marius_m
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2005
- Mesaj Privat
Am un Opel Astra 1.7dt, iar de curand am observat urmatorul fenomen:
urcand spre Borsec, in treapata a doua turatia motorului era undeva sub 1500 rot/min si cu acceleratia apasata
la maxim, nu reuseam deloc sa pot trece de 1500 rot/min. Solutia era sa trec din treapata a doua in
treapata intai, iar cand faceam acest lucru turatia motorului ajungea la peste 2500. La inceput mi-am zis ca panta ar fi prea mare poate, desi nu urcam pentru prima data. Dupa un timp am simtit o in volan ca si o smuncitura,
dupa care masina a devenit destul de sensibila, in sensul ca in treapata a doua puteam ajunge la 3000 rot/min pentru a trece in treapata trei.
Ma intreb oare ce s-a intamplat?
urcand spre Borsec, in treapata a doua turatia motorului era undeva sub 1500 rot/min si cu acceleratia apasata
la maxim, nu reuseam deloc sa pot trece de 1500 rot/min. Solutia era sa trec din treapata a doua in
treapata intai, iar cand faceam acest lucru turatia motorului ajungea la peste 2500. La inceput mi-am zis ca panta ar fi prea mare poate, desi nu urcam pentru prima data. Dupa un timp am simtit o in volan ca si o smuncitura,
dupa care masina a devenit destul de sensibila, in sensul ca in treapata a doua puteam ajunge la 3000 rot/min pentru a trece in treapata trei.
Ma intreb oare ce s-a intamplat?
masca
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
Pai, diesel fiind cand urci o panta trebuie sa ai si tu minim 2000-2100 de ture la masina ca sa iti urce si sa poti sa mai si accelerezi io normal o tin pe la 2500 , la 1500 de ture nu-ti intra nici macar turbina si esti cu masina subturat, din cauza asta nu accelera, poate aveai si o greutate mai mare in masina. smucitura in volan nu-mi dau seama de la ce sa fie, sa nu fi fost si umed pe jos sa-ti fi patinat putin rotile sau niste nisip..
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Este un lucru destul de cunoscut ca treapta a 2-a lasa de dorit cel putin la 1.7dti.
Am patit-o si eu la o urcare relativ usoara dar plina de gropi, am lasat-o mai moale si de abia urca.
Si in oras daca retrogradez din a 3-a in a 2-a si las sa scada turatia pana pe la 1500rpm, am probleme cu demarajul.
Auzisem ca la Astrele cu 1.7 cdti au imbunatit cutia, raportul pt treapta a 2-a e mai scurt acum.
Sincer nu stiu cum e la cele cu motor 2.0 dti. Dar cred ca nu e mare diferenta, senzatia de masina puturoasa (in a 2-a) poate e mai greu de sesizat din cauza celor 100CP.
Alte pareri?
Am patit-o si eu la o urcare relativ usoara dar plina de gropi, am lasat-o mai moale si de abia urca.
Si in oras daca retrogradez din a 3-a in a 2-a si las sa scada turatia pana pe la 1500rpm, am probleme cu demarajul.
Auzisem ca la Astrele cu 1.7 cdti au imbunatit cutia, raportul pt treapta a 2-a e mai scurt acum.
Sincer nu stiu cum e la cele cu motor 2.0 dti. Dar cred ca nu e mare diferenta, senzatia de masina puturoasa (in a 2-a) poate e mai greu de sesizat din cauza celor 100CP.
Alte pareri?
bose
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: CJ
- Masina: Astra 2000 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
e drept ca 1,7 dti-ul e puturos intr-a doua si odata cu vechimea in nici un caz nu se amelioreaza... Totusi mai ramane un aspect: cea mai frecventa boala a lor e debitmetrul de aer. Eu l-am schimbat acum doua zile si merge altfel mai ales pe turbina... La panta mare sa schimbi a doua la 3500, ca-i place si nu se intampla nimic. Verifica totusi debitmetrul.