximum torque of 230 Nm is available between 2 200 r/min and 5 400 r/min, while an overboost function raises torque to 266 Nm for a maximum of 5 seconds, which can be useful for over taking slower traffic.
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
anghebot
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2010
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Toate motoarele turbo de generatie noua au implementate functia asta de overboost. Cum functioneaza, o sa va explic fara a intra prea mult in detalii tehnice pt a nu va incurca mai mult.
Dupa cum stiti, turbina este actionata de gazele arse din motor. La turbinele de generatie veche, gazele arse intrau direct in turbina, aerul astfel comprimat intra direct in cilindrii motorului. Marimea si greutatea partilor in miscare din interiorul turbinei creau o inertie destul de mare asupra miscarii, acestea ducand la fenomenul de lag. Pt a elimina acest lag, constructorii au trecut la construirea unor turbine mai mici si mai usoare. Prin aceasta se asigura o functionare a turbinelor la turatii mai mari, de aici rezultand o cantitate de aer mai mare decat motorul are nevoie. ECU-ul masinii citeste in permanenta presiunea aerului refulat de turbina si regleaza presiunea in functie de necesitatile motorului. Acest reglaj este necesar deoarece o cantitate prea mare de aer in motor duce la arderi suplimentare, detonatii in motor, supraincalzire.
La turbinele de generatie mai veche (cele fara geometrie variabila) exista un traseu de bypass al gazelor arse prin turbina reglat de o valva numita wastegate. Prin deschidera sau inchiderea acestei valve se directioneaza fluxul de gaze arse prin turbina (sau prin bypassul acesteia) astfel reglandu-se presiunea aerului din intake manifold.
La turbinele cu geometrie variabila, gazele arse intra prin intermediul unor "porti" si directioneaza fluxul de gaze arse direct pe palele turbinelor. Aceste porti modifica unghiul prin care gazele "cad"pe palele turbinelor, modificand viteza acesteia.
Revenind la functia overboost, aceasta se activeaza la o calcare brusca a acceleratiei. ECU calculeaza asta ca o necesitate de putere suplimentara si mareste cantitatea de combustibil si de aer pt o perioada de cateva secunde.
Producatorii limiteaza cantitatea de combustibil si de aer necesari unui motor. Adica, pt obtinerea unei puteri de 160 cai, ai nevoie de o presiune X in rampa de combustibil si o presiune Y in intake manifold. Aceste limitari sunt stocate in ECU.
La activarea functiei overboost, producatorul isi face mila de tine si ii spune lui ECU sa iti dea X+1 combustibil si Y+ 1 aer, asta pt doar cateva secunde.
Functia overboost nu este disponibila cand cutia este in treapta 1 si 2, toti constructorii limiteaza cuplul motorului ( la Ford este limitat la 50% in treapta 1 si 75% in treapta 2). De asemenea, nu este disponibila la turatii la care motorul este sub curba de cuplu maxima.
Cu stima.
Dupa cum stiti, turbina este actionata de gazele arse din motor. La turbinele de generatie veche, gazele arse intrau direct in turbina, aerul astfel comprimat intra direct in cilindrii motorului. Marimea si greutatea partilor in miscare din interiorul turbinei creau o inertie destul de mare asupra miscarii, acestea ducand la fenomenul de lag. Pt a elimina acest lag, constructorii au trecut la construirea unor turbine mai mici si mai usoare. Prin aceasta se asigura o functionare a turbinelor la turatii mai mari, de aici rezultand o cantitate de aer mai mare decat motorul are nevoie. ECU-ul masinii citeste in permanenta presiunea aerului refulat de turbina si regleaza presiunea in functie de necesitatile motorului. Acest reglaj este necesar deoarece o cantitate prea mare de aer in motor duce la arderi suplimentare, detonatii in motor, supraincalzire.
La turbinele de generatie mai veche (cele fara geometrie variabila) exista un traseu de bypass al gazelor arse prin turbina reglat de o valva numita wastegate. Prin deschidera sau inchiderea acestei valve se directioneaza fluxul de gaze arse prin turbina (sau prin bypassul acesteia) astfel reglandu-se presiunea aerului din intake manifold.
La turbinele cu geometrie variabila, gazele arse intra prin intermediul unor "porti" si directioneaza fluxul de gaze arse direct pe palele turbinelor. Aceste porti modifica unghiul prin care gazele "cad"pe palele turbinelor, modificand viteza acesteia.
Revenind la functia overboost, aceasta se activeaza la o calcare brusca a acceleratiei. ECU calculeaza asta ca o necesitate de putere suplimentara si mareste cantitatea de combustibil si de aer pt o perioada de cateva secunde.
Producatorii limiteaza cantitatea de combustibil si de aer necesari unui motor. Adica, pt obtinerea unei puteri de 160 cai, ai nevoie de o presiune X in rampa de combustibil si o presiune Y in intake manifold. Aceste limitari sunt stocate in ECU.
La activarea functiei overboost, producatorul isi face mila de tine si ii spune lui ECU sa iti dea X+1 combustibil si Y+ 1 aer, asta pt doar cateva secunde.
Functia overboost nu este disponibila cand cutia este in treapta 1 si 2, toti constructorii limiteaza cuplul motorului ( la Ford este limitat la 50% in treapta 1 si 75% in treapta 2). De asemenea, nu este disponibila la turatii la care motorul este sub curba de cuplu maxima.
Cu stima.
anghebot
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2010
- Mesaj Privat