mihai21
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
Daca ai ceva abilitati tehnice,leaga un fir electric (de minim 2 mm) ,la borna de actionare a solenoidului (bobinei de pe electromotor),cel subtire cu papuc si nu cel gros ,strins cu piulita de M8.Scoti din viteza si atinge cu acel fir borna plus de pe baterie.Daca face doar scintei,fara a se cupla si a se invirti, atunci sint periile uzate si trebuie demontat electromotorul.
Daca prin aceasta operatiune electromotorul cupleaza si invirte motorul,atunci este defect contactul.
Daca prin aceasta operatiune electromotorul cupleaza si invirte motorul,atunci este defect contactul.
ifconfig
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Onesti
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2006
- Mesaj Privat
Salutari! Aproape aceleasi simptome le am si eu la al meu Astra G/y17DT;
Ajung cu masina la ai mei la tara (~10 km de oras) opresc motorul, satu cam vreo ora si cand sa pornesc, invart de cheie si nimic (nici un zgomot, nimic, nu se auzea nici macar solenoidul din electromotor cupland nimic);
Primul lucru la care merg cu gandul este bateria, iau bateria de pe un Golf 2 1.6 TDI (de 76Ah ce porneste de pe loc golful daca o las in viteze) o pun pe opel si dau la cheie; rezultatul: abia abia daca electromotorul a invartit odata si dupa 5..6 sec nici un semn de viata, ca si cum batria ar fi consumata, apoi nici nu a mai cuplat solenoidul; in schimb am pornit farurile si toti consumatorii din masina si bateria merge unsa;
M-am gandit cum as putea depana aceasta problema: si as vrea sa va dati parerea in leg. cu ce am gandit:
1. Cu un conductor sa fac un contact direct intre capatul bobinei solenoidului si borna + (problema este ca nu prea stiu cum as avea acces
la electromotor mai usor)
2. Daca electromotorul se invarte este ok si am probleme din contact;
3. Daca nu am succes ar putea fi electromotorul -- periile .. o sugestie ceva
Mersi si scuze pt. postul asa lung
Ajung cu masina la ai mei la tara (~10 km de oras) opresc motorul, satu cam vreo ora si cand sa pornesc, invart de cheie si nimic (nici un zgomot, nimic, nu se auzea nici macar solenoidul din electromotor cupland nimic);
Primul lucru la care merg cu gandul este bateria, iau bateria de pe un Golf 2 1.6 TDI (de 76Ah ce porneste de pe loc golful daca o las in viteze) o pun pe opel si dau la cheie; rezultatul: abia abia daca electromotorul a invartit odata si dupa 5..6 sec nici un semn de viata, ca si cum batria ar fi consumata, apoi nici nu a mai cuplat solenoidul; in schimb am pornit farurile si toti consumatorii din masina si bateria merge unsa;
M-am gandit cum as putea depana aceasta problema: si as vrea sa va dati parerea in leg. cu ce am gandit:
1. Cu un conductor sa fac un contact direct intre capatul bobinei solenoidului si borna + (problema este ca nu prea stiu cum as avea acces
la electromotor mai usor)
2. Daca electromotorul se invarte este ok si am probleme din contact;
3. Daca nu am succes ar putea fi electromotorul -- periile .. o sugestie ceva
Mersi si scuze pt. postul asa lung
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
ifconfig a scris:
1. Cu un conductor sa fac un contact direct intre capatul bobinei solenoidului si borna + (problema este ca nu prea stiu cum as avea acces
la electromotor mai usor)
2. Daca electromotorul se invarte este ok si am probleme din contact;
3. Daca nu am succes ar putea fi electromotorul -- periile .. o sugestie ceva
1. Cu un conductor sa fac un contact direct intre capatul bobinei solenoidului si borna + (problema este ca nu prea stiu cum as avea acces
la electromotor mai usor)
2. Daca electromotorul se invarte este ok si am probleme din contact;
3. Daca nu am succes ar putea fi electromotorul -- periile .. o sugestie ceva
cam asa ceva.Insa din descriere ,inclin sa cred ca 99% ai periile uzate.Probeaza varianta cu firul si daca tot nu merge demonteaza electromotorul.Nu-l mai forta ,deoarece distrugi si colectorii de pe rotor.
