flo75
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
Buna seara.
Acum o saptamana am cumparat o corsa c motor z10xe an 2003 106000km.De vreo 4 zile sotia a facut cativa km (vreo 20)si la un moment dat s-a aprins becul la ulei.
A lasat-o 2 ore sa se raceasca si a venit inapoi acasa (vreo 16 km)dar nu s-a mai aprins becul.Abia azi am avut timp sa fac ceva verificari.Uleiul era la nivel(l-am verificat cand am cumparato)iar dupa cartea service are 8000 km dar a fost schimbat in iulie 2010.
Am scos sonda de ulei am pus un manometru si am pornit motorul.La cald la relanti arata 0,4-0,5 bar iar in turatie urca pana aproape de 2 bar. Am oprit motorul si dupa cateva minute am zis sa desfac filtrul de ulei sa vad daca e cu gaura sau nu (cum am citit pe forum)dar cand l-am scos m-am speriat,era imbacsit cu o pilitura alba metalica.Am pus un magnet si se lua pe magnet.
Sa fie pompa de ulei?
Acum o saptamana am cumparat o corsa c motor z10xe an 2003 106000km.De vreo 4 zile sotia a facut cativa km (vreo 20)si la un moment dat s-a aprins becul la ulei.
A lasat-o 2 ore sa se raceasca si a venit inapoi acasa (vreo 16 km)dar nu s-a mai aprins becul.Abia azi am avut timp sa fac ceva verificari.Uleiul era la nivel(l-am verificat cand am cumparato)iar dupa cartea service are 8000 km dar a fost schimbat in iulie 2010.
Am scos sonda de ulei am pus un manometru si am pornit motorul.La cald la relanti arata 0,4-0,5 bar iar in turatie urca pana aproape de 2 bar. Am oprit motorul si dupa cateva minute am zis sa desfac filtrul de ulei sa vad daca e cu gaura sau nu (cum am citit pe forum)dar cand l-am scos m-am speriat,era imbacsit cu o pilitura alba metalica.Am pus un magnet si se lua pe magnet.
Sa fie pompa de ulei?
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Este normal sa se gaseasca pilitura de fier in ulei.In motor sunt multe parti care se misca si se freaca..Masinile de performanta si chiar cele puternice au in baia de ulei sau in filtru un magnet sa retina aceste particule.
Daca uleiul a fost schimbat ultima oara in 2010 recomand sa faci un schimb.Schimbul de ulei se face la maxim 15000km sau la an ,depinde care vine primul.
Daca uleiul a fost schimbat ultima oara in 2010 recomand sa faci un schimb.Schimbul de ulei se face la maxim 15000km sau la an ,depinde care vine primul.
flo75
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Schimba toate filtrele + uleiul (pune unul sintetic, high-mileage, 0W40 sa-ti curete prin motor - recomandat pe-aici Mobil 1 European Formula facut in State ). Schimba uleiul si filtrul cand se innegreste si fa un test cu metoda pseudo-pedala sau cu un Op-Com sa n-ai erori stocate iar becul de avarie sa nu fie manarit.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca cangri crede ca e normal pilitura atunci asa o fi la el.
NU trebuie sa fie pilitura in filtru !
Din pacate se pare ca vanzatorul a tras teapa. Motorul trebuie desfacut si vazut de unde apare acea pilitura care sta pe magnet. Cuzineti clar nu sunt magnetici, semicuzinetii iar nu, pompa e din doua pinioane care stau in carcasa de aluminiu (capac distributie) cu capac de tabla. Cand are putin ulei 'crapa' capacul distributie dar pinioanele fiind de otel rezista. Presiune ulei trebuie sa fie 1,5 indiferent de turatie motor ca de aia are regulator presiune ulei.
NU trebuie sa fie pilitura in filtru !
Din pacate se pare ca vanzatorul a tras teapa. Motorul trebuie desfacut si vazut de unde apare acea pilitura care sta pe magnet. Cuzineti clar nu sunt magnetici, semicuzinetii iar nu, pompa e din doua pinioane care stau in carcasa de aluminiu (capac distributie) cu capac de tabla. Cand are putin ulei 'crapa' capacul distributie dar pinioanele fiind de otel rezista. Presiune ulei trebuie sa fie 1,5 indiferent de turatie motor ca de aia are regulator presiune ulei.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Putin lectie de fizica nu strica nimanui.
-metalul prin frecare se magnetizeaza;
-multe piese din motor se freaca(segmenti,camere de ardere,axa cu came)
-prin frecare piesele de metal se uzeaza(de aici apare pilitura)
Motorul acela este destul de mic deci a mers destul de forjat.
Acuma partea a doua.Masina are facut ultimul schimb de ulei cu un an si jumatate in urma,asta conform cartii de service care cu totii stim ca poate fi masluita.Deci cine stie cand a fost schimbat ultima oara,daca a fost schimbat vreodata.
Deci dupa cine stie cati ani de utilizare nu credeti ca acea pilitura este de la piesele din motor care s-au uzat dealungul timpului?
