- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
stie cineva unde se face un asemenea procedeu, inclusiv curatare, curatat scaune supape, supape, etc ? si cam la ce pret ?
am demontat motorul azi si vreau sa fac chestia asta...
PS: am joc in pistoane, le pot misca stanga dreapta, ma rog fata spate cum stai in fata masinii, cam 2 mm ... e normal ? maine dau jos si blocu sa ma uit la cuzineti si bolturi...
garnitura de chiuloasa arata foarte ciudat...adica imbatranita..cred ca e de cand e motoru , adica 1992 ) si are urme de uzura pe partile metalice.
am demontat motorul azi si vreau sa fac chestia asta...
PS: am joc in pistoane, le pot misca stanga dreapta, ma rog fata spate cum stai in fata masinii, cam 2 mm ... e normal ? maine dau jos si blocu sa ma uit la cuzineti si bolturi...
garnitura de chiuloasa arata foarte ciudat...adica imbatranita..cred ca e de cand e motoru , adica 1992 ) si are urme de uzura pe partile metalice.
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Nu e mare inginerie...totul e sa ai cat de cat notiuni de mecanica si ceva aptitudini...si bineinteles maaaaare rabdare si curaj ...eu am facut asta pt prima data in viata mea acum o vreo 2 luni si a iesit f .bine...am si un post pe tema..."garnitura chiulasa arsa" la probleme tehnice...daca te pot ajuta, o fac cu placere...curatare,planare chiulasa, schimbat semeringuri, curatat scaune si supape, schimbat garnitura chiulasa...etc
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
ideea e ca nu am presa necesara pt arcurile de la supape... ca de vazut cum se scot/pun si curatat am vazut de zeci de ori, dar de data asta parca as apela la cineva profesionist. problema mea acum e ce segmenti cer la magazin, daca are cineva o idee, ce sa masor si unde (camasa de la piston, pistonul, vad ce marime are fiecare, si ma uit in haynes sa vad production size ?)
- alias
- **
- 206 mesaje
- din 04 Jan 2006
- Calibra 1997 C 20 LET
- Bucuresti
alias
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1997 C 20 LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2006
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
[quote="ToX"]
...la faza cu masuratu nu imi spune nimeni ?...quote]
Masoara prima data "ochiometric" uzura cilindrilor.Daca spui ca pistoanele joaca 2 mm atunci este grav.Cilindri,la 5-6 mm sub nivelul blocului (adica in zona pina unde ajunge primul segment) au un "umar" datorat uzurii.In mod normal cilindrii, sint cilindrici uniform pina jos,iar acel "umar" este datorat uzurii accentuate a motorului.Daca dai cu unghia in acea zona (dar atentie,curata prima data calamina din zona imediat urmatoare de sub nivelul blocului) si se simte bine denivelarea spune adio motorului.
De ce?
In cazul in care acel umar este suficient de proeminent pt. al simti,inseamna ca o eventuala rectificare a cilindrilor va trebui facuta la o cota de reparatie data de gradul uzurii.Daca nu vei face aceasta rectificare (aducerea in cote a cilindrilor ) ,o eventuala segmentare va avea efectul unei frectii la un picior de lemn.Daca te hotaresti sa faci un RK motor va trebui sa faci urmatoarele operatiuni si cheltuieli :
- rectificat si honuit cilindri
-rectificat vibrochen
-rectificat plan chiulasa
-rectificat supape si scaune
Piese :
- set garnituri (chiulasa,baie,simeringuri supape)
-pistoane + segmenti+ bolt
-set cuzineti
Toate aceste operatiuni si piesele te vor costa dublu decit un motor SH in stare buna.
Acum despre masuratori.
Cilindri se pot masura (sub acel umar) in X cu un micrometru de alezaj cum au strungarii,(arata ca un pix),sint suficient de edificatoare doua masuratori in X (pt. a vedea si ovalizarea) pt. a nu mai necesita un ceas comparator.
Vibrochenul la fel se va masura in X ,palierul bielei fiind cel mai edificator.Daca ai manualul vei stii exact valorile si vei sti ce uzuri sint.
Asta se face simplu,demontezi baia,un capac de biela (care iti este mai comod) ,impingi biela in cilindru pt. a putea masura vibrochenul in ambele cote in X la fel pt. a vedea ovalizarea.