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
ifconfig a scris: .. o sugestie ceva
Uite aici niste completari ,ce si cum:
Desfa electromotorul complet,verifica periile curata colectorul rotoruluii (fisiile de cupru pe care lucreaza periile) ,cu smirghel fin de 180-240 pina este curat fara arsuri.Daca nu poti curata la mina,monteaza rotorul intr-o bormasina la capatul cu bendixul (fara al demonta),si la turatie curata acel colector pina este perfect curat.Daca nici asa nu se curata (arsuri prea profunde) trebuie luat un shpan pe strung pina la curat,dupa care se curata izolatorii dintre lamelele colectorului cu un cutit ascutit pt. a nu face contact intre ele.
Verifica sudurile barelor din stator.se mai intimpla sa se desfaca din cauza caldurii excesive
de asemenea verifica lipiturile cu cositor ale lamelor bobinei din rotor spre lamele colectorului.Se poate intimpla ca din cauza temoperaturii sa se topeasca cositorul si nu se mai alimenteaza fiecare lamela.Un ciocan de lipit mare ( 100 W ) face bine acesta treaba si un pic de fludor.
verifica cu un aparat de masura pus pe "ohmi" daca intre lamelele rotorului si ax nu este masa.Caz in care adio rotor,trebuie schimbat.
Verifica jocul bucsilor.
Totdeauna verifica "jos"electromotorul ,direct la baterie ( cu cabluri de pornire ),pt. a nu avea surprize la montaj.
Bafta?
ifconfig
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Onesti
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2006
- Mesaj Privat
Salutari si mersi pt. raspunsuri!
cred ca am rezolvat problema respectiva dar pe jumatate (din lipsa de timp)
am respectat exacat aceeasi pasi ca cei pe care i-am scris pe forum:
1. ridicat masina pe capere, identificat capatul infasurarii solenoidului si am
incercat cu un fir de 2mm conectat la borna + sa "pornesc" electromotorul.
evident ca nici un rezultat;
2. am demontat dupa lungi incercari datorita pozitiei super incomode
electromotorul si am constatat ca periile erau distruse, si mai enervant
este faptul ca au contribuit la distrugerea si a 2 infasurari de pe rotor;
150 ron rotorul + 85 ron periile +suportul, curatat/degresat toate
componentele electromotorului, curatat si deuns reductorul, montat
la loc toate componentele, dar se facuse 9.30 seara am avut de mers la
o nunta; astazi sper sa am timp sa il montez la loc, si va prezint concluziile
finale.
cred ca am rezolvat problema respectiva dar pe jumatate (din lipsa de timp)
am respectat exacat aceeasi pasi ca cei pe care i-am scris pe forum:
1. ridicat masina pe capere, identificat capatul infasurarii solenoidului si am
incercat cu un fir de 2mm conectat la borna + sa "pornesc" electromotorul.
evident ca nici un rezultat;
2. am demontat dupa lungi incercari datorita pozitiei super incomode
electromotorul si am constatat ca periile erau distruse, si mai enervant
este faptul ca au contribuit la distrugerea si a 2 infasurari de pe rotor;
150 ron rotorul + 85 ron periile +suportul, curatat/degresat toate
componentele electromotorului, curatat si deuns reductorul, montat
la loc toate componentele, dar se facuse 9.30 seara am avut de mers la
o nunta; astazi sper sa am timp sa il montez la loc, si va prezint concluziile
finale.
- Ilies octavian
- *
- 1 mesaje
- din 19 Dec 2016
- Astra 2002 Z18XE
- Cluj
Ilies octavian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2016
- Mesaj Privat
Daca ma poate ajuta cineva si pe mine cu un sfat daca va rog... De 2 saptamani i-am reparat ECU fiindca mi-a fost defect insa masina (Opel Astra G bertone 1.8 16V 125CP) porneste foarte greu si nu se tureaza peste 4500... Insa senzorul ax cu came si senzor vibrochen le-am schimbat insa nu s-a intamplat nimic.... Va rog ajutatima cu un sfat.. Multumesc frumos