Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • Morphyk

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Opel Vectra B, 1.6, 16v, x16xel. '96

Totul a inceput cand m-am trezit ca intra antigel la ulei.

Frumos m-am dus si i-am schimbat garnitura de chiuloasa.
Domnul de acolo nu a fost atat de amabil sa-mi zica: vezi ca trebuie schimbate si semeringurile.

Boon.. am mers vre-o 200 de km si cand scot joja ma uit... ulei mai era vre-o 5 mm.M-am speriat...
Am completat cu ulei 15w40 castrol, am mers 2 saptamani , cam 100km, cand ma uit la ulei, iar... pana la ultima liniuta de jos.
Unde dumnezeu se duce uleiul? nu raman pete pe sub masina.
Si inca ceva, daca introduc degetul pe marginea esapamentului e o depunere de fum negricios.
Nu observ daca scoate fum alb ca mers cu ea dimineata si e frig.

Ce sa fac? mi s-a spus sa schimb 4 segmenti si semeringurile... operatiune ce duce la 7-8mil...


Moorr... cumpar cate 1l de ulei pe saptamana Neutral
Skip ads

  • MIHAITZA_CHELOO

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2011

  • Mesaj Privat
eu am un astra f caravan acelasi cod de motor ca al tau
si motor 1.6,16v din97 si lam cumparat in decembrie
aceeasi problema aveam
imi lua un litru la 100km inebunisem
nu am avut incotro si am segmentata motoru,e o veste naspa dar nu ai ce sa faci e boala la astea 16vsi daca vrei sa te inveselesc putin mie mi sa rupt in centru orasului acum vreo doua ore in urma cablu de ambreaj:((((((((((((((((( ma ia capu,bafta si ai grija
  • vicky83

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2009

  • Mesaj Privat
eu am schimbat si siemeringurile si supapele si imi papa mai mult ulei ca inainte
daca ii schimb si segmentii si tot papa ii dau foc
  • cronny

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Depinde de mecanic si service, mai sus am vazut preturi de 7-8 milioane pe mine segmentarea m-a ajuns vreo 16 milioane cu planare+curatare chiulasa si manopera!Am aproximativ 7000 de km si mi-a consumat 200 de ml de ulei ceea ce e super ok.
  • Morphyk

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Am intrebat in stanga si dreapta la diferiti mecanici.

1.Schimba garnitura, segmentii, semeringurile
2.Schimba uleiul si nu o sa ai probleme
3.Asa e normal... (ala e batut in cap , oricat i-as explica nu intelege)
4.Citez :"Cand ti s-a schimbat garnitura de chiuloasa, nu a fost bine pusa la loc cea noua"
5.Sa fac schimbul de ulei, sa-i pun 10w40 (aveam 5w40) parca
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Morphyk ce ulei aveai totusi? ai scris mai sus 15w-40 care este un ulei mineral total inadecvat acestui motor apoi 5w-40 sintetic care la fel este consumat cu mare sete de xel-uri ori 16 ori 18 ori 20 xel .La ceva uzura a motorului cel mai bine se comporta 10w-40 ,inainte sa desfaci motorul schimba uleiul ,fa-i un test de compresie ca e important si trage concluziile apoi.
  • cronny

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Nu intotdeauna testul de compresie va fi elocvent, eu cand am facut test de compresie aveam 14 pe toti cilindrii deci motor bun cand au desfacut motorul de pe un piston au cazut segmentii.Cel mai bine pui un ulei mai bun vezi sa cum arata bujiile daca sunt afumate rau e posibil sa iti consume.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Testul de compresie e intotdeauna elocvent ...depinde doar cine-l face.Se face cu motorul rece si cald se vede diferenta,se pune ulei in capul pistoanelor ,se vede diferenta,se vede prima pulsatie a acului compresmetrului si se vede diferenta .... tot asa se vede diferenta intre mecanicul urechist si cel care a fost pe la scoala.
  • nicu_opel

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Am si eu aceeasi problema , consum ridicat de ulei, folosesc 10w40 castrol,
la testul compreiei a iesit cam 12bar fiecare cilindru cu motorul cald, ceea ce cred ca este foarte bine nu? sau mai bine zis ce compresie are in mod normal acest motor?
Ar mai fi ceva- temperatura la bord imi sta cam la 75-80grade, acum iarna, e normal asa ceva? asta toamna cand era cald imi arata acul pe bord intre 80 si 90 grade, sa fie ceva problema la termostat sau e normal? la voi cat arata pe bord?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Este mica max este 15 la motorul ala,la rece poate fi chiar mai mica diferentele dintre masuratori rece/ cald arata uzura segmentilor.Problema la acest motor este ca in urma consumului excesiv de ulei depunerea de calamina miscsoreaza si mai mult camera de ardere viciind si mai mult masuratorile ,de aceea se fac asa .
  • nicu_opel

