Magnumutz
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2009
- Mesaj Privat
Bina seara, in urma cu cateva minute am terminat un drum de nici 10 km. In timpul acestui drum am observat martorul de ulei aprins, am oprit, am verificat nivelul uleiului, era ok. Cu toate acestea, martorul nu s-a stins pana nu am ajuns la desrinatie si am oprit.motorul. Va rog sa ma sfatuiti, de ce se aprinde acest martor, care e problema?
Update: se pare ca acest martor isi face de cap, se aprinde si se stinge dupa cum vrea el, aleatoriu, "la random", in timpul mersului.
Update: se pare ca acest martor isi face de cap, se aprinde si se stinge dupa cum vrea el, aleatoriu, "la random", in timpul mersului.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Controleaza din nou maine dimineata nivelul de ulei inainte de pornire. Nu cred ca ai ulei suficient in circuit. Verificarea uleiului la joja imediat ce ai oprit motorul nu este concludenta deoarece el este deja "impins" pe circuit de catre pompa, ramanand prea putin pentru a citi pe joja. Joja, inainte de a efectua controlul de nivel, se sterge cu o carpa curata, se imerseaza corect si se scoate iarasi. Se citeste pana la ce gradatie ai indicatie si astfel aproximativ vei sti cat lipseste. Dar numai la cel putin 30 min dupa oprire motor. De aceea, citirea inainte de pornire la motor rece este cea mai indicata.
Deci, concluzionand:
- lipsa ulei in baie (cantitate insuficienta). Se completeaza la nivel cu acelasi tip de ulei.
- ulei neschimbat la timp (degradat si prea subtire). Se efectueaza schimbul de ulei, eventual ulei mai gros de buna calitate.
- daca becul se stinge numai la accelerari mari, este posibil ca valva bypass din circuitul de ulei sa scape. Se verifica la atelier presiunea in sistem.
- becul aprins atat in relanti cat si turat. Sorbul pompei infundat, pompa defecta sau ceea ce am spus, ulei insuficient in baie.
Am lasat la urma posibilitatea stupida a sondei de ulei defecte sau defect cablu/cupla cu punere la masa undeva.
Daca maine dimineata la motor rece ai nivel corect de ulei, nu mai scoate masina deoarece trebuie luata in serios posibilitatea defectarii pompei sau sorbului. Consulta un mecanic de incredere.
BECUL MARTOR TREBUIE SA SE STINGA IMEDIAT DUPA PORNIREA MOTORULUI!
Deci, concluzionand:
- lipsa ulei in baie (cantitate insuficienta). Se completeaza la nivel cu acelasi tip de ulei.
- ulei neschimbat la timp (degradat si prea subtire). Se efectueaza schimbul de ulei, eventual ulei mai gros de buna calitate.
- daca becul se stinge numai la accelerari mari, este posibil ca valva bypass din circuitul de ulei sa scape. Se verifica la atelier presiunea in sistem.
- becul aprins atat in relanti cat si turat. Sorbul pompei infundat, pompa defecta sau ceea ce am spus, ulei insuficient in baie.
Am lasat la urma posibilitatea stupida a sondei de ulei defecte sau defect cablu/cupla cu punere la masa undeva.
Daca maine dimineata la motor rece ai nivel corect de ulei, nu mai scoate masina deoarece trebuie luata in serios posibilitatea defectarii pompei sau sorbului. Consulta un mecanic de incredere.
BECUL MARTOR TREBUIE SA SE STINGA IMEDIAT DUPA PORNIREA MOTORULUI!
- cocosai
- **
- 288 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 288
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
Magnumutz
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2009
- Mesaj Privat
Magnumutz
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2009
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Magnumutz
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2009
- Mesaj Privat
- timonea vasile
- **
- 73 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Agila 2002 z10xe
- Alba
timonea vasile
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Magnumutz
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2009
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Magnumutz
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2009
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Fara sa demontezi bara incerca sa scoti mufa cu papucul firului ce intra in senzor (atentie mufa are o clema de
blocaj pe pintenul senzorului). Daca papucul este murdar de ulei (poate se vede ulei pe acolo si fara sa scoti mufa) :
- ai scapat ieftin cu un alt senzor (20-25 lei) si ceva munca pt. inlocuire (eu l-as verifica chiar daca nu se vede ulei).
In caz contrar treaba devine urata (daca nu e senzorul de vina nu mai circula cu masina). Sper sa ai noroc !
blocaj pe pintenul senzorului). Daca papucul este murdar de ulei (poate se vede ulei pe acolo si fara sa scoti mufa) :
- ai scapat ieftin cu un alt senzor (20-25 lei) si ceva munca pt. inlocuire (eu l-as verifica chiar daca nu se vede ulei).
In caz contrar treaba devine urata (daca nu e senzorul de vina nu mai circula cu masina). Sper sa ai noroc !