Daca schimbul de ulei nu a fost facut la schimb ma gandesc filtrul oare cand a fost schimbat ultima oara?
-metalul prin frecare se magnetizeaza;
-multe piese din motor se freaca(segmenti,camere de ardere,axa cu came)
-prin frecare piesele de metal se uzeaza(de aici apare pilitura)
Motorul acela este destul de mic deci a mers destul de forjat.
Acuma partea a doua.Masina are facut ultimul schimb de ulei cu un an si jumatate in urma,asta conform cartii de service care cu totii stim ca poate fi masluita.Deci cine stie cand a fost schimbat ultima oara,daca a fost schimbat vreodata.
Deci dupa cine stie cati ani de utilizare nu credeti ca acea pilitura este de la piesele din motor care s-au uzat dealungul timpului?
Daca schimbul de ulei nu a fost facut la schimb ma gandesc filtrul oare cand a fost schimbat ultima oara?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
-doar metalele feromagnetice se magnetizeaza, aluminiul il freci la infinit ca tot nu va sta pe magnet
-piesele din motor nu se freaca decat daca ramai fara ulei sau presiune ulei
-pilitura nu apare la motor, metalul 'uzat' este foarte fin si nu il vezi sa crapi
Filtrul de ulei se face bucatele daca nu este schimbat.
Motorul ala sigur a avut ceva si acum trage altul linie...daca e groasa treaba atunci 500euro si altul, cand o fi de facuta distributia ramane de vazut.
-piesele din motor nu se freaca decat daca ramai fara ulei sau presiune ulei
-pilitura nu apare la motor, metalul 'uzat' este foarte fin si nu il vezi sa crapi
Filtrul de ulei se face bucatele daca nu este schimbat.
Motorul ala sigur a avut ceva si acum trage altul linie...daca e groasa treaba atunci 500euro si altul, cand o fi de facuta distributia ramane de vazut.
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:-doar metalele feromagnetice se magnetizeaza, aluminiul il freci la infinit ca tot nu va sta pe magnet
-piesele din motor nu se freaca decat daca ramai fara ulei sau presiune ulei
-pilitura nu apare la motor, metalul 'uzat' este foarte fin si nu il vezi sa crapi
Filtrul de ulei se face bucatele daca nu este schimbat.
Motorul ala sigur a avut ceva si acum trage altul linie...daca e groasa treaba atunci 500euro si altul, cand o fi de facuta distributia ramane de vazut.
-piesele din motor nu se freaca decat daca ramai fara ulei sau presiune ulei
-pilitura nu apare la motor, metalul 'uzat' este foarte fin si nu il vezi sa crapi
Filtrul de ulei se face bucatele daca nu este schimbat.
Motorul ala sigur a avut ceva si acum trage altul linie...daca e groasa treaba atunci 500euro si altul, cand o fi de facuta distributia ramane de vazut.
Asta inseamna ca ori a mers putin timp fara ulei (cazul fericit) ori a mers mult timp si a puscat motorul, fiind reparat cu minimum de piese necesar. Ma intreb daca RAR-ul a putut citi seria de pe motor ...
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
flo75
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
Revin cu informatii.Masina a fost adusa din Belgia si a intrat in tara acum 3 saptamani.A fost adusa pe platforma si nu a circulat deloc in tara,eu am scos primul rand de numere rosii.Despre km nu stiu ce sa zic.Masina are raportul cu care a fost la ITP ultima data in Belgia unde sunt trecuti si km si corespund cu masina inclusiv problemele care lea avut la ITP,aripa spate dreapta usor indoita ,usa spate zgariata si toba finala ruginita,care le are si acuma.In plus are si CAR-PASS unde sunt trecuti km dea lungul anilor si care corespunde cu cartea service si cu masina
Fiindca nu pot suporta gandul ca masina are probleme azi m-am apucat de desfacut.Am dat jos capacul de la culbutori si baia de ulei dar nu am gasit nimic suspect.Bobina este noua iar distributia se vede ca a fost schimbata lantul nu misca deloc iar patinele sunt noi.Uleiul era contaminat si el cu pilitura.Sorbul de la pompa nu avea depuneri iar pe canalele de la pompa nu era nici un pic de pilitura.Am scos fulia de la vibrochen si am invartit de pompa de ulei,merge usor.Am demontat si capacele de la biele si am dus un cuzinet la un mecanic care a zis ca are un pic de uzura dar nu exagerat.Preventiv am cumparat un set de cuzineti de biela.Nu am gasit uzuri, jocuri si alceva de unde sa provina pilitura.Am pus o tava sub motor si am turna motorina pe deasupra pana s-a spalat dupa care am suflat cu aer.Am spalat si celelalte piese si am trecut al montat.Am pus cuzineti noi si garnituri noi filtru ulei nou si am bagat ulei am montat manometrul dupa care am pornit.La rece la relanti 4 bar iar in turatie 6 bar.Am lasat motorul sa se incalzeasca , in momentul cand a pornit termocupla manometrul arata 1,4 bar
Fiindca nu pot suporta gandul ca masina are probleme azi m-am apucat de desfacut.Am dat jos capacul de la culbutori si baia de ulei dar nu am gasit nimic suspect.Bobina este noua iar distributia se vede ca a fost schimbata lantul nu misca deloc iar patinele sunt noi.Uleiul era contaminat si el cu pilitura.Sorbul de la pompa nu avea depuneri iar pe canalele de la pompa nu era nici un pic de pilitura.Am scos fulia de la vibrochen si am invartit de pompa de ulei,merge usor.Am demontat si capacele de la biele si am dus un cuzinet la un mecanic care a zis ca are un pic de uzura dar nu exagerat.Preventiv am cumparat un set de cuzineti de biela.Nu am gasit uzuri, jocuri si alceva de unde sa provina pilitura.Am pus o tava sub motor si am turna motorina pe deasupra pana s-a spalat dupa care am suflat cu aer.Am spalat si celelalte piese si am trecut al montat.Am pus cuzineti noi si garnituri noi filtru ulei nou si am bagat ulei am montat manometrul dupa care am pornit.La rece la relanti 4 bar iar in turatie 6 bar.Am lasat motorul sa se incalzeasca , in momentul cand a pornit termocupla manometrul arata 1,4 bar
flo75
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
Deocamdata nu mai sunt probleme cu uleiul ,o sa verific si filtrul dupa ce o sa mai fac ceva km .Acuma trebuie sa rezolv trepidatia de la motor.Motorul trepideaza la turatia 1200-1400 in rest nu.Cel mai tare se simte cand motorul este rece si este activat socul iar motorul sta undeva la 1300 ture.Dupa ce se dezactiveaza socul si motorul ajunge la ralanti nu mai trepideaza.Daca accelerezi incet cand ajunge la 1200 ture trepideaza iar dupa ce trece de 1400 ture in sus iarasi nu mai trepideaza.OP-COM nu da nici o eroare
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
flo75
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
csourcero
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
ai mare grija....aceleasi si simptome am si eu la un golf 4 ( Mi-am facut cont doar sa te avertizez )
la inceput mi se aprindea bec rosu in bord ce indica probleme ulei , miam bagato pe tester si nu mia aratat nici o problema , uleiu era la nivel si totul parea in regula...
La schimbul de ulei mio aparut putina pilitura in filtru de ulei ... dar am fost la un mecanic prostanac si mia zis ca nu stie de la ce ii exact dar daca motoru trage bine nu ar trebui sa fie nici o problema...
Urmatorul simptom a fost pierdere de ulei ( semeringuri puscate )
si acum am dat baia de ulei jos .... cuzinetii axiali mior picat in baia de ulei.... maine astept raspuns de la un mecanic sa vad cat mar costa pagubele .... in cel mai rau caz mia spus sa ma astept la 3000 RON
Cu toate problemele vreau sa spun ca motorul era silentios... Nu batea , nu se chinuia ... nimic
Asa ca iti spun prieteneste ai grija.... eu am neglijat problema si acum ma costa urat
Mecanicul mia spus ca problema asta apare de la supraturarea motorului... Iar de ai incolo ma las de liniute si alte cele
PS: am sa va spun maine cat mau costat liniutele
la inceput mi se aprindea bec rosu in bord ce indica probleme ulei , miam bagato pe tester si nu mia aratat nici o problema , uleiu era la nivel si totul parea in regula...
La schimbul de ulei mio aparut putina pilitura in filtru de ulei ... dar am fost la un mecanic prostanac si mia zis ca nu stie de la ce ii exact dar daca motoru trage bine nu ar trebui sa fie nici o problema...
Urmatorul simptom a fost pierdere de ulei ( semeringuri puscate )
si acum am dat baia de ulei jos .... cuzinetii axiali mior picat in baia de ulei.... maine astept raspuns de la un mecanic sa vad cat mar costa pagubele .... in cel mai rau caz mia spus sa ma astept la 3000 RON
Cu toate problemele vreau sa spun ca motorul era silentios... Nu batea , nu se chinuia ... nimic
Asa ca iti spun prieteneste ai grija.... eu am neglijat problema si acum ma costa urat
Mecanicul mia spus ca problema asta apare de la supraturarea motorului... Iar de ai incolo ma las de liniute si alte cele
PS: am sa va spun maine cat mau costat liniutele
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
csourcero
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
csourcero
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Pilitura lui @flo75 cred ca vine de la reparatia motorului si schimbul de ulei peste multi KM. Eu la a mea i-am facut un mini RK, si tot asa, se adunase ceva pilitura in 2500 km dupa RK. Ma gandesc ca la z10 fiind si cu lant si alte minuni metalice ce sunt in miscare, s-a adunat ceva pilitura pana s-au rodat.
- adysoferul
- *
- 1 mesaje
- din 08 Dec 2014
- Corsa 2001
- Bucuresti
adysoferul
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2014
- Mesaj Privat