Bafta !
...la faza cu masuratu nu imi spune nimeni ?...quote]
Masoara prima data "ochiometric" uzura cilindrilor.Daca spui ca pistoanele joaca 2 mm atunci este grav.Cilindri,la 5-6 mm sub nivelul blocului (adica in zona pina unde ajunge primul segment) au un "umar" datorat uzurii.In mod normal cilindrii, sint cilindrici uniform pina jos,iar acel "umar" este datorat uzurii accentuate a motorului.Daca dai cu unghia in acea zona (dar atentie,curata prima data calamina din zona imediat urmatoare de sub nivelul blocului) si se simte bine denivelarea spune adio motorului.
De ce?
In cazul in care acel umar este suficient de proeminent pt. al simti,inseamna ca o eventuala rectificare a cilindrilor va trebui facuta la o cota de reparatie data de gradul uzurii.Daca nu vei face aceasta rectificare (aducerea in cote a cilindrilor ) ,o eventuala segmentare va avea efectul unei frectii la un picior de lemn.Daca te hotaresti sa faci un RK motor va trebui sa faci urmatoarele operatiuni si cheltuieli :
- rectificat si honuit cilindri
-rectificat vibrochen
-rectificat plan chiulasa
-rectificat supape si scaune
Piese :
- set garnituri (chiulasa,baie,simeringuri supape)
-pistoane + segmenti+ bolt
-set cuzineti
Toate aceste operatiuni si piesele te vor costa dublu decit un motor SH in stare buna.
Acum despre masuratori.
Cilindri se pot masura (sub acel umar) in X cu un micrometru de alezaj cum au strungarii,(arata ca un pix),sint suficient de edificatoare doua masuratori in X (pt. a vedea si ovalizarea) pt. a nu mai necesita un ceas comparator.
Vibrochenul la fel se va masura in X ,palierul bielei fiind cel mai edificator.Daca ai manualul vei stii exact valorile si vei sti ce uzuri sint.
Asta se face simplu,demontezi baia,un capac de biela (care iti este mai comod) ,impingi biela in cilindru pt. a putea masura vibrochenul in ambele cote in X la fel pt. a vedea ovalizarea.
Bafta !
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
[quote="turbojack"]
ochiometric, m-am uitat cand pistoanele erau toate 4 aliniate putin mai sus de jumatatea blocului, iar blocul nu are urme de uzura vizibile, este foarte "curat". de notat ca masina nu scotea fum albastru decat dupa ce o porneai incalzita, la relanti, in primele 20-30 sec . astazi o sa masor cu un subler care are si microni, sau cu lera pe un segment pus pe bloc, sa vad deschiderea lui in mm. nenea de la autokarma mi-a spus ca nu exista pistoane pe cote, decat segmenti. deducand logic din asta, ca daca ai pistoanele busite esti mai fericit decat daca trebuie sa bucsezi blocul, caz in care, vorba ta, mai bine ma duc si cu 200E iau un bloc motor complet echipat cu totul.
ToX a scris:
...la faza cu masuratu nu imi spune nimeni ?...quote]
Masoara prima data "ochiometric" uzura cilindrilor.Daca spui ca pistoanele joaca 2 mm atunci este grav.Cilindri,la 5-6 mm sub nivelul blocului (adica in zona pina unde ajunge primul segment) au un "umar" datorat uzurii.In mod normal cilindrii, sint cilindrici uniform pina jos,iar acel "umar" este datorat uzurii accentuate a motorului.Daca dai cu unghia in acea zona (dar atentie,curata prima data calamina din zona imediat urmatoare de sub nivelul blocului) si se simte bine denivelarea spune adio motorului.
De ce?
In cazul in care acel umar este suficient de proeminent pt. al simti,inseamna ca o eventuala rectificare a cilindrilor va trebui facuta la o cota de reparatie data de gradul uzurii.Daca nu vei face aceasta rectificare (aducerea in cote a cilindrilor ) ,o eventuala segmentare va avea efectul unei frectii la un picior de lemn.Daca te hotaresti sa faci un RK motor va trebui sa faci urmatoarele operatiuni si cheltuieli :
- rectificat si honuit cilindri
-rectificat vibrochen
-rectificat plan chiulasa
-rectificat supape si scaune
Piese :
- set garnituri (chiulasa,baie,simeringuri supape)
-pistoane + segmenti+ bolt
-set cuzineti
Toate aceste operatiuni si piesele te vor costa dublu decit un motor SH in stare buna.
Acum despre masuratori.
Cilindri se pot masura (sub acel umar) in X cu un micrometru de alezaj cum au strungarii,(arata ca un pix),sint suficient de edificatoare doua masuratori in X (pt. a vedea si ovalizarea) pt. a nu mai necesita un ceas comparator.
Vibrochenul la fel se va masura in X ,palierul bielei fiind cel mai edificator.Daca ai manualul vei stii exact valorile si vei sti ce uzuri sint.
Asta se face simplu,demontezi baia,un capac de biela (care iti este mai comod) ,impingi biela in cilindru pt. a putea masura vibrochenul in ambele cote in X la fel pt. a vedea ovalizarea.
Bafta !
...la faza cu masuratu nu imi spune nimeni ?...quote]
Masoara prima data "ochiometric" uzura cilindrilor.Daca spui ca pistoanele joaca 2 mm atunci este grav.Cilindri,la 5-6 mm sub nivelul blocului (adica in zona pina unde ajunge primul segment) au un "umar" datorat uzurii.In mod normal cilindrii, sint cilindrici uniform pina jos,iar acel "umar" este datorat uzurii accentuate a motorului.Daca dai cu unghia in acea zona (dar atentie,curata prima data calamina din zona imediat urmatoare de sub nivelul blocului) si se simte bine denivelarea spune adio motorului.
De ce?
In cazul in care acel umar este suficient de proeminent pt. al simti,inseamna ca o eventuala rectificare a cilindrilor va trebui facuta la o cota de reparatie data de gradul uzurii.Daca nu vei face aceasta rectificare (aducerea in cote a cilindrilor ) ,o eventuala segmentare va avea efectul unei frectii la un picior de lemn.Daca te hotaresti sa faci un RK motor va trebui sa faci urmatoarele operatiuni si cheltuieli :
- rectificat si honuit cilindri
-rectificat vibrochen
-rectificat plan chiulasa
-rectificat supape si scaune
Piese :
- set garnituri (chiulasa,baie,simeringuri supape)
-pistoane + segmenti+ bolt
-set cuzineti
Toate aceste operatiuni si piesele te vor costa dublu decit un motor SH in stare buna.
Acum despre masuratori.
Cilindri se pot masura (sub acel umar) in X cu un micrometru de alezaj cum au strungarii,(arata ca un pix),sint suficient de edificatoare doua masuratori in X (pt. a vedea si ovalizarea) pt. a nu mai necesita un ceas comparator.
Vibrochenul la fel se va masura in X ,palierul bielei fiind cel mai edificator.Daca ai manualul vei stii exact valorile si vei sti ce uzuri sint.
Asta se face simplu,demontezi baia,un capac de biela (care iti este mai comod) ,impingi biela in cilindru pt. a putea masura vibrochenul in ambele cote in X la fel pt. a vedea ovalizarea.
Bafta !
ochiometric, m-am uitat cand pistoanele erau toate 4 aliniate putin mai sus de jumatatea blocului, iar blocul nu are urme de uzura vizibile, este foarte "curat". de notat ca masina nu scotea fum albastru decat dupa ce o porneai incalzita, la relanti, in primele 20-30 sec . astazi o sa masor cu un subler care are si microni, sau cu lera pe un segment pus pe bloc, sa vad deschiderea lui in mm. nenea de la autokarma mi-a spus ca nu exista pistoane pe cote, decat segmenti. deducand logic din asta, ca daca ai pistoanele busite esti mai fericit decat daca trebuie sa bucsezi blocul, caz in care, vorba ta, mai bine ma duc si cu 200E iau un bloc motor complet echipat cu totul.