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2011

  • Mesaj Privat
multumes mecanik
o sa merg sa fac masuratoarea si la rece sa vad daca e vreo diferenta
sa inteleg ca ar cam trebui sa fac o segmentare, desi mi se pare mult 15bar compresia, dar sti mai bine nu te contrazic.
  • baccosss

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2010

  • Mesaj Privat
eu am avut probleme cu consumul de ulei am bagat o gramada de bani si pana la urma am schimbat motorul, cred ca e cea mai simpla si economica solutie.
  • xenon88

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2009

  • Mesaj Privat
la tipurile astea de motoar nu prea ai ce sa le faci asa sunt facut din fabrica mancatoare de ulei este cel mai prost tip de motor de la opel.
  • ionutz 1974

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2011

  • Mesaj Privat
consum ulei fum excesiv Astazi - 04:47 pm

salut.acum 3luni mi sa rupt cureaua de distributie.am fost la service am gasit12supape strimbe ok le am inlocuit sa montat totul la loc si surpriza.cind am pornit o scotea fum ca dracu si i mi consuma 1l ulei la 200km.ulei 10w40castrol.am revenit la service si mi a schimbat din nou semeringuri chiuloasa nici o modificare.mentionez ca inainte nu lua mai mult de 200g/1000km astept un raspuns de la voi
  • ionutz 1974

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2011

  • Mesaj Privat
i mi cer scuze ca am inceput alta discutie nu citisem regulamentul
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
salutare!
vad ca unii au rezolvat problema cu consumul de ulei, altii ba. Bineinteles, ca si voi, acceasi problema, x16xel, consum de ulei. Ma gandeam sa schimb supapele (chiar aveam o dilema, intre EL RING si Victoria REINZ), dar vad ca vestile nu sunt atat de imbucuratoare. Am schimbat bujii, as putea spune cele mai urate bujii care le-am vazut in viata mea, la pornire, a scos o tona de fum albastru (probabil au ars depunerile de ulei, pt ca bujiile erau noi), dupa 3-4 minute s-a linistit, chiar nu scotea deloc fum. Oricum, fum scoate doar daca dau talpa (dupa 4500 de ture asa), dar in rest nu se vede nimic (ma rog, doar iarna acel abur). In alta zi m-am decis sa curat clapeta de acceleratie, si dupa ce am terminat am aruncat un ochi si la bujii (trecusera cam 25000 km). UDE SI URATE. Le-am curatat, apoi cheie si aceeasi tona de fum. Masina merge super, nu am ce reprosa, in afara de consumul de ulei (de la 1l~1500 km, bagat ARAL 10w40, la 1l~2000 km Castrol Edge Sport 10w60). Ambele uleiuri nu sunt bune, pt ca au indicele de aprindere destul de mic sub 200 de grade Celsius. Acum o sa incerc cu Ravenol VSI 5w40, calitate/pret super. Apoi in functie de ce se intampla as schimba supapele, banuiesc ca de aia se gaseste ulei in capatul pistoanelor si bujiile se uda, de parca le-ai inmuia in ulei direct asa. Asta e mai ieftin, pt ca nu as vrea sa segmentez. Si nu cred ca asta e cauza de consum. Apropo la testul de compresie am avut 16 bari cu diferente intre pistoane de 0,... deci mici. Prin excludere banuiesc ca simeringurile supapa sunt cu problema (si totusi v reinz sau el ring?). Scuzati postarea lunga.


Ultima modificare făcută de jonyx87 la Lun 19 Nov, 2012 3:09 pm
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 818
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Eu bagat victor reinz verzi. Nu lua negre ca sunt ieftine si proaste.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
deci victoria reinz 1 el ring 0. Si acum, chiar nu stiu de aia urmeaza sa intreb...... Verzi, sunt in totalitate sau au vreo dunga verde etc? Cum ti s-a parut dupa ce le-ai schimbat?
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 818
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Simeringul sa fie verde, ca in poza(specifici asta vanzatorul pentru ca toti vor sa iti ofere un pret cat mai mic si iti vor da negre).
Dupa ce am facut motorul am dat de alta belea, vezi aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=107232
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
ok. sper sa nu am si eu "bafta" ta. mai intai voi schimba uleiul si daca nici asa nu rezolv, trec la pasul simeringuri.....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR