- chiciuc
- OP
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Exemple:
- condusul subturat: nu este indicat deoarece favorizeaza uzura prematura a motorului (de ce ? ce si cum).
- tinutul rezervorului gol iarna: favorizeaza condensul (de ce ? ce si cum).
etc.
Ideal ar fi indicatii care nu sunt auzite/spuse in mod curent: cand dai in groapa nu se pune frana pt ca ?!
Sper ca ati prins ideea. Clar o sa apara discutii contradictorii, dar pe viitor se poate face o sinteza.
- love4cars
- ****
- 1,437 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
pletero
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 fsi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2006
- Mesaj Privat
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Daca te gandesti ca te tine mai mult ambreajul daca nu-l folosesti cateodata, cred ca mai mult rau face decat bine.
Sante
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Pornesc motorul prima data in zi(pornire la rece) si nu'l lasa nici un pic sa se incalzeasca , sa'si traga uleiul , etc ... Asta inseamna uzura prematura a motorului .
Eu il las sa se "incalzeasca" pina ajunge la turatia de ralanti , vara dureaza cam un minut , iarna 2-3minute in functie de cit de frig este afara ...
Nota : Se considera pornire la rece vara = la 6-7 ore dupa pornirea anterioara , iarna = la 2-3-4ore de la ultima pornire .
- love4cars
- ****
- 1,437 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
luciqno
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2006
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
NU e bine sa opresti imediat masina dupa un drum de cel putin 50 de km sau dupa ce ai mers cu ea forjata-uzura prematura a turbinei prin ungere insuficienta.
NU e bine sa mergi cu cutia de viteze pe liber-viteze foarte mari in cutie si posibil daca are vreo problema cutia sa ajunga sa se sparga vreun sincron.
NU e bine sa ajungi cu benzina/motorina pe rosu-posibilitatea arderii pompei de benzina prin acumularea impuritatilor sau chiar si a apei.
Ma mai gandesc si va mai spun.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
De ce nu este bine sa mergi pe liber ??
poate te ajuta asta https://www.clubopel.com/vie...=4160&start=0
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
De ce nu este bine sa mergi pe liber ??
In mare am dat explicatia mai sus ....dar daca vrei neaparat sa citesti cum am citit si eu acolo ...be my guest 😂 😂 😂
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
Deci, exemplu:
mergem cu viteza de 140kmh unde motorul are undeva la 3.500rpm (al meu) asta inseamna ca si arborele primar din cutie se roteste cu aceeasi viteza iar arborele secundar ceva mai putin sa zic 3.000rpm, buun, daca scot din viteza inseamna ca turatia arborelui secundar va sta pe la 3.000 rpm, iar cel primar in turatia de ralanti, pentru inceput dupa care va incepe sa scada pana se opreste masina - corect?
Unde este problema?? daca merg cu 140kmh in sarcina nu-i bai dar daca merg cu 140kmh in liber e bai mare?! - Hai sa fim seriosi, ce dracu'!!!
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Florinike, daca mergi cu rezervorul gol nu ai nici o sansa sa arzi pompa de benzina, pentru ca nu ai asa ceva.
Cat despre pornire, in manualul Skoda (Octavia Diesel) spune clar ca nu trebuie sa astepti dupa ce ai pornit motorul.
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Corect 😊
Explicatia este ca motorul se incalzeste mult mai repede in sarcina (in mers), de aici rezultand o perioada mult mai scurta de mers cu motorul rece, adica uzuri mai mici.
Asta nu inseamna sa ii dai forja de la plecarea de pe loc...ci doar sa mergi calm, la o turatie moderata.
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
Iar daca tot alunecam pe panta asta, putem sa discutam despre punctele unde apar uzuri pe arbore, in zona in care pistonul are detenta. Ce naiba, dom'le, motorul e facut sa suporte un numar de cateva mii de explozii de minut... si asta de cateva zeci de milioane de ori.
In ce priveste faza aia cu consum 0 la frana de motor ... cred la fel de mult cat cred ca martienii sunt mici si verzi...
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
In ce priveste faza aia cu consum 0 la frana de motor ... cred la fel de mult cat cred ca martienii sunt mici si verzi...
Eugen,
si eu eram la fel de pornit impotriva acestui lucru: consum zero.
Dar acum mi-a mai trecut: ECU pur si simplu taie alimentarea cu combustibil, iar motorul merge cu aer, de fapt este invartit de catre inertia masinii.
Ca si dovada, toate masinile in care m-am urcat si care aveau consumul instant afisat, indicau zero in frana de motor.
Acum, nu am verificat eu direct indicatia asta, care ar fi insemnat sa scot alimentarea din rezervor si sa vad daca mai consuma in frana de motor sau nu...
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Alta situatie: pe un drum cat mai drept, porniti de pe loc usor, dati-i a 2-a pe la 20 km/h si luati usor piciorul de pe ambreiaj fara sa mai accelerati. O sa constatati ca nu va muri mult si bine (decat daca intalniti o oarecare panta ceva).
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
probabil este o greseala in programul ECU-ului, greseala care nu nu e critica si de aceea nu a mai fost corectata, pe langa asta da bine la partea de marketing, sa mergi cu o masina si sa vezi ca la un moment dat ai consum 0 % 😊
consumul aratat de BC nu este dat de o masuratoare riguroasa cu un debitmetru pe conducta de alimentare si de un tahograf ca sa poti sa obtii intr-adevar consumul instantaneu in functie de viteza si debitul de carburant ce a intrat in motor.