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
rezolvat, in spate la petromul care se renoveaza acum la diham, este automecanica, toata treaba 2 mil, spalat chiuloasa, facut scaune, planat, tot. luceste ca noua
acum mai ramane o singura problema. pe pistoane scrie 85.97 mm, ceea ce dupa manualu haynes inseamna production size 2 ceea ce inseamna ca diametrul "camasii" trebuie sa fie 85.99, dar parerea mea este ca e mai mare, pentru ca pistonul intra foarte usor pe camasa. daca pun un segment si il aliniez pe camasa, distanta la taietura lui este destul de mare. 1.5 mm "ochiometric", dar camasa nu are semne de uzura, zgarieturi sau alte mizerii, iar pistoanele sunt lucioase pe partea unde nu se vad bolturile, si "gazate" pe partea cu bolturile, unde inca au mai ramas striatiile din fabrica. la prima vedere, se pare ca si pistoanele au uzura..intrebarea mea este ce pot sa fac sa jonglez din segmenti, pentru ca nu vreau sa stiu cat costa pistoane noi, si nici nu am de gand sa ma car cu blocu motor de 100kg pe la dezmembrari ca sa caut pistoane SH sa intre cum trebuie pe el
acum mai ramane o singura problema. pe pistoane scrie 85.97 mm, ceea ce dupa manualu haynes inseamna production size 2 ceea ce inseamna ca diametrul "camasii" trebuie sa fie 85.99, dar parerea mea este ca e mai mare, pentru ca pistonul intra foarte usor pe camasa. daca pun un segment si il aliniez pe camasa, distanta la taietura lui este destul de mare. 1.5 mm "ochiometric", dar camasa nu are semne de uzura, zgarieturi sau alte mizerii, iar pistoanele sunt lucioase pe partea unde nu se vad bolturile, si "gazate" pe partea cu bolturile, unde inca au mai ramas striatiile din fabrica. la prima vedere, se pare ca si pistoanele au uzura..intrebarea mea este ce pot sa fac sa jonglez din segmenti, pentru ca nu vreau sa stiu cat costa pistoane noi, si nici nu am de gand sa ma car cu blocu motor de 100kg pe la dezmembrari ca sa caut pistoane SH sa intre cum trebuie pe el
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Distanta intre capetele segmentului (in taietura) trebuie sa fie 0,2-0,4mm (max 0,5). Dupa ce segmentii pasuiesc pe camasi distanta se mai mareste. 1,5 mm mi se pare mult prea mult. Daca nu se vad semne de uzura, inseamna ca ai camasi dure si s-au uzat segmentii, ceea ce ar fi bine. Incearca sa faci rost (cu imprumut) de un segment nou si sa faci aceeasi proba. Daca obti mai putin de un 0,5 mm, poti sa faci o segmentare.
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
am masurat pistoanele ..nu mai au clar 85.97 cat scrie pe ele au cam 84.98, blocul nu pare uzat, zgariat,etc, se vede si urma pe camasa pana unde au ajuns segmentii. ce fac, iau set segmenti cota pt pistoane de 85.97mm cat scrie pe segmenti? sau cota mai mare. chiar nu am destui bani sa bucsez bloc, sau sa cumpar set pistoane echipate noi (2.2 mil bucata), iar in prima varianta,chiar daca as avea banii necesari, nu as avea incredere in aceasta operatiune.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Daca montezi set de pistoane nou, segmentul de foc se va "sparge" datorita pragului de uzura al celor vechi (ai observat asta si tu...)
Eu zic ca la 1,5 mm de "joc" nu scapi de o alezare, orice ai face.
Ca idee, asa, jocurile intre piston si cilindru, la rece, trebuie sa fie de ordinul a 1/ 10 000 deci de circa 0.08 mm la tine (in functie de motor, constructor, etc, samd) intre 0.05 si 0.15.
E doar o formula empirica, ca sa-ti faci o idee, valorile date de constructor fiind, desigur, prioritare...
Eu zic ca la 1,5 mm de "joc" nu scapi de o alezare, orice ai face.
Ca idee, asa, jocurile intre piston si cilindru, la rece, trebuie sa fie de ordinul a 1/ 10 000 deci de circa 0.08 mm la tine (in functie de motor, constructor, etc, samd) intre 0.05 si 0.15.
E doar o formula empirica, ca sa-ti faci o idee, valorile date de constructor fiind, desigur, prioritare...
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
pai nu montez set de pistoane nou chiar asta spuneam, vreau doar segmenti noi pe pistoanele vechi, dar de cota marita, tocmai pt ca nu exista finantele necesare pt alt/bloc sau bucsat bloc motor, plus ca varianta alt bloc motor este exclusa, iar trebuie sa stau cate 6-7 ore la coada la RAR pt omologari..etc..
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat